Mensen in laten slapen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLuus

Re: Mensen in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:01

Het kan wel.
De moeder van mijn tante. (aangetrouwd) is ook ingeslapen.
Maar ik denk dat ze gewoon aandacht zoekt. (je vriendin Knipoog)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:06

Juf/meester/mentor aanspreken. Dit is iets waar jij niets meer aan kunt doen. Laat het aub aan mensen over die er verstand van hebben Lachen
Ga niet in op haar negatieve aandachttrekkerij (negeer het snijden in zichzelf als ze het erover heeft) en ga dus niet in op haar 'doodwens'. Als zij iets goed doet, zeg dat dan ook ( bv als ze zegt: wat een heerlijk weer! praat daar dan over door). Maar probeer zelf niets op te lossen, want dat lukt je niet. Gewoon andere mensen ervoor inschakelen dus Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:11

Dit is niet gewoon aandacht zoeken. Gewoon aandacht vragen ga je stoer lopen doen over je verzorgpony. Niet vertellen dat je een ernstige ziekte hebt, in je polsen snijden, zelfmoord pogingen wil ondergaan en geslagen wordt thuis. Ze heeft professionele hulp nodig, zoals je al zegt vind je het eng worden en is dit voor jou ook niet makkelijk.
Dus naar de mentor en zeggen dat jij het ook zo niet aankan. Misschien ook voor jou prettig om met iemand te praten. Lijkt me niet niks als een vriendin met dat soort verhalen bij je terecht komt en jou ziet als oplossing. Want lijkt erop dat ze erg aan je hangt, door alleen jou in vertrouwen te nemen.
Geef bij haar ook aan, dat je best voor haar klaar wil staan maar dat jouw mogelijkheden ook beperkt zijn en dat hulp zoeken echt het beste is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:12

Ik zou hier idd ook hulp bij zoeken. Hoewel ik het raar vind dat jij haar al vier keer van die zelfmoordplannen af hebt kunnen helpen door met haar te praten, is er iets serieus mis met dit meisje. En mocht ze idd zelf hand aan zich slaan en zelfmoord plegen, hoef jij je niet te verwijten dat je je mond hebt gehouden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:30

Mijn oom heeft euthaunasie gedaan jammer genoeg. Door familieomstandigheden kon ik niet eens normaal afscheid nemen, maarja. Moet er stiekem wel eens aan denken, maar niet dat je zegt echt super vaak. Hij heeft het overigens gedaan omdat hij keelkanker had en het niet meer te genezen was. Hij was liever dood dan pijn te hebben, dus tja..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:25

Zo snel mogelijk iemand inlichten dat er wat aan de hand is. Zoals anderen al zeggen is het jou niet te verwijten dat er ingegrepen wordt, het is ook voor haar eigen bestwil. Maar dit meisje heeft echt problemen lijkt mij.

Om even op de vraag terug te komen, nee dat kan niet. Maar dat is ondertussen ook al een aantal keer goed uitgelegt.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:32

Ze heeft het verzonnen....Maar het is wel mogelijk! Het gebeurt wel eens bij pas geboren kinderen waarvan het 'onmenselijk' is om ze in leven te houden. Ze willen het ook mogelijk maken voor ouderen die het leven niet meer zien zitten, maar dat gaat nog heel lang duren denk Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:56

Evelijn schreef:
Dit is niet gewoon aandacht zoeken. Gewoon aandacht vragen ga je stoer lopen doen over je verzorgpony. Niet vertellen dat je een ernstige ziekte hebt, in je polsen snijden, zelfmoord pogingen wil ondergaan en geslagen wordt thuis. Ze heeft professionele hulp nodig, zoals je al zegt vind je het eng worden en is dit voor jou ook niet makkelijk.
Dus naar de mentor en zeggen dat jij het ook zo niet aankan. Misschien ook voor jou prettig om met iemand te praten. Lijkt me niet niks als een vriendin met dat soort verhalen bij je terecht komt en jou ziet als oplossing. Want lijkt erop dat ze erg aan je hangt, door alleen jou in vertrouwen te nemen.
Geef bij haar ook aan, dat je best voor haar klaar wil staan maar dat jouw mogelijkheden ook beperkt zijn en dat hulp zoeken echt het beste is.

Precies wat ik zeg dus Haha!
(ik had het over negeren van dat negatieve gedrag, anders voelt ze zich gesterkt in haar gedachten dat zelfmoord wel een uitweg is bv).