Veel te lang, maar nog niet ongesteld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuh

Re: Veel te lang, maar nog niet ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:53

Heeft ongesteld heid wat met lengte te maken??
Een vriendin van me is ook langer als 1.80 en echt geen schande hoor Lachen
Ongesteldheid komt vanzelf. Sterkte!x

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:59

Tsja, ik weet wel wat je bedoeld denk ik... Jarenlang heb ik gedacht dat ik 1.81m was, maar onlangs nog eens gemeten en ik ben nu dus 1,83m (eindpunt bereikt Lachen ). Ik heb heel veel moeite met mijn lengte. voel me vaak groot, grof en lomp. Dan zie ik die leuke meisjes van 1.65-1,75m --> Dat wil ik ook!! Wordt er gewoon heel erg onzeker van. En ik ben een ponyfreak dus dat is ook wel lastig. Ik heb nu dan wel een IJslander maar het stáát natuurlijk niet mooi, en het lijkt me ook fijner rijden als je wat kleiner bent. Hoewel het qua gewicht soms best kan (ben net als jij 57-58kg dus niet extreem zwaar voor een pony)

Ook wat jongens betreft heb ik het idee dat ze liever een kleiner meisje hebben, maar misschien maak ik er zelf wel een te groot probleem van, zou kunnen.

Ongesteld werd ik op mijn vijftiende en daar zou ik me echt nog niet druk om maken als ik jou was. Je heb nog jaaaaaren voor je met die ellende Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:51

ik werdt het op me 12de en ik was oen 1.68.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:56

Shylah schreef:
Hoi!

Ongesteldheid heeft niets met je lengte te maken, maar met je hormonen e.d. Je wordt vanzelf ongesteld wanneer je lichaam er klaar voor is. Lachen

Succes!! Ach gut

Ja maar dat kan dus wel met je lengte te maken hebben.
Mijn broertje is te klein (hij is 15 jaar) en is te slank en daardoor heeft hij nog geen hormonen.
Hij heeft verschillende test in het ziekenhuis gehad en z'n lichaam maakte nog geen hormonen aan!
Hij heeft dus ook nog niet de baard in de keel enz..

TS is ook dun vergleken met haar lengte!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:58

Je menstruatie heeft wel wat te maken met het doorgroeien hoor.
Ik was altijd best lang. Om mijn 12de ben ik geoppereerd aan een tumor en hebben ze gelijk zo'n test gedaan waardoor ze konde zien hoe groot ik zou worden. Daaruit kwam 1.83, die lengte was goed te doen. Maar als ik wilde mocht ik toch groeiremmers, maar de dokter vertelde me er gelijk bij dat ik het nog even een half jaartje moest aankijken (of ik dan inmiddels al ongesteld geworden was). na je menstruatie groei je namelijk nog een bepaald iets, weet niet meer hoeveel. En dat is door de dokter tegen mij gezegt!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:10

A joh die groeicurves zijn gemiddeldes (en wie is er nu precies gemiddeld Rolleyes) en idd mensen worden nu eenmaal groter Knipoog

Ik was met mijn 13 jr al 1.75m en altijd 1 vd grootste meiden vd klas Ja, maar vervolgens ben ik dus niet meer gegroeid Haha! oké heb me na mijn 16e nooit meer gemeten, maar heb niet het idee dat ik nog gegroeid ben Knipoog (OK wel in de breedte helaas Bloos maar niet in hoogte Knipoog )
O ja ben trouwens met mijn 16 jr ongesteld geworden (vond dat vroeg genoeg Clown ) maar was dus al eerder gestopt met groeien Knipoog

Mijn moeder is trouwens 1.63m en mijn vader 1.73m en mijn zus ook 1.73m dus ik ben wel de grootste thuis Haha! maar als ik op straat of zo loop zie ik veel jonge meiden die groter zijn dan ik Ja

Ik zou me niet te druk maken Knipoog

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:39

Vriendin van mij wordt dit jaar 17 , nog steeds niet ongesteld, is tegen de 1m78
er zijn er dus nog Knipoog
Ohja, het is wel zo dat je nog tot 2 jaar na je eerste menstruatie groeit, maar dat zijn schattingen dus het is bij iedereen verschillend, ik ben bv. niet veel meer gegroeid, ook al wou ik het zo graag (ben 1m62)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:47

Kowloon1 schreef:
Vriendin van mij wordt dit jaar 17 , nog steeds niet ongesteld, is tegen de 1m78
er zijn er dus nog Knipoog
Ohja, het is wel zo dat je nog tot 2 jaar na je eerste menstruatie groeit, maar dat zijn schattingen dus het is bij iedereen verschillend, ik ben bv. niet veel meer gegroeid, ook al wou ik het zo graag (ben 1m62)

Ik ben ook niet veel gegroeid.
Ik was geloof ik 13/14 toen ik ongesteld werd.
Maar ik was toen ook al gestopt met groeien.
Ik was op mijn 14de 1,72 en nu op mijn 23ste nog steeds!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:51

zal je wat leuks vertellen:

Werd pas op mijn 16e ongesteld...was zelfs al bijna 17!! Ook ik ben nu 21 en 1.85 lang. En ik vind het geweldig! Ideaal! Krijg ook vaak complimentjes over mijn lange stelten.
Echt meid maak je nergens druk om en wees blij dat je nog niet ongesteld bent! Heerlijk, je heb straks nog 40 jaar dat je ongesteld zal zijn.
En nog even wat betreft de lengte en eventuele kleding..je hebt steeds meer zaken die speciaal kleren verkopen voor lange mensen! Ook geen probleem dus.

Maak je je er nu nog steeds druk om?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:10

TS zo zie je maar allemaal lot genoten hier op bokt. misschien zien we je nog eens terug bij hntm Knipoog

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:16

Zoals al eerder werd gezegt heeft ongesteldheid en groeien niks met elkaar te maken etc.
De een zegt dat je groeit tot je ongesteld word en dan dan niet meer. Maar dit klopte in iig bij mij niet. Ik was 12 toen ik ongesteld werd en was toen 1.63m. Nu ben ik bijna 16 en ben 1.79m en ben dus nog aardig doorgegroeid en groei nu nog steeds. Dan heb ik wel een vader van 1.87 dus daar moet je ook goed naar kijken. Zijn je ouders lang? En je stopt echt op een gegeven moment wel met groeien meis! Maak je maar niet zo druk, wel vind ik het verstandig van je dat je toch eventjes naar de dokter ben gegaan Knipoog Veel succes meis!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:20

Ik ben ook heel erg lang,(nu rond de 1.80) en stak boven al mijn klasgenootjes telkens uit. Ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en heb daar een handscan laten doen ; mijn skelet was van iemand van 13,5 jaar en ik was toen 14,3. Ze vertelde er toen wel bij dat ik al voor 99% was volgroeit.Maar ik zat dus ruim voldoende! De lengte van kinderen wordt steeds langer !
Ik ben nu 16 en groei niet meer. Ik ben op ong mijn 14,5 het geworden, en sindsdien ben ik gestopt met groeien!
De HA zei dat ook tegen mij, dat als je het bent geworden dat je dan niet (veel) meer groeit, al is dat wel per persoon verschillend.
Het komt allemaal goed Lachen !

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:25

dus als je eenmaal ongesteld ben groei je niet meer zoveel?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:00

waarom is iedereen zo lang ;(
Ik ben maar 1.63m. Soms zou ik heel graag wat langer willen zijn, kan k mn danspartner tenminste bijhouden als hij even gas geeft tijdens de quickstep (hij is rond 1.85m). Maar ergens vind ik het ook wel erg handig hoor. Pas op heel veel paarden en pony's. Heb alleen wel opstapje nodig als de 1.70+ zijn :P
Ik ben ongesteld geworden op mn 12e, was toen ongeveer 5 cm kleiner als nu denk ik.

Nu ben k alleen hele tijd neit meer ongesteld geweest :? Geen idee hoe dit komt, ik heb geen vriendje, met niemand naar bed geweest ook. Blijft gewooon al 2 maanden uit. Ok, ik zit laatste 4 weken behooorlijk in de sress voor school, maar weet niet of dat iets te maken kan hebben met het uitblijven van mn menstruatie. :?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:12

Ik was op mn 13e ongesteld geloof ik, en ik was toen tussen de 1.70-1.75
Was nooit de grootste van de klas, zeke rniet op de basisschool maar ben lang doorgegroeid

laatste x meten was ik 21 en 1.82 en nu 25 en nogsteeds een goeie 1.82

dus ongesteldheid heeft niets te maken met stoppen met groeien Knipoog

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:59

Citaat:
http://home.hccnet.nl/p.molema/langkind/groeivsl.htm
De invloed van de puberteit op de groei
De start van de puberteit (voor een meisje het begin van borstontwikkeling en de toename van het gewicht) en het moment van de 1e menstruatie, zijn medebepalend voor de periode van de puberteitsgroeispurt. Een lange periode tussen de start van de puberteit en de eerste menstruatie heeft tot gevolg dat het meisje langer doorgroeit. Een meisje dat vroeg in de puberteit is en daarna jong de eerste menstruatie krijgt, stopt relatief vroeg met groeien. Dit zelfde geldt ook voor jongens, maar bij jongens zijn het moment van begin van de puberteit en het einde van groeispurt, minder makkelijk te herkennen.
De start van puberteit alsook het tijdstip van de eerste menstruatie zijn erfelijk bepaald.
Voor jongens en meisjes geldt dat zij aankomen in gewicht in de puberteit. Voor meisjes wel 5-10 kg, afhankelijk van de lengte. Indien dit niet zo duidelijk optreedt is er een reële kans dat het meisje langer doorgroeit en dus lang zal worden, zelfs langer dan de voorspelling naar aanleiding van de X li hand.

Ik kon even snel geen betere site vinden. Maar het begin van de menstruatie en de groei heeft wel degelijk met elkaar te maken.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:03

Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat ik ongesteld werd. Volgens mij was ik al 15 of 16. Er zijn zelfs foto's gemaakt van mijn handen. De doctoren verwachten dat ik 1.90 zou worden en toch ben ik maar 1.75 gebleven.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:05

leuk ..dus en de ellende van vroeg ongesteld worden (11) en klein blijven 1.58 Verdrietig

Haha! valt wel mee hoor

maar ongesteldheid echt zodra je het hebt denk je had ik het maar niet Vork
en mensen worden steeds groter , klein zijn heeft zo zijn voor en nadelen
als ik mijn man een kusje wil geven moet hij bukken !met op mijn tenen staan red ik het echt niet , of wat dacht je van de bovenste schappen in de supermarkt ?,
mannen worden ook steeds groter
enja , misschien word je wel een foto model
groot zijn heeft miss nadelen maar ook veel voordelen Knipoog

uiteindelijk maakt het niet zo heel erg veel uit hoor

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:09

Voor degene die zeggen dat het niks met lengte te maken heeft.. Ik zou 1.78m worden. Ik ben nu 1.64m Ben op mijn 10de ongesteld geworden en misschien nog 3 tot 4 cm gegroeit. Ik was altijd vrij lang vergeleken met andere kinderen. Dus ik denk wel degelijk dat het er wat mee te maken heeft. Waarom ben ik anders zo'n uk gebleven ? Tong uitsteken

edit: en voor erfelijke bepalen en gewicht. Ben amper aangekomen en kom nu nog niet snel aan.
Mijn moeder was 18 toen ze ongesteld werd, mijn tante 16 en mijn oma ook pas rond haar 15de.. dus denk niet dat het écht erfelijk bepaald is Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:49

@ risjuh, denk toch dat het bij iedereen anders is Knipoog
ik was nml nooit echt groot, maar ben lang doorgegroeid en nadat ik op mn 12e ongesteld werd nog een 10 cm doorgegroeid Knipoog

en ook aankomen heeft er niet veel mee te maken, ik kan eten wat ik wil en kom niet aan, is altijd zo geweest.
mn moeder&zus juist wel.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:00

Ik ben ook lang (1m83) en was dit ook al op mijn 14e. Er werd toen ook verteld dat er nog een aantal cm bij zou komen maar dit is nooit gebeurt. Ben nu 32 en nog steeds 1m83.
Ook ik was pas laat ongesteld ik werd het pas toen ik bijna 16 werd. Geniet er maar van ongesteld zijn kun je nog lang genoeg en je groei hangt er niet mee samen. Ik heb wel vaker gehoort dat lange dunne meiden vaker laat ongesteld worden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:05

@Renske_ Haha omgekeerd dus Clown Mijn moeder komt ook amper aan. Ik ben zwaarder dan haar Clown Maar denk ook dat dat aan je lichaam ligt. Ik weet niet of jij rookt enz? Ze zeggen dat je dan zowiezo minder snel dik word.. Maar of dat waar is? Clown

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:06

Even over die kleding: de Nederlanders worden steeds langer, er komen dus ook steeds meer kleren voor lange mensen. Knipoog

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:16

Ik zou zoooo graag lang willen zijn! Ik ben 1m51,6! En helemaal uitgegroeit. Hoorde eigelijk 1m64 te worden...
Maar helaaas...

Nederland is trouwens een groot volk schijnt het! Tong uitsteken

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:14

KarlijnV schreef:
Ik schaam nu wel een beetje om dit hier neer te zetten! Bloos

Kijk ik ben net 14 jaar geworden, en ik ben 1.80 lang! Maar ik ben nog nooit ongesteld geworden! Ik weeg ongeveer 58 kilo.

Ik ben laast al naar de HA geweest, maar die zou contact opnemen met de kinderarts. Ze zij dat ik nog 5 tot 8 cm groei! Hier schrok ik heel erg van! Ik wil echt geen 1.88 worden!! Huilen

De huisarts zou met de kinderarts praten. Ik hoor binnenkort wat ze gaat doen..
Maar elke dag zit ik ermee! Ik ben veelste lang! Dadelijk wordt ik nog langer en kan ik zelfs al niet meer op grote E-pony's rijden!
En ik vind het raar (om het zo te zeggen) dat ik nog niet ongesteld ben geworden terwijl ik al zo lang ben. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of wat moet ik doen??

Ik wil even reageren Knipoog
Ik ben zelf 1.90+ . Het is vervelend maar het wordt er neit beter van als je me de bakken neer gaat zitten. Zie het positief in. Als je gaat mokken omdat je langer word, stopt je groeien toch niet. Ik snap dat je het vervelend vind want je bent langer dan de gemiddelde meid. Maar het gemiddelde wordt met de jaren hoger. Bekijk het zo: je kunt overal makkelijk bij, kunt over iedereen heen kijken. Er zijn echt voordelen. Je moet niet met opgetrokken schouders gaan lopen want dan lijk je alleen maar groter. Gewoon lekker door gaan, lang of niet. Het veranderd toch niet.
En op E-ponys zou je denk ik niet kunnen rijden. Dat vind ik ook wel erg jammer maar er is niets aan te doen Knipoog
Ik koop broeken bij je jongens afdeling. die hebben meer lengtemaat en een beetje een (verwijfde) broek staat echt super hoor. Dus dat is geen moeite. Het duurt iets langer voordat je een goede broek vind maar dat hoort erbij.
Ik was pas op mijn 14e ongesteld.
De dokter zei trouwens dat ik 1.74 zou worden Cool Beetje verkeerd ingeschat.
mijn broer (nu 2.08) zou minimaal 2.20 worden. Ze dachten al aan groeiremmers etc. Ook een beetje verkeerd ingeschat dus Clown