Tienermoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:08

Waarom wacht je niet nog 2 jaar iig? Dan ben je tenminste voor de wet volwassen en minder afhankelijk van andere mensen. En ik denk dat de meeste tienermoeders van 16 per ongeluk zwanger zijn geraakt. Het is voor je kindje straks toch ook fijner als je wat steviger in je schoenen staat, en lichamelijk ben je ook nog niet rijp voor een zwangerschap en een bevalling. Maar volgens mij heb je je zinnen eral op gezet, jammer, niet zozeer voor jezelf maar wel voor je toekomstige kind.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:08

Wil je eens antwoorden op de vraag waarom je niet eerst gaat samenwonen en kijkt of dat goed gaat voor je aan kinderen begint? Vind jij niet dat je dat verplicht bent tegenover je toekomstige kindje?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:09

Tjah, ik vind het een slecht idee.
Je bent zelf nog een kind eigenlijk. Kijk maar eens naar je schrijven alleen, dat gaat zelfs nog niet goed.

Een vriendin van me is bevallen op haar negentien, het was een "ongelukje" maar wel een gewenst. Nu geeft ze eerlijk toe dat ze nooit bewust zwanger wou worden.
Je hebt wellicht geen enkel besef hoe een kind je leven veranderd!
Als je het niet voor jezelf wilt doen, doe het dan voor het eventuele kind. Jij kan een kind geen vaste basis geven, je hebt hetzelf zelfs nog niet.
Ik woon samen met mijn vriend en af en toe hebben we beide ook de handen in de haren over hoe we er gaan uitkomen!

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:09

2,5 jaar

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:10

djuraolisa schreef:
jeetje ik ben 16 hoor weet niet waar jullie je oogen hebben zitten:O Tong uitsteken jeetje man jullie denken zeker dat ik een kind val 10 ben die nog met poppen speelt kom op zeg, ik weet heus wel hoe ik een kind op moet voeden gadverdamme man wat een gezeik, oh en als het perongelijk gebeurt is het zooo zielig voor die gene, pff nou dat is niet anders dan nu, sorry i kkan ook erg boos worden hoe jullie nu doen, reken maar dat het kindje een mooi leven krijgt, daar zullen jullie je nog van raar op kijken

Ik denk dat jij degene bent die raar opkijkt. Aandacht is niet alles wat een kind nodig heeft, ook eigen spullen, eten, drinken een stabiele thuissituatie. En heb je wel eens serieus goed gekeken of je een kind kan onderhouden financieel? Dus echt een plan gemaakt?
Eigenlijk vind ik dat je op je 16de een kind wil al bewijzen dat je niet veel verder nadenkt dan een kind van 10. (en ik ben zelf 18 dus zoveel levenservaring meer heb ik niet).

Milly_

dus als ik het goed begrijp woon je nog niet samen met je vriend?
Samen wonen mag je niet onderschatten.
Het is een hele aanpassing, je moet leren voor jezelf zorgen, je relatie word anders, je rekeningen gaan beheren, je huishouden enz...
Ik woon sinds mijn 16de samen met mijn vriend, en had het ook onderschat.
Intussen wonen we al 3jaar samen, en ik moet soms nog raad vragen aan mama Lachen
Dus als ik jou was zou ik maar eerst gaan samenwonen!!
Een baby is ZOOOOOOOOO veel werk!!
Dus leer eerst maar voor jezelf zorgen, en dan pas voor een baby!

Zera

Kind je bent echt gek in je hoofd..
Je denkt alleen maar aan de VOORDELEN.. Maar een kind heeft ook NADELEN.. Je denkt ook niet na over je TOEKOMST..
Je denkt alleen over een kind.. Meer niet.. Je denkt niet over zekerheid en etc etc etc..

Maarja jij wilt zo graag je leven verzieken.. Denk er maar over na als je er alleen voor komt te staan, en je vriend je dumpt..

Malibu_

Ja idd Whisperramse, Een kind neemt een kind Knipoog

Ik snap niet wat er in jou hoofd omgaat, tuurlijk zijn baby's lief en schattig, maar het is niet alleen rosegeur en maneschijn hoor!

Kheb geen ervaring hoor Tong uitsteken Maar ik hoor wel eens dingen..

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:11

Beetje egoistisch eigelijk.. IK wil een kind. dus IK krijg het ook.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:11

djuraolisa schreef:
nee tuurlijk niet,;) ze zijn nix verplicht ik neem me kindje zo vaak mogenlijk mee als ik weg ga( winkelen ofso)

Hallo,het is geen speelgoed ofzo hoor!!! 'Ik neem me kindje zo vaak mogelijk mee als ik weg ga' ...
Een kind heb je altijd,24 uur per dag,7 dagen in de week! Niet als het jou uitkomt!
Lekker makkelijk om nu al te zeggen,ik heb oppas genoeg.
Kindje is dalijk van JOU afhankelijk,niet van je moeder of anderen die kunnen oppassen. Ik neem aan dat je nog thuis woont?
Ik woon al een paar jaar samen,en ik kan je vertellen,dat is erg duur! Kan je nagaan met een kindje erbij! Ga eerst eens met de tijd samenwonen met je vriend,elkaar door en door leren kennen,lekker geld sparen zodat je je kindje een goede toekomst kan bieden. Je bent 16 jaar,toen ik 16 jaar was had ik ook een vriend,ik dacht ook dat we voor Alllltijd bij elkaar zouden blijven.... maar helaas ,dat gebeurd niet altijd!
En 3x raden wie dalijk de dupe wordt,MOCHT het na een tijd niet meer werken tussen jou en je vriend...

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:12

Milly_ schreef:
Het is een hele aanpassing, je moet leren voor jezelf zorgen, je relatie word anders, je rekeningen gaan beheren, je huishouden enz...
I

Moet ze betalen van een frietzaak waarin ze werkt.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:12

Ga eens regelmatig oppassen op baby's. Het is niet allemaal makkelijk, kinderen kunnen ook ziek worden etc. Wacht nou nog even, niet voor jezelf maar voor je kind. Weet eerste zeker dat je voor jezelf kan zorgen, als je al niet voor jezelf kan zorgen kan je ook niet voor iemand anders zorgen.

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:13

ik heb ook al tig keer gezegt ik weet dat ik nog jong ben, maar dat is mijn droom zeg ik altijd maar, altijd al gewild jong een kind, en heb nu een hele goeie relatie, die niet meer stuk kan, we zijn zo dol gelukkig met elkaar het is net alsof jullie het mij niet gunnen maar laatmaar,wacht wel een tijd todat jullie tevreden zijn bah je plannen veranderen voor anderen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:13

Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom er een topic wordt geopend als je niks wil aannemen van ons?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:14

als je zo jong bent ben je nog niet wijs genoeg om hierover een beslissing te nemen....
en nog niet volwassen genoeg.....
ook al denk je het wel, zoals alle 15/16 jarige......
en zeg dus niet dat je niet wijs bent e.d.
maar niet genoeg, en dan vooral voor dit soort beslissingen Lachen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:14

horseyfries schreef:
Wil je eens antwoorden op de vraag waarom je niet eerst gaat samenwonen en kijkt of dat goed gaat voor je aan kinderen begint? Vind jij niet dat je dat verplicht bent tegenover je toekomstige kindje?

Vind je dit nu zo'n moeilijke vraag dat je daar niet op antwoordt?
Je moet er toch goed over nagedacht hebben, zo'n belangrijke beslissing, dus dan heb je er ook redenen voor om voor deze volgorde te kiezen en het niet andersom te doen toch?
Of is dit misschien een manier om je ouders te dwingen toe te stemmen dat jullie mogen gaan samenwonen?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:15

Ik zat op mijn 18e met een huilbaby....Echt geen pretje, en toen ik geen borstvoeding meer had moest ik flesvoeding kopen voor haar terwijl we daar geen eens geld voor hadden...Geen gordijnen op de babykamer maar een verknipte dekbedovertrek. Het was geestelijk en lichamelijk én financieel een regelrechte ramp. Andere leeftijdsgenoten hebben altijd een hele ruime financiele voorsprong op ons gehad...Nou succes en veel plezier met je baby, zet hem op!

Lest

djuraolisa schreef:
ik heb ook al tig keer gezegt ik weet dat ik nog jong ben, maar dat is mijn droom zeg ik altijd maar, altijd al gewild jong een kind, en heb nu een hele goeie relatie, die niet meer stuk kan, we zijn zo dol gelukkig met elkaar het is net alsof jullie het mij niet gunnen maar laatmaar,wacht wel een tijd todat jullie tevreden zijn bah je plannen veranderen voor anderen

Ja maar 18,20,21 is toch ook nog jong??? 16 is te jong en dan kan het jouw droom zijn het kan een nachtmerrie worden voor je kind. Iedereen is er van overtuigd dat zijn/haar relatie niet meer stuk kan. Dit blijkt in de praktijk wel wat minder zo te zijn.
Ik vond mezelf ook verschrikkelijk volwassen toen ik 16 was, maar nu weet ik dat dat helemaal niet zo was.

Zera

djuraolisa schreef:

Wie zegt dat niemand het je gunt?? Jij zelf.. We zeggen alleen maar dat je goed moet nadenken..
Geen foute keuze's maakt.. En toch mischien beter 2 a 3 jaar kunt wachten, en dan kijkt of je nog altijd samen bent met je vriend..

En je droom kan ook nog een paar jaar wachten totdat je de ZEKERHEID hebt..

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:16

ik werk niet in frietzaak donder tog op man. klote reacties alemaal maar de mazzel dit toppic kan nu sluiten die moderators luisteren ook niet

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:16

Je dromen kan je later ook nog verwezenlijken hoor Rolleyes
Eerlijk gezegd? Dit wordt een rampscenario als jij een kind krijgt.
Ga eerst eens een paar maand in een kindercréche gaan werken, dan zie je wel hoe leuk die hummels kunnen zijn Haha!

Ik hoop voor het kind dat het dit niet hoeft mee te maken, je bent zo onvolwassen in je hoofd, je hebt geen flauw benul waar je over praat! Voor ons hoef je het niet te doen, maar denk niet aan jezelf en aan dat kind z'n toekomst, die zal er heel mooi uitzien met een tiener als mama, en een papa die constant mag gaan werken omdat moeder geen diploma heeft.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:16

djuraolisa schreef:
ik werk niet in frietzaak donder tog op man. stinkmodder reacties alemaal maar de mazzel dit toppic kan nu sluiten die moderators luisteren ook niet

Waar werk je? en je vriend?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:17

ladylay schreef:
als je zo jong bent ben je nog niet wijs genoeg om hierover een beslissing te nemen....
en nog niet volwassen genoeg.....
ook al denk je het wel, zoals alle 15/16 jarige......
en zeg dus niet dat je niet wijs bent e.d.
maar niet genoeg, en dan vooral voor dit soort beslissingen Lachen

Ik ben ook 16 jaar.. maar ik weet wel dat ik niet zulke beslissingen kan nemen. Ik vraag bij moeilijke dingen gewoon aan m'n mama of vriend. Tsja dat moet ik accepteren. Het komt wel met de jaren..

Ik wil ook dolgraag een kindje, maar ik wil wel eerst alles op orde hebben, en nog veeel jaren wachten.
Mijn moeder zou het iig ook niks vinden nu.

Wat vinden jou ouders er van dan? Doen die jou niks als ze hun 'mening' geven?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:17

djuraolisa schreef:
ik werk niet in frietzaak donder tog op man. stinkmodder reacties alemaal maar de mazzel dit toppic kan nu sluiten die moderators luisteren ook niet

Sorry hoor, maar dat staat in je profiel Haha!
moet je het er ook niet neerzetten Knipoog

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:17

hier kan slotje op voor de tigste keer