Zwanger.....afstuderen en financien

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:47

Daf schreef:
Ik ben het helemaal met Bienotje eens: eigenlijk ben ik best een beetje boos over de wijze waarop de keuzes uiteen gezet worden, maar ieder zijn eigen gedachten uiteraard!! Mijn eerste reactie was: waarom ben je dan niet voorzichtiger geweest, maar ja, het kan ook door de evt beveiliging heen zijn geglipt. Ik hoop dat je er onwijs goed over na zal denken en voor je paard is altijd wel een oplossing te bedenken (betalende bijrijder....) maar een kindje weg laten halen, omdat je je paard niet kwijt wilt of omdat je bang bent dat je je studie nu niet op tijd af kan maken..... laat ik verder maar niets meer zeggen.....


Dit zijn voor sommige mensen hele belangrijke redenen, en ik vind dat je daar nogal licht mee omgaat. Als je je leven net voor mekaar hebt en dan komt er onverwacht een kind voor bij zeilen ik kan me voorstellen dat andere dingen voor gaan en ook oa een studie waarvoor je hard hebt gewerkt. Een kind is niet zaligmakend en ik kan me voorstellen dat ze zich hier zorgen over maakt. Dit neemt niet weg dat er geen oplossingen voor zijn maar het is niet makkelijk.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:54

Jongens... laten we niet in een discussie verzeild raken waarom je wel of geen abortus zou laten plegen.. Daar kom je namelijk niet uit... En heeft de TS niks aan...

Laten we proberen TS te ondersteunen, maar wel te respecteren in haar besluit..

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:11

@Lovely1: je hebt ook wel gelijk hoor en ben het ook met je eens dat het kan voorkomen dat het niet in je leven past, maar dan denk ik: had daar wat eerder aan gedacht en had dit proberen te voorkomen, maar nogmaals, ik weet niet hoe dit zo is gekomen....

Ik wens de TS ook alle sterke toe met het maken van haar beslissing en hoop dat ze voor haarzelf de juiste maakt waar ze ook helemaal achter staat.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:16

Heb net alles beetje gelezen, hoe staat alles nu?

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:22

Daf schreef:
@Lovely1: je hebt ook wel gelijk hoor en ben het ook met je eens dat het kan voorkomen dat het niet in je leven past, maar dan denk ik: had daar wat eerder aan gedacht en had dit proberen te voorkomen, maar nogmaals, ik weet niet hoe dit zo is gekomen....

Ik wens de TS ook alle sterke toe met het maken van haar beslissing en hoop dat ze voor haarzelf de juiste maakt waar ze ook helemaal achter staat.


Daar ben ik het ook absoluut mee eens.. je bent er wel zelf verantwoordelijk voor of je een kind krijgt of niet.. daar hebben we voorbehoedsmiddelen voor maar die werken natuurlijk ook niet altijd.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:42

Als eerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor de lieve reacties.
Dat klopt dat voorbehoedsmiddelen niet altijd werken. Daar ben ik het bewijs van maar ja dat is achteraf.
Mijn ouders en mijn vriendinnen weten het allemaal. Op mijn moeder(steunt me wel 100%) na staat iedereen er heel positief tegenover. (mijn moeder griezelt volgens mij gewoon bij het woord oma hihi). In tegenstelling tot de ouders en zus van mijn vriend. Hun eerste reactie was je vergooit je toekomst en je hebt er geen geld voor. Het maakt het er dus allemaal niet makkelijker op.
Mijn studieloopbaan begeleider weet er nu ook vanaf en die was heel positief. Zou eigelijk een gesprek met haar hebben vandaag maar trok het echt ff niet. Ben een beetje praat moe op het moment...

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:04

IceQueen schreef:
Als eerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor de lieve reacties.
Dat klopt dat voorbehoedsmiddelen niet altijd werken. Daar ben ik het bewijs van maar ja dat is achteraf.
Mijn ouders en mijn vriendinnen weten het allemaal. Op mijn moeder(steunt me wel 100%) na staat iedereen er heel positief tegenover. (mijn moeder griezelt volgens mij gewoon bij het woord oma hihi). In tegenstelling tot de ouders en zus van mijn vriend. Hun eerste reactie was je vergooit je toekomst en je hebt er geen geld voor. Het maakt het er dus allemaal niet makkelijker op.
Mijn studieloopbaan begeleider weet er nu ook vanaf en die was heel positief. Zou eigelijk een gesprek met haar hebben vandaag maar trok het echt ff niet. Ben een beetje praat moe op het moment...


Jij bent natuurlijk al wel een stukje ouder dan je vriend. Maar goed als hij liever niet wil dan is dat ook zijn keus, het is alleen heel jammer dat hij het dan niet samen met jou wil doen terwijl het ook van hem is. Maar je kan het natuurlijk ook prima alleen doen met de steun van je ouders en vriendinnen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:57

Lovely1 schreef:
Die papa is nou niet echt meedenkend, als mama heb je een grotere band met het kindje en mag je ook beslissen of je het wel of niet wilt. Ik ben absoluut geen tegenstander van abortus in de eerste weken van de zwangerschap maar je moet wel doen wat je hart je ingeeft.


Ik vind het niet echt nodig om haar vriend zo af te slachten. Ik vind die opmerking ook echt niet kunnen, en ik zou werkelijk woest geworden zijn. Maar waarschijnlijk is die jongen helemaal in paniek en denkt hij nu ook gewoon niet helder na. Dus ik denk niet dat je hem dit soort dingen heel erg zwaar aan kan rekenen.
TS, wat een moeilijke situatie. Ik denk idd dat je nu even heel erg goed na moet denken over wat JIJ wil, want iedereen heeft hier wel een mening over. Uiteraard krijg je een kind met z'n tweetjes, maar het zijn wel beslissingen die je nu moet maken, waar je de rest van je leven mee geconfronteerd zal blijven worden. De baby houden betekent een grote verandering in je leven, maar een abortus is ook heel definitief. Wat je ook kiest, dit zal sowieso een grote druk op je relatie leggen. Misschien komen jullie er samen uit, misschien niet. Daarom is het heel erg belangrijk om te weten wat jij zelf wil. Als je besluit het kind te laten komen, dan is het imo wel belangrijk dat hij of zij gewenst is. Voor materiele zaken is altijd wel een oplossing te vinden. Heel veel sterkte met het nemen van een besluit. Ach gut

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:07

misschien moet je eens stevig met je vriend om de tafel gaan zitten...
hij is er tenslotte ook bij betrokken geweest (bij het maken dan he Knipoog )
er zijn nu eenmaal verantwoordelijkheden die je moet nemen en zware beslissingen die genomen moeten worden...
maar bovenal moet er eerst gepraat worden...
ik denk eerlijk gezegd dat je vriend geschrokken en in de war is... zijn reactie is waardeloos, hij zou dus zo een zwangere vrouw verlaten, terwijl hij er net zoveel schuld aan heeft...
misschien zit er iets anders achter of heeft hij zn hart niet écht kunnen luchten...
ik denk echt dat hij wel een stevig gesprek kan gebruiken, misschien komen jullie er dan ook wel samen uit...

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:04

MissJ schreef:
Lovely1 schreef:
Die papa is nou niet echt meedenkend, als mama heb je een grotere band met het kindje en mag je ook beslissen of je het wel of niet wilt. Ik ben absoluut geen tegenstander van abortus in de eerste weken van de zwangerschap maar je moet wel doen wat je hart je ingeeft.


Ik vind het niet echt nodig om haar vriend zo af te slachten. Ik vind die opmerking ook echt niet kunnen, en ik zou werkelijk woest geworden zijn. Maar waarschijnlijk is die jongen helemaal in paniek en denkt hij nu ook gewoon niet helder na. Dus ik denk niet dat je hem dit soort dingen heel erg zwaar aan kan rekenen.
TS, wat een moeilijke situatie. Ik denk idd dat je nu even heel erg goed na moet denken over wat JIJ wil, want iedereen heeft hier wel een mening over. Uiteraard krijg je een kind met z'n tweetjes, maar het zijn wel beslissingen die je nu moet maken, waar je de rest van je leven mee geconfronteerd zal blijven worden. De baby houden betekent een grote verandering in je leven, maar een abortus is ook heel definitief. Wat je ook kiest, dit zal sowieso een grote druk op je relatie leggen. Misschien komen jullie er samen uit, misschien niet. Daarom is het heel erg belangrijk om te weten wat jij zelf wil. Als je besluit het kind te laten komen, dan is het imo wel belangrijk dat hij of zij gewenst is. Voor materiele zaken is altijd wel een oplossing te vinden. Heel veel sterkte met het nemen van een besluit. Ach gut


Haar vriend vlucht gewoon weg gelijk in het NEE ik wil niet, terwijl hij er net zo goed verantwoordelijk voor is. Ik vind hem dus absoluut niet meedenkend maar eerder egoïstisch, denkt hij überhaupt wel na wat dit voor haar betekend. Ik hoop dat hij tot inkeer komt want dit gun ik TS en haar vriend, maar hij moet niet de keuze voor haar willen gaan maken.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:41

Lovely1 schreef:
Haar vriend vlucht gewoon weg gelijk in het NEE ik wil niet, terwijl hij er net zo goed verantwoordelijk voor is. Ik vind hem dus absoluut niet meedenkend maar eerder egoïstisch, denkt hij überhaupt wel na wat dit voor haar betekend. Ik hoop dat hij tot inkeer komt want dit gun ik TS en haar vriend, maar hij moet niet de keuze voor haar willen gaan maken.


Iedereen reageert anders op moeilijke situaties. Dit lijkt mij gewoon pure paniek en onmacht. En niet eens onbegrijpelijk, want hoeveel jongens van 22 zien zichzelf al als vader? Bovendien zegt zijn familie ook nog eens dat er echt een abortus moet komen. Neemt niet weg dat hij idd verantwoordelijk is. Ik hoop dat hij en TS goed over de situatie kunnen praten.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:41

MissJ schreef:
Iedereen reageert anders op moeilijke situaties. Dit lijkt mij gewoon pure paniek en onmacht. En niet eens onbegrijpelijk, want hoeveel jongens van 22 zien zichzelf al als vader? Bovendien zegt zijn familie ook nog eens dat er echt een abortus moet komen. Neemt niet weg dat hij idd verantwoordelijk is. Ik hoop dat hij en TS goed over de situatie kunnen praten.

Dat zal waarschijnlijk ook wel het geval zijn.
Maar het feit dat zijn ouders en zus hetzelfde erover denken en precies hetzelfde zeggen vind ik niet erg bemoedigend om het zo maar even te formuleren. Lachen

Naar de TS: Ik denk jullie SAMEN om de tafel moeten gaan zitten. Jullie moeten er samen voor gaan als je het wil houden en die keuze moet je dan ook samen maken.
Volgens mij moet je het prima kunnen redden allemaal en overal is een mouw aan te passen.
Heel fijn is het dat jouw ouders in iedergeval achter je staan ook al is het griezelig voor ze.

Ik wens je in iedergeval alle wijsheid en sterkte toe de komende tijd!

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:58

Ik ben dezelfde mening als Lame toegedaan. Doe waar jij je goed bij voelt. Het allerbelangrijkste is of jij het kindje wil ja dan te nee. Financien, relatie, studie, werk... zijn dingen die op te lossen zijn. Ook ik als mama kan me niet meer voorstellen dat iemand kiest om abortus te plegen maar het gaat om jou.
Overigens hebben wij ons kindje gepland laten komen en mijn vent sloeg alsnog in alle paniek (de hele zwangerschap lang Clown ) dus dat is ook heel normaal. Daarnaast is het voor je vriend allemaal abstract. Jij voelt van alles met je lichaam gebeuren, hormonen liggen overhoop en dan straks voel je ook dat kindje nog eens bewegen. Een man krijgt daar weinig van mee.

Ik ben derdejaars studente, ik doe de lerarenopleiding maar dan in voltijd.
Ik heb de pech gehad dat ik ronduit een rotzwangerschap heb gehad dus ik heb een half jaar colleges gemist, wel mijn stage afgewerkt in die periode, en begin van het jaar heb ik een uitgebreid zwangerschapsverlof genomen. Nu werk ik alles snel bij en heb straks een half jaar achterstand ongeveer. Hiervoor krijg ik financiele steun vanuit de hogeschool.

Over de financien: wij hebben alles nieuw en luxe aangeschaft en zijn duizenden euro's kwijt gweest. We hadden het ook met 100-200 Euro afgekunnen, gewoon tweedehands en al die niet nodige rotzooi niet aanschaffen en jij krijgt ook hopen spullen Knipoog
Ik geef borstvoeding dus dat is goedkoop, vast voedsel eet ze met ons mee inmiddels (potjes zijn duur en echt niet nodig), kleertjes zijn niet duur van de Zeeman oid en hebben ze echt maar kort aan, eigenlijk zijn luiers het duurste. Maar luiers van de Kruidvat zijn ook gewoon prima, sommigen zeggen beter dan Pampers zelfs.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 18:45

Heb al meerdere keren met mijn vriend om tafel gezeten maar het enige wat hij kan zeggen is ik wil het niet, het kost mij geld het kind heeft geen toekomst etc. Ook al kom ik met tegenargumenten als we verdienen toch genoeg, tuurlijk heeft het kind wel een toekomst, we redden het vast wel samen... niks dringt tot hem door omdat hij het gewoon niet wil horen en dat is best frustrerend en loopt dan uit op ruzie. Mede hierom zijn wij gister naar het fiom geweest om te praten met een maatschappelijk werker. Nou hier zijn we nog helemaal niks wijzer van geworden. Beetje jammer
Ik snap best dat mijn vriend in paniek is maar ja hij was er zelf bij en ik vind het niet eerlijk dat hij zo egoistisch is. Hij is vanmorgen boos vertrokken dus ben benieuwd wanneer ik hem weer spreek want weiger echt als eerste te bellen (hoezo koppig :p)

Wat mijn studie betreft ik hoef geen college's meer te volgen want mijn laatste jaar is vraaggestuurd. Ik mag het dus zelf invullen. Wat dus belangrijk is is dat ik mijn stage kan afronden aankoemend jaar. Als ik nou van te voren zou weten dat ik een probleemloze zwangerscahp + bevalling zou hebben was het nog wel te doen...

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:59

Je moet alleen een abortus laten doen als je zelf ook zeker weet dat je dat wilt, als je het voor jet vriend doet ben ik er zeker van dat jullie relatie geen stand zal houden.
Dan komt bij iedere ruzie dit bovendrijven, maar dat doet het misschien ook als je tegen zijn zin het kindje laat zitten.

Het eerste jaar, 2 jaar zijn het duurst omdat je veel geld kwijt bent aan pampers en voeding, als ze iets ouder zijn eten ze met de pot mee en dragen geen pampers meer.
Kleding, meubeltjes etc. kun je via marktplaats kopen dat scheelt heel veel.
Misschien kun je je paard tijdelijk ergens goedkoper stallen, laten leasen door iemand of iets dergelijks.

Ik zou als ik jou was met je vriend, ouders, vrienden en met mensen praten die in een zelfde situatie hebben gezeten voor je een beslissing neemt.

Je hebt natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid je kindje af te staan voor adoptie, er zijn zoveel mensen die bittergraag een kindje willen maar het zelf niet kunnen krijgen.
Je kunt dan evt. een regeling treffen dat het kindje wel weet wie de biologische ouders zijn en dat je op de hoogte wordt gehouden van het wel en wee van je kind.

Dan nog een kleine opmerking, je schrijft dat je het 2 weken weet, dan ben je nu niet 4 wkn zwanger maar 6 wkn.
Er wordt gerekend vanaf de 1e dag laatste menstruatie.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:10

Maar waarom zou het kind geen toekomst hebben dan,liefde komt op de eerste plaats.Een kindje geeft je zoveel liefde,denk er wel goed over na.

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:24

Weet je, mijn ouders konden mij alles geven wat ik wilde, ze hadden 'geld zat'. Ik heb echter nooit een knuffel gehad. Mijn kinderen kunnen in de toekomst niet álles krijgen wat ze willen maar de liefde hebben ze volop en dat is het belangrijkste.

Oktober 2006 raakte ik ongepland wzwanger (had een lichtere pil) en dit liep uit tot een miskraam. Over een jaar of 2 gaan we nadenken over gezinsuitbreiding, maar mocht ik in de tussentijd zwanger raken (waar we niet van uitgaan, maar zeg nooit nooit, dat bleek vorig jaar al..) zijn we alsnog zielsgelukkig met het kindje. Mijn vriend (25) is er ook nog niet klaar voor maar een zwangerschap komt voor uit liefde, en zonder zijn zaadje zou t er niet eens zijn Clown Hij zegt dat ook steeds, de planning is over een paar jaar omdat we financieel dan beter zitten, maar ongepland is niet ongewenst.
Verder zou ik het nóóít kunnen laten aborteren, omdat mijn miskraam zoveel emotionele pijn eeft gedaan en nog steeds doet als ik erover nadenk..

Succes meis, ik hoop dat jullie er samen uit komen.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 19:35

Ulfeino schreef:
Je moet alleen een abortus laten doen als je zelf ook zeker weet dat je dat wilt, als je het voor jet vriend doet ben ik er zeker van dat jullie relatie geen stand zal houden.
Dan komt bij iedere ruzie dit bovendrijven, maar dat doet het misschien ook als je tegen zijn zin het kindje laat zitten.

Het eerste jaar, 2 jaar zijn het duurst omdat je veel geld kwijt bent aan pampers en voeding, als ze iets ouder zijn eten ze met de pot mee en dragen geen pampers meer.
Kleding, meubeltjes etc. kun je via marktplaats kopen dat scheelt heel veel.
Misschien kun je je paard tijdelijk ergens goedkoper stallen, laten leasen door iemand of iets dergelijks.

Ik zou als ik jou was met je vriend, ouders, vrienden en met mensen praten die in een zelfde situatie hebben gezeten voor je een beslissing neemt.

Je hebt natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid je kindje af te staan voor adoptie, er zijn zoveel mensen die bittergraag een kindje willen maar het zelf niet kunnen krijgen.
Je kunt dan evt. een regeling treffen dat het kindje wel weet wie de biologische ouders zijn en dat je op de hoogte wordt gehouden van het wel en wee van je kind.

Dan nog een kleine opmerking, je schrijft dat je het 2 weken weet, dan ben je nu niet 4 wkn zwanger maar 6 wkn.
Er wordt gerekend vanaf de 1e dag laatste menstruatie.


Dat klopt niet omdat je niet zwanger bent geworden op de eerste dag van je laatste menstruatie maar ong twee weken erna. Ben gister in de abortuskliniek geweest voor een ego en die arts zei ook 4 weken. En adoptie vind ik echt geen optie.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:38

Je bent 6 weken zwanger, maar het vruchtje is 4 weken oud.
Verder moet je doen wat je gevoel je ingeeft.
Laat je niets aan praten, en laat je niets uit je hoofd praten.
Jouw lijf, jouw keuze.
Tuurlijk heeft je vriend mede zeggensschap, maar de uiteindelijke beslissing ligt toch bij jou...

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:54

Zo te horen zit je in een heel lastig parket... Als ik jou nu zo hoor heb ik het idee dat jij het liever wel wilt houden, maar zit met je studie en je vriend. Dat lijkt me ontzettend moeilijk.
Ik heb met mijn vriend al vanaf we heel kort een relatie hebben gezegd dat als ik zwanger wordt het kindje mag komen. Hij staat daar ook achter. Nu jij in deze situatie zit ben ik erg blij dat ik daar al met mijn vriend over gesproken heb, al is het bij ons (gelukkig) nog niet het geval. Wij willen ook eerst een huisje, sparen, etc.

Ik wil je veel succes wensen in je besluit, weeg alles tegen elkaar af, alle voors maar ook de tegens. Een kind heb je levenslang en dat maakt het heel bindend.

Pauline
Berichten: 12192
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:02

Weet je, je heb nog even de tijd, neem die dan ook. Kijk of je van dit kindje in je buik gaat houden, of dat je over een paar weken het nog wel wil hebben. Dat kan dan altijd nog, al wordt het wel steeds moeilijker.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 20:30

Ylana schreef:
Je bent 6 weken zwanger, maar het vruchtje is 4 weken oud.
Verder moet je doen wat je gevoel je ingeeft.
Laat je niets aan praten, en laat je niets uit je hoofd praten.
Jouw lijf, jouw keuze.
Tuurlijk heeft je vriend mede zeggensschap, maar de uiteindelijke beslissing ligt toch bij jou...


Dat snap ik niet helemaal je bent toch pas zwanger als het vruchtje er is....

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:51

de telling gaat vanaf het moment van de eisprong, dan ben je in wezen nog niet zwanger maar het telt wel Lachen

ik heb het nog eens met mijn vriendin er over gehad, omdat zij hetzelfde heeft meegemaakt als jij

zij heeft er toen voor gekozen om het kindje weg te laten halen en zei me nu:
ka, je moest eens weten hoe vaak ik er nog aan denk en hoe vreselijk ik het vind wat ik toen gedaan heb...haar kindje zou nu 4 zijn, ze vind het dan ook heel moeilijk om zonder tranen naar mijn zoontje te kijken want die is ietsje ouder dan die van haar geweest zou zijn.

inmiddels is ze weer 4 maanden zwanger, maar o o o wat heeft ze in spanning gezeten en er een moeite voor moeten doen.
maanden is het niet gelukt en kwam bij haar meteen de gedachte: het is mijn eigen schuld, ik heb mijn kans al gehad.

ik wil je zeker niet beinvloeden alleen laten weten hoe het met jouw gevoel zou kunnen gaan....

succes nogmaals!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:59

IceQueen schreef:
Mijn vriend vertelde me gister ook even doodleuk dat als ik het zou houden hij in paniek zou raken en dat er dan een grote kans was dat onze relatie stuk zou lopen..... Je wil niet weten hoe kwaad ik om die uitspraak ben


Bedenk dat als je wel een abortus laat doen je vriend je over een paar jaar evengoed kan verlaten.
Dan heb je dus voor hem die abortus gedaan maar evengoed geen vriend meer.

Ik snap dat je graag je paard wil houden maar voor mij is een paard toch minder belangrijk dan een mens(je in de maak).

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:27

Lovely1 schreef:
Daf schreef:
Ik ben het helemaal met Bienotje eens: eigenlijk ben ik best een beetje boos over de wijze waarop de keuzes uiteen gezet worden, maar ieder zijn eigen gedachten uiteraard!! Mijn eerste reactie was: waarom ben je dan niet voorzichtiger geweest, maar ja, het kan ook door de evt beveiliging heen zijn geglipt. Ik hoop dat je er onwijs goed over na zal denken en voor je paard is altijd wel een oplossing te bedenken (betalende bijrijder....) maar een kindje weg laten halen, omdat je je paard niet kwijt wilt of omdat je bang bent dat je je studie nu niet op tijd af kan maken..... laat ik verder maar niets meer zeggen.....


Dit zijn voor sommige mensen hele belangrijke redenen, en ik vind dat je daar nogal licht mee omgaat. Als je je leven net voor mekaar hebt en dan komt er onverwacht een kind voor bij zeilen ik kan me voorstellen dat andere dingen voor gaan en ook oa een studie waarvoor je hard hebt gewerkt. Een kind is niet zaligmakend en ik kan me voorstellen dat ze zich hier zorgen over maakt. Dit neemt niet weg dat er geen oplossingen voor zijn maar het is niet makkelijk.


Een abortus is ook niets iets wat je zo maar even doet Knipoog