Het leed dat overgewicht heet...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denice

Berichten: 9646
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:33

elady schreef:
Urielle schreef:
elady, ik vind het wel een beetje krom dat ze thee zonder suiker moet drinken, maar je raadt wel een Liga aan. Kun je dat toelichten? Liga's bevatten hartstikke veel suikers nl.

Om een dieet goed vol te kunnen houden is het handig om niet alles in 1x veranderen, vooral omdat dit een hele omschakeling is en in het begin erg moeilijk is. Alles in kleine stapjes voordat je kunt gaan rennen. Het gaat er in het begin vooral om dat je de vele overtollige mindert en daarna alles gaat bijschaven.

Suiker in thee kan vervangen worden door een zoetje (minder dan 1kcal). Terwijl thee met normale suiker ongeveer 85kcal bevat. Een sultana bevat per biscuite 55 kcal, een magnum 190kcal per ijsje. Denice: zuivel hoort er idd in thuis! Denkend aan halfvolle melk, halverine, magere yoghurt.


een grote/normale magnum bevat gerust 260 kcal. een pakje sultana 166 ongeveer.
even ter verbetering. (1 koekje dus ongeveer 55 inderdaad)

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:38

Wat vervelend Charos. Mij valt op dat je erg veel koolhydraten in je dieet zitten, dat verminderen zou al helpen. Natuurlijk is frisdrank ook uit den boze, ook al is dit soms nog zo lekker Tong uitsteken

Je zou kunnen proberen je vaste voedsel eens te vervangen voor iets vloeibaars. Ontbijten kun je doen met zo'n speciale ontbijt-drink en 's avonds eens een soepje Lachen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:11

Je hebt vooral ook vezels nodig, dus om brood te vervangen lijkt mij niet verstandig.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:26

'het is gewoon een kwestie van je leefwijze veranderen', soms wordt ik er ziek van als ik dat hoor! Ik ben al vanaf dat mijn moeder met mij naar consultatiebureau ging altijd aangemerkt als 'te dik'. Ze moest me maar geen ranja en sap geven. Ik kreeg alleen melk en thee!
Mijn lichaam is zo ontzettend zuinig met wat hij binnenkrijgt dat ik mijn hele leven al overgewicht heb, en ook niet een klein beetje, maar echt véél. En laat je lichaam maar eens ophouden met zuinig zijn, dat kan dus niet!
Ik wordt er soms gek van dat mensen zo vaak schijnen te denken dat dik zijn eigen schuld is, dat dikke mensen lui zijn en zich vol vreten. Geen van die dingen is bij mij aan de hand en daar kan ik wel eens zó gefrustreerd van raken.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap best dat jij die paar kilo weer kwijt wilt, maar maak je er niet zo druk om, ik kan er wel veertig kwijt voor je mijn ribben kan tellen...