Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ies_ schreef:Maar, ik denk dat je meer kan als je doof bent.
MoonChloe schreef:Ies_ schreef:Maar, ik denk dat je meer kan als je doof bent.
Ik ben echt heel benieuwd waarom je dat denkt
Ik merk er zelf bar weinig van haha
saskiakefie schreef:Als je zou moeten kiezen, blind of doof, wat zou je dan kiezen en waarom? Ik zelf kies voor doof, omdat je dan denk ik meer kan, zoals paardrijden
MoonChloe schreef:Zoals ik al heb gezegd (geloof ik) kunnen doven beter voelen. Ik voel de muziek dus ook en ik hoor het ook wel maar geen klanken zeg maar.. Verschillen tussen hoge/lage tonen hoor ik dan weer wel, hoor ook wel of het schel is of niet.
Maar de muziek maakt ook iets in mij los dat ik lekker op en neer kan springen enzo.
Maar idd de sfeer daar alleen is op zich al TOP!
Arjette schreef:Wel zou ik de muziek het meeste missen als ik doof zou zijn, maar sinds ik een feest voor doven mede heb georganiseerd weet ik dat ik daar ook niet meer echt bang voor hoef te zijn. Echt, doven genoten daar net zo hard (misschien zelfs nog wel meer) als horenden en de sfeer was daar zo goed en gezellig, dat had ik voor geen goud willen missen!
Tienus63 schreef:@ MC, met isolement bedoel ik meer dat het lastig is om mee te kunnen doen in conversaties met anderen in een drukke omgeving.
Ik merk wel dat ik daarom wel gemakkelijker dergelijke gelegenheden links laat liggen. Omdat het dodelijk vermoeiend is steeds maar weer te vragen wat er nu precies gezegd is.