verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HaileysComet

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 06:54

Relaxed schreef:
Ik had ook erg veel last van 1 van mijn onderste verstandskiezen, iedere keer wat ontstoken enzo... Was toen wel blij dat ie eruit mocht, maar had er de dagen erna best nog last van... Die bovenste niet, maar de onderste wel, was een groot gat en gehecht...
Mijn andere 2 verstandskiezen zitten er nog, die onderste is wel goed doorgekomen en geeft ook totaal geen problemen... Denk dat ze er wel uit moeten, maar voorlopig nog niet Tong uitsteken

Haha, blijven ontkennen! Haha!

Ik zie weer erg tegen de kaakchirurg op, maar ik zou blij zijn als nu eindelijk ook mijn 5e verstandskies eruit is! Dan hoef ik echt niet meer terug. Nog maar een weekje...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:38

mijn 1e komt ook al door, maar gene atndarts die eraan komt Tong uitsteken
ik ben echt als de dood voor mijn tandarts Bloos
maja eerst maar afwachten tot ze allemaal doorzijn Vork

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 11:30

_LoT_GiN_ schreef:
mijn 1e komt ook al door, maar gene atndarts die eraan komt Tong uitsteken
ik ben echt als de dood voor mijn tandarts Bloos
maja eerst maar afwachten tot ze allemaal doorzijn Vork

Haha nou als ze allemaal door zijn hoef je ook niet blij te wezen hoor!
31 mei komt alweer dichterbij...
ik zat er nog aan te denken om het te laten verplaatsen, maar ik durf het niet Clown
HC jij moest toch morgen , voor de 5de ?
Ik vind trouwens dat er weinig mensen reageren, niemand last van verstandskiezen ? Koe

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:08

Bij mijn ze alle vier onder narcose in één keer eruit gehaald. Ideaal en zou het zo weer doen. Heb dat echt 10000x liever dan een bezoek aan de tandarts voor gewoon controle!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:50

Hoe kan dat dan? Ik wil het ook onder narcose, dan lijkt me veel beter. Ik ben zo bang voor die prikken voor de verdoving al en dan nog dat gekraak en alles. brrrr.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:34

Nou aangezien ik extreem bang ben en mijn verstandskiezen er uit gesneden moesten worden heeft mijn tandarts een verwijsbrief geschreven voor algehele narcose in het ziekenhuis Arnhem.

Ik moest daar eerst voor een intake komen en ook een vragenlijst invullen die werd opgestuurd naar de verzekering om te kijken of ik bang genoeg was zodat deze operatie noodzakelijk was en zij hem gingen vergoeden.

Dit was allemaal het geval "gelukkig" en vandaar dat ik in oktober ben geopereerd en zijn alle 4 de verstandskiezen eruit gehaald. De eerste paar dagen is het even af zien omdat je echt niks kan eten etc. Was ook helemaal stoned van de pijnstillers. Maar nu zou ik het zo weer doen!

Overigens ben ik niet bang voor de verdoving maar voor de behandeling zelf Lachen

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:15

Citaat:
31 mei komt alweer dichterbij...
ik zat er nog aan te denken om het te laten verplaatsen, maar ik durf het niet Clown
HC jij moest toch morgen, voor de 5de ?
Ik vind trouwens dat er weinig mensen reageren, niemand last van verstandskiezen ? Koe

Ik moet overmorgen voor nummer 5.... Afbeelding
De tijd vliegt voorbij, het leek nog zo ver weg, begin hem nu toch wel erg te knijpen.

Volgens mij reageren er niet zoveel mensen omdat ze nog in de ontkenningsfase zitten! Haha!

Citaat:
Overigens ben ik niet bang voor de verdoving maar voor de behandeling zelf

Ik ben wel bang voor de verdoving. De laatste keer ramde hij die spuit ergens in mijn gehemelte en vervolgens trok de verdoving naar mijn oog. Mijn oog kon ik niet meer bewegen, was ook verdoofd. Het is zo'n 10 jaar geleden, maar ik weet het nog goed.

Nu ga ik naar een vrouw, schijnt heel rustig te zijn, goede verhalen over gehoord en mijn tandarts zij ook dat ik het beste bij haar een afspraak kon maken. Voorgaande keren was helaas geen succes.

Ben trouwens ook bang om onder narcose te gaan.

Ik heb al ijs en Oreo koekjes ingeslagen om cookie-shakes te maken. Hup de blender in, melk erbij en met een rietje naar binnen proberen te werken.

Ik zal proberen om donderdag verslag uit te brengen...

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:17

Citaat:
Volgens mij reageren er niet zoveel mensen omdat ze nog in de ontkenningsfase zitten! Haha!

Dat zal 't zijn !
Mensen jullie hoeven niet meer in jullie ontkenningsfase te zitten, er zijn meer slachtoffers Haha!
Zoals ik en HaileysComet en crew Haha! !

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:29

Citaat:
Dat zal 't zijn !
Mensen jullie hoeven niet meer in jullie ontkenningsfase te zitten, er zijn meer slachtoffers
Zoals ik en HaileysComet en crew !

Er over praten lucht echt op, geef het toe! Het is nu eenmaal zo! Kom er voor uit! Haha!

Ik moet toegeven, hoe meer ik het er over heb, hoe nerveuzer ik wordt... voel me opeens ook een beetje misselijk...
Laatst bijgewerkt door HaileysComet op 08-05-07 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:31

HaileysComet schreef:
Citaat:
Dat zal 't zijn !
Mensen jullie hoeven niet meer in jullie ontkenningsfase te zitten, er zijn meer slachtoffers
Zoals ik en HaileysComet en crew !

Er over praten lucht echt op, geef het toe! Het is nu eenmaal zo! Kom er voor uit! Haha!

Ik moet toegeven, hoe meer ik het er over heb, hoe nerveuzer ik wordt... voel me opeens ook een beetje misselijk...

Had je neit moeten zeggen haha !
Heb het kleiner gemaakt Clown

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:35

bij mij zijn ze nu allemaal door maar ik heb er geen last van verder
wel een beetje pijn toen ze door kwamen maar goed
ik schijt nu al 7 kleuren als ik er aan denk dat ze eruit moeten Bloos
het probleem bij mij is ook nog eens, ik kan niet slikken.. echt de kleinste pilletjes komen er bij mij niet door. dus pijnstillers gaat wat moeilijk..

mijn zus (27) heeft ze trouwens nog, ik hoop maar dat ik ook zo ben Nagelbijten / Gniffelen

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:36

Heel verstandig! Ik heb mijn bericht ge-edit en de tekst ook kleiner gemaakt, goede tip! Anders durft niemand meer in dit topic te komen...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:37

ik moet ook Verdrietig
en moet 6 julie heen

ik scheit hem echt dood
ben als de dood voor naalden ed

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:41

Ik heb mijn twee bovenste verstandskiezen al.
Zelf vind ik dat ze er perfect inzitten en mijn tandarts weet dat ze er zitten dus ik hoop echt dat ze gewoon mogen blijven zitten... Bloos

Voor diegenen die ze er wel uit moeten halen: STERKTE!
(ik zelf zou echt gillend wegrennen of doodleuk flauwvallen... Bloos)
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-05-07 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:41

Sentido en Rommulus, welkom bij slachtofferhulp!

Sentido --> volgens mij hoeven ze er niet uit als je er geen last van hebt. Lijkt me echt lastig, dan moet je de pijnstiller in water oplossen, maar dat is echt smerig.

Rommulus --> alvast heel veel sterkte!

A_lette --> wel ideaal als ik zou flauwvallen ter plaatse, dan merk ik niets van de behandeling!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:02

chickey schreef:
Bij mijn ze alle vier onder narcose in één keer eruit gehaald. Ideaal en zou het zo weer doen. Heb dat echt 10000x liever dan een bezoek aan de tandarts voor gewoon controle!

Bij zijn ze er ook op die manier uit gehaald echt ideaal ik doe het zo weer, had na die tijd ook nergens geen last van

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:36

MSQuincyTE schreef:
chickey schreef:

Bij zijn ze er ook op die manier uit gehaald echt ideaal ik doe het zo weer, had na die tijd ook nergens geen last van

Ik heb het ook niet gehad tijdens een tandartscontrole, ik moet nog en met een afspraak ervoor!
Ik krijg eerst mn rechterkant en daarna mn linkerkant ( teminste dat mag je zelf kiezen )
Maar bij mij is het dus in 2 keer, na 3weken moet de andere kant.
Ik heb nog nooit een verdoving gehad, en ben echt bang Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:14

HaileysComet thanx Verdrietig
ik heb er ook geen last van maar hij is rot dus moet er wel uit

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:18

Knap dat je ze laat trekken, ik heb 1 verstandskies die er ook uit moet, omdat die in een andere kies is gegroeit. Maar ik durf niet Bloos , heb er niet zo veel last van dus waarom zou ik gaan..

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:34

Het is het best om verstandskiezen als ze niet goed zitten of rot zijn er voor je 25ste jaar er uit te laten halen, die heeft te maken met de heling van het kaakbot, het herstel na je 25ste gaat nl. moeizamer (staat op internet).

Ik heb het geluk dat ze er alle 4 voor mijn 25ste uit zijn gehaald. Maar ik heb nu het "geluk" dat mijn 5e verstandskies op mijn 33ste jaar er uit moet...

Rommulus die kies moet er echt uit, kan je kaakbot en de kies ernaast aantasten, ook is er kans op een cyste of acute ontsteking, bij een acute onsteking moet die kies eruit, maar bij een acute onsteking kan je mond vaak niet wijd genoeg open om de kies te verwijderen. Dus liever verwijderen voordat je er last van gaat krijgen.

Sommige mensen hebben niet eens verstandskiezen, ik ben erg jaloers. Verdrietig

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:49

Ja, Joy, ik wou er net een topic over starten! Mijn ene verstandskies is nu door, en een 2e komt nu door, maar die licht echt véél te ver naar achteren, hij doet echt gruwelijk veel pijn endus moet ik morgen de TA bellen, pretje.
HaileysComet schreef:
Sommige mensen hebben niet eens verstandskiezen, ik ben erg jaloers. Verdrietig

Ja inderdaad, daar hoopte ik ook al op, tevergeefs. Ik moest een paar jaar geleden 4 kiezen laten trekken en 2 daarvan deden zóveel pijn. Op die zelfde dag hebben ze foto's gemaakt en hebben ze vastgesteld dat ik 4 fout groeiende verstandskiezen heb en dat ze er alle 4 uit moeten. Joepie. Maargoed, van mijn ene blijven ze af, die zit héél goed zo

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:54

Toen ik 22 was ging de eerste eruit. Bij mij kwamen ze om de beurt door. maar de pijn was ondragelijk, dus ik dacht weg ermee.

Ik had ook nog nooit een gaatje gehad, geboort, verdoofd oid.

En het viel allemaal 100% mee. Alleen de napijn is verschrikkelijk. Gewoon allemaal zo snel mogelijk eruit laten halen. Ben je er meteen vanaf en lucht echt enorm op.
Sinds oktober zijn ze er bij mij allemaal uit Haha!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 06:36

Alexx --> jij ook welkom bij slachtofferhulp! Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de kaakchirurg. Dan ben je er maar vanaf. Bewaak die ene kies die daar wel goed zit!! Afblijven!! Haha!

Lous --> Geluksvogel, ze zijn er allemaal al uit! Maar dat dacht ik dus ook, maar MORGEN (...) wordt nummer 5 eruit gehaald door de kaakchirurg. Maar dan ben ik ook eindelijk van alle verstandskiezen verlost! Owee, als ze nog een 6e ontdekken!

Ik heb de foto van verstandskies nummer 5 liggen... weet iemand of het kwaad kan om de rontgenfoto te scannen? Cool

Vanmiddag heb ik eerder vrij dan normaal, ga ik even bij mijn pony op de wei kijken. Misschien morgenochtend ook nog even, ter afleiding. En dan... Verdrietig

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:05

racheltjj schreef:
-Zijn er hier nog mensen die ze er al uit hebben?

-Hoe oud was je toen ze eruit gingen ?

-Had/heb je er last van toen ze er nog in zaten

-En wat was jullie ervaring ?

-Mijn verstandskiezen zijn er allemaal uitgehaald.
2 zijn er getrokken,en 2 zijn eruit gesneden.

-Op het moment van verwijderen was ik ongeveer 28.(ik ben nu 33)

-Ik had er geen last van toen ze er nog inzaten,maar het waren hele zwakke kiezen,en in twee kiezen zat al een gaatje.

-Mijn ervaring:
Ik was zo bang dat de wortels haken zouden hebben en daardoor niet normaal getrokken konden worden,dat ik van te voren (jaaaaaren voordat ik ze eruit heb laten halen al) foto's heb laten maken om te kijken hoe de wortels waren.
Die waren gelukkig allemaal netjes bij elkaar,en daar verwachtte de tandarts geen problemen mee.

Toen het dus eindelijk zover was dat de tandarts zei dat ik een afspraak moest maken bij de kaakchirurg,viel ik bijna flauw..
Ik heb voor de eerste twee kiezen een afspraak gemaakt,en was zo bang,dat als ik nog 1 minuut langer in de wachtkamer daar had gezeten,dat ik dan was weggegaan...

Maar ik werd geroepen,en ik moest een verdoving..
Ik zag die spuit al liggen..
Ik vroeg of ik niet onder narcose mocht,en die arts zo van: ja hoor,tuurlijk!
Welke verdoving wil je hebben: de rubberen hamer,de houten hamer,of whiskey.
(ik kon er toen dus NIET om lachen zoals je begrijpt)

Ik heb die prik gekregen,en daarna moest ik huilen..
Die assistente keek me verbaasd aan,en de arts vroeg of het zo'n pijn gedaan had.
Maar dat was het niet,..ik was zo bang voor die prik,en ik had er NIKS van gevoeld!!
Daarom moest ik huilen,door de ontlading van alle spanning,de angst voor de naald.

Van het trekken heb ik niks gevoeld,en ik heb ook geen napijn gehad.
Geen paracetamol hoeven nemen,of iets anders,helemaal niks geen last.
Ook van de andere twee die daarna nog moesten heb ik totaal geen last gehad.

Maar voor die tijd had ik echt kramp en was ik misselijk enz..alleen omdat je niet weet of het zeer doet,of wat er presies gaat gebeuren.
Gelukkig viel het bij mij 99% mee,en was de arts heel aardig.
(ik ben wel blij dat er maar 4 verstandskiezen zijn..) Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:57

Tinkerloos helaas mag je je niet lam zuipen voor tijd Verdrietig

HaileysComet idd ik moet ook heen en ga ook wel maar naalden in mij messen die in mij snijden etc etc brr
dat vind ik scheiters eng
ik betreur het nieteens dat ie er uit moet alleen de manier waarop Verdrietig