Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juthi

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:36

nodi schreef:
Ook lastig met broeken, moeilijk om maat 26/34 te vinden, weet iemand hier nog een merk die die maat heeft? Bij de Bijenkorf hebben ze wel vaak Diesel broeken die die maat wel heeft! Tip voor als je lange dunne benen hebt Vork

LTB heeft die maat.. fijne broeken!

Ik zal me hier ook maar eens melden!
Altijd moeite gehad met broeken kopen.. maatje 25 nodig..
Vorige week broek gekocht.. maatje 24 Clown Maar paste wel! eindelijk een die strak zit..

opmerkingen over te dun enz.. lings erin.. rechts eruit
T is nou eenmaal zo en kan niet dikker worden..

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:21

Ik ben 1,64 en weeg 49/50 maar soms zou ik wel wat meer bij willen maar ik kan de hele week patat eten en weet ik het wat allemaal maar der komt geen gram aan.
En als ik echt de hele week intensief ga rijden of sporten moet ik echt op passen want ik val echt zo snel af dat slaat echt helemaal nergens op Koe

Eerst ook kon ik samen met een vriendin een maand lang fitnisse maar wij dede het alleen om daar een beetje jongens te kijken en alles een beetje uit te proberen dus totaal niet serieus.
Ga ik eind van de maand op de weeg schaal staan was ik 5 kilo afgevallen Sigaar
Schrok me dood...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:24

Ik weet precies hoe het is!

Ik hoor mensen vaak zeggen..zeker wel lekker dat je alles kan eten he..lekker he dat je zo slank ben..grrrrrr daar kan ik zo gek van worden. Net of slank zijn HET is...En mensen die dik zijn maar zeuren en als wij er wat van zeggen...dan worden we scheef aan gekeken..

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:45

Ik ben ook te dun. Ben 1.60 en weeg 41kg. Ik vind het echt niet fijn. Broeken kopen was altijd een hel, ik winkelde gewoon liever niet alles wat ik aandeed was te breed. Nu koop ik gewoon al m'n broeken bij de Only, andere broeken passen gewoon weg niet. Ik wordt niet 'uitgescholden' omdat ik zo mager ben. Gelukkig maar. Maar ik hoor wel weer altijd; Was ik maar net als jou! Je kan alles eten wat je wil en je blijft zo dun. Alsof het hartstikke fijn en super leuk is. Niet dus.

Maarja, ik vind dat ik m'n ribben kan zien ook vèrschrikkelijk. Ik vind het gewoon lelijk. Nagelbijten / Gniffelen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:59

Heard it all before Rolleyes.

'Ben jij ziek?'

'Eet jij wel genoeg?'

'Jij bent zo dun, dat is gewoon niet gezond'

'Ben jij Anna? Anna Rexia?'

Deze opmerkingen kwetsen niet?

Ik las dat iemand schreef 'liever een opmerking over dun zijn dan dik'? No way. Ik wens het mijn mede-mens(en) niet toe om een opmerking te krijgen over hun gewicht, dik of dun . Ik weet dat opmerkingen over dik zijn ook kwetsen.

Ik ben dun, klein en heb ondergewicht. Met mijn 20 jaar word ik rond de 15 jaar geschat. Je voelt je één keer niet lekker en de hele omgeving kijkt je aan alsof je anorexia hebt (naaste familie reageert niet zo, die weten het Lachen ).

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:02

Bombarie schreef:
rokje draag en mijn benen zijn te zien zeggen mensen uit het niets "whohw wat ben jij dun" Nou dat hoef je bij een dikkerd niet te proberen. En ik moet het allemaal pikken.

Groetjes van Sarah.

Waar slaat deze opmerking eigenlijk op :s

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:02

Barmat schreef:
Het lijkt wel of het nooit goed is he....

dan ben je te dik
dan ben je te dun

Maar, als "dikkerd zijnde" moet ik eerlijk bekennen dat ik liever uitgescholden wordt voor gratenbaal dan voor vetklep... is dat raar?
Ik zie dun zijn (echt mager dus) nog steeds als minder erg dan te dik, want dikke mensen doen het zich zelf toch aan? Zeggen ze....

Ik als ook "dikkerd zijnde" ben het volledig met je eens.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:06

maarja voor een mager iemand voelt dat juist andersom denk ik...........ik ben ook flink te zwaar en het kwetst mij ook als mensen opmerkingen maken.
maar het voelt voor een mager/dun iemand net zo.

ik kan alleen maar zeggen,heb sch*t aan anderen en wees blij met jezelf.

en wie zegt dat je het hoeft te pikken als iemand iets over jou zegt?
net als een dik iemand het recht heeft daar iets op terug te zeggen heb jij dat net zo goed!
dus je opmerking :bij dikkerds hoef je dat niet te proberen gaat ook niet helemaal op,dat is voor ons dikkertjes ook niet zo leuk Knipoog

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:12

Of je nou dik bent, of dun. Opmerkingen erover horen gewoon niet. Iedereen heeft een andere lichaamsbouw, en niemand vindt het leuk om daar opmerkingen over te horen.
Wees blij met jezelf, en laat andere lekker praten. Waarschijnlijk zijn ze alleen maar onzeker over zichzelf.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:15

Mensen denken vaak dat het leuk is om dun te zijn. Alsof het leuk is om je botten door je vel heen te zien boren, kuntpijn te hebben op een harde stoel of om te waaien bij een zuchtje wind.
Nu heb ik ook wat vet gekregen. Hoe? Een weekje Rome, smiddags en savonds pizza. Nu zijn de opmerkingen: Je krijgt eindelijk een kont! Men meot zich maar eens met zichzelf gaan bemoeien, want het is nooit goed. Gewoon niks van aantrekken, je bent hoe je bent en niemand is perfect.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:54

Ik ben ook afgevallen de laatste 2 jaar. Dit kwam omdat ik ineens heel erg ging groeien, en bijna een uur per dag fiets. Ik ben nu dus 1.72 of groter. En ik weeg zo'n 55/56 kilo..... Ik weet niet of die veel of weinig is, maar ik ben niet dik. Nou vroeg mijn moeder vandaag wat zit daar voor bult op je arm?? dus ik voelen... bleek het een bot te zijn dat uitstak. Naja dat zijn wel irritante dingen, maar ik heb dit liever dan dik zijn.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:51

heey,
ik heb ook erg vaak een opmerking naaar m'n hoofd gekregen over mijn gewicht en/of lengte ...
ik heb 1,85 cm kort en 55 kg zwaar ... ik vinf zelf dat ik er niet erg dun uit zie .. maar toch krijg ik erg vaak *grappige* opmerkingen als
-kijk je wel uit als het waait? straks waai je weg!
-gratenpakhuis...
-jij heb anorexiea (hoe schrijf je dat ook alweer?) wou je er over praten?
-ga naar een dokter... je ben zo dun!

om ziek van te worden ... en ik heb ook erg het probleem dat ik geen broeken kan vinden.. ze zijn of veeel te wijd in ze taille en goede lengte en te kort en goed in de taille ...
om gek van te worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:01

Ik ben bijna 17 jaar, 1.64 en tot voor kort woog ik zo rond de 46/47 kilo. Sinds ik aan de pil ben weeg ik 50 kilo, maar dikker ben ik er niet van geworden.
Ik krijg ook wel eens opmerkingen van ''wooow.. wat heb jij dunne benen!'' enzo.
Vind ik op zich niet zo erg. Wat ik wél irritant vind is dat als ik ruzie met iemand heb meteen het scheldwoord ''anorexiakind'' eruit komt. En als ik een keer niet zoveel eet, of een snoepje ofzo niet hoef is het meteen: ''eet nou maar, je kan het makkelijk hebben'' of idd: ''heb je anorexia ofzo..?''
Mag iemand die dunner is dan de gemiddelde mens dan niet eens een keer een snoepje overslaan ?

Het valt mij trouwens tegenwoordig ook op dat mensen steeds dikker worden. De gemiddelde mens heeft al wel een klein beetje overgewicht meestal. En er zijn gewoon veel te veel mensen ongzond dik..

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:05

Ik denk dat het voor iedereen vervelend is om kwetsende opmerkingen te krijgen. Of je nou dik of heel dun bent het kwetst allebei.
Wel heb ik als "dikkerd" het gevoel dat overgewicht een beetje als eigen schuld wordt gezien en ondergewicht als lichaamsbouw van iemand.

Het valt mij trouwens ook altijd op dat mensen die zichzelf te dun vinden in stressperiodes nog meer afvallen terwijl mensen die zichzelf te dik vinden in stressperiodes juist meer bijkomen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:11

ik ben het helemaal met je eens,Lest.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:14

Hoi hoi!!
ik ben ook Veelste dun!!
ben 15 jaar en weeg 32 Kilo denk nu.
ik eet s ochtens 1 broodje geroosterd met saks.
en S middags kom soep en broodje
en smidags tussen door vaak chips Sultana's
en S avonds Vaak groeten Friet ens. Gewoon normale maaltijden.
maar ik vind ook wel dat er steeds meer Van die reclame's kome n van te dik maar aan de Dunne Mensen Word niet gedacht vind ik beetje. al die meiden uit me klas doen aan sonja ens. en dan zit je daar lekker met je zak chips of lekkeren chocola etc.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:14

Laatst vertelde een vriendin van mij die heel dun is geweest dat ze in het zwembad altijd met haar arm voor haar buik liep omdat ze zich schaamde.
Goh dat doe ik ook, maar dan vanwege de te dikke buik.
Andere oorzaak maar hetzelfde gevolg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:15

Lest schreef:
Ik denk dat het voor iedereen vervelend is om kwetsende opmerkingen te krijgen. Of je nou dik of heel dun bent het kwetst allebei.
Wel heb ik als "dikkerd" het gevoel dat overgewicht een beetje als eigen schuld wordt gezien en ondergewicht als lichaamsbouw van iemand.

Het valt mij trouwens ook altijd op dat mensen die zichzelf te dun vinden in stressperiodes nog meer afvallen terwijl mensen die zichzelf te dik vinden in stressperiodes juist meer bijkomen.

Ik denk dat mensen die zichzelf te dik vinden eerder meer gaan eten als ze gestresst zijn en mensen die zichzelf te dun vinden juist minder eten. Ik denk dat dat met gewoonten te maken heeft. Je kunt voor allebei aanleg hebben, maar het word vaak wel erger door gewoonten. Daarom hebben beiden vaak met lichaamsbouw te maken én met ''eigen schuld''. Hoeft niet altijd zo te zijn. Mensen die aanleg hebben voor dun zijn kunnen zich ook dik eten, of mensen die aanleg hebben voor dikker te zijn helemaal niks eten natuurlijk.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:17

Natuurlijk ligt het ook aan gewoonte, ik ga me niet verschuilen achter mijn lichaamsbouw Knipoog .
Maar ik weet wel zeker dat er dunne mensen zijn die zich echt niet dik kunnen eten.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:22

eigelijk moeten mensen zich ook realiseren dat als je dun ben het ook gewoon je bouw is Mischien ben je wel met een afwijking geboren dat kan natuurlijk allemaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:25

dat klopt,soms is het gewoon je aanleg.
maar dat geldt net zo goed voor steviger te zijn.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:27

idd.. ik ben met een slokdarmafwijking geboren,ik ben daar door heel erg dun.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:29

Dan zal ik het nog een graatje erger maken...
Ik word over ruim 3 maanden 31...
Ik ben 1m72 en weeg 54kg. Vorig jaar maart ben ik door stress in een week tijd 6kg afgevallen... Dit jaar pas zat ik weer op mijn 'normale' gewicht (54kg).
Ik heb spijkerbroekmaat 27/34. Ik heb niet (vind ik dan) echt dunne benen en een kleine kont (heb zelfs putjes Haha! ) maar WAT er aan komt, komt er beneden aan. Mijn borstbeen is duidelijk zichtbaar. Daarbij heb ik brede rechte schouders dus indd de juiste maat truitjes passen vaak niet met mijn schouders en ook niet over mijn cupmaat (70D) heen. Gevolg een truitje wat flubbert bij je buik Boos!
Ik moet ook eten om op dit gewicht te blijven (gelukkig eet ik graag en veel Schijnheilig , mensen snappen niet waar ik het allemaal laat) maar eet ik een dag niet, vliegen de kg's eraf...
Gezond ben ik ook. Griep heb ik nooit. Toevallig dit jaar weer maar ik geloof dat de laatste keer nog op de middelbare school was...
Toen ik 21 was kwam ik discotheken niet eens in
Nu schatten de meeste mensen me tussen de 21 en 23 jaar ongeveer...
Soms vind ik het wel leuk, maar vaak ook niet
Nu wil ik absoluut geen kinderen dus daar zal ik ook zeker niet dikker van worden.
Het zit bij ons ook in de familie. Mijn neven en nichten zijn ook allemaal zo dun. 1 nichtje heeft nu 2 kinderen gehad en is nog steeds dunner dan ik. Bij de eerste zwangerschap heeft ze al haar gewone kleren nog aan kunnen houden, ze heeft alleen haar broeken niet meer dicht kunnen krijgen, maar daar had ze een klein elastiekje van 5cm tussengezet zodat het niet op zou vallen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:41

Oh, ik krijg ook zo vaak te horen dat ik zooooooo dun ben.
Ik ben 1.83m en weeg 58 kg. En ik kan eten wat ik wil, maar er komt gewoon niets aan En geloof me, als je ziet hoeveel koek, snoep en vet eten ik naar binnen werk... Nagelbijten / Gniffelen De tandarts is er blij mee Haha!

Maar ik heb ook wel eens gehoord dat mensen dachten dat ik anorexia had (hét standaard-idee wat meteen bij mensen op komt als je erg dun bent). Ook als ik patat eet op de manege roept men meteen dat ik eruit zie als een lucifer maar toch zulk vet eten kan eten.
Het probleem is dat dit soort dingen altijd een beetje met een 'nasmaak' gezegd worden, je proeft er gewoon een tikje pesterij in.
Alsof ik zelf niet weet dat ik te dun ben? Alsof ik het leuk vind dat er maar weinig vormen te vinden zijn aan mijn lijf? Alsof ik het leuk vind dat mensen me aankijken alsof ik het eten wat ik eet na 5 min. weer uit zal kotsen?

Echt, al die opmerkingen ben ik nu wel beu. Laat mensen lekker in hun waarde.
Laatst bijgewerkt door Shaar op 14-04-07 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:49

Ik ken ht...
ik ben altijd ongelooooooflijk dun geweest, ik woog in de 4e nog 39. Inmiddels ben ik 17 , 1.67 en weeg ik 45. Nog steeds super dun natuurlijk, maar ik heb gelukkig wel mn vormen nu.
Ik ben op de middelbare school door leraren uitgemaakt voor wandelende aangeklede kapstok en zo nog meer akelige woorden. Je kan inderdaad nooit iets te eten afwijzen zonder dat mensen vragen of je anorexia hebt of denken dat je bewust aan je lijn doet ofzo! Oeeh kan dr even niet meer over praten, miss dat ik strx even verder typ