Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nalatjuh schreef:@Pascal Ja de moeder gevoelens zijn er nu zeker, dat ik een jaartje of 17 was kwam dat opzetten en nu ben ik gewoon mama in alle opzichtenondertussen zijn jongens ook interessant geworden hoor, kijken mag altijd denk ik zo. . .
![]()
@Njen als ik eerder had beseft dat ik zwanger was dan was mijn mannetje er nu niet geweest, ik was 12 en wou er niets van weten dus ik was al 6 maanden zwanger toen er alles naar buiten kwam en dan ben je iets telaatmijn zoontje zou in eerste instantie voor adoptie worden afgestaan, maar toen hij geboren werd. . . of je dan 13 of 30 bent zo'n kindje doet je toch wat. . . kan me nu geen leven zonder hem voorstellen.
Carolientjeh schreef:Ik heb wel echt heel erg veel respect voor meisjes die zijn verkracht en toch besluiten het kindje te houden, ik weet niet of ik dat zelf wel zou kunnen...
Luuz schreef:Jeetje wat knap zeg wat ik lees van jullie, Pascal en Nalatjuh!!
Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden maar jullie tonen echte liefde naar jullie kindje toe en vooral zelfstandigheid en ja wat nog meer
Heel knap van jullie!
Verder wil ik wel kwijt dat ik het niet slim vind om op je 15e al echt te kíézen voor een kindje, het gaat dan toch moeilijker een kind te bieden wat hij nodig heeft en je kunt dan zelf nog voor je leven kiezen.
Als ik nu per ongeluk zwanger zou worden zou ik niet weten wat ik zou besluiten.
Vooral omdat ik nog een hele 'carriere toekomst' voor me heb liggen enz..
Moeilijk blijft het denk ik altijd!
polly2 schreef:Carolientjeh schreef:Ik heb wel echt heel erg veel respect voor meisjes die zijn verkracht en toch besluiten het kindje te houden, ik weet niet of ik dat zelf wel zou kunnen...
Nou...dat heb ik ook! Hoe jong je dan ook bent...ik vind je dan in het nemen van verantwoordelijkheid erg volwassen.
En dat geldt ook voor meiden die per ongeluk zwanger zijn geraakt en niet verkracht. Ik vind het heel erg knap dat je verantwoordelijkheid kunt nemen. En ook erg fijn als ouders meehelpen!
Knoffer schreef:Volwasse in het nemen van je verantwoordelijkheid als je het kind houdt van je verkrachterIk vind je net zo goed volwasse in je verantwoordelijkheid als je het weg laat halen. 't Was in eerste instantie al niet je verantwoording, je bent verkracht, kun je niets aan doen! Je doet met dat te zeggen mensen die verkracht zijn en het weg laten halen echt te kort, (om het zo maar te zeggen), vind ik. Vind het wel heel knap als je het houdt, het kindje van je verkrachter, maar volwassener en verantwoorder dan het weg laten halen, nee, ik vind het gelijk, tis een keuze.
Ook in het geval van per ongeluk zwanger raken vind ik dat trouwens. Mits je echt goede anticonceptie hebt gebruikt maar je bent die ene 0,000001% die wel zwanger raakt, vind ik je net zo goed volwasse in je verantwoordelijkheid als je besluit het weg te halen. Een bewuste keuze maken, dat vind ik volwasse in je verantwoordelijkheid, niet de uitslag van de keuze opzich. Vind het wel knap als je het houdt, want makkelijk zal het niet worden.
Knoffer schreef:Oke, nu snap ik hoe je het bedoelde![]()
Khad het idd anders geinterpreteerd.
Ik vond het al raar.
Nalatjuh schreef:@Uthrick tja daar heb ik vaak over na gedacht, ik wil hem zeker de waarheid vertellen (niet tot in details want daar heeft hij niets aan) maar hoe? eerlijk gezegt weet ik het niet, ik denk niet dat er een goede manier is om zoiets te vertellen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wanneer ik het hem moet vertellen, wanneer is een kind oud genoeg om het te begrijpen? de gemiddelde volwassene moet al 3 keer slikken als ik het vertel. . .
Plien91 schreef:Flying_Angel schreef:Maar als je verkracht bent? en je wilt het kind niet. En abortus is verboden. Wat moet je dan?
Abortus is niet verboden..
Je kan het kind ook afstaan ter adoptie.
Ik heb zelf verder geen ervaringen met tienermoeders. Ik vind dat ze gewoon goed na moeten denken over de consequenties van onbeschermde seks etc..
Mustang2006 schreef:Voor mensen die geen kinderen willen maar per ongeluk zwanger worden, heb ik geen begrip.
Dan moet je maar beter oppassen met wat en wanneer je iets doet.
Luuz schreef:Mustang2006 schreef:Voor mensen die geen kinderen willen maar per ongeluk zwanger worden, heb ik geen begrip.
Dan moet je maar beter oppassen met wat en wanneer je iets doet.
Het ligt eraan hoe je het bedoelt, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens.
Als je de pil slikt (en dus altijd netje op tijd enz) vind ik dat je wel je best doet om niet zwanger te raken, maar dan nog zou je die kleine kans kunnen hebben.
Ik vind dat je dan echt wel je best doet en als je dan nog zwanger raakt heb ik daar dus wel begrip voor.
Anders zou heel de wereld die geen kinderen wil het altijd dubble dutch moeten doen??
Welshcobfan schreef:Als jij je kind 4 basisvoorwaarden kan bieden is het genoeg: eten, drinken, onderdak en onvoorwaardelijke liefde. Maar als jij niet eens voor jezelf kunt zorgen dan moet je geen kind nemen.
lotjj92 schreef:als het om een domme fout gaat (bijv de pil vergeten, geen condoom gebruikt) vind ik het heel dom als daarvan een kind op de wereld komt. hoe kun je studeren? hoe moet je geld verdienen. hoe moet je uberhaupt voor een kind zorgen als jezelf nog een KIND bent?
ik vind het heel wat anders als het gaat om een verkrachting, maar dan is altijd de abortus als keus. veel mensen zijn erop tegen. maar moet je dan een kind op de aarde zetten die je niets te bieden hebt? die bijv nooit een vader zal hebben of een goed voorbeeld? en zeker dat je geen geld hebt om het kind wat te kunnen geven