ben jij DONOR of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilske

Re: ben jij DONOR of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:16

Ik heb ooit een vriendje gehad, en op een gegeven moment kregen we het over donor zijn..

hij zei letterlijk: Waarom zou ik dat doen? ik heb er toch niks meer aan, ik ben toch dood.. waarom zou ik dan mensen helpen?

jullie begrijpen.. het was zo uit haha! Bloos (niet alleen daarom) maar ik vondt het wel egoistisch Bloos

Mijn huidige vriend, is naast donor ook nog bloeddonor.. En zooooveel mensen die het raar vinden dat zon jonge vent dit doet.. Zoveel mensen die verbaasd zijn als ze het horen..

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:17

ik baal wel van mezelf als persoon dat ik het moeilijk vindt om de mening van niet donoren te respecteren..

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:17

ja ik ben ook donor.. als ik met mijn dood nou andere mensen kan helpen.. dan waarom zou ik het NIET doen???

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:18

Wat ik me altijd afvraag : de mensen die geen donor zijn, willen jullie ook geen donororganen ontvangen als je die zelf nodig hebt?

Ik ben overigens geen bloeddonor. Ik zou het wel willen, maar het mag niet van mijn dokter. Ik heb mijn bloed zelf veel te hard nodig. Ik heb wel bloedtransfusies gehad toen ik jonger was, dus ik ben alle bloeddonoren ook heel dankbaar Haha!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:19

erleyne schreef:
Wat ik me altijd afvraag : de mensen die geen donor zijn, willen jullie ook geen donororganen ontvangen als je die zelf nodig hebt?

Inderdaad dit vraag ik me dus ook af.. Kun je dan jezelf nog recht in de ogen aankijken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:19

erleyne schreef:

Geldt voor mij idd wel Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:20

ilske schreef:
ik baal wel van mezelf als persoon dat ik het moeilijk vindt om de mening van niet donoren te respecteren..

Ik ook, maar daarom hoor ik wel graag de redenen. Misschien dat ik er dan meer begrip voor krijg.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:20

Quellian schreef:
erleyne schreef:

Geldt voor mij idd wel Ja

Dat vind ik wel een bizar idee. Ik vind het knap als je je zo principieel aan je standpunt kan houden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:21

Ik wel, alleen mijn ogen en mijn huid krijgen ze niet en voor de rest mogen ze me helemaal leeghalen... als ik er een ander mee kan helpen.. waarom niet ik weet en voel het toch niet meer.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:22

Zoiezo valt het op dat mensen die ook maar iets met de zorg te maken hebben vaak wel donor zijn..

weet je wat het is, ik zie geen rede om geen donor te zijn..

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:23

Mando schreef:
Ik wel, alleen mijn ogen en mijn huid krijgen ze niet en voor de rest mogen ze me helemaal leeghalen... als ik er een ander mee kan helpen.. waarom niet ik weet en voel het toch niet meer.

maar je voelt je ogen en huid toch ook niet meer?

huid oke, dan kan je niet meer gewassen worden.. maar je ogen doen ze toch dicht?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:23

Mijn vader is nierpatient die had ik heel graag een van mijn eigen nieren gegeven! Helaas is dat voor hem geen oplossing. Gelukkig dat ik na mijn dood toch nog iets goeds voor een ander kan doen! Er is toch wel eens over gesproken om donoren voorrang te geven als ze zelf een orgaan of wat dan ook nodig hebben?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:24

ik ben geen donor! kom maar op met het commentaar...ben dr klaar voor;)

ik ben geen donor omdat ik van zeer ernstig twijfel dat wanneer je hersendood bent, je niets meer voelt,hoort of meekrijgt. en zolang ik daarover twijfel, zal ik geen donor worden.

ik erger me trouwens dood aan de mensen die geen grijntje respect in hun donder hebben tegenover mensen die geen donor zijn! gelukkig hebben we het voor het kiezen en dan vind ik dat er best een beetje respect mag zijn voor ieders mening! andersom zul je weinig commentaar horen.

even op de vraag terug komend die eerder gesteld werd.... als ik iets mankeer en iemand kan donor voor mij zijn zou ik geen nee zeggen,. zou er ingevoerd worden dat wanneer jij geen donor bent, je ook geen donororgaan mag ontvangen, zou ik dat terecht vinden en mijn mening nog altijd niet veranderen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:26

Nou rosita je bent in ieder geval eerlijk.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 12:27

_rosita_ schreef:
ik ben geen donor! kom maar op met het commentaar...ben dr klaar voor;)

ik ben geen donor omdat ik van zeer ernstig twijfel dat wanneer je hersendood bent, je niets meer voelt,hoort of meekrijgt. en zolang ik daarover twijfel, zal ik geen donor worden.

ik erger me trouwens dood aan de mensen die geen grijntje respect in hun donder hebben tegenover mensen die geen donor zijn! gelukkig hebben we het voor het kiezen en dan vind ik dat er best een beetje respect mag zijn voor ieders mening! andersom zul je weinig commentaar horen.

even op de vraag terug komend die eerder gesteld werd.... als ik iets mankeer en iemand kan donor voor mij zijn zou ik geen nee zeggen,. zou er ingevoerd worden dat wanneer jij geen donor bent, je ook geen donororgaan mag ontvangen, zou ik dat terecht vinden en mijn mening nog altijd niet veranderen

je moet het verder niet als een aanval zien hoor!
echt niet!het is gewoon puur zodat iedereen elkaars mening kan zien en daar misschien zijn of haar keuze door maakt!
en ik denk dat verder iedereen wel respect heeft voor jou mening! Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:29

Tja, eigenlijk moet het niet zoveel uitmaken of een ander het er wel of niet mee eens is. Voor mij zijn er redenen genoeg om geen donor te zijn of om iets van een ander te ontvangen, lijkt me goed recht en lijkt me verder ook geen uitleg nodig te hebben Lachen Zou niet inzien waarom ik in de verdediging moet gaan; is mijn lijf Lachen

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:30

_rosita_ :

Ik vindt het knap dat je je gevoel zo durft te uitten..

ik respecteer je wel!! Zelfs je keuze! Maar ik snap hem niet... Zoals jij mijn keuze niet zult snappen..

Als ik hersendood ben, en ik zou nog iets voelen denk ik dat ik blij mag zijn als ze de stekkers er uit trekken, en mijn organen gebruiken voor iemand anders..
wat heb ik aan mezelf als ik hersendood ben?

Ik vindt het wel goed dat je je mening niet laat bijspijkeren mocht de wetgeving veranderen..

Maar waaarom wil je wel ontvangen, en niet geven? vindt je dit zelf dan niet een klein beetje egoistisch? (niet aanvallend bedoeld)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:30

@pascale: bedoel er jou ook totaal niet mee hoor:D
sowieso is het hier in het topic nog allemaal netjes, maar bedoel het meer in het algemeen. op het werk, op i-net, kennissen etc.... er zijn zoveel mensen die het maar egoistisch vinden en het belachelijk vinden etc etc.... prima! wat zij willen Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:31

ik zou niet als een kasplantje willen leven
dus mocht ik vanwege een ongeluk hersendood zijn ,graag de stekker eruit Knipoog
en ik hoop dat mijn organen in veel andere mogen doorleven.

wat ik heel jammer maar zeer begrijpelijk vind ,is dat er weinig kinder donoren zijn.
mijn kind is ook geen donor.
mijn lichaam,is geen probleem en die van mijn man ook niet.

maar om mijn eigen vlees en bloed leeg te laten halen ,sorry dat kan ik [nu]nog niet
ik moet er niet aan denken dat hem iets overkomt!

toevallig is dit een tijdje terug ter sprake gekomen thuis,en omdat we er nog geen goed gevoel bij hadden hebben we hem niet angemeld.

ik heb zeer veel bewondering voor ouders die hun kind wel als donor geregistreerd hebben staan OK dan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:31

Je oognleden worden aan elkaar genaaid en er wordt volgens mij wat opgevuld zodat je geen ingevallen oogkassen hebt. Je wordt wel weer toonbaar gemaakt na de plundering Knipoog
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-04-07 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:32

ilske schreef:
Maar waaarom wil je wel ontvangen, en niet geven? vindt je dit zelf dan niet een klein beetje egoistisch? (niet aanvallend bedoeld)

tsja...waarom? als de keuze er is zeg ik er geen nee tegen denk ik en misschien is dat idd wat egoistisch, maar anderzijds...zolang de wetgeving niet veranderd is waarom zou ik er dan minder recht op hebben dan iemand die zich wel als donor aanbiedt, maar ik zou er ook absoluut vrede mee hebben als het een kwestie zou zijn van donor worden=ontvangen, anders niet.

wil overigens wel bloeddonor worden en wanneer mijn familie bv een nier nodig zou hebben en mijn nier daar geschikt voor zou zijn, zou ik 'm direct afstaan, net als dat mijn familie huid nodig zou hebben door bv brand, dan mogen ze zeker gedeeltes van mijn huis gebruiken in hoeverre dat mogelijk is

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:33

Ik ben ook Donor

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:33

Welshcobfan schreef:
Je ogenleden worden aan elkaar genaaid en er wordt volgens mij wat opgevuld zodat je geen ingevallen oogkassen hebt. Je wordt wel weer toonbaar gemaakt na de plundering Knipoog

nou mooi toch Knipoog Kan iemand anders de wereld gaan verkennen met mijn blauwe kijkers!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:36

Ik ben ook donor. Toen ik 12 jaar was, vertelde ik dat al tegen mijn ouders, die overigens ook donor zijn.
Ze mogen van mij alles hebben, ook huid en ogen. Het is toch ook een mooie gedachte dat je een ander leven mogelijk kan redden, ik wil geen kasplantje worden.
Hersendood is hersendood, ook al is het lichaam nog warm, klopt het hart nog en ziet het er allemaal nog levendig uit verder. Maar ik snap wel dat veel mensen daar moeite mee hebben.

Het standpunt dat iedereen automatisch donor is en middels een formulier aan moet geven wanneer men dat niet is, vind ik een goed standpunt.
Ook dat mensen die zelf absoluut geen donor willen zijn, onderaan de lijst komen te staan om zelf donororganen te ontvangen vind ik niet gek. Ik respecteer hun mening, maar zou het wel wrang vinden als hun leven wel gered wordt middels een donororgaan terwijl iemand die wel donor is en ook kans zou maken op dat orgaan, daarmee niet gered kan worden.
Maar met het huidige kabinet vrees ik dat dat soort regelingen nog ver weg zijn. Clown

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:37

_rosita_ schreef:
ilske schreef:

tsja...waarom? als de keuze er is zeg ik er geen nee tegen denk ik en misschien is dat idd wat egoistisch, maar anderzijds...zolang de wetgeving niet veranderd is waarom zou ik er dan minder recht op hebben dan iemand die zich wel als donor aanbiedt, maar ik zou er ook absoluut vrede mee hebben als het een kwestie zou zijn van donor worden=ontvangen, anders niet.

wil overigens wel bloeddonor worden en wanneer mijn familie bv een nier nodig zou hebben en mijn nier daar geschikt voor zou zijn, zou ik 'm direct afstaan, net als dat mijn familie huid nodig zou hebben door bv brand, dan mogen ze zeker gedeeltes van mijn huis gebruiken in hoeverre dat mogelijk is

Dit vindt ik helemaal apart Bloos ! Ik zou liever iets afstaan (zeker huid) als ik dood ben, dan dat ik nog leef Bloos
Natuurlijk zou ik het doen mocht het nodig zijn.. Maar ik snap dan niet dat je zo tegen bent tegen donor zijn..