Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:17

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:17

idd dus ik zou direct bloed willen laten onderzoekken
excuus het is idd borrelia Bloos

mij is trouwens verteld dat je het beste bloed kan laten onderzoekken in duitsland daar zijn ze er wat verder mee gezien het er daar vaker voorkomt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:22

Voor de duidelijkheid: nederlandse bloedonderzoeken zijn erg onbetrouwbaar. De eliza test (die krijg je altijd) laat zeker 50% van de lymepatienten niet positief uit de test komen. De western blot test is beter, maar die geven ze vaak niet. Bovendien komen niet alle lymepatienten positief uit de test (ik kom zelf alleen half positief uit de westernblot). Dat komt omdat de bacterie zich zo kan vermommen dat je geen antistoffen gaat aanmaken. En die testen meten antistoffen.

In Duitsland kun je je inderdaad beter laten testen, maar dat is voor TS helemaal niet nodig. Zijn heeft een heel duidelijk uitwendige Lyme-plek. De huisarts moet gewoon antibiotica geven. En als de eigen arts het niet doet.. naar de volgende.. net zolang tot je het wel krijgt. Dit is een ziekte die je niet wilt hebben. Dus daar moet je tijd voor maken. Beter nu 4 weken tijd kwijt dan later jaren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:24

Anya schreef:
Even wat voorbeelden van erythema migrans (eerste fase lyme)
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... eken&gbv=2

jeetje Wow! wat een afgrijselijke foto`s!

en idd het lijkt er verdomd veel op,ga aub langs de huisarts echt liever 10-x teveel dan 1x telaat
helemaal met dit!!
stel dat het wel een tekenbeet is en je verwaarloost het ,dan zit je de rest van je leven met brokken!

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:32

oke dankje allemaal , maar nee ik heb geen andere klachten ja alleen gister toen werd ik misselijk en hoofdpijn dus als de vlek verdwijnt kan gewoon zijn dat die ziekte zich nouaan het verwerken ofzo is ? dat het nou dingen aantast of ?? ik ben echt blij met jullie dat jullie zoveel dingen kunnen vertellen alleen het is wel warm ! En dat lijkt me geen muggebeet! en die plaatjes van google lijkt verdomd veel op de mijnde , ik begin een beetje zenuwachtig te worden is het mischien verstandig dat ik vandaag naar de huisarts ga om nog een x te laten kijken ?

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:34

Anya schreef:
doemaarwat dit is een tekenbeet. Dit is het zogenaamde eerste stadium van de ziekte van Lyme. En weer zo'n idioot bij het ziekenhuis die geen idee heeft wat deze ziekte inhoudt.
Het feit dat de plek weggaat wil absoluut niet zeggen dat de bacterie die de plek veroorzaakt dood is. Integendeel.

Het is te debiel voor woorden dat je wordt teruggestuurd met de melding dat je maar moet kijken of het minder wordt. Natuurlijk wordt het minder. De bacterie gaat dan verder met in je lichaam verwoestingen aanbrengen die je niet altijd ziet tot het te laat is.

Ga als de sodemieter naar de huisarts en EIS een kuurt van tenminste twee weken doxycycline. Dit is een antibioticum dat in het eerste stadium Lyme nog genezing kan bieden. Daarna wordt het een heel stuk moeilijk, zoniet onmogelijk.

Ik heb zelf derde fase Lyme en ben niet meer geheel te genezen. Er is teveel stuk (spieren, gewrichten, bloedvaten, ogen).

ONDERNEEM ACTIE!
Dit is een ziekte die je niet wilt hebben en de medische wetenschap is onvoldoende op de hoogte van Lyme en de gevolgen. Dat blijkt maar weer uit je behandeling op de eerste hulp.

Voor meer informatie: lymenet.nl
Succes!

En echt niet afwachten hoor!

oke dankjewel voor de informatie .
Iedereen trouwens ook hoor heeel erg bedankt!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:34

dat zal zeker verstandig zijn en dat ook vragen naar een goedde bloed test en antibiotica

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:36

Doemaarwat doe dat a.u.b. Ga naar de huisarts en eis die doxycycline. Neem deze foto mee. En print er een paar van google uit.

Lyme wordt veroorzaakt door een bacterie. Die veroorzaakt heel veel verschillende klachten in de loop der jaren. Het begint met een tekenbeet. De bacterie wordt overgebracht. De rode kring verschijnt en verdwijnt ook weer. Je voelt je niet ziek. In de loop van maanden krijg je zere spieren, zere gewrichten, ga je dubbel zien, krijg je last van nieren, blaas, e.d. Sommige krijgen neurologische klachten. Soms zijn de klachten ook tijdelijk weer minder. Maar de bacterie zit er dan gewoon nog steeds.

Ik ben lichamelijk een wrak sinds ik Lyme heb gekregen en sinds ze mij ook niet op tijd behandeld hebben. Terwijl het in het eerste stadium gewoon te stoppen is met een antibiotica-kuur.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:39

zodra mijn moeder weer thuis is laat ik haar dit lezen , want ik geloof echt niet dat dit een mug of horzel is geweest! , en welke foto moet ik uitprinten ?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:03

Ik zou inderdaad toch nog even naar de huisarts gaan en een bloedonderzoek vragen en zeggen dat je je toch wel heel erg zorgen maakt over de ziekte van Lyme. Als de huisarts ook niks doet zou ik inderdaad ook naar een volgende gaan.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:08

oke dankjewel!!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:10

je kan een paar uitprinten die in de link staan
ook kun je artiekelen uit printen van de lyme site om te laten zien dat je wel degelijk voorbereid bent

wanneer zou je moeder weer yhuis komen ??
voor of na 6 en anders ben je weer een dag kwijt

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:15

om 12 uur is ze er al weer:) ja ik zal ff plaatje uitprinten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:19

Doemaarwat in welke provincie woon je? In de links die ik heb gegeven zit ook een kaart van Nederland en daar wordt ook aangegeven waar de ziekte van Lyme is geconstateerd, dus die plekken zijn extra risico bij een tekenbeet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:21

laat je het even weten hoe het is verlopen ???

het zou bagger zijn als je er iets aan overhoud
ik heb toen een lezing gehad van het rkk uit dat was voor mij ook een neus op de feiten
het gaat ook nu veel vaker voor komen gezien het warme weer komen er steeds meer en meer teken voor omdat hun cyclus niet meer stopt tijdens de winter periode planten ze zich meer en meer voort.
daarmee groeit de hoeveelheid besmette teken dus ook helaas.

meis ik hoop dat je serieus genomen word

sucses

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:27

Ja dankjewel!!,

ik kijk morgen nog hoe het eruit ziet en dan ja zie ik wel ff!

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:27

russel schreef:
Doemaarwat in welke provincie woon je? In de links die ik heb gegeven zit ook een kaart van Nederland en daar wordt ook aangegeven waar de ziekte van Lyme is geconstateerd, dus die plekken zijn extra risico bij een tekenbeet.

Ikw oon in drenthe daar is natuurlijk ook veel heide enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:30

Had je mijn links bekeken? kan je zien waar je woont.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:32

russel schreef:

dat zwarte kleurtje daar woon ik ?
en dat betekend ( sorry ben niet zo goed in kaarten lezen )

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:33

doemaarwat schreef:
Ja dankjewel!!,

ik kijk morgen nog hoe het eruit ziet en dan ja zie ik wel ff!

volgens mij maken wij ons er drukker om dan jijzelf Clown
ik als ouder,zou mijn kind direct bij de huisarts laten onderzoeken,en als deze daar erg makkelijk over praat zou ik naar de eerste hulppost gaan en me niet af laten schepen.

maar als jij er zo makkelijk over doet terwijl wij ons bezorgt maken over je,trek ik me terug Knipoog
ik wil later niet lezen dat jij de ziekte opgelopen hebt omdat er niets aan gedaan is.

denkt jouw moeder hier ook makkelijk over?
weet ze wel wat die ziekte inhoud?

ik erger me dood aan deze laksheid Hamer

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:35

hoezo tuurlijk maak ik me wel zorgen !! ,
en mijn moeder weet dit ook wel alleen we moesten met 2 dagen kijken hoe het er dan uit zag en mijn moeder heeft dit ook nog nooit meegemaakt. en hoe bdoel je ik erger me dood aan deze laksheid? ik vind maar beetje raar ik ben gewoon heel erg geschroken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:36

doemaarwat schreef:
russel schreef:

dat zwarte kleurtje daar woon ik ?
en dat betekend ( sorry ben niet zo goed in kaarten lezen )

meer dan 200, dus gebied met de meest besmette teken, dus een groot risicogebied. Print desnoods de links die de bokkers hebben gegeven even uit, laat het zien aan de artsen en ga gewoon even naar een huisartsenpraktijk.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:38

wat Anya schrijft is helemaal waar.
Dit is LYME!!!

Ik heb het zelf, ben 4 keer besmet geraakt ondanks diverse voorzorgsmaatregelen.
Bij mij precies zulke warme, steeds groter en roder wordende plekken en bij mij dus ook nooit op de plek waar ik ben gebeten!

Alsjeblieft zsm aan de antibiotica om jezelf een heleboel ellende te besparen!!

Je mag me pm-en als je behoefte daaraan hebt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:43

doemaarwat schreef:
hoezo tuurlijk maak ik me wel zorgen !! ,
en mijn moeder weet dit ook wel alleen we moesten met 2 dagen kijken hoe het er dan uit zag en mijn moeder heeft dit ook nog nooit meegemaakt. en hoe bdoel je ik erger me dood aan deze laksheid? ik vind maar beetje raar ik ben gewoon heel erg geschroken!

ik lees in jouw posts dat je het aankijkt en nog eens aankijkt,terwijl er iemand is die het opgelopen heeft en er foto`s geplaatst zijn!
en nog blijf je afwachten?
iedereen adviseert je om er haast achter te zetten,dit is geen ziekte die je op z`n beloop moet laten!
maar je blijft toch gewoon het nog dagen aankijken,terwijl een tel naar je HA zo gepleegt is Knipoog en als je dan zegt dat jeje zorgen maakt en het vandaag nog zeker wil weten ,dan kan je gelijk terecht.

dat bedoel ik dus met laksheid,het maar af blijven wachten,maar dit moet je niet afwachten maar actie ondernemen
het is jouw lichaam en dat moet nog heel lang mee,wees daar zuinig op!

ik begrijp dat jij niet kan doen vanwege je leeftijd Knipoog

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:44

ja ik snap het ook wel maar we zijn naar 1e hulp geweest gister !! en die dokter zal het vast wel weten neem ik aan ik ben ook wel ongerust enzo , alleen hij zei met 2 dagen kijken hoe het er uit ziet en dan terugkomen dus ja .. Bloos