Nekwervel gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Nekwervel gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:45

He wat een vervelend nieuws. Tja, hij heeft wrs alleen naar het gebroken bot gekeken en niet naar de andere wervels. Boos!

Ja wat dat paardrijden betreft ben ik echt een mazzelaar geweest. Ik heb ook wonder boven wonder nauwelijks pijn aan mn nek gehad...

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 16:51

@ Anneke2384 De eerste dagen in het ziekenhuis hebben ze elke dag foto’s gemaakt omdat er toen ook al sprake zou zijn van verschoven wervels. Omdat ze toen niet verder verschoven was er geen probleem. Niets aan het handje… Maar nu bleek dus dat ze wel verder naar voren en beneden aan het kantelen waren ondanks de kraag. Ik weet niet of ie verkeerd is afgesteld, die arts ass kon op geen enkele vraag antwoord geven dus deze waarschijnlijk ook niet. Het is te hopen dat ik snel meer weet volgende week.
Woon idd alleen ( al 10 jaar) en zit dus nu bij mijn ouders in huis, kon eerste dagen natuurlijk niets en het is gezelliger dan alleen thuis.

@Fnenn Thxs. Het was idd heel knullig

@ Iris82 waar hij naar keek weet ik niet maar in ieder geval niet naar het goede! (misschien was hij wel onder de indruk van mij)

Bedankt voor jullie medeleven en ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:27

Had je sexy lopen knipogen naar em? Knipoog Novi toch.....Tong uitsteken
Zie je morgen! x en aai over je bol!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:18

bonnielau schreef:

Je kent me toch! Duivel
Zo ben ik niet..........(zo leuk was hij niet) Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:15

He balen zeg, dat er geen beter nieuws was...

sterkte!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:38

Novice schreef:
bonnielau schreef:

Je kent me toch! Duivel
Zo ben ik niet..........(zo leuk was hij niet) Knipoog

Haha, zo ben jij echt wel Haha!
Was gezellig he vanmiddag, laten we hopen dat je donderdag wat meer duidelijkheid hebt...
Bonnie was trouwens duidelijk beledigd dat jij niet mee was, ze liet zich niet eens van haar beste kant zien...

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:23

Nee ze was er gewoon vervelend van! Tong uitsteken

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:20

Nouvel schreef:
He balen zeg, dat er geen beter nieuws was...

sterkte!

Mag je zeggen ja, duurt allemaal veel te lang zo.
Had me ook niet echt voorbereid op dit nieuws, ik dacht echt "als dat botje aan elkaar zit gaan we revalideren!"
Maar dat er nog tegenslagen zouden komen had ik echt niet verwacht

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:15

Gatver novice das balen zeg, sterke maar weer en succes bij de komende afspraak, je wordt ook zo stom altijd behandeld in het ziekenhuis, ze kijken maar half heb ik het idee van en je kan weer gaan.

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:17

Pfff, die arts-assistenten ook.... Gelukkig is het alweer bijna donderdag! Hopelijk dan wel iemand met ervaring!

Niet om je te ontmoedigen, maar nekletsel gaat gewoon erg langzaam.

Bij een whiplash kan het jaren duren en ik heb van mensen gehoord die er nog steeds last van hebben in behoorlijk ernstige mate. Ben een tijd lid geweest van een forum maar daar ben ik mee gestopt omdat ik daar niet vrolijker van werd. Ik mail nog wel met een jongen, maar die is net als ik bijna klachtenvrij.

Ik begreep dat ze bij jou die diagnose niet hebben gesteld, dus weer een geluk bij een ongeluk.
(dan had je ook andere klachten moeten hebben)

Bijt ff door, donderdag weet je meer!

Groetjes, Anneke

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:17

Wat mijn ervaring is, is dat je beter je nek kunt breken dan een whiplash hebben. Nouja, zolang het een stabiele breuk is dan.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:47

De kogel is door de kerk! Vrijdag 27 april zal ik geopereerd worden!
Ik had 2 keuzes:

1) niet opereren; nog 2 maanden met deze "harde" kraag blijven lopen met het risico dat er over 2 mnd alsnog geopereerd moet worden. (nekwervels schijnen slecht aan elkaar te groeien door de microbewegingen die de wervel ondanks het immobiliseren nog steeds maakt) Daarbij kwam dat als het wel aan elkaar groeit de wervel nog steeds scheef staat en ik daar in de toekomst dus last van kan krijgen

2) wel opereren; 1 uur op de OK dan 2 a 3 dagen logeren in het ziekenhuis en vervolgens naar huis met een hoge "zachte" kraag. Ze zetten tussen mijn wervel een bolletje met haakjes en puntjes + een stukje bot uit mijn heup, dat moet aan elkaar groeien en de wervels zitten aan elkaar. (als de arts het niet vertrouwd zet hij er nog een plaatje tegenaan maar hij ging er van uit dat dat niet nodig is) Het herstel verder is beduidend sneller dan wanneer er niet word geopereerd.

De keuze was voor mij dus niet moeilijk. Mits alles meezit ben ik met deze operatie dus eerder weer de oude Go jij! Go jij!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:54

Nou dat klinkt goed! Al is opereren natuurlijk geen pretje! Al klinkt het beter dan optie 1! en het gaat om het resultaat Lachen

Ik ga voor je duimen!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:07

Klinkt goed Mirjam!

27 april al, dat is al snel, wel fijn dat het zo snel al kan, wie weet zie ik je dan nog op het werk voor ik verhuis Haha! Dat zou erg leuk zijn! Alhoewel ik nog vaak genoeg langs zal komen hoor!

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:00

Gefeliciteerd! Fijn dat je nu wel een goede arts hebt gehad die je duidelijkheid heeft gegeven.

Keuze is idd niet moeilijk, zou echt hetzelfde gedaan hebben!

Je herstelt sneller, en een zachte kraag is beter te doen dan een harde (en "mooier"), hebben ze er nog een tijdsduur aan gegeven?

Lijkt me wel spannend, dat ze aan je nek gaan rommelen, maar dan slaap jij waarschijnlijk... Haha!

Groetjes Anneke

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:12

Is idd spannend dat gerommel in mijn nek, ze maken aan de voorkant een sneetje en gaan dan de hele hals door naar achteren brrrrrr krijg al kippevel als ik er aan denk.
Daar maar niet te veel aan denken, als het goed is ben ik in een diepe slaap Slapen dus merk ik er niets van

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:17

Jee, spannend zeg!

Nu maar hopen dat je dan inderdaad snel weer opknapt!

Sterkte!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:27

niet leuk..... zelf heb ik een soortgelijke operatie gehad, alleen niet in mijn nek. Ze hebben een 'wig' uit mijn bekken gezaagd en zijn toen via mijn buik (snee van boven de navel top top het schaambeen en alles eruit gehaald) naar mijn ruggegraat gegaan. Hebben daar een versleten tussenwervelschijf weggehaald en de wig er tussen geplaatst. Alles is er volgens mij weer ingestopt (want ik mis niks) en de boel is gehecht. Daarna heb ik vijf weken helemaal plat gelegen, ik mocht alleen mijn hoofd en armen bewegen. Het was een langdurige toestand. Na 6 weken ziekenhuis had ik een korset van van mijn linkerknie tot onder mijn borst. Na 3 maanden is de pijp van het korset gezaagd, toen kon ik tenminste weer zitten, en weer 3 maanden later is het gipskorset verwijderd en kreeg ik een licht afneembaar korset. Je kunt je misschien voorstellen hoe heerlijk het was om na ruim een half jaar weer lekker te douchen, en mijn rug weer te wassen. Maar het mooiste van alles is dat ik van mijn rugproblemen af was. Dat is nu 16 jaar geleden en ik heb nog steeds een zwakke rug, maar ik kan wel weer alles doen, en voor de operatie waren er dagen dat ik niet meer kon lopen, dus ik heb er heel veel bij gewonnen. Meid, die paar dagen ziekenhuis komen wel om, de operatie merk je niets van, en over een poosje is de heleboel goed aan elkaar gegroeid en dan ben je het zo weer vergeten. Sterkte ermee, het komt vast helemaal goed.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:28

succes iig! ik hoop voor je dat de operatie goed verloopt en dat je daarna snel kunt revalideren!

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:35

Succes en sterkte Novice, zal voor je duimen dat alles goed gaat!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 23:15

Weet je wat me opvalt de laatste tijd; er zijn heel wat mensen hier op bokt die onlangs een rug of lendewervel hebben gebroken, maar verder geen mens met gebroken nekwervels.
Ik ben op de zijkant van mijn kont gevallen en door de smak van mijn bovenlichaam naar de grong is die wervel gescheurd.
Nu even een vraagje voor de gedupeerde onder ons: Hoe zijn jullie precies gevallen?

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:37

Ik ben ook op de zijkant van mijn kont gevallen en doorgezwiept zeg maar. Ik voelde het krakken. Had in het begin ook last van mijn schaambeen omdat ik op het bot was gestuiterd van mijn kont.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:04

Ik ben zeg maar plat op mijn rug gevallen, mijn hoofd en benen hadden de grond tijdens de val niet eens geraakt..Heel vreemde val was het dus!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:46

Oe, dat klinkt niet zo leuk. Nagelbijten / Gniffelen sterkte!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:06

Nou wil je heel veel succes wensen voor de operatie!