Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Invisible schreef:ik werk in een apotheek
en bij ons is het een half uur NA de maaltijd, vreemd dat er bij sommige voor de maaltijd staat.
het kan idd maagklachten veroorzaken..
ik raad de mensen altijd aan om eerst te eten en dan pas het tabletje in te nemen
Fielychi schreef:Invisible schreef:ik werk in een apotheek
en bij ons is het een half uur NA de maaltijd, vreemd dat er bij sommige voor de maaltijd staat.
het kan idd maagklachten veroorzaken..
ik raad de mensen altijd aan om eerst te eten en dan pas het tabletje in te nemen
bijsluiter:
de tabletten dienen met een vloeistof, zonder kauwen, heel te worden doorgeslikt. De tabletten kunnen bij de maaltijd worden ingenomen.
Oftewel: ervoor, tijdens of erna (de maaltijd) is allemaal prima!
Maar volgens mij is het inprincipe zo, dat een tablet sneller opgenomen wordt als het nuchter in je maag komt. Ipv wanneer het tussen het eten in je maag terecht komt (dus als het je het tijdens of na het eten slikt), dan lijkt de werking ervan mij minder.
Kan ik fout hebben hoor, maar dat zegt mijn logisch gedachtengang.
Maar omdat het bij veel mensen maagdarmklachten geeft, kan het zijn dat apotheken het al aanraden het tijdens of na de maaltijd in te nemen om klachten te voorkomen.
Kweet het ook niet hoor, zeg maar iets wat mij logisch in de oren klinkt.
faye schreef:Er is maar 1 maagbeschermer die goed werkt en dat is losec. Maar dat is te duur, dus krijgt met goedkopere rommel zoals omaprezol voorgeschreven.
Invisible schreef:faye schreef:Er is maar 1 maagbeschermer die goed werkt en dat is losec. Maar dat is te duur, dus krijgt met goedkopere rommel zoals omaprezol voorgeschreven.
losec is omeprazol
losec is de merknaam die uit tabletten bestaan met als werkzame stof omeprazol
en daarnaast heb je omeprazol capsules(dus alleen met de stofnaam)
dus eigenlijk mag het niks uitmaken wat je gebruikt
en heel veel zorgverzekeringen die keuren de losec af, tenzij je een medische noodzaak van de arts heb, dan wordt ie wel vergoed