Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Re: Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:16

Mmm...dan ga ik eens een andere shampoo proberen..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:53

een neutrale shampoo is een ordinaire shampoo die alleen wast zonder allerlei toevoegingen.
Je vindt een kapper duur, maar je bent nu echt meer geld kwijt. Je koopt die pakjes en trapt in reclame.
Alleen uitgroei bijwerken en een puntje knippen is echt niet zo duur.
Het is de beste menire om je haar redelijk te houden. Met name bij lang haar. Kort haar is weer anders. Dat moet je wel vaker verven wil je het kort houden.
alleen de uitgroei doen en een puntje eraf. En cremespoeling in de punten. Shampoo en creme hoeven niet duur te zijn.
Zo ga je ook heel wat geld aan rommel uitsparen en kan je beter een keer je goed laten adviseren en behandelen bij een hele normale kapsalon zonder poespas.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:16

Je zegt dat er geen geld is voor de kapper.. Wie knipt het dan? en wie heeft die dreats erin gezet? als ik vragen mag? Bloos

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:19

Is de shampoo en cremespoeling van de bodyshop eigenlijk okay?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:43

Ja, dat zeg ik ook. Wij zijn niet duur. de prijs van een kapper zit ook echt niet alleen in de kwaliteit. Je betaald ook voor andere dingen. Zo is het nou eenmaal. Maar als je zo rommelt ben je echt meer geld kwijt dan met normale spullen en met regelmaat naar de kapper. Dat is pas zonde, want dan ben je niet tevreden, je haar gaat niet goed en je hebt allemaal troep in huis.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 02:27

Als ik heel eerlijk ben proberen ze mij bij kappers juist allemaal middeltjes voor mijn haar aan te smeren (vooral duur) terwijl ik het het alleen goed geknipt wil hebben Bloos
Maar voor de rest denk ik ook, gewoon weinig zooi erin doen (al dat volume spul en cremespoeling maakt het bij mij niet echt beter, alleen maar dof en slap)
Ik was mijn haar alleen maar met shampoobars van de lush, niet goedkoop ( 7 euro perstuk) maar ik doe er heel lang mee en mijn haar is nu al veel mooier dan het was! Lush heeft alleen natuurlijke producten en je haar wordt er mooi schoon & glanzend van.
En biergist tabletten slikken (vit b) schijnt ook wel enigzins te helpen. Maar dun haar zal nooit dik worden denk ik, het maakt ook veel uit hoe je het laat knippen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:10

Wie kan er voorbeelden geven van een shampo zonder toevoegingen dan? Want dat word wel telkens aangehaald, maar heb geen flauw idee in welke richting ik dan moet zoeken Bloos

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 18:36

Candorlover schreef:
Je zegt dat er geen geld is voor de kapper.. Wie knipt het dan? en wie heeft die dreats erin gezet? als ik vragen mag? Bloos

Mijn moeder knipt en verft het (en nog goed ook, ben er altijd tevreden mee Lachen. En mijn zus zet de dreads erin.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:26

Je kunt het het beste gewoon bij de kapper laten doen, die kunnen aan je haar zien wat er goed is voor je haar. Ik heb ook heel fijn en vrij dun haar en bij mij maken ze altijd een soort kruising van een spoeling en een vaste verf, wat niet bijtend is maar wel lang blijft zitten. Je moet de kapper dan wel vragen het niet te erg te kammen en te fohnen enzo, daar hebben ze nog wel eens een handje van na afloop en dat is ook niet bepaald goed voor je haar, sterkte! Ohw ik lees nu dat je geen geld hebt voor de kapper, dan kun je denk ik beter even doorsparen want dat spul bij de drogist ed is gewoon heel erg bijtende troep.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:49

Paula schreef:
Wie kan er voorbeelden geven van een shampo zonder toevoegingen dan? Want dat word wel telkens aangehaald, maar heb geen flauw idee in welke richting ik dan moet zoeken Bloos

Switzal is mild voor je huid.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:21

Zijn er ook producten die niet op dieren zijn getest maar wel goed zijn? Want Zwitsal enzo is dat wel, net als bijna alle producten Nagelbijten / Gniffelen
Maar een hoop shampoo's doen niks voor mijn haar, ik was nu met shampoo en cremespoeling van care&repair van andrélon en gebruik ook de creme daarvan, dan fohn ik het doe er dan wat haarlak overheen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:27

Dan moet je even op internet zoeken, welke merken niet testen op dieren. Zwitsal is op zich niet eens zo geweldig voor iedereen hoor.
Een shampoo moet je alleen als een reinigend produkt zien. Ik heb bijv zelf alleen een 5 liter jerry can met pompje. Daarnaast een goede cremespoeling, voor vooral de punten en niet bij de huid.
Voor het fohnen is een schuimversteviger of spray wel goed, omdat het ook wat beschermd tegen het fohnen. daarnaast niet te heet fohnen en voor volume de aanzet fohnen. Als je die niet goed fohnt, dan zakt de rest zo weer in elkaar. Als je het alleen droog blaast lekker onderste boven, maar NOOIT heet fohnen.
Nog een advies voor wie echt fohnt met borstel. je draait de borstel erin, blaast, even afkoelen en glijd de borstel er zo weer uit, mag geen trekwerk worden, breekt het ook erg af.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:39

dwaallicht schreef:
En biergist tabletten slikken (vit b) schijnt ook wel enigzins te helpen. Maar dun haar zal nooit dik worden denk ik, het maakt ook veel uit hoe je het laat knippen..

wel, ik had vroeger dun stijl haar..
en toen ging ik het kort knippen en nu is het weer aangegroeit... geloof het of niet maar ik heb echt een hele bos er voor terug gekregen en met slag enzo *LOL*

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:14

Ik durf het niet kort te knippen Clown

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:52

Ik heb ook probleemhaar! Dun, futloos, snel vet... Het helpt bij mij om het te wassen met goeie shampoo (ik heb van die shampoo bars van de lush, www.lush.nl), maar echt een mooie volle bos zal het wel nooit worden. Het is bij mij wel mooier als het wat korter is, als het langer wordt gaat het helemaal alleen nog maar lelijk hangen...

Ik was met goeie shampoo, slik tabletten die je nagels en haar versterken en laat het alleen verven door de kapper (en niet te vaak en dan met milde kleurspoelingen). Daarmee is het nog een beetje te doen, maar het blijft aanmodderen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:53

Ik slik nu ook die pillen!
En ik heb vanmorgen de puntjes geknipt Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:57

Kort haar lijkt voller. Dat komt omdat het meer volume krijgt en omdat het gewicht van het lange haar het niet naar beneden laat hangen.
Nog 1 keer. Alleen factoren van binnenuit kunnen je haar echt dunner maken of dikker.
Factoren van buitenaf maken het haar slecht, drog, of dat het afbreekt.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:02

Red_Savage schreef:
Maar blond is wel oerlelijk. Het is niet donker blond. Het is echt barbie blond Tong uitsteken
Zo dus, deze foto is van 2/3 jaar geleden. Zo wil ik echt niet meer rondlopen Scheve mond
Afbeelding

Dat blond staat je MOOI man!! damn girl you are crazy!!!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:03

Toch helpt een goeie shampoo natuurlijk wel. Ik heb meestal een shampoo die het minder snel vet laat worden en die de doorbloeding van de hoofdhuid bevordert. Als je hoofdhuid gezonder is, heeft je haar ook meer volume, toch?

Edit: ik ben trouwens van mezelf ook blond. Donkerblond in de winter, wat lichter in de zomer. Ik vind het ook drie keer niks en verf het bruin, rood, zwart, van alles behalve blond. Knipoog

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:06

Hehe, ja ik vind mijn blond ook vreselijk Clown

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:12

dat houd je toch hoor Knipoog ik ben donkerblond van mezelf maar blondeer het regelmatig, of maak het zwart of rood Haha!

flink stukje eraf knippen kan helpen

ook kan je je schildklier idd eens testen, viamine b12 word trouwens niet goed opgenomen in je lichaam...ik krijg er injecties voor omdat het bij mij echt te kort is.
je zou het kunnen laten testen!

(al heb ik echt onwijs dik en lang haar....al mijn hele leven dus in mijn geval maakte dat te kort aan vit.b12 niet uit)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:14

Ik heb al bloed laten prikken, en de HA heeft ook naar de schildklier gekeken maar kon niets ontdekken...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:17

ow sorry dat had ik niet meegekregen,
dan gewoon lekker doen wat je nu doet Haha!
goed verzorgen af en toe een stukje eraf...
sommige mensen hebben ook gewoon dun haar!
bij m'n nichtje zie je haar hoofdhuid er gewoon doorheen maar als je bij haar een plukje neemt van 50 haren is het ook gewoon een stuk minder dan 50 haren van mij !
(in dikte dan)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:21

Maakt niets hoor Lachen
Tja, mijn haar is gewoon....flut. Maar ik ben blij dat ik tenminste haar heb Lachen
Vind het alleen erg jammer dat het nu al zo ontzettend erg uitvalt. En ik ben pas 14, ik hoop niet dat ik over een paar jaar kaal ben.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:43

zou je niet aan de pil kunnen ? (of gebruik je die al ? )
van bepaalde soorten krijg je haargroei...door de hormonen die er in zitten, zou je misschien ook ens kunnen vragen ?