Mensen met lenzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: Mensen met lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:43

Bedankt voor alle reacties!

Vandaag een afspraak gemaakt met de opticien, vrijdag hoor ik of mijn ogen uberhaupt wel geschikt zijn voor lenzen Haha! Ik ga ook zeker naar een goede opticien, mijn vader komt er al jaren en heeft erg goede ervaringen met hem Lachen

Dag en nacht lenzen lijkt me eigenlijk ook niet heel fijn, net zo goed als dat ik het af en toe graag mijn bril af zet, kan ik me voorstellen dat het fijn is om af en toe je lenzen uit te doen.. Bovendien denk ik niet dat ik ze zal vergeten in te doen, zie namelijk vrij weinig zonder bril Clown

Laseren zou ik ook niet zo snel doen

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:15

ik heb ook lenzen genomen nadat ik iets van 6 jaar een bril had gedragen , mijn ogen waren altijd al vrij gevoelig en snel geirriteerd, dus ik dacht dat he tniet zou kunnen met m'n ogen. en al helemaal harde lenzen niet..

en nu heb ik dus harde lenzen Knipoog
nergens last van.. alleen af en toe met opstrooien van de stal, als het iets stoffig is Clown
maar ze zijn prima op maat gemaakt, ( heb harde zuurstof doorlatende lenzen)
en heb ze een half jaar.. en dan krijg ik controlle en als ze dus niet goed meer zijn of versleten e.d. nieuwe lenzen aangemeten..
ik betaal hier geloof ik 130 euro voor per half jaar

ik heb express niet gekozen voor zachte lenzen, omdat m'n opticien me vertelde dat harde lenzen gewoon veel beter voor je oog zijn. zachte lenzen gaan soort - van - vacium zuigen op je oog Clown die mag je in het begin ook niet zo heel lang inhebben, en ze raden je aan savond's uit te doen...

ik kon m'n lenzen vanaf t begin zolang dragen als ik wou.. ( niet snachts natuurlijk)

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:16

ik heb ook lenzen, mijn moeder betaald ze, ze krijgt volgens mij wel een gedeelte terug van de verzekering.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:20

Hoi!
Ik draag nu zo'n 3 jaar lenzen. En man ze zijn zoveel beter dan een bril!!

Ik heb maandlenzen (hebben de meeste mensen) van Hans Anders. Bij zo'n lenstotaal plan ben ik ong. 9 euro in de maand kwijt ofzo?

Heb nu niet zoveel tijd, maar als je vragen hebt. PM is open!

ps. Zodra ik 18 ben wil ik METEEN mn ogen laten laseren! Lijkt me heerlijk, gewoon kunnen zien als ik 's ochtends wakker wordt..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:27

Ik draag zachte lenzen. Ik heb altijd halfjaar lenzen gehad, maar sinds de leverancier van mijn vloeistof zijn prijzen gigantisch omhoog heeft gedreven ben ik noodgedwongen over moeten stappen op maandlenzen (ik moest ineens 175 per half jaar gaan betalen ipv 125 wat ik eerste betaalde). Ik kan niet echt zeggen dat ik daar blij mee ben.

Bij mijn halfjaarlenzen had ik een vloeistof die eerste geneutraliseerd moest worden voordat ik de lezen weer in kon doen. Oftewel mijn lenzen werden iedere nacht grondig schoongemaakt.
Bij de maandlenzen heb je altijd een of andere vloeistof die je ook als bewaar en inzet vloeistof kan gebruiken. Dan worden mijn lenzen dus veel minder grondig schoon gemaakt en dat merk ik echt.
Ik zou heel graag weer terug gaan naar mijn oude lenzen en oude vloeistof, maar dat kost gewoon zo gigantisch veel geld...

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:30

Ik heb ook zachte maandlenzen.En ben gigantisch blij met me lenzen.Geen bril meer op,heerlijk!
Ik heb ook van die lenzen,waarbij de vloeistof geneutraliseerd moet worden,dus dat mijn lenzen echt heeel schoon zijn als ik ze indoe.Ook ik heb wel is last van irritaties,maar sinds ik de geneutraliseerde gebruik,heb ik hier veel minder last van.
Ik betaal met zo'n 'plan' 14 euro per maand.Incl vloeistof en houdertjes!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:41

Harde lenzen zijn idd beter voor je ogen, maar ik kon er niet mee omgaan, zaten niet lekker.
Ik betaal 26E per maand en krijg 95E terug van de verzekering, per 2 jaar Huilen van het lachen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:02

hier nog een lensdrager Lachen als vanaf mn 16e, toen was ik mn bril echt helemaal zat Tong uitsteken (ben nu 20)
Heb zachte maandlenzen en ben er zo blij mee! Heb er echt nog nooit last mee gehad!
Alleen met airco vind ik ze nog wel eens vervelend omdat ze dan gauw de neiging hebben om uit te drogen Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:42

ik heb zachte maandlenzen.
ik heb vaak last van droge ogen dus eigenlijk is het voor mij niet ideaal!
maar goed een bril ook niet!
ik heb al van alles geprobeerd, hele dure lenzen enzovoort!
nu heb ik gewoon lenzen van hans anders, een halfjaar pakket van maandlenzen.
deze zijn niet zo duur, ik zit op de 90 euro per jaar, dus 45 euro per half jaar!

ik zou wel voor maandlenzen gaan, omdat je veel met paarden bezig bent houden bij sommige mensen de lenzen minder lang!
plus als er een kapot gaat heb je altijd een nieuwe bij de hand! Knipoog

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:00

Ik vind het wel komisch om te horen dat mensen geen lenzen bij de Kruidvat willen halen, maar wel bij bijvoorbeeld de Pearl (de mensen bij de opticien hebben doorgaans geen enkel verstand van ogen en hebben slechts een interne cursus van enkele weken genoten). Naar mijn mening zijn zachte lenzen sowieso slecht, is het niet op korte termijn dan wel op lange termijn.
Zelf heb ik zes jaar zachte lenzen gehad, inmiddels een sh!tload aan verstopte haarvaten in m'n ogen en menig ontsteking gehad. Harde lenzen zijn vervelender met vuiltjes, maar als je nagaat dat je met zachte lenzen een haar van 5 cm niet eens voelt zitten in je oog..
Ook houden zachte lenzen je ogen niet stabiel, in twee jaar ben ik van -1 naar -5 gegaan, harde lenzen doen dat gelukkig wel. Ik zag in een boekje trouwens een nieuw soort lens, de binnenkant is hard (dus alle voordelen van harde lenzen) de buitenkant is zacht (alle voordelen van zachte lenzen), dat lijkt me wel wat!
Laatst bijgewerkt door laliz op 07-06-07 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:01

Bonaire schreef:
Hoi!
Ik draag nu zo'n 3 jaar lenzen. En man ze zijn zoveel beter dan een bril!!

Ik heb maandlenzen (hebben de meeste mensen) van Hans Anders. Bij zo'n lenstotaal plan ben ik ong. 9 euro in de maand kwijt ofzo?

Heb nu niet zoveel tijd, maar als je vragen hebt. PM is open!

ps. Zodra ik 18 ben wil ik METEEN mn ogen laten laseren! Lijkt me heerlijk, gewoon kunnen zien als ik 's ochtends wakker wordt..

Succes er mee, mag minimaal pas vanaf je 21ste.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 02:05

Ik heb vanaf mijn *denkt na* 13e lenzen, ben inmiddels 25.

Heb een half jaar met een bril moeten lopen (in 2005/2006 was dat), wegens een hoornvlies-ontsteking, lenzen dragen is niet altijd een feestje.

Ik had altijd halfjaars lenzen, tegenwoordig heb ik maandlenzen van de Pearl, net zo bagger als de rest Bloos Harde lenzen is geen optie bij mij en laseren zie ik ook niet zitten (en een bril weiger ik), dus ik modder gewoon door Clown

Op zich zijn lenzen prima, zolang je niets aan je ogen mankeert (buiten slecht zicht om dan Knipoog ).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 02:53

In België schrijft men nooit meer harde lenzen voor... Wel de hybride soort, maar enkel als je oog een afwijkende vorm heeft waardoor zachte lenzen onmogelijk zijn.

Ik draag zelf al 8 jaar zachte maandlenzen van de Pearl, hoor er hele slechte verhalen over de laatste tijd (de lenzen zouden heel verouderd zijn) en zal bij het volgende pakket wrs eens van merk veranderen. Toch ben ik momenteel heel tevreden, heb ze heel vaak in, mijn ogen zijn al 4 jaar dezelfde sterkte (-5 en -5.75). Ooit heb ik wel een hardnekkige ontsteking gehad waardoor ik een jaar geen lenzen gedragen heb, het ging steeds irriteren. Ik kan echt niet zonder mijn lenzen. Ik gebruik wel duurdere vloeistof, dan gaan mijn lenzen echt langer mee.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:42

Ik draag al ruim 10 jaar lenzen en kan niet zeggen dat de sterkte van mijn ogen daar veel op achteruit zijn gegaan.
Met 11 kreeg ik mijn eerste bril: -1,25 en -1,5 (en de opmerking dat het nog wel richting de -5 zou gaan).
Een goed jaar laten kwam mijn tweede bril: -2 en -1,75.
Mijn volgende bril had -1,75 en -1,75.
Die sterkte heb ik zeker 10 jaar gehouden tot ik ging werken en heel veel achter de laptop zat. Toen is het een beetje gaan schommelen. Ondertussen is het gestabiliseerd op -2 en -2,5 en ik wijt de minimale verslechtering eerder aan veel beeldscherm werk dan aan het dragen van lenzen.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:05

Ik heb half-harde lenzen Haha! Kwestie van het eens moeilijk te maken.
Ik had geen keuze. Zachte lenzen zijn voor mij een peulschil om in te houden, maar ik zie er gewoon niet goed mee Clown
Ik heb de gewone afwijking ergens een -4/-5 ofzo en daarnaast heb ik nog astigmatisme waardoor ik dus de half-harde lenzen moet dragen. Totaal is iets van -8.5 ofzo. Dusja, geen keuze. Ik heb ook last van stof, droge ogen of soms gewoon dat de lens uit mijn oog valt (hangt samen met de droge ogen eigenlijk).
Mijn oogarts bestelt de lenzen ergens in Nederland en die sturen ze dan op met de post. Duur, dat wel, maar ik wil gewoon geen bril meer dragen. (draag er al een van toen ik 5 jaar was)

En van dat ogen laseren: idd er is een minimum leeftijd. Maar daarnaast mogen je ogen ook een heel eind niet meer veranderd zijn. Ogen kunnen makkelijk doorgroeien tot je 25ste.
Zelf ben ik dus ook aan het wachten tot het licht op groen gaat om te kunnen laseren. Maar ik ben nog altijd niet zeker of ik dan wel in aanmerking kom. Verdrietig

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:43

Ik ga even meelezen met jullie. Ik heb NOG geen lenzen of bril, maar merk wel dat mijn ogen slechter worden en ik denk dat ik binnenkort even een afspraak ga maken met de opticien. Een bril lijkt mij helemaal niks, als ik een zonnebril op heb dan irriteert dat mij op een gegeven moment ook en moet ik hem afzetten, dus wil dan kijken of ik voor lenzen kan gaan. Zie wel op tegen dat gedoe van inzetten, maar ik neem aan dat dat vanzelf makkelijker wordt. Knipoog

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:37

Ik vind het echt bizar dat zoveel opticiens harde lenzen afraden vanwege paardrijden, zonder het eerst te proberen. Je kan echt makkelijk rijden met harde lenzen, geen enkel probleem!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:41

Ik heb al jaren lenzen geweldig.Ik heb erover gedacht mijn ogen te laten laseren maar heb hier even vanaf gezien mischien ooit nog eens maar daar ben ik nog niet uit. Ik heb ook zachte lenzen en dan voor een maand.Ben nog wel eens makkleijk met die dingen dus jaarlenzen is echt niets voor mij Bloos

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:01

Ik heb ook al heel wat jaren lenzen. Heb harde, want zachte kon niet ivm ogen. Vind lenzen wel beter al een bril, maar af en toe wordt ik ook gek van de irritatie! Zou willen dat ik genoeg geld had om ze te laten laseren, lijkt me heerlijk dat je niet meer dat gedoe van inbrengen/uithalen/schoonmaken enzo heb!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:47

Ik vind het gek dat er uberhaupt nog gedacht wordt aan harde lenzen... In Belgiëkrijg je die niet meer ... Bij afwijkende ogen krijg je een soort halfharde lenzen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:55

Waarom is het gek dat ze denken aan harde lenzen?

Ik ben net naar de opticien geweest, krijg zachte maandlenzen Haha! Hij had ook een nieuw soort lenzen voor 14 dagen en die schenen lekkerder te zitten enzo, maar zat ook meteen een flink prijskaartje aan Geld, geld! dus probeer eerst deze wel Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:02

Harde lenzen (de echte harde lenzen van vroeger, niet de halfharde die sommige nu hebben) zijn in België, voor zover ik weet, niet meer te verkrijgen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:09

Hey!
Ik heb ff snel doorgelezen, en ik snap dat je niet weet wat je het beste kunt doen!
Toen mijn ogen slecht werden (op mn 12e ) was ik zo ijdel dat ik er niet aan wilde geloven en 2 jaar met slecht zicht heb rondgewandeld, tot het echt gevaarlijk werd. (komt er nu een auto aan? nee? owja, toch wel, laat ik maar ff stoppen)
Toen meteen aan zachte maand lenzen gegaan. Is altijd goed gegaan (was toen bij pearl) maar op een gegeven moment wordt je arme student en wil je goedkoper. Het werd Hans Anders (alleen de prijs én kwaliteit is anders!)
Na 2 jaar deze lenzen gedragen te hebben waren de bloedvaten in mn ogen zo erg geworden dat ik ondertussen al ruim een half jaar met een bril rondloop. Ik mag langzaamaan weer opbouwen met het dragen van lenzen, maar het zit veel minder comfortabel dan voorheen.
De moraal van het verhaal Tong uitsteken ; ga echt naar een goede opticien, dan is het maar wat duurder, als de kwaliteit (zuurstof doorlatend enzo) maar goed is! Het zijn wel je ogen!
Antwoord op je vraag: De opticien kijkt wat het meest geschikt is voor jouw ogen. Soms is half jaar beter dan maand, of andersom. En hij vraagt vast wel wat jij zelf prettig vind! Daglenzen zijn bijv. behoorlijk prijzig en vaak zijn maand lenzen net zo goed!
Succes bij de opticien!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:15

poes schreef:
Harde lenzen (de echte harde lenzen van vroeger, niet de halfharde die sommige nu hebben) zijn in België, voor zover ik weet, niet meer te verkrijgen.

Maar waarom dan Clown

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:17

ik heb sinds mn elfde lenzen, heb nooit een bril gehad, vond ik bij mezelf absoluut niet staan, dus geen opticien die me er eentje aan kon smeren.
ik heb zachte maandlenzen en bevalt nog steeds prima Lachen
prys is geloof ik 58 euro per 6 dus in totaal 116 euro voor de lenzen in een half jaar.Knipoog