lichte huid, wat met dit weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheerza

Re: lichte huid, wat met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:00

Notenmelk! Bij de kruidvat.. Factor 20 en je wordt echt bruin ervan.. Ik heb ook een hele lichte huid van nature ""rood" haar en sproetjes en heb het gister gebruikt.. En ik heb eindelijk bruine benen, bruine armen, buik en rug..Bij mij werkt het super!

Ben echt niet verbrand.. Klein beetje op me schouders dan, maar dat kwam omdat ik eigenwijs de marathon ben gaan kijken.. Ongesmeerd Haha!
Laatst bijgewerkt door Sheerza op 16-04-07 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:01

ik ben ook zo bleek als wat
word ook niet bruin en verbrand alleen maar
smeren met factor 30, en nog verbranden Bloos

nu ben ik 4x onder de zonnebank geweest, en verbrand nu een stuk minder
en wordt zelfs bruin Bloos!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:08

ik heb ook wel lichte huid. en word heel langzaam bruin. eerst altijd rood bepukkeld nadat ik 1/2 uurtje in de zon heb gezeten en daarna gaat het nog sneller dus dat betekend heel rustig laten wennen. Boos! maar uiteindelijk ben ik bruin Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:25

-> MW

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:48

Ik verkoop in mijn zonnestudio een product voor de buiten zon met bronzer en zonder bronzer. De bronzer zorgt voor extra kleur en die heb ik in factor 4,8,15 en 30. DUs een goede bescherming waar je wel kleur van krijgt! Het merk is australian gold. Erg bekend product. Ik gebruik het zelf ook al ben ik donker gekleurd, maar vind het een fijn product wat lekker ruikt!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:54

meld zich
ik hoef nog geen kwartiertje buiten te zijn of ik verbrand gruwelijk
smeren met hoge factoren en inzien dat ik niet zo snel bruin word heeft het voor mij goed gedaan Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:59

ik meld me ook maar!

bruin worden ho maar ik verbrand alleen! zaterdag ben ik verbrand en gister ben ik zoveel mogelijk uit de zon gebleven....
wat ik er aan doe? niks Bloos insmeren met factor 30 ofzo helpt niet want dan verbrand ik nog sneller lijkt wel Clown en van bruiningscreme's word ik oranje Clown dus ik ga gewoon als bleekscheet deze zomer weer lekker vaak verbranden en vervellen Ach gut

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:01

Zonnebanken voordat de zomer begint!
Mijn zus verbrandde voorheen alleen maar, werd niet bruin... Nu gaat ze onder de zonnebank, en gaat het véél beter!

Las nog over zonne-allergie, hier nog iemand met zonne-allergie, ik heb Telfast, dat werkt echt supergoed!!
Ik heb vooral last van mn voeten, van de onderkant tot mn enkels, wordt gek van de jeuk, maar echt met die Telfast, binnen een kwartier voel ik de jeuk zo wegtrekken!

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:09

Ik heb flink last van zonne-eczeem, wat jammer genoeg elk jaar wat erger wordt. Dus dat komt op hetzelfde probleem neer als bij jou. Als het winterdags in huis al wordt opgestookt komen bij mij de pukkeltjes/jeuk tevoorschijn. Ik probeer dus ook zoveel mogelijk de zon te mijden, ik ga in ieder geval niet liggen bakken Haha!. Een zonnebankkuur van tevoren vermindert bij mij dit probleem niet.

Ik heb enkele jaren Vision gebruikt, met die zonnebrand hoef je niet de hele dag te smeren, die werkt erg lang. Al smeerde ik wel eens bij. Nu gebruik ik een sunblocker hou je vast met factor 60!! Het is echt een fabeltje dat je dan niet bruin wordt, het verlengd de tijd dat je aan de zon blootgesteld kunt worden voordat je kunt verbranden. En s'avonds een goede bodylotion of aftersun gebruiken voordat je op bed gaat zodat de huid zich enigszins kan herstellen. Zo kan ik het tenminste enigszins sturen, maar als je van die extremen krijgt zoals vorig jaar blijft het moeilijk.... Bloos

De bruinings-cremes hebben over 't algemeen niet een al te hoge factor geloof ik en je moet zorgen dat je het goed egaal smeert anders kun je echt kleurverschillen zien Knipoog En na de tijd handen wassen je zal niet de eerste zijn met zeer bruine handpalmen Clown

Succes!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:13

al veel geprobeerd maar niks lijkt te helpen. op zich geef ik er niet veel om. ik smeer gewoon regelmatig mn factor 30 op heel mn lijf Lachen

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:18

Bruin worden heb ik al opgegeven! Hoelang ik ook in de zon lig ik kleur maar een mini beetje en dat is dan niet bruin maar rood! Ik doe niks op om bruiner te lijken ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen Het enige wat ik nu kan doen is hopen dat ik bruiner word Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:23

hele bleke mensen moeten ontzettend op passen onder de zonnebank. Als je te bleek bent mag je namelijk niet eens onder de zonnebank. De bronzer is hier erg populair dus factor 30 met een bronzer er in zou een oplossing kunnen zijn voor jullie

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:39

Ik ben ook ontzettend bleek, zie foto's in profiel Knipoog Lichtblond haar, blauwe ogen en een witte huid. Ik ben eigenlijk altijd heel erg voorzichtig, niet te lang in de zon, en sowieso gezicht en armen insmeren als ik langer de zon in ga. Mijn benen kunnen wel tegen een stootje, die zijn zo wit dat ik die niet altijd insmeer. Tong uitsteken En verbrand daar ook nauwelijks, alleen als ik echt lang op het strand lig maar dan smeer ik alles in. En zorg dat ik rond het heetst van de dag uit de zon ben, of iig onder een parasol, en op vakantie lig ik alleen maar onder de parasol. Liever niet erg bruin dan onwijs verbrand Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb Vision zonnebrand, factor 28 en dat is prima spul. Je smeert het 1,5 uur voor je de zon in gaat en het is water & zweetproef en hoeft de rest van de dag niet meer. Ideaal! Spray soms nog wel eens een lichte factor tegen het trekkerige gevoel. En aftersun als ik het gevoel heb verbrand te zijn.

Ik merk wel dat ik langzamerhand steeds bruiner wordt, voor mijn doen dan Tong uitsteken Met mijn haarkleur zou het sowieso raar staan als ik poepiebruin zou zijn. Maar bouw het langzaam op en je gaat wel verschil zien! En smeer ook met Nivea Summerbeauty ofzo, van die bruinende bodylotion en dat werkt ook wel Lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:40

ik heb ook lichte huid, en de eerste bultjes heb ik al op me hand zitten Boos! en ook me hoofd gaat eraan,, helaas. maar ja, je doet er helaas niks aan , Als medicijn gebruik ik vaak pillen en zalfjes uit oostenrijk, want die in nederland zijn minder goed. Lachen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:44

Hmm, rossig haar en sporeten + een lichte huid met sproeten: Ik meld me Haha!

In de zomer smeer ik me in met factor 60 van Garnier, of met een speciale (ski) zonnebrand factor 40.. En het ergste is nog: met factor 60 presteer ik het nog om te verbranden (ben nu zelfs al rood op mijn armen) Nagelbijten / Gniffelen

Als ik verbrand ben dan gebruik ik Irrisol van E-line, dat kalmeert en hersteld de huid. Kweenie of ze het in alle drogisten verkopen, de Kruidvat etc hebben het iig niet, deze komt van de "echte" drogisterij.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:48

ik ken het probleem Tong uitsteken
ben blond/rossig met sproeten Tong uitsteken

khoef de zon maar te "ruiken" of word al rood.
gewoon heel rustig opbouwen, heb gister een kwartiertje in de zon gelegen en dan vandaag weer niet...
heb gelukkig niet een natuurlijke ik-wil-bakken-en-braden-drang dus dat scheelt.. ben het meestal na een half uurtje al weer zat.
en verder goed smeren. met zelfbruingings spul moet je wel oppassen Nagelbijten / Gniffelen
had er vorig jaar ene erg leuke actie mee Tong uitsteken m'n buik was goed bruin maar het ging op een gegeven moment slijten waardoor ik bij mijn navel een enorme witte plek had gekregen haha (vriend schrok zig rot Tong uitsteken )

tenzij ik in slaap val Scheve mond en dan kom ik echt met de blaren op mijn lichaam uit de zon (en dat is pijnlijk)

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:52

ik heb dus ook een lichte huid. Mn bovenlichaam smeer ik regelmatig in met factor 30 of hoger en rond het heetst van de dag blijf ik uit de zon. Verder 's avonds goed insmeren met aftersun oid. Ik word de laatste jaren wel redelijk bruin en verbrand ik ook minder snel gelukkig.
Mn benen daarentegen blijven dus gewoon wit he, hoe vaak ik ze ook in de zon leg.. Verward

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:55

Ik heb ook een lichte huid, en zonneallergie. Erg lastig.
Ik ga ongeveer 1x in de week even onder de zonnebank. Dat helpt wel trouwens. Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:02

Ik weet niet of het al gezegd is maar aals je je met bruinspul smeert smeer dan niet je enkels (de knokkeltjes) in maar ook niet je knieén en ellebogen. Je moet ook je handen echt super goed wassen!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:52

switchx schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is maar aals je je met bruinspul smeert smeer dan niet je enkels (de knokkeltjes) in maar ook niet je knieén en ellebogen. Je moet ook je handen echt super goed wassen!

Alleen knieen was gezegt Knipoog