Alweer zo moe...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clausje

Re: Alweer zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:59

dat zien je aan je bloed als dat is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:00

@ Clausje: Fotograferen word ik een beetje beu omdat ik geen goede camera heb en er dus niet zoveel mee kan *LOL*

@ Eve_lien: Dat is idd wel waar wat je zegt. Dat kan het al zijn natuurlijk.. Dan ga ik dat maar proberen, en dan kijken of het beter gaat Lachen!

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:02

misschien helpt het ook wel als het straks super lekker weer is! Haha!
lekker zwemmen enzo lekker alles buiten doen in de frisse lucht! Cool
denk dat het wel weer goed komt! Pling

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:04

Ben een week geleden naar een alternatieve arts geweest die me vertelde dat ik een tarweallergie heb (en een Candida infectie). Door een tijd geen tarwe te eten en wat voorgeschreven supplementen te slikken zou ik van al mijn klachten af zijn. O.a. een zware vermoeidheid, gewrichtsklachten, hoofdpijnen, eczeem, etc. Nooit geweten van die allergie of schimmelinfectie doordat de klachten zo vaag waren. De huisarts heeft me ook nooit serieus genomen, na lang aandringen ben ik ook pas bij een reumatoloog terechtgekomen met m'n gewrichtsklachten.
Die gewrichtsklachten zijn volgens volgens de orthoarts ook het gevolg van de allergie en infectie en zouden over moeten gaan, evenals meerdere andere symptomen waar hij zelf mee kwam (die ik niet had verteld, maar wel last van had). Klinkt allemaal bijna te mooi om waar te zijn! Over een aantal weken zouden mijn klachten minder moeten worden... spannend!

Ik weet niet het resultaat van dit alles, maar mijn ervaring is wel dat je met vage klachten door een huisarts doorgaans niet serieus genomen wordt en door een 'alternatieve' arts wel.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:05

heb net extra zout over mn eten gestrooid. heb nog nooit zo veel gedronken achter elkaar haha wat een dorst kreeg ik er van zeg!

als het over een maand nog niet over is ga ik denk ik ook maar weer eens bloedprikken..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:13

Silfre, wat bedoel je precies met een alternatieve arts? Want daar heb je er geloof ik ook weer veel verschillende in of niet?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:14

Anoniem schreef:
@ Eve_lien: Dat is idd wel waar wat je zegt. Dat kan het al zijn natuurlijk.. Dan ga ik dat maar proberen, en dan kijken of het beter gaat Lachen!

Ik hoop voor je dat het zoiets is!
Anders ben je nog veel verder van huis..
Artsen die je niet geloven, je afwijzen... herkenbaar..
En ondertussen blijf je de klachten houden..
Tja, het menselijk lichaam is en blijft een raadsel soms!
Succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:20

Dankjewel !
Ik ben nu al m'n wekker 's ochtends aan het zetten dat ik om half 9 wakker word. Verder probeer ik zoveel mogelijk verschillende dingen te doen op een dag. Ik was gisterochtend trouwens heel erg moe, maar toen ik van m'n bijrijdpony terugkwam voelde ik me eigenlijk best heel goed en ging ik niet meteen achter m'n pc zitten maar andere dingen doen die ik nog moest doen. Dat helpt dus iig al, als ik lekker buiten kom enzo Lachen

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:00

Dit komt mij allemaal heel erg bekend voor. Toen ik 18 was (ben nu 22) had ik ook heel erge last van vermoeidheid. Volledig bloedonderzoek gedaan (zelfs meerdere keren), maar daar kwam niets uit. Na een tijdje 'geloofde' de huisarts dus niet echt meer wat ik vertelde. Hij dacht dat het verzonnen was of gewoon in mijn hoofd zat.

We zijn toen naar een alternatieve arts gegaan (zij werkt voornamelijk met homeopathie en ostheopathie, ook hecht ze heel veel belang aan allergieën) en deze heeft na een aantal testen de diagnose 'Chronisch vermoeid' gesteld. Het Chronisch Vermoeidheidssyndroom is nergens echt terug te vinden (niet in bloed, urine,...) maar het is er wel. Mogelijk heb jij hier ook last van.
Ook heeft ze enkele allergiën vastgesteld (koffie, glüten (tarweproducten), bepaalde wasmiddels,...). De meeste van deze allergiën waren tijdelijk. Door mijn chronische vermoeidheid had ik een verhoogde gevoeligheid wat zich dus uitte in deze allergiën.

Toen de vermoeidheid op zijn hoogtepunt was, sliep ik eigenlijk bijna de hele dag. Tussendoor was ik af en toe een halfuurtje wakker. Zolang ik op de zetel lag, voelde ik mij goed en wilde ik vanalles gaan doen. Wanneer ik dan opstond voelde ik al heel snel dat het niet ging en moest ik weer gaan liggen.
Momenteel is het al veel beter. De chronische vermoeidheid is er nog steeds, maar het is redelijk onder controle. Ik ben nog steeds snel moe, maar niet meer zo extreem als toen ik 18 was. Door het CVS heb ik wel een erg lage weerstand. Ik ben heel snel ziek (ik neem letterlijk alles over van mensen in mijn buurt) en wanneer ik ziek ben duurt het meestal langer dan bij andere mensen vooraleer ik er weer bovenop ben.
Ik ben enkele weken geleden (14 juni) geopereerd aan mijn blinde darm. Normaal zou ik daar nu geen last meer van mogen hebben, maar ik ben nog steeds erg moe. De pijn is weg en de wonden zijn mooi dicht. De vermoeidheid (gevolg van narcose en pijnstillers) blijft echter aanhouden. Voor mij is dit normaal, genezingsprocessen duren bij mij immers gewoon langer dan bij 'normale' personen.

Je zegt dat het paardrijden en met paarden bezig zijn goed doet, dit is voor mij ook zo. Ik krijg heel veel energie van de omgang met paarden. Veel frisse lucht en beweging doen mij goed. Ik probeer daarom ook regelmatig een uurtje te gaan fitnissen. Zo bouw ik een betere conditie op en kan ik dus langer inspanningen aan.
Ook de multivitamines zijn voor mij eigenlijk bijna standaard geworden. Ik neem ze behoorlijk vaak. Ik let er daarbij wel op dat ik ze niet constant blijf nemen, anders hebben ze na verloop van tijd een verminderd effect. Ik heb ze altijd in huis, wanneer ik mij slechter voel neem ik ze enkele dagen tot ik mij weer beter voel.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:21

Heel erg bedankt voor je berichtje !
Ik denk dat ik ook weer Supradyn ga slikken, ben er een tijdje mee gestopt omdat ik ervan over ging geven, maar ik ga het toch maar weer proberen. En anders maar andere multivitamines proberen. Het kan bij mij idd Chronische Vermoeidheid zijn, mensen op een ander forum dachten dat namelijk ook al. Vervelend is het wel.. uitgaan zit er niet echt in, en als ik een keer bij iemand logeer ben ik daarna ook weer een paar dagen vreselijk moe..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:53

Ik zou niet te snel aan CVS denken hoor, ten eerste omdat het ook iets anders kan zijn, ten tweede omdat dat behoorlijk ontmoedigend werkt (toen ik zo moe was, werd ik echt gek bij het idee dat het CVS kon zijn...).
Ik herken nl veel van je symptomen en dat was hyperventilatie (begon bij mij ook in de vakantie!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:04

Is dat eigenlijk ook aan te tonen door dokters als het idd hyperventilatie is ?

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:08

herken het zelf erg goed.
ik had hier ook heel lang last van.
heb bij de arts iets gekregen ( een apparaatje die iets van mijn adem haling meten.

verder is er bij mij ook bloed geprikt, waar uit kwam dat ik graspollen allergie had, omdat ik veel bij paarden was/ben had ik er daarom super last van en dat kosten mijn lichaam super veel energie.

ik hoop dat je er weer boven op komt en een goede oplossing vindt !

succes

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:35

Anoniem schreef:
Is dat eigenlijk ook aan te tonen door dokters als het idd hyperventilatie is ?

Volgens mij wel, maar mijn ha had er nog nooit van gehoord... Verder kan een bloedtest ook, uit een slagader.
Ik merkte het met een ademhalingsoefening. Ik moest 4 sec inademen en 4 uit, maar ik ging na 2 seconden uitademen al naar lucht happen enzo. Kijk ook eens op www.chronischehyperventilatie.com (of nl of org).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:22

Okee, ik ga even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:33

Veel symptomen kloppen wel idd..

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:43

ga in de vakantie ook de dokter weer eens bezoeken (pff krijg een hekel aan mensen met witte jassen, moet ook nog naar de tandarts:S )