Gister gevallen, bult op hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Gister gevallen, bult op hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:37

Laura24 schreef:
Ben je er uiteindelijk wel achter gekomen wat het was?

Ik heb me door laten verwijzen naar de neuroloog en die heeft een scan gemaakt van mijn hoofd om uit te sluiten dat het een hersenbloedinkje geweest was. Ze hebben niets kunnen vinden, dus ze houden het op een zeer zware migraine aanval. Ik heb overigens verder nooit last van migraine of wat dan ook.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:39

Ik ben nog niet gegaan, het gaat wel wat beter.
Ik kan wel weer gewoon bewegen, de bobbel zit er nog wel. Doet ook zeer.
Iemand van stal is fysiotherapeute, die heeft ernaar gekeken en zei dat het waarschijnlijk gewoon verstuikt of gekneust is.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:41

Maar ga je nog wel?

Lijkt mij echt verstandig helemaal omdat het nog zeer doet en die rare bobbel er nog zit.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:54

Ik denk dat ik morgen ga Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:03

Laat je het ons dan even weten?

Hopelijk ben je snel van je pijn af! want klinkt erg pijnlijk Nagelbijten / Gniffelen Ach gut

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:21

De pijn valt wel mee Lachen
Ik zal het laten weten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:59

Als je morgen gaat kun je toch net zo goed naar een HA? NO offense, maar ehbo zit vol met mensen die gewoon naar de HA konden geweest zijn waardoor ze vaak geen tijd hebben om echt urgente gevallen snel genoeg te behandelen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:04

Tessebes schreef:
Ik heb me door laten verwijzen naar de neuroloog en die heeft een scan gemaakt van mijn hoofd om uit te sluiten dat het een hersenbloedinkje geweest was. Ze hebben niets kunnen vinden, dus ze houden het op een zeer zware migraine aanval. Ik heb overigens verder nooit last van migraine of wat dan ook.

dat had dat klasgnootje ook.
Bij de huisartsenpost sturen ze je inderdaad vaak met een asperientje naar bed.
Je moest eens weten hoeveel mensen er niet meer wakker worden 's ochtends...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:18

Er zit nogal verschil in naar de HA gaan of de HApost bellen.
bij de HApost zit gewoon een student ofzo aan de telefoon, niet eens een doktersassistente! en die kijkt dan aan de hand van een computerprogramma (!) of er iets aan de hand kan zijn.
Moet je dus goed uitkijken hoe je het brengt! In het geval van Tessebes hoef je maar 1 x tintelingen en duizeligheid te noemen en **ping** het kopje hyperventilatie verschijnt. U gaat niet door naar de tweede ronde!! Sneu voor je Tessebes, gelukkig was er achteraf toch niet iets ernstigs aan de hand.

TS; morgen zou ik gewoon naar de HA gaan. Die is uitstekend in staat om te beoordelen of een fotootje op zn plaats is. Het is absoluut niet zinvol om dan op eigen houtje naar de Eerste hulp te gaan.

Overigens, in de EHBO-lessen wordt ronduit afgeraden om mensen naar een HA-post te sturen. Ongelukje in het weekend?
Ofwel je laat het even aankijken ofwel je vertrouwt het niet en je stuurt de betrokkene naar een Eerste hulppost in het ziekenhuis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:50

Wij hebben geen HApost. Ofwel ga je naar de HA ofwel naar de spoeddienst.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:54

Nou poes, ik heb het specifiek over de Nederlandse situatie. Ik weet niet in hoeverre je daar bekend mee bent.

De huisartsenpost is speciaal voor de weekenden en 's nachts.
De huisartsen hebben niet meer allemaal dienst 's avonds en in het weekend. Als je dan wat hebt, ga je naar de huisartsenpost.
Die kan je eventueel doorverwijzen naar de eerste hulp in het ziekenhuis. Eigenlijk is het niet de bedoeling dat je op eigen initiatief, dus zonder doorverwijzing, naar het ziekenhuis gaat.

het probleem met de huisartsenpost, is dat je niet meteen te woord wordt gestaan door een arts. Je krijgt eerst een telefonist, die besluit ofwel dat het een spoedgeval is en belt dan meteen de ambu, ofwel dat misschien de arts moet komen, in dat geval zal de doktersassistent je terugbellen, ofwel hij zegt dat je na het weekend maar naar je eigen huisarts moet gaan.

het probleem is, dat deze telefonist nauwelijks geschoold is (het is niet eens een doktersassistent) en zijn beoordeling doet aan de hand van een computerprogramma. Dat gaat weleens mis, daarom hebben veel mensen weinig vertrouwen in de huisartsenpost.
Daarom gaan ze meteen maar naar het ziekenhuis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:31

Nou dat lijkt me idd geen fijn systeem nee Hier kun je meestal wel een arts van wacht bereiken of gewoon naar de spoed gaan.