eetprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: eetprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:52

sronnie schreef:
ushi schreef:
Ik dacht al, huh? die is toch juist aardig dik! Tong uitsteken

Dit noemt men nou een ''normaal'' lichaam, dik? Absoluut niet

JustBepr0ud schreef:
Ook ik dacht, ze is toch helemaal niet dun (zoals anorexia)

Iemand met anorexia hoeft niet per definitie onwijs dun te zijn, het goed om het hoe omgaan met eten en daar omheen.

Heb je gelijk in,
maar toch associeer je mensen die anorexia hebben, vaak met dunne mensen..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:41

Ontzettend treffende reclame idd. Het meisje in de spiegel is echt super mooi, jammer dat het meisje voor de spiegel dit niet ziet..

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:43

sophie_kurk schreef:
Ontzettend treffende reclame idd. Het meisje in de spiegel is echt super mooi, jammer dat het meisje voor de spiegel dit niet ziet..

Mooi gezegd.. Lachen

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:33

Wow, heftig filmpje, wel ontzettend waar (helaas).
Alleen ze hadden ook wat aan het haar moeten doen op het laatst, want volgens mij kan iemand nooit nog zulk mooi haar overhouden. Maargoed daar gaat het verder niet om Knipoog
Ik hoop echt dat dit sommige meiden aan het denken zet. Ik besef me er iig weer door dat iemand toch echt veel mooier is met wat vet aan haar botten! Lachen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:55

Wow. Nagelbijten / Gniffelen
Ik schrok wel even toen de camera naar achteren ging.. Dit is de werkelijkheid wel ja, zoals die mensen zich zien...

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:59

Ik schrok ook even zeg, pff.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:08

Squit schreef:
eerst dacht ik van: nou die is niet zo heel dun...
maar dan zie je de achterkant..
man je kan al die botjes zien Huilen

wat zouden jullie doen als het je dochter was????
ik zou gek worden maar daar schiet je niks mee op..
hebben jullie die documantaire ti terug gezien op tv erover..
dat een meisje het ook had( alleen erger)
die was naar een kliniek geweest en weer aangekomen..
maar eenmaal thuis ging ze los op de wc!!!!!!
ze wilde geen brood korsten eten en die stopte ze in haar mauw als haar moeder niet keek..
en boter op je brood.. wordt je daar niet te dik van??
als je minder dan 40 kilo weegt..

PFFF

Mijn zusje heeft het gehad,
en ik kan je vertellen dat dat heel moeilijk is geweest.
Maar gelukkig was 2 maanden geleden haar laatste gesprek bij de GGZ,
en gaat het nu weer beter met haar.
Ze is er gelukkig (zo goed als ) bovenop gekomen!

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:08

Ik vind het een slecht filmpje.
Het is bekend van meisjes met anorexia dat zij zichzelf zien als een moddervet persoon in de spiegel.
Is dat nou verschrikkelijk dik, dat meisje wat zij ziet in de spiegel?!

(overigens vind ik het idee van het filmpje wél goed!)

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:21

Tis precies de werkelijkheid. Ikzelf ben sinds november uit de zoveelste kliniek met ontslag gegaan. Dit keer met goed resultaat (tot op heden). Mensen met een eetstoornis zien zichzelf echt zo en voelen zich ook zo. Het is een hel!

Tijdens de opname in de kliniek wordt er ook veel gewerkt aan spiegel en videotherapie. Wordt individueel of in de groep gedaan. Is behoorlijk zwaar en confronterend als je de reacties van de groep krijgt.
Uiteindelijk krijg je hierdoor wel meer een wat reeëler beeld van jezelf.

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:34

Gelukkig ben je nu ontslagen met goed resultaat Haha! Ik probeer ook te stoppen samen met een vriendin, dan hebben we teminste steun aan elkaar. Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:45

Mirr schreef:
Het is bekend van meisjes met anorexia dat zij zichzelf zien als een moddervet persoon in de spiegel.

Wij kijken naar dat meisje als iemand met een normaal gezond gewicht die er leuk uitziet.. Zij ziet in die spiegel iemand die dik is..
Mensen met anorexia vinden zichzelf dik hoe dun ze ook zijn.

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:56

Lovely1 schreef:
Mirr schreef:

Wij kijken naar dat meisje als iemand met een normaal gezond gewicht die er leuk uitziet.. Zij ziet in die spiegel iemand die dik is..

Mensen met anorexia zien zichzelf heel dik in de spiegel. In het filmpje wordt een normaal meisje getoond, is dat nou heel dik?!
Het is namelijk NIET zo dat mensen met anorexia degene die zo dik is als in dat filmpje dik vinden, ze vinden alleen ZICHZELF dik. Zouden ze iemand anders zien lopen als degene in het filmpje dan zouden ze die als normaal beschouwen hoor!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:31

Color_blind schreef:
Lovely1 schreef:

Mensen met anorexia zien zichzelf heel dik in de spiegel. In het filmpje wordt een normaal meisje getoond, is dat nou heel dik?!
Het is namelijk NIET zo dat mensen met anorexia degene die zo dik is als in dat filmpje dik vinden, ze vinden alleen ZICHZELF dik. Zouden ze iemand anders zien lopen als degene in het filmpje dan zouden ze die als normaal beschouwen hoor!

Volgens mij zeg ik dit ook Knipoog

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:36

Lovely1 schreef:
Color_blind schreef:

Volgens mij zeg ik dit ook Knipoog

Ik bedoel eigenlijk iets anders, maar het lukt me niet goed om uit te leggen. Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:30

Roxy13 schreef:
Gelukkig ben je nu ontslagen met goed resultaat Haha! Ik probeer ook te stoppen samen met een vriendin, dan hebben we teminste steun aan elkaar. Knipoog
Te stoppen met wat? Blond

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:34

Minder eten. We willen weer normaal gaan eten. Niet meer na het eten vinger in je keel enzo...

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:37

het idee van het filmpje is goed maar jammer dat ze het meisje in de spiegel zo hebben want ik zou juist graag zo willen zijn en zij spiegelen dat weer als "dik" nou voor mij zou dat mooi zijn dan zou ik al blij zijn met zon lijntje..

maar wel flink geschrokken van de camera die naar achter gaat.....bizar dat een mens dat zo kan zien he.....

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:59

Squit schreef:
idd..
liever een kilotje te veel dan te weinig toch??
als je een kilo te weinig weer eet je gewoon lekker chocola of ga je langs de mac.. en dan de weegschaal op en wedden dat het goed zit..
maar bij een kilo te weinig weet ik het niet..
zou sonja bakker geen oplossing weten Tong uitsteken

was het maar zo simpel.
Veel mensen hebben inderdaad geen idee wat er in een hoofd omgaat van iemand met een eetstoornis. Maar er zullen in ieders omgeving wel mensen zitten met een eetstoornis, maar die niet zichtbaar is.
Neem dat meisje nou in het begin van het filmpje. Prima figuur, maar ook met zo'n figuur kun je een eetprobleem hebben. De eenzaamheid is dan zo ontzettend groot, dat het zelfbeeld alleen maar meer vertekent raakt. En geloof me, een verkeerd zelfbeeld komt echt niet van ANTM kijken hoor.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:01

jipkip schreef:
Squit schreef:
idd..
als je een kilo te weinig weer eet je gewoon lekker chocola of ga je langs de mac.. en dan de weegschaal op en wedden dat het goed zit..

was het maar zo simpel.
Veel mensen hebben inderdaad geen idee wat er in een hoofd omgaat van iemand met een eetstoornis. Maar er zullen in ieders omgeving wel mensen zitten met een eetstoornis, maar die niet zichtbaar is.
Neem dat meisje nou in het begin van het filmpje. Prima figuur, maar ook met zo'n figuur kun je een eetprobleem hebben. De eenzaamheid is dan zo ontzettend groot, dat het zelfbeeld alleen maar meer vertekent raakt. En geloof me, een verkeerd zelfbeeld komt echt niet van ANTM kijken hoor.

Hier ben ik het helemaal mee eens..
Een zelfbeeld komt voort uit je omgeving, van school, familie, vrienden enz. Met hoe je in je vel zit, ga zo maar door. En tuurlijk misschien begin je met je eetprobleem na het kijken van ANTM, maar als je zelfverzekerd genoeg bent (sterk genoeg) dan kan je die dwang tegen houden!!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:07

jipkip schreef:
Squit schreef:
idd..

Ik doe echt heel erg mn best om te ontcijferen wat jij hier duidelijk probeert te maken maar het lukt me niet. Echt niet rot bedoelt, maar wat bedoel je nou? Want je zegt twee keer iets over ''als je een kilo te weinig weegt.'' En die twee dingen spreken elkaar tegen. Ik wil echt ECHT niet mierenne*ukerig doen, maar ik begrijp gewoon niet wat je bedoelt. Bedoel je dat als je te weing weegt je dat er gewoon aan kunt snacken, maar dat je pas een probleem hebt als je teveel weegt?
Want dat zou echte onzin zijn. Aankomen is vaak veel en veel moeilijker dan afvallen.