ervaringen over psychologen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: ervaringen over psychologen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:12

Ik heb heeel bewust de andere kant gekozen van de psychologie. Dat geneuzel is niets voor mij, vooral als mensen maar geen vooruitgang boeken. Toen ik een intake gesprek moest afnemen, wist ik genoeg: dit wil ik niet Nagelbijten / Gniffelen Ik ben daar misschien té rationeel en nuchter voor. Dat eeuwige gezeur, nee bedankt. Natuurlijk is het fijn als je client na 4 sessies vrolijk de deur uitwandelt, maar je hebt ook groot deel dat je jaren blijft achtervolgen. Dan denk ik: mens geef jezelf toch een schop onder de kont en dóe eens wat! Vorderingen maken het leven van de psycholoog leuk, maar die eeuwige twijfelaars maken je gek Nagelbijten / Gniffelen en ach: ze nemen het werk niet mee naar huis.

Heel veel mensen hebben inderdaad het beeld van de psycholoog van: makkelijk geld verdienen, beetje dom l*llen en net doen alsof je geinteresseerd bent. Ze beseffen niet dat je na 4 jaar universiteit nog geen GZ psycholoog bent, en dat je nog 8 jaar door moet leren... wat erg veel geld kost.

Er zitten inderdaad behoorlijk wat geiten-wollen sokken typjes bij, té blije mensen die je begroeten alsof je ze jaren niet hebt gezien Haha!
Maar: de jeugd is in opmars, mijn vriendin had een erg leuke jongen van 25 als haar psy Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:27

door de psycholoog kan ik helderder denken zodat ik zelf met eigen oplossingen kan komen. Dat is imo het belangrijkste, want je kan toch niet je hele leven bij een psycholoog lopen. Dat je daar met eigen oplossingen komt, ligt aan de psycholoog. De psycholoog vraagt door, door en door tot je het opeens gewoon ziet. (zo werkt het bij mij iig, vele dingen zijn normaal een ruis, ik weet echt niet wat ik ermee moet. )

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:29

Ik heb 3 verschillende gehad, stelden dezelfde vragen en gaven dezelfde antwoorden.
En heb er ook niks aan gehad.

Maargoed, als jij een goede psygoloog vind... vooral ernaar toe gaan!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:46

MoonChloe schreef:
door de psycholoog kan ik helderder denken zodat ik zelf met eigen oplossingen kan komen. Dat is imo het belangrijkste, want je kan toch niet je hele leven bij een psycholoog lopen. Dat je daar met eigen oplossingen komt, ligt aan de psycholoog. De psycholoog vraagt door, door en door tot je het opeens gewoon ziet. (zo werkt het bij mij iig, vele dingen zijn normaal een ruis, ik weet echt niet wat ik ermee moet. )

volgens mij is dat ook idd de bedoeling Ja
Je moet niet denken dat de psycholoog de oplossing heeft.
Die probeert je te sturen, maar je moet zelf de problemen willen oplossen of accepteren.
Een bevestiging kan voor sommige ook nodig zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:44

Idd, ik vind het grappig want sommigen hier roepen, ik moest allemaal oplossingen zelf bedenken. Maar dat is imo juist de bedoeling Knipoog

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:40

Ik heb er ong. een jaar gelopen..
Ben er wel tevreden over Knipoog Het gaat echt een heel stuk beter met me. Maarja, zoals ik van vele hier zie en hoor ishet niet altijd goedgekomen.. Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:55

Ik heb ook bij een psycholoog gelopen Lachen En ben er alleen maar heel tevreden over. Maar het werkt alleen maar als je het echt wilt, en er keihard aan wilt werken. Ik was al langer aan het tobben met mezelf, tot ik op een gegeven moment dacht: maar dit leven wil ik niet, ik wil ook gewoon een vrolijk meisje zijn, en van het leven genieten. Toen heb ik een jaar bij een psycholoog gelopen, en een jaar keihard aan mezelf gewerkt. Ik heb cognitieve gedragstherapie gedaan (ofzo iets Bloos) En de psycholoog was een soort 'coach', ze stuurde me bij wanneer ik niet goed ging, en zorgde gewoon heel goed voor me Lachen Ik heb er echt een goede ervaring aan over gehouden, en ben compleet veranderd van een introvert, onzeker, stil, depressief meisje, naar een vrolijke, gezellige meid, die overal wel voor in is Lachen En tuurlijk heb ik af en toe mijn dipjes, maar weet nu dankzij die therapie wat ik met mezelf aan moet, en durf dingen te ondernemen, ipv gewoon maar dagen op mn kamer te blijven als ik het even niet meer zie zitten.

Dus ja, ik vind het echt een aanrader, maar alleen als je er 100% voor wilt gaan Knipoog

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:32

Vele psychologen gezien. De een nog erger als de ander. Er is er eentje waar het mee klikte, maar helaas.. eerstelijns en kan me dus niet helpen. Je moet gewoon de klik hebben. Ik vind velen zo vastgeroest...

Heb nu voor een hypnotherapeut / coach gekozen en dat moet ik dan wel zelf betalen, maar daar heb ik tenminste wél wat aan.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:07

Ik heb 4 jaar geleden (vanwege hele erge onzekerheid door pesten) en 2 jaar geleden (megastress waardoo ikniet lekker in mn vel zat) bij een schoolpsych gelopen. Bagger. Dit jaar via het jeugdRiagg bij een psych gelopen omdat ik depressief was/ben. Net zo bagger, ben daar gestopt. Vertrouwenspersoon van schoool heb ik meer aan. Niet zozeer omdat hij me kan helpen, maar ik vertrouw hem gewoon meer, waardoor ik mn ei daar ook kwijt kan. En vrienden helpen me heel goed, steunen me zoveel mogelijk. Ik jank liever een keer uit bij vrienden of die vertrowenspersoon, als bij die psych. En bovendien vertrouw ik ze meer, en ik kan altijd bij ze terecht. Overdag, snachts, werk of niet end at vind ik heel fijn, en dat lukt met zo'n psych niet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:15

ik heb der toch wel een jaar of 5 in totaal bij gezeten. En ik vond het echt geweldig!
Ik zat in groep 7, toen het ter sprake kwam. ik was groot voor mijn leeftijd 1.70 en was dik, 70 kilo (was 11 jaar)!!
Eerst wou ik helemaal niet naar de psygologe, maar ik moest toch. Dus de 1ste keer had ik een intake van 4 uur, moest allemaal vragen enz beantworden, was lang maar vond het niet erg. De volgende keer toen ik kwam mocht ik op de "speelzolder" spelen. en geloof me dat is een paradijs voor kinderen. Ik heb daar zo'n 3 jaar toen bij gezeten en dat heeft ontzettend goed geholpen. Ik was veelste soft kwam niet voor mezelf op enz. Het is een paar jaar goed gegaan, tot ik op het MBO kwam. Ik was 16 net 20 kilo afgevallen, en kreeg opeens alle aandacht van jongens. Op een gegeven moment ging dat helemaal verkeerd, spijbelen andere details laat ik achterwege. Ik werd 1 keer betrapt en het risico was groot dat ik van school getrapt zou worden. God zij dank niet gebeurd omdat mijn mentor de bewaking kenden. Naja dus ik weer terug en heb toen ong 2 jaar therapie gehad.. De zogenaamde droomtherapie. heeft ook weer ontzettend goed geholpen..
Ben nu hoe ik wil zijn! Ik ben zo blij dat mijn ouders me erna toe hebben gestuurd Lachen