Dik Buikje ....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dik Buikje ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 01:29

Hmmm ok, dan valt die af inderdaad. Vaak is het zo dat mensen die wél geregeld drinken zo 2-5 kilo kwijt raken bij hun buik als ze ermee stoppen... Maar als je niet drinkt, kun je er ook niet mee stoppen inderdaad Lachen

In dat geval dus buikspieren kweken op wat voor manier dan ook, vrees ik!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:51

Ik heb hier eerder gelezen dat doorzitten helpt. Dat is ook echt zo.
Ik kan namelijk niet doorzitten, mijn paard kan ook niet lekker rustig draven, dus dan stuiter ik er zowat vanaf.
Een vriendin vertelde hoe ik dat moest oevenen, dus door je onderste buikspieren aan te spannen en dan met de bewegingen v an het paard mee gaan.
Nou, ik heb me toch spierpijn gehad de volgende dag.....
Dus meiden, allemaal gaan doorzitten, hahaha.
Helaas ik mijn paard kreupel geweest en moet nu eerst naar de smid. Maar daarna ga ik ook weer flink oevenen, ik kan niet wachten.

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:13

Doorzitten helpt echt heel goed! Je voelt dan heel je buik strak staan na het rijden hihi

Helaas kan ik niet te veel doorzitten omdat ik alleen maar jonkie's rij Sigaar

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:19

@ Risje80 ...

Hahaha , Het is een goede optie !
Maar helaas , mijn paardje is pas anderhalf .
Moet dus nog even geduld hebben maar dat duurt te lang Lachen
Dat word dus opdrukken , skaten , beetje hardlopen [ mn conditie is slecht]
Enzovoort Enzovoort * zucht *
Hihihih Haha!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:42

Mijn paardje is ook pas 1,5. Ik heb tot dat mijn paard rijklaar is een bijrijd paard. Maar ik rij maar 1 tot 2 x in de week.
Ik kom net terug v an een wandeling met mijn 1,5 jarige. Goed voor haar en goed voor mij, hahaha

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:47

Wil je een strakke buik hebben en die spieren willen zien helpt het niet alleen om buikspier oefeningen te doen. Vetverbranding is wel de oplossing, dus lang sporten maar wel 'licht' zodat je hartslaag laag blijft (lagere hartslag is vetverbranding, komt veel zuurstof bij aan te pas).
Hardlopen en fietsen zijn hier erg goed voor (of de crosstrainer op de sportschool, verbrandt veel kcal en je kan je hartslag in de gaten houden).
Wil je je buikje echt kwijt moet je eerst vet verbranden Lachen
En doorzetten is gewoon een goede oefening Knipoog

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:00

Hier iemand met een plat buikje Haha! Ik heb eigenlijk nooit echt een buik gehad, bij mij zat/zit het meer op mijn heupen en bovenbenen. Onlangs ben ik 8,5 kilo afgevallen met SB en nu is mijn buik helemaal mooi plat.

Tips? Ik sta bijna elke ochtend 20 minuten op mijn crosstrainer en doe daarna 100 gewone sit-ups met mijn Ab-roller, daarna 50 keer schuine buikspieren en daarna nog 100 bilspieroefeningen Clown Ja, je moet er wat voor over hebben Knipoog

Succes ermee!!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:02

Zo Dancer, jij hebt disepline......
Dat red ik nooit met mijn huishouden.
Vroeger heb ik ook heel veel gesport, toen er nog geen kinderen waren. Dat vond ik heerlijk. Vind het heel jammer dat daar nu geen tijd meer voor is.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:18

He dames,

Hier nog een met een plat buikje hoor en ben ook ‘al’ 30 jaartje Knipoog
Dus nee, het is niet zo dat je na de 30 vet en vadsig hoeft te worden maar je zal er wel voor moeten zweten. No pain no gain!
Heb wel het geluk gehad dat ik nooit een buikje heb gehad, mijn buikspieren zie je ook mooi zitten. Als ik dan wel eens die meiden van 14-15-16 zie met die dikke buikjes en vetrollen dan denk ik echt hoe dat er dan uitziet als zij straks 30+ zijn.
Ik doe naast paardrijden veel aan sport omdat het een verslaving is geworden. Ik kan gaan dag zonder me even lekker in het zweet gewerkt te hebben.
Ik train momenteel voor de halve marathon en daarvoor loop ik 2 keer per week 30-40 minuten tegen een hartslag van 130-140 (is fitness niveau en vetverbranding). Daarnaast loop ik 1 keer per week 100 – 110 minuten (+/- 18 km) en 1 keer per week 60 minuten en ongeveer 12 km.
Daarnaast ga ik straks nog 2-3 keer per week fitnessen in de sportschool, onder begeleiding krijg ik dan een full body schema en word ik hopelijk nog strakker Knipoog
Klinkt veel maar het is best te doen als je jezelf ’s morgens vroeg uit bed kan schoppen. Ik ga namelijk de lopen van 2 keer 30 minuten en 1 keer 60 minuten altijd ’s morgens doen voor het werk. De 18km loop staat dan altijd in de planning voor de zaterdag. Dan houd ik na het werk nog lekker tijd over om te fitnessen en paard te rijden. Soms sport je dan wel eens 2 keer per dag maar dat maakt niets uit. Daarnaast houd je natuurlijk ook rekening met je voedingspatroon. Ik eet heel veel vis en qua vlees enkel kip. Verder verse groenten en fruit en brood en weinig tot geen suikers.
Zoals gezegd ben ik nu net 30 jaar en heb al vanaf mijn 18e dezelfde confectiemaat, ben door het lopen zelfs nog wat extra vet op de benen en heupen kwijtgeraakt en zelfs nog een tikkeltje slanker geworden. Op mijn 30e pas ik nog steeds in maat 34 – 36.
Maar je moet er wat voor doen want als je je levensstijl niet aanpast dan zal je zeker na je 30e dikker worden omdat je stofwisseling naar beneden gaat.
De clue is dus ook om je stofwisseling aan de gang te houden als iemand van 15 Knipoog
Dus hup!!! Met die luie reet naar de sportschool en doe d’r wat voor.
En als je te lam bent om er zelf iets aan te doen en zogenaamd niet zonder vette en suikerrijke dingen kan dan heb je in mijn ogen vette pech en verdien je het om dicht te slibben. NO PAIN NO GAIN. Simpel als dat. Iedereen kan het maar de meesten zijn nou eenmaal te lui om achter de computer / TV vandaan te komen. Met die mensen heb ik dan persoonlijk geen medelijden dat ze vervetten. Eigen schuld, dikke buik in dit geval Knipoog

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:15

Heb vandaag al 1,5 liter water gedronken Haha! Yeah!
Ik heb echt geen tijd om zo veel te sporten.
Doe elke avond buikspieroefeningen.
Moet je met je voeten in de lucht fiets bewegingen maken en dan handen onder je hoofd en met je rechter arm naar je linker knie enzovoort, zo'n 20 keer.
dan doe ik rek en strek oefeningen om lenig te blijven en dan doe ik nog zo oefening die voor buik, kont benen en armen goed is. Cool

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:40

Ik heb een te platte buik, vind ik zelf. Het valt een beetje in, niet echt mooi. Ik kom dus overal aan, behalve bij mijn buik. Clown

Wat ik doe? Regelmatig eten, weinig snoepen en gezond bewegen (veel buiten, overal op de fiets naartoe, enz.).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:52

zoals iedreen al zei Hardlopen Tong uitsteken ik vind het oersaai in me remy Clown en aandgezien ik niemand kan mee slepen ga ik met me paard joggen Clown goed voor mij en voor hem ^^ het is gezellig en schept ook nog eens een band en goed voor de pezen! Nietemin BOUW dit goed op, als je nooit over de weg draaft begin dan rustig Knipoog die van mij draven al jaren over de weg dus ik kan rustig een uurtje hardlopen met ze, Reken alleen maar op maffe blikken Haha!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:54

Skeeleren/Skaten Lachen

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:32

kirri schreef:
zoals iedreen al zei Hardlopen Tong uitsteken ik vind het oersaai in me remy Clown en aandgezien ik niemand kan mee slepen ga ik met me paard joggen Clown goed voor mij en voor hem ^^ het is gezellig en schept ook nog eens een band en goed voor de pezen! Nietemin BOUW dit goed op, als je nooit over de weg draaft begin dan rustig Knipoog die van mij draven al jaren over de weg dus ik kan rustig een uurtje hardlopen met ze, Reken alleen maar op maffe blikken Haha!

Wat is rustig goed warm lopen iig en dan gewoon stukje over de weg draven weer stappen stukje draven weer stappen of niet?
1 probleem mijn paardje loopt niet heel goed mee Tong uitsteken stap wel maar draven nog niet zo goed Knipoog word oefenen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:35

en flink actief zwemmen
en dna bedoel ik ook echt actief, niet een beetje lamlendig baantjes ploeteren
maar echt een actioeve schoolslag , of nog beter borstcrawl

(ik mag niet rennen Tong uitsteken vinden mijn knieen en enkels niet tof)
nu nog de wilskracht om dta zwemmen twee keer per week te doen vinden

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:37

laatst had een gesprek met iemand die aan de lijn is, dus ik zeg ja ik ga ook beginnen ik wil 5 kilo kwijt. Zegt ze wat jij, waarom dan.Ik zei omdat ik jaren 58 woog en later 62, zegt die vrouw zoooooo 62.Ik zeg daar op ja maar nu weeg ik meer, oja hoeveel dan.73 zeg ik, zegt zei wwwwwwaaaaattttttt.Nou dan mag er wel 10 kilo af, en op dat moment stopte ik met mijn buik in te houden.Toen zagen ze het wel,maar ik heb geen leeftijd meer om zwanger te zijn dus dat denken ze niet meer van mij.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:43

Ook is roeien een hele goede manier.

Maar ik vraag me af wanneer is je buik plat en wanneer zie je vet.....dat is ook voor iedereen verschillend

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:03

Ik kan ook niet goed rennen. Heb last van mijn knieen de laaste tijd.

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:30

Hebben de mensen die wel kunnen hardlopen nou al in dat topic 'Start To Run' gekeken?
Heb net mijn eerste les gehad.. Pfoeh, dat is zwaar! Ik raad het zeker aan! Ja (en er dan ook echt voor gaan!)

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:32

Dat van water op een nuchtere maag klopt dus wel. Dus als je opstaat, een glas (of twee) plat water drinken. Sommigen gaan er wel heel erg effect van voelen, anderen niet. Wanneer ik het minder voel, is omdat ik meer groenten en fruit ben beginnen eten en minder pasta's. Dus als je al heel erg gezond eet, zal het geen effect hebben.

Hardlopen al goed en wel, maar ik mag het niet meer. Dus beperk ik me tot buikspieroefeningen en bilspieroefeningen. De buik is nog niet veel verbeterd, maar de billen wel Bloos

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:07

meisje19 schreef:
Hebben de mensen die wel kunnen hardlopen nou al in dat topic 'Start To Run' gekeken?
Heb net mijn eerste les gehad.. Pfoeh, dat is zwaar! Ik raad het zeker aan! Ja (en er dan ook echt voor gaan!)

Dat moet je op je mp3 ofzo toch zetten? heb nog niet goed gekeken?

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:21

* Meld zich ook Nagelbijten / Gniffelen .
Zoo dik is hij nu ook weer niet hoor Nagelbijten / Gniffelen Het valt mee Lachen .
Maar platter is altijd welkom.
Ik sport alleen wel veel : Iedere dag 12 km fietsen (met zware bergoppen) + 4 X de week komt er nog 's 8 bij.
Ik ga 1 à 2 X per week lopen . Ong 5 km en daar doe ik dan een halfuurtje over Nagelbijten / Gniffelen . (helemaal uitlopen hé Knipoog Geen gestap) .
Heb 2X per week LO en sport (bijna) iedere middag op school.
Zwem 2 à 3 X per week (training, niet wat spelen) .
& Rij dan nog 's paard Nagelbijten / Gniffelen .

Buikje valt mee, maar die boven benen Lips are sealed . Tips?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:53

Cassia volgens jouw foto's in je profiel ben je een mager den

welke bovenbenen bedoel je Haha!

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:38

ik weet niet of het al is gezegd:
ik had laatst op tv iets gezien over latin dansen ofzoiets..die dansers hebben echt hele mooie buiken Ja

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:53

Nouks schreef:
Hmmm ok, dan valt die af inderdaad. Vaak is het zo dat mensen die wél geregeld drinken zo 2-5 kilo kwijt raken bij hun buik als ze ermee stoppen... Maar als je niet drinkt, kun je er ook niet mee stoppen inderdaad Lachen

Hoei, ik neem wel elke dag een glaasje wijn bij het eten. Dan zal ik dat eens een paar weekjes laten staan, ik ben zéér benieuwd! Als het zo makkelijk kan gaan, dan ben ik echt gelukkig. Haha!

Ik loop nu een maand of twee hard, maar maar drie keer per week. Ik merk wel verschil in mijn conditie en ik geloof dat mijn benen wel wat minder fladderig zijn, maar op mijn buik zie ik het nog niet echt. Toch maar eens van die drank afblijven dan. Clown

Heel veel en fanatiek sporten kan ik niet, omdat ik een slechte knie heb. Gewoon relaxed een rondje joggen is wel te doen, maar sprinten hoef ik al niet te proberen. Tennissen, hockey, volleybal en al die andere leuke sporten zitten er ook niet in voor mij, en de sportschool lijkt me vréselijk (en is duuurrrr), dus dan blijft er ook niet zoveel over. Lekker dansen in de kamer is wel leuk, dat doe ik vaak sinds ik op mezelf woon. Haha!