Ongewenste kinderloosheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirus

Re: Ongewenste kinderloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:22

@ Dikkie81: Geniet van je vakantie! Even tot rust komen.... Veel plezier!

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 10:31

Iedereen de komende tijd veel plezier en rust Lachen toegewenst. Wij gaan volgende week maar WEER eens bellen. Ziekenhuizen komen niet vaak hun afspraken na!!!!!! Ja, mewr. wij bellen u van de week terug. NIET dus....Boos!
Dan klimmen we zelf er weer maar in en soms zou ik me wel eens willen vastbijten, maar weet uit ervaring dat het totaal geen nut heeft.

Ik lees de ervaringen dat rust nemen, wel eens uit kunnen monden in zwangerschappen. Dat is tegen ons ook al zovaak gezegd: Je bent er teveel meebezig!! , het maakt niet uit, als je vijandig baarmoederslijmvlies heb, word dat door rust echt niet Vriendelijker Knipoog .
Ik weet dat ze het allemaal zo goed bedoelen, maar ze zullen NOOIT voelen, wat wij voelen......ook al zijn het nog zulke lieve woorden.

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:48

Heel herkenbaar, neem wat rust, ga eens op vakantie.. Dan ben je zo zwanger.. Jaja, dat werkt bij ons dus niet (anders waren we al zwanger geweest).
Veel mensen zeggen het om te troosten, maar het steekt eigenlijk alleen maar. Ik reageer er meestal maar beleefd op, ze weteen ook niet beter. Maar soms lijkt het wel of iedereen wel iemand, via via kent die na zoveel jaar toch zwanger werd. Dat verhaal steekt altijd weer de kop op....

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 12:04

Klopt dat die verhalen idd de ronde doen en weet je wat het leukste is, ze kloppen ook vaak.
Maar niet onder het kopje "RUST"

Een collegaatje van mij heeft hetzelfde als wat ik heb, ze is nu 6 maanden zwanger............jaja ik weet het wonderen zijn de wereld niet uit, maar op één of andere manier gebeuren ze nooit bij mij.(wat ben ik nu een zielepiet hé Knipoog )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:20

Ach, die verhalen zijn goedbedoeld, en niet om jullie een trap na te geven... Sorry als ik nu een beetje hard klink, maar het lijkt wel alsof niemand meer iets goeds kan doen... En inderdaad, er zijn veel verhalen van mensen die uiteindelijk toch zwanger werden... Ken er 2 uit mijn directe omgeving, en ja, sommige mensen pept het WEL op om te weten dat het blijkbaar soms nog kan, zelfs als de arts heeft gezegd dat je nooit zwanger zult worden, ook niet via ivf etc.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:28

Tja... het IS waar dat zwanger worden onder stress driedubbel zo moeilijk gaat.... en dat als er dan een moment van rust komt, of een moment waarop men geen tijd meer heeft aan de kinderwens te denken, bv. door een vakantie, een verhuizing, een wisseling van baan, ze ineens tóch zwanger worden!

ECHTER; Ik vind dat wat flauw om tegen iemand te zeggen die een lichamelijke oorzaak heeft voor het niet-zwanger-worden. Dan kan ze compleet ''zen'' zijn, en dan lukt het nog niet!!

Ik wens iedereen hier heel veel geluk en sterkte toe, en ik hoop dat alle vrouwen en mannen hier die zo vurig op een kindje hopen, er ooit een in de armen mogen sluiten!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:41

Nakisha schreef:
ECHTER; Ik vind dat wat flauw om tegen iemand te zeggen die een lichamelijke oorzaak heeft voor het niet-zwanger-worden. Dan kan ze compleet ''zen'' zijn, en dan lukt het nog niet!!

Misschien, maar dan is het nog steeds goedbedoeld... Beide gevallen die ik ken hadden trouwens ook een lichamelijke oorzaak, 1 had een kleine kans om zwanger te worden, de andere volgens de gynaecoloog helemaal niet... Dan kan het flauw zijn, maar je kan het ook zeggen om iemand moed in te spreken...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:42

Ik zit sommige verhalen echt met tranen in mijn ogen te lezen, wat verschrikkelijk lijkt me die onzekerheid.
Ik zit in ongeveer hetzefde schuitje als Cheveyo, eigenlijk wilden de artsen helemaal niet dat ik zwanger werd vanwege hartklachten en nogal een nasleep daarvan. Ik heb in 2004 een nieuwe aortaklep gekregen, die ongeveer 10 jaar meegaat. Ik mocht niet zwanger worden vlak na de operatie en zeker niet op het einde van die klep. Bij ons is het gelukkig ( en hoe gelukkig besef ik me pas als ik jullie verhalen zo lees) in één keer gelukt om zwanger te worden, op het juiste moment. Maar ik heb er vaak bij stilgestaan hoe het anders had kunnen lopen.
Ik wil jullie echt heel veel sterkte wensen, ik heb echt respect voor jullie doorzettingsvermogen! Laat je niet uit het veld slaan door opmerkingen van mensen, bedenk maar dat ze vaak niet beter weten. Je kan die energie beter aan jezelf besteden!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:49

hoihoi hier nog een stelletje, inmiddels kan ik er normaal over praten, er is een tijd dat ik het heel moeilijk heb gehad, vooral omdat je in je naaste omgeving veel vragen krijgt van wanneer begin je nou aan kinderen enz.. Ik heb mij er nu bij neergelegd dat er een kans is dat wij nooit kinderen kunnen krijgen. Ik ben inmiddels al 5 jaar van de pil af en het is nooit raak geweest. Ook al wil ik heel graag, als het niet kan dan kan het niet, ik vul mijn leegte op door mijn huisdieren, zij zijn net kinderen voor mij en maken mij erg gelukkig. Ik hoop stiekum wel dat ik ooit een keer zwanger word maar weet in mn achterhoofd dat het waarschijnelijk nooit gaat gebeuren.

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:39

hallo ,ik meld me hier.
eergisteren is er mij verteld dat ik waarschijnlijk endometriose heb.
kinderen krijgen op de natuurlijke manier zal misschien een probleem worden.
ben op het moment even helemaal kapot en kan de reacties van de mensen niet begrijpen als ze zeggen doe niet zo negatief!
voor mijn gevoel is dit na een jaar in het ziekenhuis te hebben gelopen de juiste diagnose al moet ik de afspraak met de Gyn. nog afwachten.
omdat we al wisten dat het waarschijnlijk een beetje moeilijk zou gaan hebben we besloten om te gaan proberen kinderen te krijgen mijn laatste prikpil zou bijna uitgewerkt zijn en dan krijg je dit te horen.
ineens zie ik allemaal kleine kinderen vrouwen met dikke buiken en dat doet zo'n pijn!
ik voel me leeg en alleen omdat niemand er aan wil dat dit het wel zou kunnen zijn.
nu weet ik dat ik nog jong ben en dat er nog van alles kan maar dat neemt mijn gevoel niet weg.
ik heb veel meegemaakt in mijn jeugd en er zijn maar weinig dingen waar ik zeker van ben.
maar ik weet zeker dat ik een goede moeder zou zijn.
dat kunnen ze en mogen ze me niet af nemen.
ik weet dat ik nu elke dag leef met pijn maar dat heb ik er graag voor over.

het spijt me als alles warrig overkomt maar ben op het moment zeer emotioneel.
als ik iemand bij het schrijven van mijn post onbedoeld heb gekwetst sorry daarvoor... niet mijn bedoeling

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:03

Noby, wat moeilijk voor je... Ach gut
Elke dag pijn hebben door de endometriose is ook zwaar, maar om dit dan zo te horen is heel heftig natuurlijk.
Ik hoop voor je dat je toch op een dag zwanger zult raken..Heel veel sterkte.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:26

We zijn afgelopen vrijdag weer maar naar ons oude zh gegaan waar we destijds IUI hebben ondergaan. Nu we maar niets wijzer worden van Tilburg wil ik graag verder.......word er ook niet jonger op.

We hebben besloten om opnieuw een opzwemtest te laten doen, aangezien dat een aantal jaren geleden is en de kwaliteit van zaad schommelt over de maanden heen.
De gyn vond het een strak plan Lachen (was onze oude gyn, waar we begonnen zijn)
Dus nu mag mijn man weer presteren in een potje Haha! en duimen dat het goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:14

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me onwijs verschrikkelijk. Ik heb ook een hele grote kinderwens, en riep vroeger altijd, ik wil op mijn 22e mijn eerste kind. Ik ben nu 22, maar ik denk er nu wel anders over. Ik heb een klein broertje van 4.5 jaar, en ik besef dat ik daar nog niet klaar voor ben. Maar ook bij mij komt weleens het gevoel omhoog, wat als ik geen kinderen kan krijgen?

Ik vind een kind in jou eigen lichaam echt een wonder. Ik bewonder zwangere vrouwen, ik vind ze erg mooi, wetend dat er iets in je lichaam groeit dat ontstaan is door de liefde tussen twee mensen, en er lijkt me niks ergers dan dat dit niet mogelijk is.

Ik weet ook niet goed wat ik er op moet zeggen. Hebben jullie het weleens overwogen om een kindje te adopteren? Ook al is het niet je eigen vlees en bloed..?

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:18

Jeetje wat een verhalen allemaal. Ik ben zelf nog maar 16 en nog niet bezig met kinderen krijgen.maar na het lezen van heel wat verhalen hier schrik ik toch wel en ga ik er bewuster over na denken over de dingen die zijn gezecht over jonge meisjes die abortus plegen of mensen die zeggen kom we nemen een kind.. net of je een pakje boter koopt.
ik heb dan ok heel veel respect voor alle mensen die in dit schuitje zitten. Ik hoop echt op een wondertje voor jullie! heel veel sterkte Ach gut
Liefs Mandy

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:42

Mijn tante heeft dit, mijn neefje is dus opgewekt.

Toen wij op schiphol aankwamen na 4 weken weg geweest te zijn huilde mijn tante tranen met tuiten omdat ze zwanger was! Zonder ziekenhuizen oid. Ik was 7 en volgde het dus niet helemaal Huilen van het lachen Maar de hele familie is er wel super blij mee nu. vandaag is ie trouwens jarig Haha!!

Succes allemaal hiermee, lijkt me vreselijk!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:42

tinkerliefde schreef:
Jeetje wat een verhalen allemaal. Ik ben zelf nog maar 16 en nog niet bezig met kinderen krijgen.maar na het lezen van heel wat verhalen hier schrik ik toch wel en ga ik er bewuster over na denken over de dingen die zijn gezecht over jonge meisjes die abortus plegen of mensen die zeggen kom we nemen een kind.. net of je een pakje boter koopt.
ik heb dan ok heel veel respect voor alle mensen die in dit schuitje zitten. Ik hoop echt op een wondertje voor jullie! heel veel sterkte Ach gut
Liefs Mandy

Amen... Ja!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:23

Mijn moeder heeft mij en mijn broertje gekregen, maar wilt nu nog een kindje erbij van haar vriend. Helaas zal dit ook niet lukken op de normale manier en moet ze over twee dagen naar het ziekenhuis om te kijken wanneer ze het meest vruchtbaar zou zijn (ze is vandaag ongesteld geworden). Dus het is afwachten, maar kan ook flink mis gaan. Zo mag ze geen jongetjes krijgen omdat deze erg grote kans hebben op een misvorming of open ruggetje, kans op overleven is ook veel kleiner. Het zal spannend worden, soms zeg ik tegen haar dat ze gek is, al die vermoeidheid. Maar ik snap het best, ze wordt ook ouder en heeft meer gewilt denk ik. Ik hoop voor haar dat het lukt, ik betrap mijzelf wel eens op jaloezie..ik zie mijn moeder al niet zo vaak dusja, dan gebeurd zoiets gewoon bij je. Verder gun ik het haar van harte hoor! Zeker wel.

Zelf ben ik nu 17, het kinderen krijgen kriebelt nu al een jaar maar ik houd mijzelf netjes aan de voorbehoedsmiddelen. Ik wil niet weten hoe het zou zijn, als die wens niet in vervulling zou kunnen gaan. Laat ik dan eerst maar hopen op een gezond zusje Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:41

Ik weet niet wat ik allemaal zeggen moet. Het lijkt me een hel om met al die onzekerheid om te moeten gaan.
Ik wens jullie in ieder geval veel kracht en sterkte en hoop dat ook jullie ooit een wondertje mogen krijgen!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:29

Chrisje, heb je al een uitslag gekregen?
Zijn jullie nog bij de gyn geweest?

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 17:42

Donderdag mag mijn man weer aan de slag en de week erop weten we de uitslag Lachen, duimen maar en kaarsjes branden dat hij goed is Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:43

Ik duim voor jullie! Ja

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:20

Ik duim ook mee! Ja

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:37

Helaas, de opbrengst was niet genoeg . Gyn wil het volgende maand nog een keer proberen, omdat de onthoudingsperiode nu wat kort was door een verandering in de afspraak. Dus we proberen het binnenkort weer een x. Hij heeft mijn man aangeraden om folium en zink tabletten te gaan slikken, dit heeft schijnbaar ook positief effect op de zaadproductie. Iid geval lief dat jullie aan ons hebben gedacht Bloos

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:15

Mijn schoonzus en haar man proberen al jaren om kinderen te krijgen, maar tot nog toe is het niet gelukt. Zowel zijn zaad als haar baarmoeder is iets mee wat bevruchting bemoeilijkt. Een bevruchting is dus al moeilijk, en áls het al een keer raak is houdt zij het niet vast. Ze heeft al 8 keer een miskraam gehad.

Mijn schoonzus ervaart het alsof ze ergens voor gestraft wordt op deze manier... Echt verschrikkelijk, wij zeggen natuurlijk dat dat absoluut niet zo is, maar het zit in haar hoofd en komt er niet makkelijk uit.

Nu zijn mijn vriend en (vooral) ik nog niet met kinderen bezig, maar mijn schoonzus speelt bij dat onderwerp wel altijd door mijn hoofd. Altijd als ik bijvoorbeeld een pil vergeten was (niet dat dat nu zovaak gebeurt hoor Knipoog ) dacht ik meteen "ojee, stel nu als ik zwanger word op deze manier, hoe vertel ik dat aan mijn schoonzus?" Dat lijkt mij voor haar ontzettend moeilijk. Ik zou niet weten hoe ik het haar zou moeten vertellen.

Ik hoop voor hen nog steeds dat het tóch nog een keertje lukt. En voor iedereen in dit topic ook Knipoog

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:37

Ik heb alles doorgelezen en ik krijg ht gewoon koud van jullie verhalen. Moet zeggen dat ik er eigenlijk nog nooit echt aan gedacht heb geen kinder te kunnen krijgen, het 'lijkt' zo vanzelfsprekend. Rolleyes

Overigens..
Mijn tante heeft na heeeel, echt heeel lang proberen een tweeling gekregen. Als ik daar kom zie ik haar altijd zo genieten van die 2! (helaas mist mijn neefje wel een armpje)