zijn er meer mensen zo verlegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Re: zijn er meer mensen zo verlegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:45

Ik ben ook zo'n verlegen type, ook omdat ik onzeker ben, dit omdat ik erg last heb van exzeem van tijd tot tijd. Dat onzeker zijn is echt wel een probleem, je gaat jaloers doen in een relatie omdat je je niet goed genoeg voelt, je hebt weinig vrienden omdat je ze niet durft aan te spreken en laat regelmatig leuke dingen aan je neus voorbij gaan omdat je gewoon niet durft zeggen dat je dat we leuk zou vinden.

Ik denk er nu aan van mischien eens een cursus te gaan volgen ofzo.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 14:51

ik zou graag meegaan Vingers aflikken

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:54

Tammii schreef:
En ook wat iemand nu in het topic zeg.
Al kom ik oude bekende tegen weet ik niet of ik nou hallo moet zeggen of niet.
Dan ben ik bang dat hun zoiets hebben van waarom zeg je hallo?
ofzoiets haha LASTIG!!

Ja idd Clown

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:08

rivanalover schreef:
Tammii schreef:
En ook wat iemand nu in het topic zeg.
Al kom ik oude bekende tegen weet ik niet of ik nou hallo moet zeggen of niet.
Dan ben ik bang dat hun zoiets hebben van waarom zeg je hallo?
ofzoiets haha LASTIG!!

Ja idd Clown

Meestal wacht ik tot hun iets zeggen, zo niet "heb ik ze niet gezien" Bloos.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:13

Citaat:
Vaak geloven ze ook niet dat ik verlegen ben.

Mijn vriendinnen geloven niet echt dat ik verlegen ben. Meestal als ik me op mn gemak voel heb ik een grote mond en als iemand ook vervelend doen tegen mijn vriendinnen kunnen ze dit ook makkelijk terugverwachten.
Alleen wanneer ik echt dingen alleen moet doen, alleen ben of een bekende tegenkom ofzo dan ben ik echt verlegen. Dan ben ik zóó onzeker dat ik niet weet of dat ik iets moet zeggen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:23

Het is fijn om te horen dat er meer zijn zoals mij

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:30

Voel je je niet de enigste hé Tong uitsteken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:47

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:48

Misschien kan je je ouders lief aan kijken ofzo van : "Pap jij komt er toch langs, kan je het even vragen?"
Zo ben ik meestal namelijk Bloos

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:49

Maar dan zegt mijn vader, kan je er zelf niet langs je hebt meer vrije tijd als mij en als je op jezelf woont kan ik ook niet voor je gaan.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:55

Oh, je woont al op jezelf.
Ja, ik nog niet gelukkig. Zou wat zijn joh.
En met wie woon je samen?
Kan je het niet aan je vriendje vragen, hahaha Bloos.
"Schatje, mijn mobiel doet raar, kan je er misschien even naar kijken? "

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 16:00

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:30

Ik ben ook verlegen, maar het gaat ondertussen al veel beter.
Vroeger durfde ik heel weinig aan mensen te vragen, dingen af te spreken, mensen opbellen. Maar van mijn ouders moest ik het gewoon doen, en het is toch wel een hele opluchting als je dingen doet waar je tegen opziet Lachen
Ondertussen durf ik gewoon vriendinnen te bellen en af te spreken, dan ben ik ook helemaal niet verlegen.
Maar ik durf niet zomaar vreemde mensen op straat aan te spreken of iets aan leraren te vragen. Meestal probeer ik het wel gewoon te doen. En dat helpt!!

Allemaal; Veel succes ermee. En probeer dingen gewoon te doen, dat helpt en geeft achteraf een fijn gevoel ! Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:32

ik durf sommige mensen niet aan te kijken als ik tegen ze praat of als ze terug praten.. Verdrietig
ik weet niet waarom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:42

Ik ben ook altijd heel verlegen geweest, vooral op de middelbare school.
Ik was altijd het stille meisje.
wel heb ik altijd vriendinnen gehad hoor.
Solliciteren enzo heb ik juist nooit eng gevonden, raar is dat dan he.
Ik heb liever wat rustigere mensen om me heen dan mensen die over je heen walsen.
Nu ben ik wat ouder ben, ben ik helemaal niet verlegen meer, althans ik kan me de laatste keer dat ik verlegen was helemaal niet meer herinneren.
Ik weet wel hoe een verlegen iemand zich voelt, dus ik hou daar gewoon rekening mee zodat die zich eerder op zijn gemak zal voelen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:04

Audi_16 schreef:
Narya schreef:
Check, ook zo'n type. Daarnaast heb ik een telefoonfobie, al bel ik liever onbekenden dan bekenden. Raarrrrr.

En ik bel weer liever bekenden mensen dan onbekenden... Tong uitsteken

Ja, heb ik ook bel liever mensen die ik ken, dan dat ik mensen moet bellen die ik niet ken.. gaat wel al veel beter dan eerst.. Lachen

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:22

Mazzel-meid schreef:
Denise_Perla schreef:
Sinds ik werk in de dierenwinkel en ik dus klanten moet helpen, is het wel verminderd. Ik ben er best blij mee, want vroeger af en toe echt gek van mezelf (en anders mijn ouders wel)

Als je moet, dan gaat het wel steeds beter. Maar ik weet van mezelf dat ik nooit echt spontaan zal worden en zomaar een praatje aan knoop met een klant..

verder vind ik dit ook wel een fijn topic trouwens Ja

Jaa, opzich kan ik met sommige klanten leuk l.ullen gewoon de vaste klanten. Maar de eerstek keren in de winkel was echt een drama. Als ik daar na terug kijk ben ik toch best behoorlijk verander in een jaar tijd

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:44

Hangt er vanaf waar ik ben en tegen wie ik moet praten..
Tegen m'n vrienden en vriendinnen heb ik altijd m'n mond open en daar kan ik normaal tegen praten.
Maar zodra ik tegen mensen die ik wat minder persoonlijk ken of helemaal niet ken moet praten dan ben ik iemand die z'n mond eerder dicht houd en ff afwacht..
Bellen is bij mij ook een hel; Tegen bekenden durf ik wel te bellen, maar zodra ik naar mensen die ik minder persoonlijk of helemaal niet ken (b.v de kapper, huisarts etc) moet bellen dan durf ik dat niet eens, en bel dan meestal ook niet zelf... Vork

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:56

ik ben ook erg verlegen, maar vooral als ik de mensen niet goed ken. Ik kan heel moeilijk contact leggen met nieuwe mensen. maar eens ik die mensen dan goed ken, heb ik helemaal geen probleem meer. ik vind het verschrikkelijk om met onbekenden te bellen. Ik doe het wel, maar dan schrijf ik vaak op wat ik ga vragen.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:00

Jotee schreef:
Hangt er vanaf waar ik ben en tegen wie ik moet praten..
Tegen m'n vrienden en vriendinnen heb ik altijd m'n mond open en daar kan ik normaal tegen praten.
Maar zodra ik tegen mensen die ik wat minder persoonlijk ken of helemaal niet ken moet praten dan ben ik iemand die z'n mond eerder dicht houd en ff afwacht..
Bellen is bij mij ook een hel; Tegen bekenden durf ik wel te bellen, maar zodra ik naar mensen die ik minder persoonlijk of helemaal niet ken (b.v de kapper, huisarts etc) moet bellen dan durf ik dat niet eens, en bel dan meestal ook niet zelf... Vork

Zo bekend Sigaar

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:10

moonsparkle schreef:
ja, open ik net bv een nieuw topic over telefoons, word me geadviseerd om langs een telecomwinkel te gaan, dacht t toch maar niet..dan moet ik van alles vragen enzo Bloos

Klinkt bekend.
Net als in de winkel ofzo... Dan willen ze je helpen weet je wel, allemaal goed bedoeld maar dan ga ik er snel vandoor... Laat mij gewoon lekker alleen neuzen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:13

Jotee schreef:

Ik laat het in de meeste gevallen ook door mijn mams doen. Slecht van me Bloos

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 00:58

Eigenlijk weet ik niet zo goed of het nou verlegenheid is wat ik heb, maar in een kamer vol vreemden heb ik toch echt minder de behoefte om over koetjes en kalfjes te praten met iedereen dan de gemiddelde mens Bloos

Ik zie het nut er niet zo van in dat je altijd maar "spontaan" moet zijn (dat kan ook helemaal niet, haha! Als je het moet is het niet meer spontaan), laat mij lekker luisteren naar wat mensen te zeggen hebben zonder de hele tijd mee te hoeven praten over alle kleine dingetjes die echt nergens over gaan.

Als ik al wat zeg heb ik dan vaak dat niemand me hoort dus dan denk je ook snel van " laat ook maar het interesseert je toch niet." Of dat je een grapje maakt waarvan je weet dat mensen het gehoord hebben maar niet reageren, en als iemand anders hetzelfde zegt keihard gaan lachen, vreselijk Tong uitsteken . Nou goed, dat gebeurt niet vaak maar dingen in die richting wel en dat is vervelend als je toch al heel stil bent.

Bij vrienden kan ik heel gek doen en mezelf zijn, maar om de een of andere reden vind ik dat heel moeilijk op bijvoorbeeld mijn werk, waar je met iedereen een praatje moet maken wat totaal nergens over gaat Clown (ik werk in een soort koffiewinkel/cafeetje) .
Dan heb ik bijvoorbeeld het idee dat ik de oren van iemands hoofd afpraat en nog zegt de baas dat ik brutaler moet zijn..hoeveel mensen horen hun baas nou zeggen dat ze brutaler moeten zijn, haha!

Ook werd er eerder al iets gezegd over mensen die "hoger" zijn zeg maar, dat herken ik wel. Ik kan alleen tegen mensen opkijken en als ik dat niet doe lijkt het net of ik op ze neerkijk en voel ik me schuldig, terwijl dat nergens op slaat. (Nu ik dat zo lees denk ik eerder dat het onzekerheid is dan verlegenheid.)

Ach, het komt wel goed, ik dwing mezelf gewoon mensen te bellen al vind ik het weleens spannend en blijf maar gewoon met iedereen praten die ik niet ken, misschien is het ooit niet meer zo eng allemaal Knipoog .

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:39

ja hoor verlegen meisje hier , al zou je het nie zeggen ,
ik ben alleen verlegen tegen jongens ( van msn ofzo onbekenden durf ik best aanspreken als ze er lief uitzien Tong uitsteken ) Verward
ik ben dan altijd beschaamd als ik hen moet aanspreken en als ik dan iets zeg word ik héél erg rood en dan denk ik achteraf van aansteller enzo ik kan me daarna echt suf piekere van hoe gaan ze nu over mij denken doordat ik dan zo raar reageer.. wat doe je er toch aan ...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:08

hee dit komt me allemaal toch wel bekend voor...
Nou heb ik het voornamelijk bij mensen waar ik in bepaalde zin tegen op kijk of respect voor heb. Zoals mijn baas, collega's met hogere functie (oke, dit geldt niet voor mijn bijbaan) maar ook bijvoorbeeld met een jongen die me op het eerste gezicht leuk lijkt en vaak bij onbekende mensen.
Zo vond ik het eerst (word steeds beter) doodeng om alleen naar de winkel te gaan, of het bellen om iets te reserveren van de manege tot een vakantie.
Nou kom ik blijkbaar helemaal niet zo over wat het soms minder erg maakt, maar soms ook wat lastiger omdat mensen mij vaak verkeerd in schatten en denken dat ik helemaal niet op mijn mondje gevallen ben. -ben ik ook niet echt, maar tegen sommige mensen 'durf' ik het gewoonweg niet te zeggen-

Ik denk het enige dat echt helpt is gewoon doen, hoe vaker je het doet hoe makkelijker het word. Als je het altijd uit de weg gaat, of uitstelt word het alleen maar moeilijker.