ogen laseren? wie heeft ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: ogen laseren? wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 12:10

_kath schreef:
Hoi!

ik heb vorig jaar mn ogen laten laseren en ik moet ik zeggen dat ik het geweldig vind! kan niet wachten tot ik van de zomer voor het eerst kan gaan zwemmen zonder lenzen of bril!

Ik heb vrij weinig last gehad....de behandeling was wel een beetje pijnlijk maar wel te doen. Ik heb 1 dag last gehad en kon daarna eigenlijk alles weer zien. Alleen lampen waren een beetje scherp. bijvoorbeeld koplampen van de auto's ...voor mijn gevoel had iedereen zn groot licht aan Lachen

Maar al met al ben ik zeer tevreden!!

met de lampen had/heb ik ook! hahah! vooral als ik moe ben! en heb soms ook dat de lucht heel fel is, ookal schijnt de zon niet eens hahah! gelukkig bestaan er zonnebrillen Clown
zijn jullie kleur van de ogen ook veranderd trouewns?? ik had eerst gewoon blauw, maar nu heel fel licht blauw! wel heel mooi trouewns.. iedereen: ohhhh wat heb je blauwe ogen gekregen!! heel mooi! Haha!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:50

Mijn vader heeft het ook laten doen en is er zeer tevreden over. Het ging bij hem niet helemaal zoals gepland dus daarna moest hij nog een keer. Na de behandeling heb je wel een poosje last van je ogen. maar dat is zeker de moeite waard. Wat ik je wel aanraad is om het gewoon in Nederland te doen. Dan maar wat duurder..

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:01

Ik zit er dus ook al even over te denken om mijn ogen te laten laseren.
Ik ga zo meteen de website van Carevision eens bekijken.

Hoe gaat dat met vergoedingen van de belasting? Wanneer kom je daarvoor in aanmerking?
En weet iemand van jullie misschien een verzekeraar die er aan mee betaald?

Ik vind het eigenlijk echt dood eng Bloos
Hoe gaat het allemaal in zn werk, zo'n behandeling? Welke verschillende methodes zijn er?
Hoelang duurt de behandeling? Brrr.. Clown

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 16:31

kijk maar eens op de site.. daar staat echt heel veel informatie in... heb je dan nog vragen.. ask me! (over de behandeling tenminste haha)

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:52

Ik heb er wat rond gekeken, krijg er gewoon nu al de zenuwen van Haha!
Staat inderdaad veel informatie! Alleen waarom men voor Lasik of Lasek kiest is zeker persoonlijk? Lasik klinkt me prettiger omdat daarbij pijnloos stond, maar Lasek zal meer voordelen hebben neem ik aan? Anders kiest daar niemand voor lijkt me?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 17:26

je mag er meestal zelf niet voor kiezen.. ligt aan je sterkte en je hoornvlies dikte enz. enz..
ik heb zelf de lazek behandeling gehad, en het viel mij reuze mee hoor... het duurt wel langer het herstel, maar ik vond het meevallen..

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:35

Vind je het niet eng dat dat je merkt dat ze zo in je oog bezig zijn? Bloos Ik kan best veel hebben maar je moet niet met ogen-dingen bij me aan komen. Kan allerlei operaties zien (ook irl) maar zodra men aan ogen gaat beginnen ben ik weg. Dus het idee dat ik daar dan zelf lig, ........... brrr! Maar het duurt maar kort zag ik..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:44

Nou, ik blijf lekker met een bril rondlopen, heb ook geen sterke bril nodig, en ik weet dat laseren ook wel eens niet goed gaat, maar daar wordt over gezwegen in de reclames van de ooglaseraars, die stellen het wat mij betreft net iets té rooskleurig voor. Dan houden mensen bv een rimpelig hoornvlies eraan over, en dat is een doffe ellende. Verder zijn de effecten op lange termijn niet bekend, en schijnen er ook weleens hoornvliestransplantaties nodig te zijn...nee bedankt.
Bovendien rij ik brommer, en dan is een bril handig tegen vliegen in je ogen. Knipoog

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 18:09

Joyce schreef:
Vind je het niet eng dat dat je merkt dat ze zo in je oog bezig zijn? Bloos Ik kan best veel hebben maar je moet niet met ogen-dingen bij me aan komen. Kan allerlei operaties zien (ook irl) maar zodra men aan ogen gaat beginnen ben ik weg. Dus het idee dat ik daar dan zelf lig, ........... brrr! Maar het duurt maar kort zag ik..

tja.. het is niet prettig maar het valt mee.. je ziet er niet veel van hoor.. heeeeel wazig allemaal. en je krijgt van te voren valium en daar wordt je wel rustig op kan ik je vertellen Nagelbijten / Gniffelen

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:28

Het idee dat het fout kan gaan vind ik ook nog wel erg eng hoor Zoolgangster.. maar niemand kan mij wijsmaken dat lenzen wél goed voor je ogen zijn...... hoe vaak ik last heb van ze.......

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:01

Zoolgangster schreef:
Nou, ik blijf lekker met een bril rondlopen, heb ook geen sterke bril nodig, en ik weet dat laseren ook wel eens niet goed gaat, maar daar wordt over gezwegen in de reclames van de ooglaseraars, die stellen het wat mij betreft net iets té rooskleurig voor. Dan houden mensen bv een rimpelig hoornvlies eraan over, en dat is een doffe ellende. Verder zijn de effecten op lange termijn niet bekend, en schijnen er ook weleens hoornvliestransplantaties nodig te zijn...nee bedankt.
Bovendien rij ik brommer, en dan is een bril handig tegen vliegen in je ogen. Knipoog

zoolgangster....het is een blijft een operatie aan je ogen en daar zitten net als bij elk andere operaties risico aan vast.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:14

Klopt, en ik heb het risico genomen en als ik moet gaan doemdenken doe ik niets meer in het leven......

Ik heb gewoon het risico genomen .. waarom niet de apparatuur en artsen zijn toch al zo ver dat dit gedaan kan worden en ze zijn zelfs bezig om te kunnen gaan laseren voor mensen met een leesbril. Dit is moeilijker omdat dat dus achter in je oogbol zit maar over 10 jaar weet men niet beter....
Dan zijn dit soort dingen heel normaal en krijg je het straks bij een pakje boter.

Ik ben er heel blij mee... en raad het ook iedereen aan. Tuurlijk moet je voors en tegens tegen elkaar afwegen maar als je het niet positief inziet moet je het niet doen.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:36

Nou ik ben me inmiddels ook serieuzer aan het verdiepen. Hebben jullie van de klinieken Optical express en Eyedo gehoord?
Ze komen beide wel positief uit de ooglasertrefpunt-vergelijk-page.

Hadden jullie van te voren lenzen? Las vanmiddag dat deze 1 a 2 weken voor behandeling niet gedragen mogen??

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:45

Aan de ene kant wil ik het wel, steeds gezeur met lenzen, geïrriteerde ogen etc., maar ik vind het nog steeds een beetje riskant omdat je niet weet wat de gevolgen op de lange termijn (zeg 25 jaar) zijn. Ook blijft mijn sterkte nog steeds wisselen.
Als ik het zou doen zou ik wel op zoek gaan naar de beste kliniek, dit is niet iets waar je op moet gaan bezuinigen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:47

Ik ga binnenkort een afspraak maken voor nachtlezen, zit waarschijnlijk net op de grens, dus zou kunnen dat het geen optie is voor me. Dan ga ik voor de Acuvue Oasys lenzen, hydrogels die meer zuurstof doorlaten. Laseren komt toch nog effe in de wacht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 23:04

maar dan ben je wel 25 jaar van je lenzen af...

het kan zijn dat ik over een jaar of 5/10 een leesbril moet.. tja andere mensen van die leeftijd ook ... dus daar maak ik me niet druk om hoor....

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:40

Ja, dat is ook wel zo. Maar ik denk niet dat vaatingroei het succes van de operatie bevordert. Bovendien ben ik pas 18, dus krijg er nog zat kans toe Knipoog.