Angst Voor Zwangerschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Angst Voor Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:54

ik kreeg ook hellp syndroom, samen met zwangerschapshypertentie en pre-eclampsie. mijn zoontje werd met 28 week doodgeboren, ik weet nog dat ik sterk in mn schoenen moest staan met mn beslissingen om hem eerder te halen of niet. ook om het feit dat het heel erg gevaarlijk voor mezelf was, en ik weet nog dat ik zelfs een moment heb gehad dat ik dacht: kan mij het schelen wat hij mankeerd of hoe het loopt, ik wil mijn kind!! gehandicapt of niet. maar goed, ik bleef gelukkig realistisch en we kozen ervoor om hem zo lang mogelijk te laten zitten, helaas was ik al te lang ziek en kon hij het niet meer aan. nu zit ik trouwens op 24 week en wordt ik streng in de gaten gehouden, want de kans da tik het weer krijg is redelijk groot.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:29

elinax21 schreef:
ik kreeg ook hellp syndroom, samen met zwangerschapshypertentie en pre-eclampsie. mijn zoontje werd met 28 week doodgeboren, ik weet nog dat ik sterk in mn schoenen moest staan met mn beslissingen om hem eerder te halen of niet. ook om het feit dat het heel erg gevaarlijk voor mezelf was, en ik weet nog dat ik zelfs een moment heb gehad dat ik dacht: kan mij het schelen wat hij mankeerd of hoe het loopt, ik wil mijn kind!! gehandicapt of niet. maar goed, ik bleef gelukkig realistisch en we kozen ervoor om hem zo lang mogelijk te laten zitten, helaas was ik al te lang ziek en kon hij het niet meer aan. nu zit ik trouwens op 24 week en wordt ik streng in de gaten gehouden, want de kans da tik het weer krijg is redelijk groot.

Heel veel sterkte en geluk toegwenst.
Want dit verhaal van jou bedoel ik nou. Veel mensen kennen dit niet. Maar dit zijn ook de gevaren van een zwangerschap. Gelukkig blijven de meesten vrouwen het bespaard, maar het komt wel voor. nogmaals ik wens je het allerbeste toe en hoop dat het met jou en je baby goed gaat.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:01

dankjewel Lachen met mij gaat het nu weer goed hoor, mn zoontje zou 28 februari een jaar geworden zijn, maar ik heb er vrede mee en kijk er met trots op terug. ik ben nu wel blij dat alles nog steeds goed gaat en dat ik wel streng in de gaten gehouden wordt. maar goed er zijn zoveel ziektes die je kunnen overkomen, tijdens of na de zwangerschap. je kunt ook niet overal rekening mee houden natuurlijk, dan zou je alleen maar gek worden van angst. het is gelukkig als zo dat je netjes om de 4 week naar de verloskundige kunt bij een normale zwangerschap, en zij hebben wel snel door als er wat mis is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:54

elinax21 wat vreselijk voor jullie...geniet je nu wel van je zwangerschap? Lijkt me heel zwaar voor je, sterkte!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:20

Als je heel graag samen een kindje wil, zou ik het gewoon proberen.
Er kan heel veel mis gaan, daar kan ik ook over meepraten, maar dat heeft me niet tegen gehouden!
Het is goed dat je vrouw er zo goed over nadenkt!
Als ze eenmaal zwanger mocht zijn is het gewoon ook wennen. Het is best iets onwerkelijks als je je buik ziet groeien en weet dat daar je kindje inzit die je straks kan vasthouden.
Buiten de risico's om die ik had, heeft een moeder altijd wat gevoelens. Juist als ze zwanegr zijn meestal. dat hoor je vaker, onzekerheden etc. Maar dat mag ook wel. Want in alle boeken staat niet wat je echt meemaakt. Het is zo heftig en mooi.
Laat je niet afschrikken door alle negatieve dingen, maar kijk ook waarom jullie wel graag een kindje samen willen. Het gaat zo vaak wel goed. zelfs in de bush, bush.
Als ze angsten heeft, laat haar dan met de huisarts of een verloskundige gaan praten.
En zoals velen al adviseeerden, niet roken en foliumzuur gaan slikken van tevoren al!
Geen rauw vlees, organisch vlees, kattenbak verschonen etc etc
Kan je allemaal vinden en bespreken met iemand.
De grootste vraag, wat willen jullie? Wel of niet heel graag een kind van jullie samen in jullie leven?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:53

@ Miryamk , dankjewel Lachen ik geniet zeker van deze zwangerschap, juist meer denk ik zelfs! alle bewegingen die de kleine maakt vind ik super, juist omdat ik mijn zoontje al niet meer voelde trappen met 20 tot 22 week. maar goed ik begin nu ook wel wat angstig te worden hoor, als ik wel weer ziek wordt begint dat namelijk ergens in deze weken.

Maar idd wat superpony zegt, het is echt een geweldig mooi gevoel als je papa of mama wordt, daar keek ik toen ook van op hoe overweldigend je je voelt, en hoe vreselijk sterk. en dan die trots en liefde die gelijk er al zijn. dan weet je wel waar je het voor doet. en angsten kun je idd heel goed bespreken met de verloskundige, die kan je vertellen hoe je er dan mee om kunt gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:25

Ik denk dat een goeie moeder zich zorgen maakt en geniet!

En mijn zoontje is inmiddels 10 en ik heb nog altijd angsten voor hem. Lees de kranten ed, maar dan kun je niet leven.

Wat willen jullie?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:27

voor de geboorte maak je je zorgen, maar daarna heeft het idd nog ene heel leven waar van alles in kan gebeuren Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:38

Het kan altijd misgaan of het nu net als je zwanger bent of als je bijna gaat bevallen. Maar ik denk dat de risico's net zo groot zijn dat als je oversteekt en je wordt overreden door een auto.

Het leven bestaat nu eenmaal uit risico's die moet je aan gaan als je dat niet durft moet je bij jezelf nagaan in hoeverre je wel leeft en ook de waarde ervan ziet.

Ik ben gezond maar weet wel dat er medicijnen zijn gebruikt bij mijn moeder. Ik hou me aan de onderzoeken en maak er melding van. Ik ben ook niet de jongste meer dat heeft idd risico's maar ja ga ze ook niet uit de weg voor angst.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:48

Ik ben bewust kinderloos. Waarom? Ik ben stapelgek op kinderen. Ik heb echter in mijn omgeving een aantal dingen meegemaakt. Mijn beste vriendin kreeg een kindje waarvan de hersenen maar voor de helft aanwezig waren. Dit kindje is verlamd, doof en blind hierdoor. Het is een plantje van inmiddels zeven jaar oud. Tijdens de voorspoedige zwangerschap is dit niet ontdekt.
Een andere vriendin heeft haar kind verloren aan leukemie. En ons buurjongetje dat volkomen gezond was heeft een stofwisselingsziekte gekregen en is nu verlamd en zal over twee jaar overleden zijn.
Al deze ouders zeggen dat ze ondanks al het verdriet dit kind niet hadden willen missen.
Ik daarentegen...ik heb er zo veel verdriet van...van een kind van een ander. En ik weet dat ik het niet zou trekken als ik zelf een kind kreeg die zoiets overkwam. Natuurlijk is de kans dat alles goed gaat veel groter...
Ik heb jaren met kinderen gewerkt en daar zaten meer gezonde kinderen tussen, dan zieke. maar toch...het grijpt me nu al zo aan....ik zou dat niet trekken.
Daarnaast heb ik zelf een afwijking in mijn baarmoeder (jaren geleden bij toeval ontdekt toen ik een ander onderzoek in mijn buik moest ondergaan), waardoor een zwangerschap bij mij extra onder controle moet gebeuren. En een normale bevalling geen optie is, dus keizersnede. Dat allemaal bij elkaar gegooid maakt mij heel bang voor zwangerschap en moederschap en ik heb dus besloten geen kinderen te krijgen. Gezien mijn huidige leeftijd, is de gezonde tijd om kinderen te krijgen inmiddels verstreken...dus het is definitief. En ik heb er vrede mee.
Waarschijnlijk heb je niet zo veel aan dit verhaal...maar je hoort dan eens dat er meer mensen zijn die met iets dergelijks zitten.

Ikzelf heb als lijfspreuk: "Een mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest" en dat helpt me altijd heel goed. Alleen rondom dit onderwerp kan ik het niet zo zien.
Toen ik de beslissing nam om geen kinderen te proberen te krijgen, kwam er veel rust in mij. Het is okay...mijn leven is een stuk zorgelozer en rustiger zonder kinderen en de angsten die me daaromtrent bezighouden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:42

Respect voor jouw keus. Moeilijk, maar goed dat het voor jou goed is zo.
Alleen als ik kijk naar de risico's die ik liep heeft dat me echter niet tegengehouden.
Ik ben er wel meer bewust van hoe blij ik ben met mijn kind en erg dankbaar.
Ook heb ik wel dagelijkse angsten en ben beetje overbezorgd, maar we redden ons wel.
Nu zijn er voor mij inmiddels weer zoveel risico's en extra problemen bij gekomen dat ik niet snel meer voor een 2e zou gaan. Heb een gezond kind van 10 en ben alleen. Maar soms is het wel jammer, ondanksalles sluit ik het nog steeds niet voor 100% uit. Het is soms alle risico's wel waard.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:53

superpony schreef:
Respect voor jouw keus. Moeilijk, maar goed dat het voor jou goed is zo.
Alleen als ik kijk naar de risico's die ik liep heeft dat me echter niet tegengehouden.
Ik ben er wel meer bewust van hoe blij ik ben met mijn kind en erg dankbaar.
Ook heb ik wel dagelijkse angsten en ben beetje overbezorgd, maar we redden ons wel.
Nu zijn er voor mij inmiddels weer zoveel risico's en extra problemen bij gekomen dat ik niet snel meer voor een 2e zou gaan. Heb een gezond kind van 10 en ben alleen. Maar soms is het wel jammer, ondanksalles sluit ik het nog steeds niet voor 100% uit. Het is soms alle risico's wel waard.

Wat een lieve reactie!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:08

foliumzuur, pilletjes

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:47

friesiszwart schreef:
foliumzuur, pilletjes

?????

Miranda40