te dik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:49

Ik ben 1.73 en weeg 65-66 kilo...
Is dat teveel?
Ikzelf vind mezelf beslist niet mager Bloos

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:07

Laatst bijgewerkt door ikenindi op 13-05-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:08

ikenindi schreef:
ken ik nie. is dat duur? wat ist precies? echt n afvalproduct? want dat hoef ik niet. kmoe eigenlijk gewoon de oorzaak aanpakken en beter in mijn vel gaan zitten...maar das lastig;)

whahaha ik lees net pas hoe stom dat staat! maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel;)

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:19

Biem schreef:
Ja, ik was vorige week ook op vakantie, en dan ws het ook van: ja, dat kan wel voor een keertje..

maar als je nu naar ponykamp gaat kan je het best gewoon zo'n lange mannenbroek met een tankini Lachen Dat heb ik ook..
Sport je ook? Lachen

mannenbroek Verward Verward

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:24

Ik ben ook beetje te dik kan me dr wel aan storen.
Je krijgt vaak opmerkingen naar je hoofd probeer er niets van aan te trekken maar het is best moeilijk.
Ik begin nu met Sonja bakker en mijn doel is toch wel 10 kilo af te vallen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:28

ikenindi schreef:
dat is goed/weinig. iig niet te dik! kijk anders een op google en dan zoeken op bmi test. dan kun je het precies weten;)

edit: link bijgevoegd. daar kun je kijken of je gewicht goed is of niet: http://games.voedingscentrum.nl/body_ma ... _mass.html

Okee Lachen

Maar zo'n test gaan ze toch uit voor volwassenen??

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:30

natasja1991 schreef:
Biem schreef:
Ja, ik was vorige week ook op vakantie, en dan ws het ook van: ja, dat kan wel voor een keertje..

maar als je nu naar ponykamp gaat kan je het best gewoon zo'n lange mannenbroek met een tankini Lachen Dat heb ik ook..
Sport je ook? Lachen

mannenbroek Verward Verward

een gewone korte broek mss die mannen ook aan hebben met zwemmen? je hoeft natuurlijk niet in je badpak/bikini te zwemmen... (tenzij je in zwembad gaat?) maar buiten kun je mkklk je korte broek aan houden. zodra je weer terug bent kun je droge broek aantrekken;)

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:41

ok, dankjewel, ga gelijk kijken voor zo'n broek Ja

vraagje voor iedereen:
ik ga op ponykamp zoals jullie weten misschien,, mijn vraag is
als je met je paard te water gaat wat moet je aan je voeten doen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:47

@ ikenindi: Ik geloof (dat is dan ook wel weer de duurste winkel; ah) voor 4 flesjes 2,49... bij de c1000 was ie geloof ik wel wat goedkoper, maar het is gewoon een drankje die je hongergevoel stilt..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:05

ok... maar tis geen honger dat k heb. gewoon eten uit rothumeur zegmaar...

@kir_ples: bij zo`n bmi test gaan ze meestal uit vanaf 18 jaar ongeveer. hoe oud ben je dan?

zwemmen met paarden...ehm..slippers? oude gympen? (ik had gympen aan) wel een extra paar meenemen die je droog aan kunt doen;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:11

hmm sja.. drinken dan, veel drinken, en dan niet cola of andere "troep" maar neem dan water, of lessini als je dat lekkerder vind Ja als je veel/genoeg drinkt vult het ook wel Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:38

Ik was eerst heel slank (1.50 45 kilotjes) binnen 2 jaar woog ik er met mn lengte (nog steeds 1.50 Knipoog ) 70, toen kreeg ik stress van een relatie en toen vlogen er 10/12 af, ik ben nog steeds pittig (1.50 en 58/60) vooral mn benen. ik sport al etc, en meer ga ik er niet aan doen ook.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:04

Hier nog een dikkerd 1.68 en nu 87 kilo.
Ben 2 jaar terug 15 kilo afgevallen met WeightWatchers, toen ontmoette ik mijn vriendje en na een tijdje woog ik 91!!!! Ik hou nogal van eten en mijn vriendje is heel skinny hihi....
Nu dus weer op de terugweg naar 75 (dat is volgens mijn BMI nog te hoog, maar die BMI klopt ook niet helemaal hoor).

Ik heb een crosstrainer gekocht en daardoor ben ik al 3 a 4 kilo afgevallen, hij is nu even kapot jammer genoeg maar ik vind het goed werken.
Ik wil afvallen door sporten en bewegen, ook op mijn eten letten maar niet teveel want wil ook nog een beetje genieten, en wat belangrijk is....
Langzaam afvallen want anders zit het er allemaal zo weer aan.

Ik kreeg ook laatst te horen van een vriendin van mij dat de staleigenaar waar mijn paard staat had gezegt dat ik een dikke reet had, tja dat soort opmerkingen heb je nou eenmaal daar ontkom je niet aan.
Juist reden om af tevallen dacht ik zo.

Heb net wel bonbons gegeten OEPS!!!!! Nouja kan niet altijd goed gaan Lachen

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:30

Ik heb een tijdje sonja bakker gedaan en ben daarmee 9 kilo afgevallen. En voor ik daar mee begon 10 (alleen maar door geen snoep meer te eten en water te drinken). Nu ben ik sinds gisteren weer begonnen met Sonja bakker wil graag nog 5 kilo kwijt en dan nog maar is zou houden dat gewicht. Dat zal wel wat moeilijker zijn haha.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:35

Ik ben ook te snel te dik geworden. Ik ben redelijk klein dus ziet er niet uit.
Het begon toen ik net met mijn vriend had, die kon alles eten dus ik mee eten natuurlijk...Tja en daarna ben ik echt een k*t situatie beland, woonde alleen met mijn moeder en we hadden zoveel problemen, dat ik ben ook uit depressie e.d gaan eten.

Ik probeer elke keer wat aan te doen, maar het is zo moeilijk. Ik woon nu smane en dus zelf kook ik veel gezonder, maar het blijft moeilijk. Al moet ik zeggen ik , wegens nog meer stress, een paar dagen bijna niks at, en heeeeeeel iets ben afgevallen. Ook niet goed natuurlijk, en het zit er waarschijnlijk alweer aan.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:15

Ikke1990: Ik ben ook gestopt met snoepen, maar het water drinken schoot er bij in(en tja, dan lukt het niet he Knipoog )

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:51

Biem schreef:
Ikke1990: Ik ben ook gestopt met snoepen, maar het water drinken schoot er bij in(en tja, dan lukt het niet he Knipoog )

En wat ook heel belangrijk is met afvallen. Tevreden zijn met jezelf en jezelf accepteren! Bloos

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:09

klopt ik had 2 jaar geleden een depressie waar ik pas vorig jaar was achter gekomen dat het een depressie was.
heb een tijdje atkins dieet geprobeert(gaat wel het snelst 1,3 kilo per week), net vanochtend begonnen met sonja bakker

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:10

Meissie17 schreef:
Biem schreef:

En wat ook heel belangrijk is met afvallen. Tevreden zijn met jezelf en jezelf accepteren! Bloos

Inderdaad anders lukt het afvallen niet

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:06

Is dat Atkins niet dat dieet waar je juist veel ongezonde dingen eet (vlees etc?) was laatst dacht ik een docu op tv over..

Ik denk dat bmi niet alles zegt. Spieren zijn zwaarder als vet, dus zodra ik meer ga sporten kom ik aan en ben ik ongezonder maar wel slanker Verward

Sonja Bakker is gewoon de zoveelste manier van je ritme omgooien. Al hoor ik al veel verhalen dat het er weer aankomt. Zelf gezonder eten etc is het zelfde, ik denk dat mensen het alleen makkelijker vinden met een boek/ritme erbij.
Daarbij zou ik niet overleven op de hoeveelheden die je van haar mag eten, het zou voor mij uithongeren zijn en dat is zeker niet goed.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:56

Ik zou ook uitsterven bij Sonja..

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:59

Ik ben nu 1,60m en weeg 60 kilo. Dus voor mij is dat een gezond gewicht. Maar zelf vind ik me zelf te dik. Maar ik ben super gezond en voel me goed.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:50

Ik heb Sonja echt geprobeerd, ging eerst echt lekker, was 7 kilo kwijt! Maar zit er onderhand weer allemaal aan, met 2 kilo erbij.
Ik wil het nu gaan proberen met Weightwatchers. Kan iemand vertellen hoe dat nou precies in z'n werk gaat?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:42

Je moet geloof ik wel naar bijeenkomsten ed? Of kan je dat achterwege laten.. Dat zou ik niet zo zien zitten.. Voor de rest is het volgens mij een kwestie van calorieen tellen en beweegpunten oid maken..

Tjah.. van elk dieet moet je een ritme zien te vinden en te houden. En dat houden gaat na verloop van tijd meestal mis. Ik hoop dat de SB hype binnenkort overvliegt.. Ben het nu wel zat Knipoog Tenzij je echt met overgewicht zit zou ik niet zo snel een dieet volgen. Eerder een voor jezelf haalbaar plan met minder snoep, vet en meer bewegen wat je jaaaaaren vol kan houden. Met dieeten beging de ellende van het jojo-en meestal..

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:38

RicardoOpa schreef:
Ik wil het nu gaan proberen met Weightwatchers. Kan iemand vertellen hoe dat nou precies in z'n werk gaat?

Mijn moeder heeft dat gedaan en het werkte super.
Het is wel de zoveelste manier van je eetpatroon omgooien.
Je wordt een soort lid van de club en dan moet je iedere week naar een bijeenkomst waar je kunt praten, vragen kunt stellen, tips kunt krijgen en het belangrijkste: wegen. Mijn moeder is de eerste keren wel geweest voor de uitleg etc, maar toen ze eenmaal op weg was ging ze alleen nog maar om te wegen.
Je krijgt allemaal boekjes (je betaalt er ook voor) waar recepten in staan en een boekje voor je puntentelling. Je mag 20 punten op een dag (dat is normaal tenminste) en je schrijft in het boekje op hoeveel punten je waarmee op hebt. Die punten zijn dus een soort vereenvoudigde caloriën die in een boekje staan. Je moet je dus per dag aan die 20 punten houden en je moet ook minstens 8 glazen water op een dag drinken die je moet afstrepen. Je bent dan dus heel actief bezig met het kijken wat je eet etc waardoor je zelf een betere kijk krijgt op eten en steeds handiger wordt met het kijken wat je wel een niet op een dag kan eten. Je kunt dus heus wel een keer een pizza eten maar dan geen vette croissants erbij in de middag.
Ook hebben ze een soort opstekers: Je krijgt een sleutelhangertje die je kunt uitbreiden met hangertjes als je 10% van je gewicht eraf hebt en als je je eindgewicht hebt bereikt.. en weer als je al een jaar op je goede gewicht zit enz.

Hopelijk is het nog een beetje te volgen maar voor meer vragen kun je altijd pb-en (voor Over ik het antwoord weet Knipoog)