diclofenac slikken, normaal dat je gelijk de 1e dag misselij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: diclofenac slikken, normaal dat je gelijk de 1e dag misselij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 03:36

wat is omeprazol dan voor medicatie.
is dat hetzelfde als diclofenac alleen dan met betere werking voor het lichaam?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 06:09

Nee, Omeprazol geven dokters vaak in combinatie met Diclofenac, dit medicijn legt een beschermlaagje om de maagwand Lachen

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:15

ik werk in een apotheek

en bij ons is het een half uur NA de maaltijd, vreemd dat er bij sommige voor de maaltijd staat.

het kan idd maagklachten veroorzaken..

ik raad de mensen altijd aan om eerst te eten en dan pas het tabletje in te nemen

als je er nog last van heb ts, dan kun je aan je arts beter een maagbeschermer vragen, zoals hier genoemd werd de omeprazol of de pantozol

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:07

Letizia; Voltaren K is ook diclofenac. Lagere dosering (12,5 mg ipv 50), maar dat mag de pret niet drukken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:12

Duivelsklauw werkt erg goed, is ontstekingremmend en pijn stillend.Je moet dan de capsules nemen en de creme om te smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:46

Er is maar 1 maagbeschermer die goed werkt en dat is losec. Maar dat is te duur, dus krijgt met goedkopere rommel zoals omaprezol voorgeschreven.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:52

[img]Tramadol is idd zwaarder.[/img] nee is anders
is een morfine preparaat en werkt niet ontstekings remmend

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:07

denk goed om je maag!! Vraag echt een beschermer. Ik heb het vrij lang geslikt met maagbescherming maar de diclofenac won het en heeft mn maag en slokdarm gepakt. Ik mag nu niks slikken en heb tijden extreem veel maagzuur gehad.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:17

Gewrichtspijnen e.d. (ff heel kort samengevat)
- paracetamol
- discofenac
- tramadol
In deze volgorde ga je ze slikken volgens mij.
Zodra het ene niet afdoende werkt mag je het andere of in combinatie met elkaar ivm de ontstekingsremmende werking van Diclofenac.
Diclofenac is in eerste instantie een ontstekingsremmer en dan een pijnstiller. Er staat ook duidelijk in de bijsluiter dat je op moet passen als er maagdarmstoornissen gaan optreden.
Bijwerkingen die vaak voorkomen: maag en darm: pijn in de maagstreek, misselijkheid, braken, oprispingen, diarree, bloedingen in het maagdarmkanaal of maag- en darmzweren.

Tramadol is morfineachtig en dit krijg je alleen bij heel veel pijn.
Bijsluiter: Tramadol kan leiden tot geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid. Tramadol mag niet gebruikt worden als vervangend middel bij het afkicken van drugs.
Kortom: om duidelijk te maken dat dit geen kattepis is en dit duidelijk alleen op recept verkrijgbaar is. De bijwerkingen kan je dusdanig last van krijgen.

Deze informatie is allemaal beschikbaar bij je apotheek.
De informatie die ik hier neerzet over Diclofenac kan je gewoon in je eigen bijsluiter vinden, ik neem aan dat je apotheek dit goed geregeld heeft (ik heb 4 A4-tjes extra informatie er nog bijgekregen).

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:23

Ik heb een min of meer chronische slijmbeursontsteking in mijn pols en slik op ontstekingsdagen flink diclofenac. Ik heb echt nooit ergens last van gehad maar in de bijsluiter staat dat het idd maag en darmklachten kan veroorzaken. Heb je al met je huisarts overlegd voor een alternatief? Er is zo veel aan pijnstillers verkrijgbaar dat er vast iets bij zit wat beter werkt voor jou.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:25

je heb ze ook in zetpilvorm die gebruik ik omdat ik ze elke dag moet gebruiken en me maag er niet goed tegen kan dus vraag aan je huisarts Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:34

Invisible schreef:
ik werk in een apotheek

en bij ons is het een half uur NA de maaltijd, vreemd dat er bij sommige voor de maaltijd staat.

ik raad de mensen altijd aan om eerst te eten en dan pas het tabletje in te nemen

bijsluiter:
de tabletten dienen met een vloeistof, zonder kauwen, heel te worden doorgeslikt. De tabletten kunnen bij de maaltijd worden ingenomen.
Oftewel: ervoor, tijdens of erna (de maaltijd) is allemaal prima!
Maar volgens mij is het inprincipe zo, dat een tablet sneller opgenomen wordt als het nuchter in je maag komt. Ipv wanneer het tussen het eten in je maag terecht komt (dus als het je het tijdens of na het eten slikt), dan lijkt de werking ervan mij minder.
Kan ik fout hebben hoor, maar dat zegt mijn logisch gedachtengang. Lachen
Maar omdat het bij veel mensen maagdarmklachten geeft, kan het zijn dat apotheken het al aanraden het tijdens of na de maaltijd in te nemen om klachten te voorkomen.
Kweet het ook niet hoor, zeg maar iets wat mij logisch in de oren klinkt.
Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:40

Omeprazol rotzooi?? Je weet niet waar je het over hebt... Dat het voor iemand ook weleens niet werkt maakt het geen rotzooi.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:48

Fielychi schreef:
Invisible schreef:
ik werk in een apotheek

bijsluiter:
de tabletten dienen met een vloeistof, zonder kauwen, heel te worden doorgeslikt. De tabletten kunnen bij de maaltijd worden ingenomen.
Oftewel: ervoor, tijdens of erna (de maaltijd) is allemaal prima!
Maar volgens mij is het inprincipe zo, dat een tablet sneller opgenomen wordt als het nuchter in je maag komt. Ipv wanneer het tussen het eten in je maag terecht komt (dus als het je het tijdens of na het eten slikt), dan lijkt de werking ervan mij minder.
Kan ik fout hebben hoor, maar dat zegt mijn logisch gedachtengang. Lachen
Maar omdat het bij veel mensen maagdarmklachten geeft, kan het zijn dat apotheken het al aanraden het tijdens of na de maaltijd in te nemen om klachten te voorkomen.
Kweet het ook niet hoor, zeg maar iets wat mij logisch in de oren klinkt.
Lachen

Dat is waar wat je zegt

maar uit de praktijk leer je, dat ontzettend veel mensen maagklachten krijgen en wij er na het eten van maken.
maar heb net ook de bijsluiter gelezen en die geeft idd voor de maaltijd aan, alleen bij maagklachten bij of na het eten..

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:52

faye schreef:
Er is maar 1 maagbeschermer die goed werkt en dat is losec. Maar dat is te duur, dus krijgt met goedkopere rommel zoals omaprezol voorgeschreven.

losec is omeprazol

losec is de merknaam die uit tabletten bestaan met als werkzame stof omeprazol

en daarnaast heb je omeprazol capsules(dus alleen met de stofnaam)

dus eigenlijk mag het niks uitmaken wat je gebruikt
en heel veel zorgverzekeringen die keuren de losec af, tenzij je een medische noodzaak van de arts heb, dan wordt ie wel vergoed

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:47

De 'gewone' diclofenac wordt meestal voor het eten ingenomen. Tabletten met gereguleerde afgifte (retard) na het eten. Maar volgens mij had TS al gemerkt hoe ze haar tabletten het beste kan innemen.

TS:Als je driemaal daags 50 mg neemt, hoe is het dan met je pijn?

Zeker als het de bedoeling is dat je langer doorgaat met de diclofenac zou ik om een maagbeschermer vragen. Dat kan omeprazol zijn, maar ook bijvoorbeeld Nexium. Is ook niet zo belangrijk, het gaat erom dat je je maag beschermt tegen de fikse dosis NSAID die je binnen krijgt. Pijnstillers uit die groep (zoals diclofenac) kunnen de maag aantasten. In het begin merk je daar niet veel van, daarom worden maagbeschermers vaak preventief voorgeschreven bij dit soort doses NSAID.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 20:54

hier is de ts weer Tong uitsteken

ik merk nou dat ik dus geen last heb van me duim, als ik de tabletten maar op tijd inneem.

doe het gewoon voor mezelf NA het eten.

en dan word ik dus niet misselijk.
gaat de goede kant op dus

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:57

Ik heb ze ook moeten slikken toen ik een zware hersenschudding had.
De huisarts zei tegen mij een half uur voor het eten, voor een snelle opname, of een uur na het eten in geval van misselijkheid.
Nou was ik vanwege de hersenschudding toch al misselijk, maar nam ze altijd na het eten in omdat het anders erger werd.
Mijn advies is wel om ze niet te lang door te slikken, maar zo snel als je kan op lichtere pijnstillers over te stappen, zoals paracetamol.
Ter bescherming van je maag, zoals hierboven al beschreven staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:14

Invisible schreef:
faye schreef:

losec is omeprazol

losec is de merknaam die uit tabletten bestaan met als werkzame stof omeprazol

en daarnaast heb je omeprazol capsules(dus alleen met de stofnaam)

dus eigenlijk mag het niks uitmaken wat je gebruikt
en heel veel zorgverzekeringen die keuren de losec af, tenzij je een medische noodzaak van de arts heb, dan wordt ie wel vergoed

Het is absoluut niet hetzelfde!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:32

De werkzame stof van Losec is omeprazol. De rest van de bestanddelen is niet werkzaam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:43

Dat is niet waar. Maar goed ik ga de discussie niet aan. Volgens mijn huisarts is het idd anders en helpt losec het beste. Knipoog

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:53

onstekingsremmers zijn niet goed voor je mag maar ja je moet wat vioxx was een goede onstekingsremmer maar ja daar kreeg je het van aan je hart Lachen

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:51

Ik heb ook diclofenac geslikt omdat mn rug overbelast was, maar werd er niet misselijk van hoor. Ik slikte het ook ná de maaltijd, dat had de arts ook duidelijk gezet, maar in de bijsluiter stond volgens mij vóór de maaltijd. Ik ben niet misselijk ervan geweest, oja na anderhalve week slikken ongeveer had ik ineens nogal diarree sochtends vroeg, maar dat was alleen toen en voor de rest niet meer! En misschien was ik soms een klein beetje vergeetachtig voor mijn gevoel haha verder geen bijwerkingen gehad Tong uitsteken

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:10

Hier hebben wij het laatst toevallig bij farmacologie over gehad.
Bij misselijkheid kan diclofenac het beste tijdens of na de maaltijd worden ingenomen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:26

Diclofenac slik ik vaak ivm reuma.. En inderdaad je moet het rond je eten innemen..