blaasontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

Re: blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:48

ditchie schreef:
Mijn blaas was ook leeg.. maar door de bekkenbodem kan je hem wel helemaal overactief maken zodat je eigenlijk je eigen ontsteking creerd..
Ach het is gewoon oliebol zooi Boos! Als je er volgens mij een paar keer hebt gehad kom je er nooit meer vanaf... Boos!

ZO zie ik he dus ook en van kwaad tot erger zodat je neit meer zondr de AB kan

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:10

En er zijn zoveel meiden die er last van hebben.. kunnen ze dan niet een wondermiddel op de markt brengen? Pff ik zit al 5 jaar aan te kloten.. Boos!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:21

Ik heb het vorig jaar binnen een paar maanden 3 keer gehad nou wat een hel zeg. En even iets als je sex hebt gehad ga gelijk naar de wc! Daardoor krijg je namelijk blaasontsteking van!
Heeft de dokter helemaal uitgelegd aan me enzo. Nou goed ik doe dat nu ook gelijk (wel of niet met condoom) gewoon even naar de wc daarna. Heeft mij enorm geholpen
Eventjes een tipje voor alle meiden met een vriend Knipoog

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:24

ach dat is gewoon altijd al zo....en anders je ook even douchen!!! Maar dat weten de meeste toch wel???? ik moet ook gewoon naar de wc Haha!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:35

@ Texas ja ok zal misschien wel. Maar goed ik ging meestal bijvoorbeeld een kwartier later naar de wc en sinds al die keren blaasontsteking ga ik gewoon gelijk daarna nou dat heeft mij wel geholpen.
Maar goed bij de meeste zal het ook wel een andere reden hebben denk ik zo..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:20

Ja inderdaad ieder heeft zijn eigen reden...de een krijgt het van de sex...de ander van niet goed uitplassen, de ander van de darmen en bij de ander weten ze eht helemaal niet.
Geen van alle is bij mij de oorzaak...ja hoop de darmen dat gaanw e nu verder onderzoeken! hopen dat ik dan eens een oplossing vind!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:31

Ik zit ook weer aan de ab.
Vorige keer b.o. 3 kuren gehad voordat het overging. Boos!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:16

nou de schimmelinfectie is weer voorbij bij me en nu loop ik weer met een blaasontsteking. wordt er echt niet goed van. ik was 3 weken werken op de camping nou elke keer naar de dokter :S hoop dat het nu over gaat, anders gaan ze het op de kweek zetten en kijken hoe het komt...pff wordt er echt gek van

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:34

Ik zou als ik jou was zowiezo vragen of ze het op kweek willen zetten! Wie weet komt er wat uit en dan kan je verder gaan en misschien kom je er dan vanaf!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:16

Ik heb nu m'n zoveelste antibiotica voor 5 dagen en als deze niet aanslaat krijg ik een blaasspoeling.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:25

Dan zijn ze bij jou nogal snel met een blaaspoeling...of loop je al een tijdje bij de uroloog?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:06

Ja ik loop er al mee vanaf vorig jaar november, heb nu 13 Ab kuren gehad en 2 desinfekterende kuren, dus laat...
Maar zie er erg tegenop.
Na 3 Ab kuren heeft mijn huisarts me naar de uroloog gestuurd dus daar loop ik nu al een tijdje.
Iemand ervaring met een blaasspoeling ??

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:46

Ik heb denk nog wel meer AB kuren gehad!! Ik ga nu eerst naar de gastro. Omdat mijn blaaswand is geiriteerd en ze verder niks kunnen (uroloog) of ja alleen de blaasspoeling...maar dat wil die niet doen bij mij...nu nog niet. Eerst mijn darmen op peil krijgen en kijken hoe eht dan gaat.
Blaasspoelingen zijn bepaald geen pretje! Mijn oma heeft ze gehad en mijn uroloog laat mij ook weten dat dat echt t laaste is wat ze doen als ze echt niks meer weten.
Met welk middel gaan ze spoelen? Bij mij met een nieuw ontdekt middel wat dus nog neit lang gebruikt word (als ik gespoeld word)
Ik loop al sinds vorig jaar augustus met fikse blaasontstekingen, loop vanaf nov. bij de uroloog.
Heb jij ook al onderzoeken gehad? inwendig? en wat hebben ze verder nog bij je gedaan?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:35

Ik heb een blaasspiegeling gehad en een rontgenonderzoek, paar echo's.
Ze zeiden daar dat de blaasspoeling niet erger was dan de blaasspiegeling...
Ik weet nog niet waarmee ze gaan spoelen, ik hoor dat volgende week als de afspraak gemaakt wordt.
Ik vind 13 AB kuren en 2 desinfekterende middelen toch eigenlijk wel zat, bij mij werken de AB kuren ook niet echt, het verminderd de boel wel aardig maar ik merk zelf dat ik er nog nooit helemaal vanaf ben geweest.
Ik heb de staffylokok, de e-coli en ook streptokokken, streptokokken heb ik al vanaf de geboorte van mn zoontje, tenminste toen is het ontdekt.
Normaal hebben veel vrouwen die bacteriebij zich maar verder geen klachten, ik kreeg er bloedingen van.
Ik moest om die rede de 2de keer ook in het ziekenhuis bevallen met een infuus van AB.
Verder had ik 6 weken terug ook mijn nieren ontstoken, das geen pretje zeg.
Nou mocht de spoeling ook niet werken dan gaan ze nog veel verder onderzoek doen, maar daar hoop ik eigenlijk niet op.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:04

Bloos! wat een verhalen ik hoop niet dat het zover komt bij mij!
Ik had vorige week ook blaasonsteking toen heb ik antibioticakuur gekregen.
Na paar dagen voelde ik niet veel meer van.
Maar je moet natuurlijk je kuur afmaken. Nu deze week na de kuur voelde het toch nog niet goed en vrijdag was het weer heel erg heel veel pijn heb nu dus weer een antibiotica kuur.
Hoop echt dat het daarna wel over is want dit is echt geen pretje

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:15

Wat ik al eens eerder in dit topic;
Een ab-kuur maakt je lichaam al maar zwakker..Niet dat het altijd te voorkomen is om een ab-kuur te moeten nemen, maar het is niet goed voor je lichaam. Het breekt namelijk ook de goede bacterieen. Ik heb bijv altijd na / tijden een ab kuur erge exceem...

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:19

Ik heb ook al echt vaak blaasontsteking gehad. Ik had het bijna altijd nadat ik had gesext. Nu is het voor mij standaart dat ik na sex gelijk 3 glazen drinken opdrink en na de wc ga.

Laatste keer dat ik een langdurige blaasontsteking had(na een tijdje heb je ook geen zin meer om naar de dokter te gaan voor antibiotica) liep het door naar m'n nieren en kreeg ik een nierbekkenontsteking. Ook geen pretje....

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:22

@ Roosje: Ik weet inderdaad als geen ander dat AB niet goed voor je is...wat het allemaal doet met je lichaam darmen etc.
Maarja wat moet je anders? als dat het enige is wat helpt??? waardoor je redelijk normaal kan functioneren..oke je darmne slaan af en toe op hol Lachen enfijn dat nemen we er dan maar bij!

@ Kavama: Wat is een blaasspiegeling?
Ik heb ook echo`s, rofo`s, inwendige onderzoeken, kweken, en uroflo`s gehad/gedaan. Maarja nooit komt er eens een duidelijke oorzaak anar voren. Ja je heb een geiriteerde blaaswand en uiteindelijk was het een chronische blaasontsteking die ik nu nog heb! Enfijn kom je denk neit zomaar vanaf! Daarom ga ik nu eerst naar de Gastro-entro loog (maag lever darm arts) ben jij daar nog niet geweest?
Omdat de kokken en e-coli overmatig bij je is gevonden net als bij mij? Ik heb te veel e-coli in de blaas en de streptokok volgens mij. Daarom moet ik eerst naar de gastro die gaat verder kijken hoe mijn darmen zijn. Want daar komt waarschijnlijk (hoop ik) de oorzaak vandaan! als je je darmen op peil heb krijg je ook minder bacterien in je blaas. Elke vrouw heeft er darmbacterien inzitten maar de meeste vrouwen met blaasontstekingen hebben teveel bacterien ervan dan!
Maar jou uroloog heeft het niet over de gastro gehad? ZOu het hem eens voorleggen, heb ik zelf ook gedaan!

Gelukkig heb ik nog nooit nierontsteking gehad of iets....daar ben ik zo blij om. Mijn nieren funtioneren perfect en op de echo waren ze gewoon helemaal goed!

erg frustrerend he dames...als je er maar niet af komt!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:39

Blaasspiegeling gaan ze met een camera'tje de blaas in om te kijken en met een spoeling spoelen ze met een bepaalt spulletje in je blaas.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:08

blaaspiegeling heb ik ook gehad heet ook wel cystoscopie!
wist niet dat het spiegeling heette!
Ik weet hoe de spoeling werkt! maar dat moet je volgens mij ook ophouden want ze brengen het met een katheter in.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:46

ow ow als ik dit allemaal zo lees ben ik niet blij
Ik heb vandaag ook de uitslag gekregen dat ik blaasontsteking heb, heb het voor het eerst. ik ga over 11 dagen 15 dagen op vakantie en dan hoop ik toch wel dat het dan weg is en weg blijft. Ik ga morgen mn antibiotica ophalen