Tips tegen hoofdluis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: Tips tegen hoofdluis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:24

misschien dat het even heeft geholpen, maar zolang ik in de "luizen" zit, heb ik hier nog nooit van gehoort. Laat staan dat het werkt. Maar goed bij jou heeft het geholpen, maar ik heb er weinig vertrouwen in. En heb al mega veel "huishoudelijke/grootmoederstijd" tips ect geprobeert

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:47

Esmeralda schreef:
misschien dat het even heeft geholpen, maar zolang ik in de "luizen" zit, heb ik hier nog nooit van gehoort. Laat staan dat het werkt. Maar goed bij jou heeft het geholpen, maar ik heb er weinig vertrouwen in. En heb al mega veel "huishoudelijke/grootmoederstijd" tips ect geprobeert

Ik zeg ook niet dat als je luizen hebt je parfum moet gebruiken om ze dood te maken, maar ik zat dus naast iemand die luizen had. En het heeft me toch 2 maanden luivrij gehouden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:50

Nee dan ben jij er gewoon niet gevoelig voor. Cool
Het is net als bij muggen, de ene word lek gestoken terwijl de andere nergens last van heeft. Knipoog

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:53

scheutje spruzit bij je shampoo in doen (biologisch landbouwgif tegen luis op planten, onschadelijk voor zoogdieren)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:56

ik heb hier al kind ook last van gehad
krijg nu spontaan de kriebels

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:58

weet jij zeker dat je zeker dat je spruzit bedoelt, want dat is voor bladluis enzo, is iets heeeeeeeeeeeeeel anders als hoofdluis. En lijkt me toch niet echt verstandig om landbouwgif op je hoofd te smeren ook al is het biologisch. ( mijn man zit in de kassen/kwekerijen en werkt ook met dit spul)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:00

dat weet ik heel zeker

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:01

spruzit is dodelijk voor alle koudbloeden, warmbloeden hebben er niks van (tenzij je ze erin verdrinkt Knipoog )

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:02

roest schreef:
dat weet ik heel zeker

maar dat is neem ik aan niet voor iedereen verkrijgbaar
en heb jij het weleens geprobeert? of ken je mensen in je naaste omgeving
die het voor hoofdluizen hebben gebruikt. Want het zijn wel 2 heel verschillende beesten. De ene leeft van bloed en de andere van 'sappen".

zie je laatste bericht Bloos

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:04

Onze welkoop heeft het zelfs staan. Het maakt niet uit wat voor koudbloed, gooi een paar druppels in een vijver en al je vissen zijn dood. Wij gebruikten dat vroeger altijd, waren altijd als eerste weer van de luizen af.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:06

roest schreef:
Het maakt niet uit wat voor koudbloed, gooi een paar druppels in een vijver en al je vissen zijn dood. .

als ik dat doe heb ik oorlog hiero Haha!
hebben een vijver vol koikarpers Cool

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:11

zou ik niet proberen nee Nagelbijten / Gniffelen

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:17

tea tree oil shampoo!
Mijn zusje had het ook heel erg, maar met deze shampoo gingen er echt ontzettend veel in één keer dood Whoosh!
En verder veel met luizenkammetjes kammen, zo haal je de eitjes uit het haar en tegelijkertijd ook de eventueel nog levende luizen.

ik krijg nu spontaan jeuk

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:59

Esmeralda schreef:
Nee dan ben jij er gewoon niet gevoelig voor. Cool
Het is net als bij muggen, de ene word lek gestoken terwijl de andere nergens last van heeft. Knipoog

Jawel, ik heb in dat hele schooljaar dat ik naast dat meisje heb gezeten wel 10 luizen gehad. Daarna waren we het zat en zijn naar de huisarts gegaan, en hij zei dat luizen minder snel in je haar springen als er parfum in zou sprayen.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:01

mijn tante zei altijd: lavendel olie achter de oren smeren. en verder komen ze alleen op schoon haar dus gewoon niet meer wassen..................... (maar of je daar vrienden mee maakt hihi *LOL*

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:42

hildetc schreef:
mijn tante zei altijd: lavendel olie achter de oren smeren. en verder komen ze alleen op schoon haar dus gewoon niet meer wassen..................... (maar of je daar vrienden mee maakt hihi *LOL*

ze komen ook op vies haar hoor, geloof me maar Cool
dat lavendel olie heb ik meer gehoort, proberen kan altijd.......

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:50

Koop bij de dierenwinkel vlooienkam voor honden. Doe een gaasje (verband) over de tandjes heen en ga dan door je haar heen. De luizen kunnen niet door de tandjes heen omdat die zo smal zijn. Ze blijven dan tegen je gaasjes aan en op het einde gooi je het gaasje weg. Zo blijf je een schoon kammetje houden Ja

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:24

Zooi in je haar spuiten te preventie werkt bij mij dus wel. Ik werk in een kindertehuis. Met ongeveer 20 kids die in verschillende klassen zitten ontkom je er niet aan dat er weleens eentje luizen heeft. Als ik aan het werk ga spuit ik altijd mijn haar vol met glansspray (wordt het superglad van) en daarna een laag haarlak erover. Tot nu toe heb ik nog geen last van luizen gehad.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:02

amy_leftover schreef:
tea tree oil shampoo!
Mijn zusje had het ook heel erg, maar met deze shampoo gingen er echt ontzettend veel in één keer dood Whoosh!
En verder veel met luizenkammetjes kammen, zo haal je de eitjes uit het haar en tegelijkertijd ook de eventueel nog levende luizen.

ik krijg nu spontaan jeuk

Of als je zelf al tea tree olie hebt staan een paar druppels (3 ofzo) door de shampoo doen. Schijnt een paardemiddel te zijn! Knipoog

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:16

Esmeralda schreef:
_pauline_ schreef:
Als je eenmaal luis vrij bent kan je ook gel op je haar doen Knipoog Luizen houden daar nl niet van!

ook pure onzin, het maakt vandaag de dag niks meer uit.
schoon of vies haar, ze komen toch wel
het is net als met muggen of ze vinden je lekker of niet Haha!

Oh, dat is dan een groot compliment. Vinden de luizen me in ieder geval wél lekker, haha. Tong uitsteken
Nee, ik heb het héél lang gehad en dan ging het weg en dan kwam het weer terug, echt genant.
En m'n moeder natuurlijk over het schoolplein roepen "Oh, we moeten je jas nog in de was doen
voor de luizen!" Hmhm, heel fijn.

Nu heb ik het gelukkig al een lange tijd niet meer gehad.

Winnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:27

Ik heb er ook al vrij lang last van, dankzij mijn zusje. Zij is er nu vanaf sinds ze haar haren heeft geverfd. Ik was er soms ook af en dan ineens kwamen ze weer terug...zal de tips hier eens gebruiken, want die shampoo en lotion enzo werkt niet meer, als zo vaak gebruikt inmiddels...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:19

Die rotbeestjes ook. Ik heb ze pas ook weer gehad.

Insmeren met dat spul en vanaf de volgende ochtend elke ochtend en avond kammen met zo'n speciaal kammetje boven een wasbak of bad. Net zolang tot je er na 9 dagen niets meer uit komt en anders weer die shampoo erin en begint 't weer.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:24

Winnylover schreef:
Ik heb er ook al vrij lang last van, dankzij mijn zusje. Zij is er nu vanaf sinds ze haar haren heeft geverfd. Ik was er soms ook af en dan ineens kwamen ze weer terug...zal de tips hier eens gebruiken, want die shampoo en lotion enzo werkt niet meer, als zo vaak gebruikt inmiddels...

kijk even op deze site
http://www.wingerd.net/Index%20Luizen.htm

daar staat goed uitgelegt wat je moet doen en wat je NIET moet doen.
Ik zou als ik jou was dat azijnkapje maar een proberen.
Of anders je haar hoogblond laten verven ze kunnen ook niet tegen
de waterstofperoxide Knipoog

Winnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:39

Was idd al van plan om mijn haar eens te blonderen opnieuw, mijn zusje heeft haar haren zwart geverfd (was echt wit van haarzelf) en toen was ze ervan af. Ik heb ook wel eens zwart gehad, maar wil nu wel weer echt blond, ben wel blond maar niet blond genoeg Tong uitsteken

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:51

friezenfan2 schreef:
ik heb hier al kind ook last van gehad
krijg nu spontaan de kriebels

inderdaad
Ik heb het zelfs meerdere keren gehad elke keer er maar weer mee wassen en zo goed mogelijk uit kammen met een gewone borstel omdat ik heel dik haar heb ging het niet met zoon vlooienkammetje (zo noemen wij ze:P)