te weinig eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: te weinig eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:26

Ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen en of het al ietsje beter met je gaat.

Stap 1 is er al: Je geeft toe dat het anders moet!
Komop meisje, je kunt het, geloof daar in!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:36

Hannanas schreef:
ja sorry dat is toch echt de enigste oplossing.

Je zou pakjes kunnen drinken, shakes. Zo min mogelijk inhoud, zoveel mogelijk energie/calo's.

Sorry meid, mijn bericht is gewoon een feit.
Eten.

jou berichten mogen wel even iets minder meid.
ik zit zelf ook met het probleem niet eten.
ja de laatste paar dagen gaat het steeds beter nu ik weer thuis woon.
bij mij kwam het ook vooral door de stress, niet meer eten niet slapen,
koken en dan zo misselijk worden dat alles direct de prullebak in beland.

ik ben zoveel afgevallen in de laatste paar weken door dat niet eten dat ik nu 10 kilo aan moet komen om op een minimaal normaal gewicht te komen.
Dan kun je zeggen nou vreet dan wat je kunt, gewoon doen, niet over nadenken.
maar ik kan dat ook niet. heb je dat gevoel wel eens gehad dat je naar je bord eten kijkt en je voelt je maag omhoog komen?

ik heb nu poeder van nutricia (weet even niet zo gauw hoe het heet )
wat ik door alles wat ik eet en drink heen moet doen.
Dat spul helpt mensen die door middel van gewoon voedsel niet aan zijn/haar energie behoeftes enz kunnen komen.
(Dit spul is allees vor gebruik onder medisch toezich)

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:15

geit schreef:

heb je dat gevoel wel eens gehad dat je naar je bord eten kijkt en je voelt je maag omhoog komen?
Ja

'gewoon' meer eten is idd kort door de bocht
Ik denk niet dat je het echt kunt snappen als je het nog niet zelf meegemaakt hebt. (dan bedoel ik niet de ervaring die gelijklopend is als je eens eenmalig ziek wordt en je maag niets verdraagt)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:20

Het is niet alleen lichamelijk zo te lezen. Ook psychisch kan het even niet lekker zitten (of al een een langere tijd). Wij kunnen niet zeggen: stel je niet aan, het zit tussen je oren.

Het is een patroon waarin ze nu zit en dat is moeilijk te verbreken. Ze moet zichzelf een ander eetpatroon aanleren en dat kost tijd, moeite en doorzettingsvermogen!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:33

Heel lastig probleem.
Hoewel ik eigenlijk juist altijd trek heb, herken ik jouw probleem wel. Ik heb dat namelijk als ik ziek ben geweest en weinig heb kunnen eten. Dan heb ik wel honger, maar totaal geen trek. Aangezien ik 1m83 ben en nog geen 60 kilo weeg heb ik redelijk geleerd me op momenten te dwingen om te eten anders val ik af.
Na zo'n griep week bijvoorbeeld merk ik ook duidelijk dat mijn maag gekrompen is. Ik probeer dan elk moment dat ik niet geheel misselijk wordt bij de gedachte aan eten, mezelf dan altijd te dwingen 1 of 2 happen extra te eten als ik vol zit. Als je dit volhoudt kun je steeds meer eten. Overigens kan ik me helemaal suf eten en kom nooit boven die 60 kilo uit.

Ik denk wel dat het verstandig is, om te overleggen met een dieetist en/of een psycholoog.

Sterkte, het is een moeilijke weg, maar met de juiste hulp kom je er wel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:35

Topoverkonte schreef:
geit schreef:

heb je dat gevoel wel eens gehad dat je naar je bord eten kijkt en je voelt je maag omhoog komen?
Ja

'gewoon' meer eten is idd kort door de bocht
Ik denk niet dat je het echt kunt snappen als je het nog niet zelf meegemaakt hebt. (dan bedoel ik niet de ervaring die gelijklopend is als je eens eenmalig ziek wordt en je maag niets verdraagt)

En ik snap het wel degelijk.

Nog steeds: doen dat is wat geldt.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:07

ja maar goed doen, en kunnen daar zit een lange weg tussen.

@crazycat.
ik zit ook met probleem niet aan te kunnen komen.
ik was altijd alleen maar bezig met niet afvallen.
Nu ben ik zoveel afgevallen dat ik 10 kilo aan moet komen om weer beetje op normaal gewicht te komen. Daardooor heb ik nu die poeder voor door mijn eten en drinken omdat het zonder gewoon niet lukt.

het ergste vind ik persoonlijk nog die mensen die jarloers zijn, want je bent zo mooi dun. Vaak vragen ze oh wil je mijn vetrol? dan krijg ik jou buik.
dan zeg ik altijd ja prima, wil je er dan ook mijn lichamelijke klachten zoals gewrichtspijn, spierpijn, maagpijn, snel blauwe plekken enz enz bij? Knipoog

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:17

geit schreef:
@crazycat.
het ergste vind ik persoonlijk nog die mensen die jarloers zijn, want je bent zo mooi dun. Vaak vragen ze oh wil je mijn vetrol? dan krijg ik jou buik.
dan zeg ik altijd ja prima, wil je er dan ook mijn lichamelijke klachten zoals gewrichtspijn, spierpijn, maagpijn, snel blauwe plekken enz enz bij? Knipoog

Beetje offtopic, maar daar wordt ik ook wel eens moe van ja.
Het is een dagelijks terugkerende opmerking.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:17

Het is geen ramp om een tijdje niet zo veel te eten, maar blijf er gewoon niet in hangen want je lichaam is slim genoeg om dan alle vetten etc. zo goed mogelijk extra op te slaan uit eten. Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:49

Citaat:
ja maar goed doen, en kunnen daar zit een lange weg tussen.

Hoeft niet.
Accepteren daarvan is wel een lange weg.