Ik ben daar misschien té rationeel en nuchter voor. Dat eeuwige gezeur, nee bedankt. Natuurlijk is het fijn als je client na 4 sessies vrolijk de deur uitwandelt, maar je hebt ook groot deel dat je jaren blijft achtervolgen. Dan denk ik: mens geef jezelf toch een schop onder de kont en dóe eens wat! Vorderingen maken het leven van de psycholoog leuk, maar die eeuwige twijfelaars maken je gek
en ach: ze nemen het werk niet mee naar huis.Heel veel mensen hebben inderdaad het beeld van de psycholoog van: makkelijk geld verdienen, beetje dom l*llen en net doen alsof je geinteresseerd bent. Ze beseffen niet dat je na 4 jaar universiteit nog geen GZ psycholoog bent, en dat je nog 8 jaar door moet leren... wat erg veel geld kost.
Er zitten inderdaad behoorlijk wat geiten-wollen sokken typjes bij, té blije mensen die je begroeten alsof je ze jaren niet hebt gezien
Maar: de jeugd is in opmars, mijn vriendin had een erg leuke jongen van 25 als haar psy
) En de psycholoog was een soort 'coach', ze stuurde me bij wanneer ik niet goed ging, en zorgde gewoon heel goed voor me