Grote kuitmaat, wie???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Re: Grote kuitmaat, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:45

saroanda schreef:
Ik heb laatst ook laarzen laten opmeten bij lipica en had hetzelfde probleem, zag er niet uit! Ik heb ze ook niet gehouden hoor!

Bij mij hebben ze het toen nog iets aangepast dat het al iets minder maakte en kreeg fikse korting ze rijden verder heerlijk het ziet er alleen niet uit!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:46

Ik had dat ook toen ik laarzen op maat had laten maken.
Geen idee wat dat merk was trouwens.
Zat een hele bolling in bij de kuit, het was gewoon lelijk!
Toen heb ik een tijdje gewone chaps gehad en nu dus deze leren chaps.
Ik geloof niet dat ik ooit nog aan de laarzen ga Haha!
Deze mag je trouwens ook op wedstrijden gebruiken in combinatie met nette jodhpurs.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:47

Oh heb jij korting gekregen? Ik vind het nog steeds een stel prutsers daaro in Raamsdonskveer. 3x een paar laarzen gemaakt, 3x verkeerd. Maar ik ben wel bijna 80 euro aan benzine kwijtgeweest door iedere keer heen en weer te rijden. Ik heb nu mountain horse laarzen en daar ben ik eigenlijk veel happier mee.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:01

saroanda schreef:
Oh heb jij korting gekregen? Ik vind het nog steeds een stel prutsers daaro in Raamsdonskveer. 3x een paar laarzen gemaakt, 3x verkeerd. Maar ik ben wel bijna 80 euro aan benzine kwijtgeweest door iedere keer heen en weer te rijden. Ik heb nu mountain horse laarzen en daar ben ik eigenlijk veel happier mee.

Daar paste ik net niet in in MH

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:04

hoi,

Ik heb ook een grote kuitmaat, ik kan niet in een standaard maat laars, ik heb de grootste chaps die er zijn, en ben nu aan het sparen voor maatlaarzen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:20

Joyja schreef:
Ik heb opmaat gemaakte laarzen van lipica ben dr niet tevreden mee ik heb kuitmaat 40 maar het lijkt in die laarzen wel 45 omdat bij de rits een hele bolling loopt!

Dat heb ik ook....mij is verteld dat dat komt door het verschil in omtrek van het dikste gedeelte van je kuit en van je knieholte. Ze schijnen daar niks aan te kunnen doen...
Ze zitten inderdaad lekker en lopen soepel, maar ik vind die bolling er niet echt mooi uitzien Bloos

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:48

Dat is echt onzin dan zijn ze gewoon te groot gemaakt.

Mijn chaps zaten perfect aangesloten toen ik ze op ging halen.
Ik ben toen 20 kilo afgevallen en toen kreeg ik ook een bolling bij mijn kuit gewoon omdat ik daar te veel ruimte over had omdat mijn kuit dunner was geworden.

Ik vond de service perfect van petrie
Heb ze bij onze hypo winkel op laten meten (mijn benen Haha!) en met geloof 6 weken had ik mn chaps

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:52

ik heb kuitmaat 39...niet supergroot maar ook niet klein en zeker niet in vergelijking met m'n lichaam Nagelbijten / Gniffelen

en ja ook toen ook laarzen op maat....maar probeer ze dan maar weer eens te verkopen Verdrietig
heb gloednieuwe's en ben al paar maanden bezig ze te verkopen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:23

Ik heb ook kuitmaat 39 Bloos Toen ik mijn leren laarzen (Petrie) gekocht heb zat deze maat nog in de "standaard" maattabel. Misschien is Lipica een optie, deze maken laarzen standaard op maat al weet ik niet of ze ook chaps maken?! Overigens baal ik ook van de gewone laarzen dat is altijd een drama, als je al laarzen kunt vinden in een grote kuitmaat betaal je er direct ontiegelijk veel voor Boos!
Ik heb bij Cinderella vorig jaar wel leuke laarzen gekocht met een afwijkende kuitmaat!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:29

Breitling schreef:
Dat is echt onzin dan zijn ze gewoon te groot gemaakt.

Mijn chaps zaten perfect aangesloten toen ik ze op ging halen.
Ik ben toen 20 kilo afgevallen en toen kreeg ik ook een bolling bij mijn kuit gewoon omdat ik daar te veel ruimte over had omdat mijn kuit dunner was geworden.

Ik vond de service perfect van petrie
Heb ze bij onze hypo winkel op laten meten (mijn benen Haha!) en met geloof 6 weken had ik mn chaps

Als ze bij die bolling los zitten (als er ruimte over is tussen je kuit en chap) dan zijn ze idd te groot.
Maar als ze overal mooi aangesloten zitten hoeven ze echt niet te groot te zijn.
Sommige mensen hebben nu eenmaal dikke kuiten terwijl hun enkel en onder de knie een stuk smaller is.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:31

Had soms ook moeite met rijlaarzen/chaps aan te schaffen.
Gelukkig heb ik uiteindelijk wel rubberen rijlaarzen aan weten te schaffen met een extra wijde schacht.
Nu ik wat afgevallen ben, passen chaps maat XL me ook nu wel. Knipoog
Af en toe zakken nu mn chaps al af. Bloos

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 12:05

Ik heb ook een bolling in mijn petrie laarzen, maar heb dan ook bolle kuiten haha....
Ik wil nu chaps aanschaffen omdat ik toch spring met mijn paard en dat mag met chaps.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:14

jodphurbroeken Haha!
ik heb kuitmaat 43,5 links en 47 rechts
ik draag gewoon gene laarzen of chaps

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:05