Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
erleyne schreef:Mijn broertje was ook zo'n verschrikkelijk slechte groenten eter. Die luste alleen komkommer ( is in ieder geval al iets). Ik heb het idee dat het bij jou eerder een psychologisch probleem is. Omdat het je zo tegenstaat om je over te geven? Dat zou ik echt wel uitzoeken. Eerlijk gezegd lijkt het er op alsof je een eetstoornis hebt ontwikkelt, of dat je die kan op gaat. Je hoeft natuurlijk niet alles lekker te vinden, maar de manier waarop jij voedsel beschrijft, komt echt ongezond op me over.
Kan je er niet eens met je huisarts over hebben? Een doorverwijzing naar een diëetiste vragen? Die kan je helpen, en kijken waar de problemen liggen.
Als algemene tip heb ik nog: bij de AH hebben ze hele lekkere portieverpakkingen met stukjes groenten of fruit. Een soort snackzakjes, met kleine zoete paprikaatjes, worteltjes etc. Die kan je gewoon opeten, zonder dat het meteen avondeten ofzo is. Misschien dat het de druk een beetje van de ketel haalt.
Yessy schreef:Je hebt van die knorr vie (?) drink dingetjes, is dat geen idee om eens te proberen? an heb je iig die stoffen binnen die je zo hard nodig hebt!
dessie schreef:Remember: Hulpgevers, ik heb er ervaring meeHeb ik het eigenlijk niet zo op, maar een dietiste is wel een goed idee.
erleyne schreef:Als algemene tip heb ik nog: bij de AH hebben ze hele lekkere portieverpakkingen met stukjes groenten of fruit. Een soort snackzakjes, met kleine zoete paprikaatjes, worteltjes etc. Die kan je gewoon opeten, zonder dat het meteen avondeten ofzo is. Misschien dat het de druk een beetje van de ketel haalt.