jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:30

Dat denk ik dus ook dat ik krijg. Ik moet alleen gewoon niks van kinderen hebben van anderen, alhoewel ik aan het ontdooien ben heb ik het idee. Vind het zusje van mijn vriend ookwel lief af en toe en zijn niet echte zusje(van vriend van zijn moeder). Zijn echte zusje is 7 en die andere 3 geloof ik. De rest ken ik niet, daar hebben hij en zijn ma geen contact meer mee, evenals met zijn oudere broer.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:33

Nalatjuh schreef:
@Pascal Ja de moeder gevoelens zijn er nu zeker, dat ik een jaartje of 17 was kwam dat opzetten en nu ben ik gewoon mama in alle opzichten Lachen ondertussen zijn jongens ook interessant geworden hoor, kijken mag altijd denk ik zo. . . Haha!

@Njen als ik eerder had beseft dat ik zwanger was dan was mijn mannetje er nu niet geweest, ik was 12 en wou er niets van weten dus ik was al 6 maanden zwanger toen er alles naar buiten kwam en dan ben je iets telaat Lachen mijn zoontje zou in eerste instantie voor adoptie worden afgestaan, maar toen hij geboren werd. . . of je dan 13 of 30 bent zo'n kindje doet je toch wat. . . kan me nu geen leven zonder hem voorstellen.

Ik was verkocht vanaf het moment dat ik een echo kreeg, toen wist ik dit hummeltje moet geboren worden ongeacht dat ik toen 16 was... Ik was op slag verliefd terwijl ik ervoor nog met zo'n rot gevoel zat.
Tis heerlijk als ik 's avonds naar dat mannetje kijk hoe tevreden hij ligt te slapen.
Hoe hij uit het niets naar je toe rent om je een kus te geven of even te vertellen dat je wel zo'n lieve mama bent..
Voor mij is het alles waard geweest, ook al kon ik niet meer stappen, scharellen met jongens... Dit is veel mooier dan dat alles.. Misschien een beetje vroeg maar ik had niet anders gewilt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:33

Ik hoop dat ik eerst nog lekker mijn studie af kan maken voordat ik zwanger raak (oke, ik ben al 22 dus heel jong moeder zal ik ook niet worden). Ik ga nooit op stap dus dat zal ik niet missen. Maar om nu al mijn vrijheid op te geven? nee. Ik wil rustig de studie kunnen afmaken om daarna een goede baan te krijgen. Eerst financiele onafhankelijkheid (ik woon nog thuis... die pa en ma zitten echt niet op een kind in huis te wachten, ze zijn al 65 Nagelbijten / Gniffelen) dan zie ik wel verder Lachen

Mocht ik wel onverhoopt zwanger raken: kind is welkom, al zou ik dan niet thuis blijven wonen Nagelbijten / Gniffelen

Wat betreft ongesteldheid en zwanger: mijn moeder was ook gewoon ongesteld, en de gyneacoloog beweerde dat ze niet eens zwanger kon raken! ze miste 1 eierstok en in de andere zat een verkleving. De kans dat zij zwanger raakte en dat het voldragen werd 1 op de 250000. Sja laat ik nu net die ene zijn Haha! En het feit dat ik kerngezond ter wereld kwam was zo uniek dat ik in een boek sta vermeld met bijzondere geboortes Nagelbijten / Gniffelen

De schoonzus van mijn vriendin wist pas met de 8ste! maand dat ze zwanger was. Ze voelde zich niet goed en zelfs de dokter vermoedde geen zwangerschap. Dat ze dikker werd sja, ze moest maar meer sporten. Na maand 8 toch een echo omdat het niet goed voelde in de buik en verrek ze kon al bijna bevallen Clown doordat ze de pil is blijven doorslikken en ze erg was afgevallen (op aanraden van de dokter) moest ze direct worden opgenomen in het ziekenhuis. Ze had 2 week om te wennen aan het idee van zwanger, en om daarna moeder te worden. Sja het kan raar lopen!

Carolientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:40

Ik heb wel echt heel erg veel respect voor meisjes die zijn verkracht en toch besluiten het kindje te houden, ik weet niet of ik dat zelf wel zou kunnen...

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:58

Jeetje wat knap zeg wat ik lees van jullie, Pascal en Nalatjuh!!
Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden maar jullie tonen echte liefde naar jullie kindje toe en vooral zelfstandigheid en ja wat nog meer Knipoog
Heel knap van jullie!

Verder wil ik wel kwijt dat ik het niet slim vind om op je 15e al echt te kíézen voor een kindje, het gaat dan toch moeilijker een kind te bieden wat hij nodig heeft en je kunt dan zelf nog voor je leven kiezen.
Als ik nu per ongeluk zwanger zou worden zou ik niet weten wat ik zou besluiten.
Vooral omdat ik nog een hele 'carriere toekomst' voor me heb liggen enz..
Moeilijk blijft het denk ik altijd!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:05

Carolientjeh schreef:
Ik heb wel echt heel erg veel respect voor meisjes die zijn verkracht en toch besluiten het kindje te houden, ik weet niet of ik dat zelf wel zou kunnen...

Nou...dat heb ik ook! Hoe jong je dan ook bent...ik vind je dan in het nemen van verantwoordelijkheid erg volwassen.

En dat geldt ook voor meiden die per ongeluk zwanger zijn geraakt en niet verkracht. Ik vind het heel erg knap dat je verantwoordelijkheid kunt nemen. En ook erg fijn als ouders meehelpen!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:36

@ Nalatjuh... het is misschien een ( te) persoonlijke vraag hoor en als je hier in dit topic geen antwoord wilt geven kan het via PB of gewoon niet natuurlijk, dat is jouw recht en je eigen keuze. Maar wat ik me nog afvraag hé Hoe ga je later aan je zoontje uitleggen waar papa is? Lijkt me moeilijk om hem te vertellen dat hij niet "uit liefde gemaakt/geboren" is maar dat het kwam doordat jij verkracht was. Wel knap van jou ( en je ouders) dat je zo door kan met je leven.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:29

Luuz schreef:
Jeetje wat knap zeg wat ik lees van jullie, Pascal en Nalatjuh!!
Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden maar jullie tonen echte liefde naar jullie kindje toe en vooral zelfstandigheid en ja wat nog meer Knipoog
Heel knap van jullie!

Verder wil ik wel kwijt dat ik het niet slim vind om op je 15e al echt te kíézen voor een kindje, het gaat dan toch moeilijker een kind te bieden wat hij nodig heeft en je kunt dan zelf nog voor je leven kiezen.
Als ik nu per ongeluk zwanger zou worden zou ik niet weten wat ik zou besluiten.
Vooral omdat ik nog een hele 'carriere toekomst' voor me heb liggen enz..
Moeilijk blijft het denk ik altijd!

Aan zo'n hummel kan je alleen maar liefde tonen, en tuurlijk wil ik hem soms achter het behang plakken haha maar dat heeft iedereen wel.
Ik zou idd op die leeftijd niet bewust voor een kind kiezen...
Maar als ik het over moest doen deed ik het zo weer..
Het is soms niet altijd makkelijk, maar het is het wel waard.. meer dan dat.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:48

polly2 schreef:
Carolientjeh schreef:

Nou...dat heb ik ook! Hoe jong je dan ook bent...ik vind je dan in het nemen van verantwoordelijkheid erg volwassen.

En dat geldt ook voor meiden die per ongeluk zwanger zijn geraakt en niet verkracht. Ik vind het heel erg knap dat je verantwoordelijkheid kunt nemen. En ook erg fijn als ouders meehelpen!

Volwasse in het nemen van je verantwoordelijkheid als je het kind houdt van je verkrachter Verward Ik vind je net zo goed volwasse in je verantwoordelijkheid als je het weg laat halen. 't Was in eerste instantie al niet je verantwoording, je bent verkracht, kun je niets aan doen! Je doet met dat te zeggen mensen die verkracht zijn en het weg laten halen echt te kort, (om het zo maar te zeggen), vind ik. Vind het wel heel knap als je het houdt, het kindje van je verkrachter, maar volwassener en verantwoorder dan het weg laten halen, nee, ik vind het gelijk, tis een keuze.

Ook in het geval van per ongeluk zwanger raken vind ik dat trouwens. Mits je echt goede anticonceptie hebt gebruikt maar je bent die ene 0,000001% die wel zwanger raakt, vind ik je net zo goed volwasse in je verantwoordelijkheid als je besluit het weg te halen. Een bewuste keuze maken, dat vind ik volwasse in je verantwoordelijkheid, niet de uitslag van de keuze opzich. Vind het wel knap als je het houdt, want makkelijk zal het niet worden.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:18

Knoffer schreef:
Volwasse in het nemen van je verantwoordelijkheid als je het kind houdt van je verkrachter Verward Ik vind je net zo goed volwasse in je verantwoordelijkheid als je het weg laat halen. 't Was in eerste instantie al niet je verantwoording, je bent verkracht, kun je niets aan doen! Je doet met dat te zeggen mensen die verkracht zijn en het weg laten halen echt te kort, (om het zo maar te zeggen), vind ik. Vind het wel heel knap als je het houdt, het kindje van je verkrachter, maar volwassener en verantwoorder dan het weg laten halen, nee, ik vind het gelijk, tis een keuze.

Ook in het geval van per ongeluk zwanger raken vind ik dat trouwens. Mits je echt goede anticonceptie hebt gebruikt maar je bent die ene 0,000001% die wel zwanger raakt, vind ik je net zo goed volwasse in je verantwoordelijkheid als je besluit het weg te halen. Een bewuste keuze maken, dat vind ik volwasse in je verantwoordelijkheid, niet de uitslag van de keuze opzich. Vind het wel knap als je het houdt, want makkelijk zal het niet worden.

Zoals jij het nu uitlegt heb ik het niet bedoeld. Maar ik snap wel dat je het zo kunt interpreteren. Ik bedoel gewoon dat ik het erg volwassen vindt, dat je de gruwel die je is overkomen los kunt zien van het kind dat in je groeit.
Maar het is natuurlijk net zo volwassen als je een weloverwogen keuze maakt bij verkrachting om het weg te laten halen. Want ook dat is niet iets dat je zo maar even beslist lijkt me.
Het is beide evengoed moeilijk.... Dus zo heb ik mijn woorden bedoeld. Mijn excuus dat ze verkeerd uit te leggen waren.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:19

Oke, nu snap ik hoe je het bedoelde Lachen
Khad het idd anders geinterpreteerd.
Ik vond het al raar.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 00:23

Knoffer schreef:
Oke, nu snap ik hoe je het bedoelde Lachen
Khad het idd anders geinterpreteerd.
Ik vond het al raar.

Toen ik mijn eigen woorden zo uitgelegd zag en ze teruglas...dacht ik ook....wat heb ik dat raar opgeschreven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:12

Nalatjuh schreef:
@Uthrick tja daar heb ik vaak over na gedacht, ik wil hem zeker de waarheid vertellen (niet tot in details want daar heeft hij niets aan) maar hoe? eerlijk gezegt weet ik het niet, ik denk niet dat er een goede manier is om zoiets te vertellen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wanneer ik het hem moet vertellen, wanneer is een kind oud genoeg om het te begrijpen? de gemiddelde volwassene moet al 3 keer slikken als ik het vertel. . .

ik denk dat zodra er bij hem vragen komen van : ''waar is mijn pappa? waarom heb ik geen pappa? wie is mijn pappa?'' dat je dan al voorzichtig kan zeggen dat pappa een stoute/ slechte man was en dat die nooit meer terug komt, en als het kindje vraagt waarom pappa dan stout/ slecht is? dan antwoorden al met: omdat pappa mamma heel veel pijn en verdriet heeft gedaan..

zo zou ik het uitleggen aan een kindje die van een verkrachter komt.. en als ze ouder zijn er erover door gaan vragen kan je natuurlijk wel wat meer vertellen zodra ze het snappen wat verkrachting is e.d. maar dat is je eigen keuze..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:29

papa stoute en slechte man zou ik niet zeggen, ( trekt kind zich denk ik persoonlijk aan) maar dat is iets wat nog wel komt. Lijkt me inderdaad heel moeiijk hoe je zoiets moet uitleggen.
oud genoeg, dnek dat kind nooit oud genoeg is om zoiets te horen, vind knap dat jullie kindje hebben gehouden, maar als je zon hummeltje ziet smelt je toch helemaal, is toch van jezelf he.

laatst was topic ( waar ik ow voor heb ook nog) over tiener die zwanger wilde worden omdat ze zo leuk vond, belachelijk vind ik dat.
per ongeluk zwanger worden is heel wat anders, is moeilijke keuze die je dan moet maken. en diep respect voor iedereen die die verwantwoording op zch heeft genomen. Spreek uit ervaring dat niet iedereen zo goed voor zijn kindje zorgt.
Lijkt allemaal leuk een aardig, maar realititeit is toch wat harder.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-06-07 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:40

Wat heb ik een respect voor pascal en nalatjuh zeg!
Wat mooi hoe jullie over jullie kind praten. Echt geweldig.

Ik ben het ermee eens dat als je nog thuis woont en nog een opleiding (of zelfs middelbare school doet) je nog niet goed voor een kind kunt zorgen. Omdat je financieel vaak nog moeilijk zit dan. Maar als je nou ongeplant zwanger bent is het toch wat anders. Ik bedoel te zeggen dat ik het niet slim vind om echt gepland zwanger te worden dan.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:44

Ik heb niets tegen tienermoeders. Mits ze er verantwoordelijk over nagedacht hebben, en het kindje een stabiel 'thuis' kunnen geven. Natuurlijk zijn er een aantal bij die er niet voor gekozen hebben. Daar heb ik zeker respect voor.
Als ik zwanger zou raken, zou ik echt enorm twijfelen. Ik wil graag mijn studie afmaken, huisje, boompje beestje en dan een kindje.

Als je je kindje moet vertellen over de vader.Dan zou ik niet zeggen dat het een slechte papa is. Ik denk dat de beste leeftijd 18+ is, op dat moment zijn ze al redelijk uit de pubertijd. Als je zulke dingen eerder verteld, zullen ze zich er misschien voor schamen.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:53

Plien91 schreef:
Flying_Angel schreef:
Maar als je verkracht bent? en je wilt het kind niet. En abortus is verboden. Wat moet je dan?

Abortus is niet verboden..
Je kan het kind ook afstaan ter adoptie.

Ik heb zelf verder geen ervaringen met tienermoeders. Ik vind dat ze gewoon goed na moeten denken over de consequenties van onbeschermde seks etc..

Abortus is idd niet verboden, maar er zijn groepen mensen waar abortus onbespreekbaar is. (bij bijv. streng gelovigen)

Voor de meiden die verkracht zijn en die het kind houden, heb ik diep respect voor iedereen, want je wordt met een nare ervaring opgezadeld en de gevolgen hiervan, maar toch maak je de keuze om het nieuwe leven in je te koesteren.

Voor mensen die geen kinderen willen maar per ongeluk zwanger worden, heb ik geen begrip.
Dan moet je maar beter oppassen met wat en wanneer je iets doet.

Wat wel een goede optie is als je zelf een kind niet wilt houden is adoptie. Er zijn genoeg mensen die graag een kind willen en dit niet kunnen om medische redenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:10

Mijn (een Knipoog ) vriend is trouwens jong papa geworden, alleen: schoonouders verboden hem het kind te zien... jochie is nu 4 jaar oud en hij heeft papa nog nooit gezien. Papa moest via andere mensen horen dat hij een zoon had gekregen. Wat ik hier mee wil zeggen: er zijn genoeg tienermoeders/vaders die hun verantwoording wel willen nemen, maar worden tegengehouden door ouders. Bv een tienermoeder die haar eigen kind niet mag opvoeden omdat de ouders dat persé willen doen.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:40

Mustang2006 schreef:
Voor mensen die geen kinderen willen maar per ongeluk zwanger worden, heb ik geen begrip.

Het ligt eraan hoe je het bedoelt, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens.
Als je de pil slikt (en dus altijd netje op tijd enz) vind ik dat je wel je best doet om niet zwanger te raken, maar dan nog zou je die kleine kans kunnen hebben.
Ik vind dat je dan echt wel je best doet en als je dan nog zwanger raakt heb ik daar dus wel begrip voor.
Anders zou heel de wereld die geen kinderen wil het altijd dubble dutch moeten doen??

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:55

Luuz schreef:
Mustang2006 schreef:

Het ligt eraan hoe je het bedoelt, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens.
Als je de pil slikt (en dus altijd netje op tijd enz) vind ik dat je wel je best doet om niet zwanger te raken, maar dan nog zou je die kleine kans kunnen hebben.
Ik vind dat je dan echt wel je best doet en als je dan nog zwanger raakt heb ik daar dus wel begrip voor.
Anders zou heel de wereld die geen kinderen wil het altijd dubble dutch moeten doen??

idd nu ik het terug lees, staat het er niet helemaal goed. ik doelde op de mensen die zelf de keuze hadden en geen goede anticonceptie hebben gebruikt om welke reden dan ook.

uiteraard is het anders wanneer je anticonceptiemiddel je in de steek laat en zwanger raakt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:48

als het om een domme fout gaat (bijv de pil vergeten, geen condoom gebruikt) vind ik het heel dom als daarvan een kind op de wereld komt. hoe kun je studeren? hoe moet je geld verdienen. hoe moet je uberhaupt voor een kind zorgen als jezelf nog een KIND bent?

ik vind het heel wat anders als het gaat om een verkrachting, maar dan is altijd de abortus als keus. veel mensen zijn erop tegen. maar moet je dan een kind op de aarde zetten die je niets te bieden hebt? die bijv nooit een vader zal hebben of een goed voorbeeld? en zeker dat je geen geld hebt om het kind wat te kunnen geven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:19

Als jij je kind 4 basisvoorwaarden kan bieden is het genoeg: eten, drinken, onderdak en onvoorwaardelijke liefde. Maar als jij niet eens voor jezelf kunt zorgen dan moet je geen kind nemen.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:16

Welshcobfan schreef:
Als jij je kind 4 basisvoorwaarden kan bieden is het genoeg: eten, drinken, onderdak en onvoorwaardelijke liefde. Maar als jij niet eens voor jezelf kunt zorgen dan moet je geen kind nemen.

Heel mooi gezegd Welshcobfan! Knipoog

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:24

Ben zelf 23 en moet er niet aan denken om nu al een kind te hebben, laat staan 3. Ben veel te druk met werk, m'n paard en sociale leven. Ik wil eerst de financiele middelen en stabiele situatie hebben voordat ik aan een kind begin zodat ik niet krom hoef te liggen om het geld of dat het kind zonder vader opgroeid omdat ie 'm smeert.

Denk dat ik eerst maar veulentjes ga opvoeden en dan pas kindertjes Haha!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:34

lotjj92 schreef:
als het om een domme fout gaat (bijv de pil vergeten, geen condoom gebruikt) vind ik het heel dom als daarvan een kind op de wereld komt. hoe kun je studeren? hoe moet je geld verdienen. hoe moet je uberhaupt voor een kind zorgen als jezelf nog een KIND bent?

ik vind het heel wat anders als het gaat om een verkrachting, maar dan is altijd de abortus als keus. veel mensen zijn erop tegen. maar moet je dan een kind op de aarde zetten die je niets te bieden hebt? die bijv nooit een vader zal hebben of een goed voorbeeld? en zeker dat je geen geld hebt om het kind wat te kunnen geven

Ik vind dat je het ook anders kan bekijken, ik met me 20 jaar ben al een stuk volwassener, ben dat altijd al geweest, ik loop gewoon voor.
Maar je hebt ook meisjes van 16 die totaal niet volwassen zijn... Er zit nog wel een verschil in hoor...