Indeed schreef:Mensen die zeggen dat Sonja Bakker ongezond is mogen aan mij precies gaan vertellen wat er ongezond is (behalve het lage kcal gehalte wat overigens met elk dieet zo is...)
SB
(even afkorten) verteld aardig wat dingen die niet kloppen.
voorbeeld: je mag geen bananen? huh? daar zitten teveel kcal in. (ja meer als in een appel, maar een banaan is nog steeds gezond, het gaat namenlijk niet alleen om de kcal, maar ook om de voedingsstoffen die erin zitten.
Haar ontbijt is veel te weinig, ideaal genomen moet je smorgens 1 product uit elke voedingsschijf halen. (vb thee, brood belegd met boter en kaas, een stuk fruit)
Ik heb dagen van haar gezien, waarin staat dat je 1 cracker moet eten (drinken weet ik zo even niet meer)
= dus veel te weinig. Ontbijt is het belangrijkste eetmoment van de dag!
SB is een crashdieet, dat betekent dat je te weinig kcal binnenkrijgt.
Hierdoor gaat je verteringssnelheid naar beneden, je lichaam "denkt" namenlijk, ik krijg weinig binnen, dan moet ik maar voorzichtig aan doen. Dat betekent, dat als je na het SB dieet weer normaal gaat eten, je langer doet over het verteren van al dat voedsel, dan wat je deed voor het dieet. (dit geld overigens ook als je een gezond eetpatroon aan gaat nemen via b.v. het voedingscentrum)
Dat betekent dat je lichaam sneller aankomt en uiteindelijk komen de meeste mensen weer zoveel aan, dat het nieuwe gewicht nog hoger is dan waar je zat voor het SB dieet.
Ik kan nog wel meer voorbeelden noemen, maar dan ben ik nog wel even bezig.
Mijn advies zou dan ook zijn, vraag info op bij het voedingscentrum en kijk wat een gezond eetpatroon is, wil je een stok achter de deur, ga dan naar een diëtist, die rekent je huidige eetpatroon uit (aant kcal en voedingsstoffen etc). En die kan kijken, wat er verbeterd kan worden aan je eetpatroon.