Nou, klein verslagje over Maandag 4 Februari..
De eerste afspraak was bij de dieetiste, waar mij verteld werd wat ik na de operatie wel kan eten, voor mij is het heel belangrijk dat ik na de operatie niet af val, omdat ik net tussen ondergewicht en gezond gewicht "hang".
Mijn eetschema houd in dat ik 6 keer op de dag moet eten, waarbij pap, melk, vla, yoghurt, gepureerd fruit en Nutridrink voorop staan. Nutridrink krijg ik via de verzekering, zijn 300 calorieen per flesje en dat wordt is bijvoeding om niet af te vallen.
Hierna door gegaan naar de mondhygieniste, zij heeft mijn gebit nagekeken en hier en daar wat tips gegeven, wat ik nu nog aan mijn gebit kan "veranderen" end at het van belang is goed schoon te houden na de operatie ivm ontstekingen. Tijdes deze afspraak kwam gelijk even de kaakchirurg langs en vertelde het éé'n en ander over de operatie.
Ik zal Maandagochtend opgenomen worden en Maandagmiddag geopereerd. Het is een operatie van 2uur, vind ik dus nog best lang. Ook de risico's nog een keer doorgenomen en dat ik niet moet schrikken na de operatie omdat ik nogal dik kan worden in m'n gezicht, wat kan zakken tot aan je borstbeen.
Na deze afspraak een intake gehad, bloeddruk gemeten en een vragenlijst ingevuld met ja/nee antwoorden. Daar was ik snel klaar omdat ik geen ziektes e.d heb, dus overal "nee" ingevuld stond.
En als laatste, nou ja, bijna laatste, afspraak de Anesthesist. Mijn hart en longen werden gecheckt door 'n telescoop (geloof dat het zo heet) was helemaal goed, kreeg nog een compliment over mijn bloeddruk, die bleek ook super te zijn, ook even moet laten zien hoe ver mijn mond op gaat, was ook niks op aan te merken haha en toen kwam de domper...Mijn tongpiercing zal er helaas uitmoeten
, m'n moeder zat nog net niet te juichen naast me haha, maar dat heb ik er zeker wel over (en kan hem altijd nog opnieuw laten zetten
)
Door de Anesthesist nog even door gestuurd naar de bloedafname en zijn er nog 3 buizen bloed afgenomen.
Al met al een lange en vermoeiende dag, nu op naar 3 Maart.
Groetjess