wie is er bang voor de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Re: wie is er bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:20

Ben ook wel bang voor de dood.
Heb dit al van jongs af aan.
Toen ik nog klein was durfde ik vaak niet te gaan slapen, omdat ik bang was dat ik niet meer wakker werd.
Hoe ik eraan kom weet ik niet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:22

Skitter schreef:
LarissaXX schreef:
Wat ik wel heel erg zou vinden is nog dingen op mijn hart hebben, die ik mensen wilde vertellen, en dan doodgaan. Of andersom, als die mensen doodgaan waartegen ik nog wat wilde zeggen.

Dit vind ik ook zo moeilijk. Elke ochtend als mijn vriend naar zijn werk gaat denk ik dat ik hem wel nooit meer terug zal zien. De laatste tijd hebben we nogal vaak ruzie, maar voortaan ga ik toch proberen om niet weg te gaan met ruzie, of zonder te zeggen dat ik van hem hou etc etc.

Hij moet veel in de auto voor zijn werk, ben als de dood hij ooit een auto ongeluk krijgt ofzo....

Zo, inderdaad!
Mijn vriend en ik zijn al 5,5 jaar samen en eigenlijk gaat het altijd erg goed.
Maar we hebben eenmaal ruzie gehad en toen is hij boos weggegaan en heeft toen een flink auto ongeluk gehad
Hij had zelf niets!, maar van zijn auto was niets meer over...
Sindsdien staan we bij veel dingen veel meer stil
Zoals nooit met ruzie van elkaar gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:25

Ga nooit heen zonder te groeten
Ga nooit weg zonder zoen
Wie het noodlot zal ontmoeten
Kan het niet meer doen
Ga nooit weg zonder te praten
Dat doet een hart soms zo'n pijn
Wat je 's morgens hebt verlaten
kan er 's avonds niet meer zijn.

Dat is zeker zo
En dat proberen wij ook echt na te leven Ja

Overigens ben ik wel bang voor de dood van mijn vriend, maar niet die van mezelf.
Maar een wereld zonder hem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:32

Ik ben juist helemáál niet bang voor de dood! Nouja, zoals RK zegt, wel de dood van mijn dieren, familie en vrienden, maar niet om zelf dood te gaan. Lachen

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:41

runningkawa schreef:
Ga nooit heen zonder te groeten
Ga nooit weg zonder zoen
Wie het noodlot zal ontmoeten
Kan het niet meer doen
Ga nooit weg zonder te praten
Dat doet een hart soms zo'n pijn
Wat je 's morgens hebt verlaten
kan er 's avonds niet meer zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
mijn opa en oma zijn ook met ruzie uit elkaar gegaan en mijn opa heeft toen een dodelijk ongeluk gehad. Dus ik ben er echt mee op gegroeid dat je nooit met ruzie uit elkaar moet gaan maar het eerst moet uitpraten.

Zelf ben ik niet bang voor de dood van mezelf maar wel dat de mensen om me heen dood gaan zoals mijn ouders, zus, vriend, mijn katten en mijn paard daar moet ik echt niet aan denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:44

ow gatver..krijg er gewoon kippenvel van.
Als of zo'n ongeluk zo niet erg is genoeg is, maar op die manier helemaal Verdrietig
Lijkt me dat je je dan zó schuldig voelt.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:50

Ja dat lijkt mij ook ik zou me verschrikkelijk voelen. Je kan het dan nooit meer goed maken hoe graag je ook wilt.

Ik heb het zelf niet mee gemaakt dat het allemaal gebeurd is want toen leefde ik nog niet Clown
Het was de vader van mijn vader. En mijn vader was toen 20 jaar. Ook erg jong dus om je vader te verliezen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:01

Ik ben veel te luchtig over de dood. Als mensen huilen wanneer ze iemand hebben verloren, kan ik dat soms geen eens begrijpen (wel dat ze de persoon missen, daar niet van).
Nee, ik ben niet bang voor de dood.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:19

ik ben soms helemaal niets bang voor de dood, en soms heel erg.
Soms denk ik van, ik geniet nu lekker, en ach ja ik ga ooit dood dat hoort bij het leven. Maar andere keren denk ik van, eens komt die dag, en die dag kan net zo goed vandaag zijn, ik ben dan ook heel benieuwd hoe ik doodga. Het moeilijke vind ik ook dat ik echt geen idee heb wat er na de dood komt, ik zou zo graag ergens in willen geloven. Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar weg bent. Maar op dezelfde manier vraag ik me wel eens af wat het leven nou eigenlijk is.
Probeer iig te genieten zolang je leeft.
Ik ben trouwens ook echt bang om mensen en dieren te verliezen, misschien nog wel meer dan dat ik zelf doodga, ik weet het niet.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:28

rachelthinka schreef:
hoe ik dat weet?? tja daar kan ik vrij simpel op antwoorden, ik ben christen en in de bijbel staat mijn uiteindelijke toekomst, (voor geintreseerden staat in openbaringen, het laatste hoofdstuk, is ook het laatste hoofdstuk uit de bijbel, en ja ik geloof dit echt)

Amén! Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:36

ik ben niet bang voor dood, wel om dood te gaan. of ik pijn zal hebben en zo. dat lijkt me niet fijn. ik ben ook banger dat mensen om wie ik geef doodgaan. dit heb ik al van kleins af aan.
ik geloof dat ik er nog ben na mijn dood, ik geloof in Gene Zijde. dit vind ik een fijn idee, ik ga lekker spoken met Rambo later. 'Het zwarte paard en zijn ruiter galloperen door de straten van Lelystad!!...' hahaha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:38

Veirl schreef:
Ik ben veel te luchtig over de dood. Als mensen huilen wanneer ze iemand hebben verloren, kan ik dat soms geen eens begrijpen (wel dat ze de persoon missen, daar niet van).

Mag ik vragen of jij al eens een hele naaste bent verloren?
Een opa of oma waar je een erg sterkte band mee had, of een vader of moeder?
En hoe ervaar je dat dan?
of de gedachte daaraan?

Lijkt me wel makkelijk, daar iets luchtiger in te zijn Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:41

Ik ben heel erg bang om mensen te verzliezen
waar van ik heel veel houw ! Verdrietig Boos! meschien omdat het
alle maal al niet zo goed gaat in familie.
Maar zelf ben ik er nog niet echt bang van !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:13

Ik ben heel erg bang voor de dood,
echt heel erg.
Misschien vooral voor het onbekende... hoe zal het voelen om dood te gaan?
Waar kom je terecht, en kom je wel ergens terecht?
En ben ook bang voor het verdriet wat ik zelf zou hebben, klinkt miss stom,
maar ik denk dan van:
Als er 'aan onze kant' iemand dood gaat verliezen we diegene, daar kun
je nooit meer mee praten, lachen etc. , maar zou het andersom ook zo
werken? Want als je zelf dood gaat kun je ook niet meer bij je geliefden
zijn, met ze lachen, enz...
Misschien stom, maar denk echt na over dat soort dingen...

Ben dus echt heel bang om dood te gaan, zoals ik al zei:
voornamelijk om het onbekende. Maar wie weet slijt het nog...

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:35

Ik heb er ook bang van .. de mannier hoe ik dood zou gaan, waar, wanneer.. Doet het pijn, is er zoiets als 'hemel'? .. En vooral wat er gaat gebeuren met familie & vrienden als ik er niet meer ben..
Over zo'n dingen zit ik vaak te piekeren..

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:40

Als ik er bij na denk, ben ik wel bang voor de dood ja..

Toen me vader net was overleden, kon ik vaak niet slapen.. was vaak bang dat ik ook dood zou gaan.
Maar ik denk nu vaak, geniet van de dingen die je nu hebt, en heb dat gevoel nu veel sterker gehad.. strax kan het niet meer

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:38

ik ben er dus aan de ene kant wel bang voor maar andere kant niet
aan de ene kant denk ik wil niet weg,aan de andere kant denk ik ,dan ben ik verlost van deze pijn/verdriet hier,maar ik heb nog nooit een famalie lid verloren,
ik ben er s'avond's wel bang voor,heel raar maar dat komt om dat ik bang ben voor geesten:(schaam):#

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:41

Heb toen ik kleintjes was heel hard zitten huilen, omdat ik echt heel erg bang was voor de dood..

Natuurlijk vind ik het nu nogaltijd erg angstaanjagend als ik er bij stil sta, maar echt niet meer zo als vroeger. (toen ik echt nog kleintjes was)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:42

Toen ik klein was droomde ik altijd dat ik dood ging, Moest ik altijd erg huilen enz. Ja ik ben bang voor de dood Lachen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:52

Ik ben niet bang voor de dood.
Als hij komt, dan is het gewoon mijn tijd.
Wel jammer voor degene die ik achter laat, mijn huisdieren enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:01

Veirl schreef:

Ook al weet ik dat dit niet het einde is, ik zou er kapot van zijn als ik iemand zou verliezen waar ik ontzettend veel van houd.

Je kunt elkaar nooit meer aanraken, omhelzen, enz.

Slechts dit leven is stoffelijk.

Wat er met mijn dieren gebeurt als ik overlijd heb ik allemaal geregeld. Ik wil aleen het beste voor me. En sinds ik zo'n 3 jaar geleden heel ziek ben geweest en dit ternauwernood heb overleefd, is dit toch een belangrijke rol bij mij gaan spelen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:07

Mijn trainer (paardrijden) is afgelopen week overleden, de klap is nog niet helemaal gekomen, ben nu eigenlijk alleen maar bezig om mensen die dichter bij hem staan te helpen. De echte tranen komen nog wel. (hij was niet alleen maar een persoon die mij lesgaf, hij heeft mij heel veel levenslessen gegeven en dat niet alleen.)

Bang voor dood ben ik niet, ben er zelf dagelijks mee bezig. Dan denk ik altijd, o nee niet doen, ik heb nog een poezebeest waarvoor ik moet blijven en heel misschien krijg ik een paard, ik moet er voor hem zijn.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:09

Een tijdje ben ik heel bang voor de dood geweest, en toen opa overleed werd het heel erg.... Ik heb nu een beetje controle over m'n nachtmerries, als troost geloof ik maar in een hemel. Je hebt er niks aan om bang te zijn, je gaat toch ooit dood. Geniet van je leven zoals het nu is!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:15

Ben niet bang voor de dood. Wel bang voor wie dan mijn dieren 'overneemt'
En bang voor de dood van anderen Ja

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:30

Ik ben zelf niet bang voor de dood. Door mijn werk als verpleegkundige maak ik vaak mee dat mensen overlijden en dat gaat in de meeste gevallen heel vredig. Als mensen rustig zijn overleden zie je vaak ook een ontspannen/vrolijke blik op het gezicht verschijnen, ongeveer een half uur na het overlijden. Dit vind ik altijd heel mooi, krijg dan echt het gevoel dat ze in een betere wereld zijn ofzo. Ja

Sinds het plotselinge overlijden van mijn vader ben ik wel heel bang geworden voor het overlijden van mijn naasten, zoals mijn moeder en vriend. Het idee dat ze op een gegeven moment er niet meer zijn kan me soms een enorm benauwd gevoel geven. Ze nooit meer iets vertellen, kunnen knuffelen etc.

Ik probeer die gedachte altijd zo snel mogelijk uit mijn gedachten te verbannen. Ik probeer gewoon te genieten van ze zolang als ze hier zijn! Zodat ik nooit het idee krijg van: had ik maar... Maar de ene keer lukt dit beter dan de andere keer. Scheve mond