Erg pijnlijke en opgezette keel, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Erg pijnlijke en opgezette keel, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:21

ik heb Aerius en ik merk nog geen verschil. Niet erger geworden maar ook zeker niet minder

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:23

Hmm het heerst blijkbaar, ik moet zo ook naar het HAP, heb al het hele weekend vlagen van koorts/verhoging, keel voelt rauw aan, moet ontzettend hoesten en heb een borrelend gevoel bij het ademhalen. Vandaag heel eigenwijs gewoon gaan werken, werk zelf in de zorg, collega's vonden me achterlijk Bloos Wilde eigenlijk wachten tot morgen, gewoon bij m'n huisarts, maar toen ik net thuis kwam toch maar even het HAP gebeld, dacht eerst ook dat ik verkouden moest worden, hoestkriebels begonnen 'n week geleden al, maar m'n neus is nog steeds helemaal open, terwijl ik anders altijd behoorlijk neusverkouden kan zijn en het borrelen van m'n longen baart me wat zorgen Scheve mond Ik ben een goede zuster, maar als het om m'n eigen gezondheid gaat

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:46

Misschien hooikoorts?
Ik heb geen last van hoesten of niezen..
Jij veel beterschap.. En laat even horen wat het blijkt te zijn.

Iemand verstand van Aerius? want ik voel me nog even beroerd als vanochtend en heb morgen een belangrijke schooldag.. *zucht*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:54

Sorry, Aerius ken ik niet. Wel begrijp ik van internet dat het ook tegen hooikoorts ed gebruikt wordt, en dat het een anti-histaminicum is. Probleem daarmee is (helaas) dat niet elk middel bij elke allergie en persoon werkt. Kon niets vinden over hoe snel het zou moeten werken, maar ik zou denken dat je er nu wel iets van zou moeten merken. Misschien iemand anders hier die er verstand van heeft?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:57

hmm nou ik merk geen verschil.. terwijl er in de bijsluiter duidelijk staat dat de symptonen moeten verminderen..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:39

Nessah schreef:
Misschien hooikoorts?
Ik heb geen last van hoesten of niezen..
Jij veel beterschap.. En laat even horen wat het blijkt te zijn.

Iemand verstand van Aerius? want ik voel me nog even beroerd als vanochtend en heb morgen een belangrijke schooldag.. *zucht*

Nee heb wel hooikoorts, maar dat ervaar ik anders Lachen Ben net teug van het HAP en heb een infectie aan mn strottehoofd, dus zit nu aan de antibiotica (vieze gore doxykuur)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:59

Ik heb dit ook gehad, vorige week. Ik kreeg opeens hoofdpijn en m'n keel was opgezet, kon bijna niet slikken. Savonds had ik even koorts, volgende dag was dat weg. Heb nu nog een hele droge keel, maar het gaat nu langzaam weg. Wat ik de eerste 2 dagen deed was ijsjes eten, want net zoals jij omschrijft stond m'n keel in de fik zowat! Dat hielp even. Verder had ik een aantal flesjes water in de koelkast gedaan, lekker koud drinken! En sja, verder, je eten goed kauwen, kleine hapjes. Slikken zal ook wel moeilijk gaan?

Ik heb trouwens ook hooikoorts en las iets over aerius? Die slik ik ook, misschien hangt het idd samen met hooikoorts? Ik zou het niet weten, ik had het ook nog nooit eerder gehad..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 19:18

Nee het hangt niet samen met hooikoorts, sowieso zijn klachten van hooikoorts vaak ook dat je een jeukend gevoel hebt, niest of hoest. Die klachten heb ik niet. Omdat mijn keel en gehemelte helemaal dik zijn heb ik waarschijnlijk iets gegeten waar ik niet tegen kan, maar dat hoor ik dus morgen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:20

Ik ga opnieuw naar de dokter ( ehbo in ziekenhuis) heb nu koorts erbij en voel me slechter.. zucht

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:33

Jeetje meid, succes! Hopelijk komen ze nu met iets wat wel werkt!!

ps: goed van je dat je weer "durft" te gaan... Veel mensen zijn bang weggestuurd te worden...

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:40

Oh, veel sterkte gewenst, hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, bij de EHBO.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 21:53

Ben er weer terug, heb dus ook een keelonsteking en maar liefst 39,1 koorts.. ik duik me bed in bye bye Doei!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:54

Jeetje, ook nog een keelontsteking? Beterschap!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:55

Lekkere combi Rolleyes Nou, ziek maar lekker uit! Enne, die drukke dag morgen op school: eerst maar beter worden Lachen Sterkte! Ach gut

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 09:56

Nou, nog steeds ziek met koorts maar de zwelling is wel bijna weg. Voel me nog steeds niet goed, maar wel wat beter dan gister.. Ik bel zo mijn huisarts wel even, om een afspraak te maken voor het uitzoeken waar ik allergisch voor ben.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:51

Oh, ben blij voor je, dat je zwelling, alweer wat minder wordt. Wel vervelend voor je, dat je nu ook een keelontsteking hebt. Veel sterkte ermee.