Het leed dat beugel heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Het leed dat beugel heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 21:29

oehh geen ervaring mee (gelukkig)
vind de slotjeshell al erg genoeg bij mij Nagelbijten / Gniffelen

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:33

ik heb ook een beugel. eerst had ik een blok, die hoefde ik maar 6 tot 8 maanden. maar elke keer was er weer iets niet goed en werd het langer uitgesteld, terwijl ik mijn beugel hartstikke goed droeg. Na 1 jaar en 2 maanden(een half jaar over tijd Scheve mond ) kreeg ik eindelijk een plaatjesbeugel. En dat was 2 dagen voor mijn verjaardag. Ik ben vandaag jarig, en kon bijna niks eten. En ik maar lekker toekijken hoe de anderen alle krokante frietjes aan het opeten waren. tja.. daar zat ik dan met mijn bakje yoghurt. Scheve mond

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:52

aaaaaaaaaaaaaah ellende. ik heb een enorme pijnlijke bult op mijn tong Verdrietig

RAGGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:59

Ik heb mijn beugel nu al 3 jaar en al heel wat blaren en andere zeere plekken veder zijn we nu zeg maar aan het ''afbouwen'' en mag hij er over ongeveer 2 afspraken ui (zeggen ze)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:30

pjoe... ben van mijn buitenboordje af!!!

over 3 weken krijg ik gelukkig mijn slotjesbeugel, des te eerder ben ik er vanaf! anders had ik nu nog een maand met een buitenboord moeten lopen en daarna pas de slotjesbeugel...

'k weet dat het niet lekker is, maar buitenboord was voor mij pas een echte ramp. ik had hem iedere keer een paar dagen dat hij goed paste, en dan moest ik alweer terug om hem groter te laten maken enzo...
geef mij maar gewoon een vaste beugel, hoef ik iig niet meer te prutsen! de rest moet ik dan maar voor lief nemen...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:32

11 mei was mijn afgelopen afspraak bij de ortho. Het gaat allemaal erg voorpoedig en er is al heel goed verandering te zien. Hoef pas 6 juli terug te komen en dan gaat de laatste draad erin en mag ik waarschijnlijk gaan happen voor mijn spalkje Haha!

Het was toch wel even grappig om weer een beugel te hebben, maar benwel weer blij als ik er vanaf ben.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:37

Mijn brackets zijn er na 4 jaar eindelijk uit! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
heb nu alleen nog een plaatje voor 's nachts maar dat is niet zo erg.. Vork
met die brackets had ik ook altijd gezeik idd ,dan zaten ze weer los enzo..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:50

Ik heb nu al 2,5 jaar slotjesbeugel, en hij mag er binnenkort eindelijk uit Haha! Tong uitsteken
Ik ben het nu wel zat Tong uitsteken ze verzinnen telkens indd smoesjes van: 'tja.. er zit nog een spleetje tussen je tanden, die laten we ook nog even dichtgroeien' ' het staat nog iets te ver naar links...' Slapen
Hoop dat ik er 5 juni eindelijk van verlost ben Tong uitsteken

Dr is bij mij in die 2,5 jaar iig nog geen een slotje afgebroken Haha! Pling

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:00

ik heb 2,5j aan beugel gehad... (het stond erg scheef en overbeet)
en nu ben ik weer 2 jaar verder en voor bij af.. overbeet is dan ietsie minder maar alsnog staat alles weer scheef... dus m'n tanden zijn weer gewoon terug gegroeid... Slapen 2,5j pijn voor niks...en ben al ermee terug geweest... maar die assistentie mutsen kunnen er niks meer mee

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:02

Ik ben er nu sinds een maand vanaf.
Na 3,5 jaar vond ik het ook wel lang genoeg geweest Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb er eigenlijk amper last van gehad, ze trokken het wel steeds aan en ik kreeg ook elastiekjes van boven naar beneden maar heb amper iets van pijn of irritatie gevoeld.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:05

Ik heb ook niet zo vaak wat gevoeld Tong uitsteken
alleen soms als ze weer nieuw steviger draadje erin hebben gezet of als er een stukje achterin me mond uitstak en in me wang prikte Tong uitsteken en wanneer ik weer iets nieuws had (elastiekjes, buitenboordbeugel) deed het in begin wat pijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:06

Heb het hier geloof ik al eerder verteld. Maar heb van mijn 12-de tot 14-de een beugel gehad. Kreeg geen bovenspalkje toendertijd en door mijn verstandkiezen zijn mijn tanden waarschijnlijk gaan wandelen.

Nu heb ik sinds 4 april weer een beugel, dat wil zeggen 6 blokjes op mijn boventanden met een draadje. Hier moet ik ongeveer in totaal een half jaar mee lopen en dan gaat hij er uit en krijg ik eindelijk mijn spalkje Rolleyes . Ik heb hem dus alweer 1,5 maand. Haha!

@ pluche_pluche
Als ik jou was zou ik het dus nog even aanvechten bij je ortho zelf.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:09

Ik heb ook wel eens gedoe met mijn beugel. Heb slotjes, onder en boven.
Ik had geen scheve tanden ofzo, maar ik kon kiezen:
-Neptand
-Je mist een tand
-beugel voor 2 jaar
En toen was ik 12... Knipoog

Nou, ik wist het wel!
Ik ben blij dat ik dit gekozen heb, ik heb soms een beetje last (vooral als je net heen bent geweest), en soms zit iets verkeerd, maar ik heb een goede, duidelijke en vriendelijke ortho. Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:12

pfff ik moest tussendoor ook weer terug laatst, nou karin, we trekken de boel nog eeeveen aan... euuhh...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:30

mijne zit er nu bijna 2 weken in. een activator om mijn bovenkaak op te rekken.
Daarna nog 2 dingen om te stabiliseren en dan pas slotjes.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:05

nou, ik heb ook een beugel..

heb nu al 1 jaar en 3 maanden een beugel (brackets), en ze zeiden dat ik hem maar een jaar moest Verdrietig. Ik heb een kettingelastiek gehad, alles stond echt super mooi helemaal recht en tegen elkaar aan, worden er röntgenfoto's gemaakt om te kijken of mijn wortels goed stonden, dus ik zat al heel stiekem te hopen dat ze goed stonden, want volgens mij mocht ik dan gips happen voor me nachtbeugel, maar nee hoor, ze stonden niet goed. Dus kettingelastiek eruit, en na 2 weken zat er echt een enorme spleet tussen me tanden die ze nu dicht proberen te maken (denk ik) ik vind het echt ontzettend lelijk en wil die spleet er zo snel mogelijk uit hebben Verdrietig

dit is dus mijn leed dat beugel heet Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:40

De moed zakt me accuut in de schoenen als ik dit weer lees! Heb een jaar of 5 ook gebeugeld. Eerst door middel van een haakje 1 tand sneller door laten komen, toen blokjes, en toen die eruit waren 3 facings. Boven is heel mooi blijven staan en ben ik ook echt blij mee. Onder is het al snel weer gaan schuiven en nu na 3 jaar ofsow vind ik het denk ik wel mooier om nog even een ortho te laten kijken of ie er nog iets mee kan. Ik moet 19 juni daarheen. Ik hoor wel wat en of ie er iets mee kan.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:54

Succes Knipoog ik zou ook teruggaan hoor, als de boel scheef zou gaan staan.
Best grote kans want vanbinnen zit het niet goed. heb tig kaakoperaties gehad, kan die man niet meer zien, maar wil dat dus niet voor niks hebben gedaan. daar was het me teveel gedoe voor Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:58

Heb ook een Beugel gehad. In het begin vond ik mijn tanden ook 'mooier' staan. Hoe langer ik die beugel had, hoe gekker ze kwamen te staan ! Spleten, verschuiven, gaten door 2 getrokken kiezen én veel pijn ...
Maar wees maar blij dat ook jij een beugel hebt ! De reis is pijnlijk, en ook nog eens niet mooi .. Maar het resultaat is ge-wel-dig, geloof mij Lachen
Als ik erop terug kijk, ben ik toch wel heel blij dat ik het gedaan heb. Ze staan nu superrecht Lachen
Ik heb hem geloof ik 1,5 / 2 jaar gehad.
Het is geen pretje, daar heb je gelijk in .. Maar het resultaat is geweldig, en daar doe je het uiteindelijk toch allemaal voor ?
Xx

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:00

Bij mij wouden ze ook gaan opereren, maar dat wou ik niet. De reden waarvoor ze t wouden doen vond ik echt te minimaal. Mijn tante had een kaakoperatie gehad en als ik zag hoe zij er aan toe was.... Brrrr nee, niet voor mij.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:07

sja, ik moest wel, want bij mij zou het uiteindelijk anders verschrikkelijk worden, ze konden anders niet een verder met beugelen.. (terwijl het allemaal "netjes" stond)
Ik hoop dat de boel niet terug gaat staan, want inderdaad.. als je kijkt naar hoe die operaties gingen.
nee liever niet nog een keer Nagelbijten / Gniffelen

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:19

Ik kreeg een beugel ergens in april vorig jaar, mijn tanden stonden superrecht dus ik zag het probleem niet, de tandarts trok 2 kiezen en 2 hoektanden er uit (melktanden, was erg laat met wisselen) en twee weken later kreeg ik mijn slotjes beugel. Heb tot 2 maanden geleden geen stiekjes gehad, maar nu dus wel en ik moest 2 maanden stiekjes van de onderkant naar de bovenkant dragen. Nu heb ik 3 weken geleden het bericht gekregen dat hij er 18 juni uit mag JOEPIIEEEE... maar...
ik ga 16 juni naar een concert van Justin Timberlake en ik had hem liever dan al er uit gehad Boos! maar je mag een gegeven paard niet in de bek (mond) kijken.
Nooit problemen gehad met mn beugel trouwens, wel af en toe wat last toen ik een closed chain had gekregen maar verders is er nooit wat losgeraakt of had ik echte wondjes in mn mond ofzo.. ik mag dus van geluk spreken:)

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:28

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:30

Ik heb een beugel die je eruit kan halen Clown

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:34

das niet veilig bij mij, direct eruit Nagelbijten / Gniffelen