Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
medelijden met je moeder
hahaha
heeerlijk en 10x beter dan een zak chips
), maar als het kan werken, aangrijpen.
erleyne schreef:Mijn broertje was ook zo'n verschrikkelijk slechte groenten eter. Die luste alleen komkommer ( is in ieder geval al iets). Ik heb het idee dat het bij jou eerder een psychologisch probleem is. Omdat het je zo tegenstaat om je over te geven? Dat zou ik echt wel uitzoeken. Eerlijk gezegd lijkt het er op alsof je een eetstoornis hebt ontwikkelt, of dat je die kan op gaat. Je hoeft natuurlijk niet alles lekker te vinden, maar de manier waarop jij voedsel beschrijft, komt echt ongezond op me over.
Kan je er niet eens met je huisarts over hebben? Een doorverwijzing naar een diëetiste vragen? Die kan je helpen, en kijken waar de problemen liggen.
Als algemene tip heb ik nog: bij de AH hebben ze hele lekkere portieverpakkingen met stukjes groenten of fruit. Een soort snackzakjes, met kleine zoete paprikaatjes, worteltjes etc. Die kan je gewoon opeten, zonder dat het meteen avondeten ofzo is. Misschien dat het de druk een beetje van de ketel haalt.
Yessy schreef:Je hebt van die knorr vie (?) drink dingetjes, is dat geen idee om eens te proberen? an heb je iig die stoffen binnen die je zo hard nodig hebt!
...
.... Vind het goed van je dat je begint zonder de druk van anderen, maar misschien kun je wel samen met een goede vriendin een en ander gaan proberen? Zodat je toch een beetje een stok achter de deur hebt? Ga gezellig samen dingen koken, maak er geen 'issue' van dat je geen groenten lust, gewoon een gezellig middagje in de keuken en dan een en ander op tafel zetten, dingen mét en dingen zonder groenten, zodat je nog wel een keus hebt. Probeer jezelf wel zo ver te krijgen dat je een en ander proeft
!
.
. Gehaktdagschotel, maar doe je er minder groenten door. Kleine stukjes kipfilet met een beetje wokgroenten, in een pitabroodje en smullen maar! Stukjes meloen in parmaham, appelschijfjes met kaneel en suiker op je pannekoek.
, er lopen mensen voor minder bij hulpgevers en die hebben er allemaal baat bij!

de volgende keer (wat waarschijnlijk niet lang duurt) zal ik in mijn eentje gaan, en vragen naar een doorverwijzing voor dieetiste.
.
Heb ik het eigenlijk niet zo op, maar een dietiste is wel een goed idee.
Stomme gewoonte, doe er dan ook echt een half uur over om een klein stukje op te krijgen hihi. 
probeer dat anders eens.. 
dessie schreef:Remember: Hulpgevers, ik heb er ervaring meeHeb ik het eigenlijk niet zo op, maar een dietiste is wel een goed idee.
, bijv. een psychotherapeut zou best wel eens uitkomst kunnen bieden
. Ga eerst eens lekker aan de slag de tips die hier allemaal in het topic gegeven worden, om beetje bij beetje steeds wat meer te gaan eten
!
erleyne schreef:Als algemene tip heb ik nog: bij de AH hebben ze hele lekkere portieverpakkingen met stukjes groenten of fruit. Een soort snackzakjes, met kleine zoete paprikaatjes, worteltjes etc. Die kan je gewoon opeten, zonder dat het meteen avondeten ofzo is. Misschien dat het de druk een beetje van de ketel haalt.