ontsteking alvleesklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Re: ontsteking alvleesklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:44

Ondertussen ligt mijn schoonzusje nog steeds in het ziekenhuis.. ze weten nog niet hoe en wat, ze gaat nu wel van de chirurgie af en naar de interne afdeling.. misschien gaan ze nu iets doen..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:36

@ james100,

Er zijn dus nog geen uitslagen binnen van haar?
Beterschap en sterkte gewenst.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:55

Sjemig James, dat duurt wel erg lang zeg die onduidelijkheid. Ik neem aan dat ze haar geregeld prikken om naar de waardes van haar bloed te kijken?
De bloedwaardes van mijn zusje waren de eerste periode helemaal normaal, terwijl ze wel met enorme pijnen in het AMC lag. Dat was zo'n raadsel voor de artsen. Doordat ze op het laatst zo geel ging zien, moest er dan toch echt wat gaande zijn (dat was na haar operaties)..
Veel sterkte hoor, bah wat zenuwslopend zeg voor jullie.

Dwertje, hoe gaat het vandaag met je vader? Vast een erg drukke dag geweest.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 16:22

james100 schreef:
Ondertussen ligt mijn schoonzusje nog steeds in het ziekenhuis.. ze weten nog niet hoe en wat, ze gaat nu wel van de chirurgie af en naar de interne afdeling.. misschien gaan ze nu iets doen..

He wat naar voor jullie dat er niets bekend is.Ik weet wat het is om in onzekerheid te zitten.Gelukkig gaat het op het moment goed met mijn vader.Hij is lekker thuis om aan te sterken en zich voor te bereiden op de operatie.Zijn galblaas moet er nog uit maar hij was te zwak en te mager om hem nu te opereren.Dus we zijn er nog niet mee klaar,maar wel lekker dat hij gewoon thuis is dan gaat mijn leventje weer gewoon door.Het was best zwaar om 2 keer per dag naar het ziekenhuis te rijden.Gelukkig is het lekker weer zodat mijn vader af en toe lekker buiten kan wandelen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:48

Fijn dat je vader weer thuis is.
Laat hem niet overmoedig worden.
beterschap!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:05

ja dat is makkelijk gezegd,hij voelt zich tip top in orde.Mijn vader is net als mij nooit ziek en als we ziek zijn dan proberen we gewoon door te gaan.Dat is niet altijd goed maar ja zo zijn wij.Dus ik kan mijn vader niet afremmen en maar hopen dat hij goed naar zijn lichaam luisterd.Het is een eigenwijze man(van wie zou ik dat toch hebben) Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:14

Gelukkig zal zijn lichaam hem wel terug fluiten; alleen heeft hij dan kans op een terugslag of een langere periode voordat hij geopereerd kan en mag worden.
Het straft zich vanzelf wel.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:55

Fijn dat je vader thuis is..ik kan me zo goed van hem voorstellen dat hij van alles wilt, hopelijk kent hij zn grenzen goed. Mijn zusje is net zo. Ze mocht destijds een dagje met verlof elk weekend, rolstoel in, infuus erin, zakje mee en de open wond met golfdrain en dr buik. Was in de carnavalsperiode en daar wilde zij zo ontzettend graag heen. Ik zat thuis in spanning om op haar te wachten en ze kwam maar niet, ik echt over de zeik, zat mevrouw, met alle toeters en bellen in dr rolstoel in de kroeg!!! Ja, want ze wilde heel eventjes de sfeer proeven en iedereen zien. Ik snapte haar wel, bedoel op een avond toen zij in kunstamtige coma werd gebracht, kwamen de artsen de familie bij één roepen en andere familileden moesten gebeld worden, omdat de arsten vermoedde dat zij 12uur die nacht niet meer zou halen. Men moest komen om afscheid te nemen... als je dan 2 maanden later in je rolstoeletje naar buiten rijd, voor een dagje verlof ben je zoooo blij dat je weer wat van het even meekrijgt. maar man man wat was ik kwaad, haha. Gelukkig viel het allemala mee en kreeg zij niet daardoor haar terugslag. Dus hopelijk voor je vader dat jij goed de rust zal nemen die zijn lichaam nodig zal hebben. Die galblaas zal er immers toch gauw uit moeten.
Geniet jij untussen even van je dagelijkse ritme, welke minder enegrie vreet dan een paar dagen zo met je pa in het ziekenhuis he. Sterkte.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:58

@ iedereen, ja ze wordt elke dag geprikt en al die tijd (bijna 2 maand nu) blijft er een hoge waarde (ontsteking) te zien.. De uitslagen zijn voor zover ik weet nog niet binnen.. beetje banketstaaf hoor want ze woonde net een kleine maand samen.. mijn broertje zit dus alleen thuis of in de auto naar het ziekenhuis.. das niks voor ze.. heel erg vervelend, maar ze mogen er van mij nu wel eens echt iets aan gaan doen..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 19:56

Dat is niet zo mooi,maar je moet maat zo denken Dromene is daar in goede handen.Natuurlijk is het nooit fijn als je geliefde in het ziekenhuis ligt maar je staat machteloos en kunt alleen maar afwachtten.Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan,ik weet er alles van.Het is ook voor het thuisfront ontzettend zwaar,dus steun je broer maar goed want die zal het ook nodig hebebn.Heel veel sterkte met je schoonzus en hopelijk komt alles snel weer goed

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:02

@ james:

Zolang er een heftige ontstekingsreactie aantoonbaar is, wacht men liever met opereren. De risico's op complicaties zijn veel te groot, veel slechtere wondgenezing.
Tenzij men geen andere keus heeft.

Dergelijke operaties worden "smerige" operaties genoemd en worden aan het eind van de dag uitgevoerd om de OK heel goed na de tijd te kunnen steriliseren.

Heel veel sterkte aan iedereen, beterschap aan je schoonzusje.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 16:10

zo dat is weer even geleden,maar het gaat ook zo goed met mijn vader.Hij is al aangekomen en voelt ziich prima.Vrijdag moet hij weer terug naar het ziekenhuis om bloed te prikken en misschien dat we dan iets meer horen wanneer de operatie zal zijn.Ik hoop dat die op korte termijn kan zodat mijn pa echt aan zijn herstel kan gaan werken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:28

Kijk, zo hoort het, geen nieuws is goed nieuws in dit geval Lachen Super..spannend allemaal hoor en erg bijzonder hoe je vader zo snel aansterkt he.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:50

@ Tienus, ik weet dat ze niet graag opereren als er een ontsteking zit, (mijn mama werkt op de OK) maar ik vidn het gewoon veel te lang duren..

@iedereen.. dank voor de steun.. en ik zal broerlief steunen..

Mijn schoonzus is speciaal gisteraaf op visite geweest bij ons, mijn vechtgenoot was jarig.. ze mocht een nachtje thuis slapen, vandaag weer heen..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 19:50

ja dat schiet niet op,maar zoals jezelf al zegt zolang er een omtsteking zit kunnen ze niets.Het enigste wat je kunt doen is heel veel geduld hebben,maar ik weet uit ervaring dat dit moeilijk is.Mijn vader moet vrijdag bloed prikken en maandag op controle naar het ziekenhuis dus misschien dat we dan weten wanneer de operatie gaat plaats vinden.Heel veel beterschap voor je toegewenst james en toy toy toy,het komt allemaal wel weer goed

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:55

He wat fijn James dat je schoonzusje even een avondje naar huis mocht en wat lief dat ze ipv met haar man thuis bijkomt, naar de verjaardag van jouw 'v'echtgenoot gaat, hihi...(leuke woordspeling, die houd ik erin)..we duimen ook voor jou dat ze zo gauw mogelijk vorderingen mag maken.

Spannend dwertje, ik wens je nu vast succes voor vrijdag, gok dat je vader moet wachten tot maandag op de uitslag, maar wie weet. Geen idee nl of ik er morgen aan toe kom om hier even wat te zeggen Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:43

@Dwertje.. succes..
@Kimberley... we wachten af..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:16

@ james; ik hoop dat het haar goed heeft gedaan om even thuis te zijn.
Was alle gereis en visite niet teveel voor haar?

@ Dwertje:
spannende dag vandaag, het zou fijn zijn als je vader het groene licht krijgt voor een operatie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:34

Hoe gaat het intussen met de patiënten.
Ik hoop het voor iedereen langzaam maar zeker de goede kant op gaat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:40

hihi, ik moest toevallig ook aan jullie denken. Ben erg benieuwd aan verloopt alles wat gemakkelijker.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:21

ja hoor bij ons verloopt alles rustig.Mijn vader heeft bloed laten prikken en alles was goed.Over 2 weken moet hij bij de chirurg komen en dan word er een afspraak gemaakt voor de operatie.Alleen klopte de gegevens niet allemaal in het ziekenhuis.Er stond op de ontslagbrief dat er galstenen zijn verwijderd en de arts waar hij maandag op controle was die zij dat er geen galstenen waren weggehaald.Toen zij mijn vader dat dat wel gebeurd was en dat die dokter maar eens goed in zijn paperen moest kijken.Toen bleek dat die arts helemaal geen papieren had van mijn vader,was hij kwijt.Dus mijn vader best pissig want ze hadden zijn afspraak voor die ochtend ook al verkeerd ingepland.Op het briefje van mijn vader stond half 12 en in het ziekenhuis hadden ze hem om half 11 staan.Dus het liep niet echt soepel.
Maar het gaat verder gelukkig heel goed met hem,ook is hij al behoorlijk aangesterkt.Nu maar jhopen dat er straks geen ellenlange wachttijd is voor de operatie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:37

Je kunt de zorgverzekeraar inschakelen voor wachttijdbemiddeling.
Dat heb ik destijds ook gedaan voor mijn galoperatie.
Toen hoefde ik maar 4 weken te wachten in plaats van een half jaar.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:57

ja hoor daar ben ik dan eindelijk weer.ik heb de laatste tijd veel aan mijn paardjes besteed.
Mijn vader is afgelopen vrijdag op controle geweest en weet nu nog niets.Zijn bloed was nog niet helemaal goed,en dat moest hij weer laten prikken.Over 2 weken moet hij weer terug op controle komen.
Hij baalt als een stekker want hij ziet echt op tegen de operatie,nou ja in ieder geval tegen het ziekenhuis.Vooral in bed liggen valt hem zwaar.Maar nog steeds geen datum voor de operatie dus.
Mijn vader voelt zich wel super goed en heeft verder nergens meer last van gelukkig.
Het blijft dus wachtten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:15

Sjee dat duurt lang he.. maar met wat geluk voor je vader mag hij een operatie als deze na 3 dagen alweer naar huis, mss houden ze hem iets langer ter observatie, omdat de alvleesklier al gevoelig is..duimen dus maar en afwachten..
lekker hoor dat je goed tijd had voor je paardjes, vooral met dit schitterende weer goed voor de ontspanning Lachen

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 12:31

ja mijn vader is gisteren op controle geweest en alles is goed hij mag geopereerd worden.Binnen 2 tot 3 weken ontvangt hij de oproep.Ze weten nog niet hoe ze het gaan doen want dat kunnen ze pas tijdens de operatie zien.Als er geen verklevingen zijn dan kan het via laproscopie en zijn er wel verklevingen dan moeten ze een incisie maken.Dus nu is het wachtten op de oproep,maar er zit schot in de zaak.