waarom schamen voor huilen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iwayalover

Re: waarom schamen voor huilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:15

Ik huil thuis als ik kwaad of verdrietig ben wel snel. Vooral tijdens de menstruatie.
Maar in een andere situatie dan thuis huil ik liever niet. Voel me dan op de een of andere manier nogal 'klein'

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:59

Ik wou dat ik soms een bij iemand anders lekker een potje kon janken... Zou wel opluchten denk ik

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:37

Ik huil heel snel, ben echt een emotioneel persoon Haha!
Mijn vader zegt wel altijd dat ik niet moet huilen, hij vindt het aanstellen.
Maar daar trek ik me niks van aan, ik schaam me er niet voor, het is gewoon het uiten van je emoties en daar kun je niks aan doen.
Ook kan ik gewoon met mensen erbij huilen, maar dan toch wel bij mensen die ik vertrouw.
Ik zat laatst zelfs op school te huilen toen ik met mijn beste vriendin praatte Clown (met een reden hoor)
En bij mijn vriendje huil ik ook gewoon als het moet.

Nee ik vind niet dat je je moet schamen voor huilen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:11

Ik huil echt nooit bij mijn ouders.. die interesseren het denk ik niks als ik verdrietig ben ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Als ik moet huilen huil ik gewoon, het kan me dan ook niet veel schelen waar ik ben en wie er om me heen is.

Ik denk dat mensen niet graag huilen, omdat je je toch kwetsbaar opstelt, je laat je zwakke punt zien en daar ben je nooit trots op natuurlijk. Lachen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:20

bij anderen huil ik nooit ( wel tranen in mijn ogen van sommige dingen die herinneren aan nare gebeurtenissen ) maar als ik alleen thuis ben wil ik nog wel eens als ik boos ben of het even niet meer zie zitten even de tranen laten gaan

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:56

Als ik mijn maandelijkse periode heb huil ik heel erg snel. Iemand hoeft maar wat negatiefs te zeggen en de tranen komen al. Probeer het altijd in te houden, anders krijg je weer van die vragen van wat is er? terwijl het ze helemaal niet interesseerd Nagelbijten / Gniffelen

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:01

ik huil niet zovaak, maar moest vandaag wel huilen om iemand die ik niet ken en die overleden is... zal wel gekomen zijn omdat iedereen om mij heen ook aan het huilen was

ik vind niet dat je je er voor moet schamen, het hoort bij het leven..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:03

Ik huil niet snel, en bij mensen waar ik niet zo veel persoonlijk mee heb kan ik dat ook veel beter verbergen. Thuis huil ik alleen als ik alleen ben, maar als er bv een vriendin of collega vraagt hoe het gaat als het heel slecht gaat, dan kan ik dat toch even niet meer inhouden Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat veel mensen zich toch schamen omdat ze zich niet zo kwetsbaar op willen stellen, en omdat ze niet zielig gevonden willen worden.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:07

Veel mensen schamen zich voor tranen omdat ze dan mhun kwetsbare kant laten zien. Dit vraagt wederzijds vertrouwen. Als je iemand niet (helemaal) vertrouwt, zal je het moeilijker vinden om je tranen te laten zien dan wanneer je iemand wel vertrouwt. Mensen kunnen misbruik maken van jouw kwetsbaarheid.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:11

ik schaam me soms dan ook wel Bloos
maar bij mij in de klas moeten ze alles weten of ze geven iemand de schuld dat die zou pesten Boos!
(wat ook nergens op slaat) maar heb geen goede situatie altijd thuis en dan loop ik gewoon de klas uit Knipoog
als ik moet huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:12

ik schaam me voor huilen omdat mijn gezicht dan zo raar wordt en rare kleuren krijgt Clown

en omdat je bij huilen een kwetsbare emotie laat zien en ik huil bijna nooit in het bij-zijn van anderen, zelfs thuis niet! Als ik toch moet halen trek ik mij terug ergens waar niemand me kan zien, ik loop gewoon weg van de rest zegmaar en als ik weer rustig ben keer ik weer terug, sommige vinden het raar maar ik vind het fijn..

terwijl er bij ons thuis toch echt wel veel gejankt wordt!!

ik kan me de laatste keer dat ik in het bijzijn van anderen heb gehuild ook nog heel goed herrinneren een jaar geleden toen er bij ons thuis iets gebeurde wat echt heel hectisch was en toen op een gegeven moment barste de bom en gingen alle kranen los bij mij, de kranen van frustratie, woede, machteloosheid en verdriet..

de keer daarvoor was volgens mij toen ik aangereden was op de fiets van me pa (fiets kapot, mijn knie kapot) ik eerst door naar stal ging en daarna pas naar huis en het nummerbord niet had genoteert of had gebeld en mijn vader zoooo boos was, toen werd ik eerst heel boos en op een gegeven moment ben ik maar gaan janken weer uit frustratie en woede en niet begrepen worden Huilen Clown Cool Vork
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-07 22:46, in het totaal 3 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:12

saskiakefie schreef:
Waarom word je eigenlijk een aansteller genoemd als je moet huilen, en waarom schaam je je er voor als je het doet in bij zijn van andere mensen?
Ik zelf hoef niet zo snel te huilen, maar ik vraag het me eigenlijk af.. Huilen

Huilen is voor veel mensen een teken van zwakte denk ik. Het laat iets zien van jezelf, als je huilt is dat niet zomaar, het is een heel diep en sterk gevoel.
Het is een gevoel dat iets zegt over jou en is dus iets heel persoonlijks.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:28

Omdat je je dan kwetsbaar opstelt misschien ? Mensen willen niet als kwetsbaar worden gezien, maar als een sterk persoon..

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:31

De laatste tijd ben ik extreem emotioneel, er zijn wat dingen gebeurt die me niet in de koude kleren zijn gaan zitten, dus er hoef maar dit te gebeuren en Leen jankt de boel bij elkaar, ik schaam me er niet voor, het is een uiting dat ik me ellendig en machteloos voel en mensen mogen dit van mij gewoon zien!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:58

Ik huil eigenlijk bijna altijd uit boosheid, en dan wil ik niet huilen, omdat mensen het dan verkeerd uitleggen. Maar als iets me echt zo hoog zit dat er tranen door komen dan jank ik gewoon lekker een eindje weg. Liever niet waar mensen bij zijn, maar ik schaam me er ook niet voor. Mensen die amper emoties laten zien, die vind ik pas eng Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 19:25

Vandaag was ik onder de eerste les inneens heel beroerd geworden. Er was inneens een vlek voor mijn ogen, waardoor ik niet mee gewoon kon zien, echt heel eng. En het duurde geen 2 minuten, nee een paar uur. Het bleek dat ik micraine had. (ik weet niet precies hoe je het schrijft.) Toen moest ik inneens in de klas huilen, maar dat was meer omdat ik het heel eng vond, ik had het nooit gehad....

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:36

Ik vind nergens op slaan als mensen zicht gaan schamen omdat ze moeten huilen. Als je moet huilen moet je nou eenmaal huilen niks aan te doen toch Knipoog

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:02

Soms op momenten kan ik ineens in tranen uitbarsten, en soms kan ik niet stoppen met lachen.
Best wel raar, want als ik huil weet ik (soms) nieteens waarom ik huil.
Tjaa,, ik zie het niet echt als teken van zwakheid, maar gewoon uiting van gevoelens. Lachen

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:55

Ik huil niet graag in het bijzijn van veel mensen of mensen die ik niet goed ken omdat ik niet graag alle aandacht op mij gevestigd heb. Ik voel me dan ook een aandachttrekker. Soms, als ik bijvoorbeeld bij mijn vriend ben, heb ik eigenlijk de behoefte om te huilen (soms ook gewoon als 'stressontlading') maar dan probeer ik het in te houden omdat ik het moeilijk vind om het te laten gaan. Als hij dat merkt laat ik het wel gewoon gaan, voelt een stuk beter. Ik denk dat dat inderdaad is omdat het iets van jezelf is, je stelt jezelf kwetsbaar op Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:01

iwayalover schreef:
Ik huil thuis als ik kwaad of verdrietig ben wel snel. Vooral tijdens de menstruatie.
Maar in een andere situatie dan thuis huil ik liever niet. Voel me dan op de een of andere manier nogal 'klein'

Zo denk ik er ook over. Thuis (alleen) kan ik best wel eens snel huilen, maar in het 'openbaar' of niet iedereen dat te zien.
Maar 't maakt me dan weer niks uit om te huilen bij vriendlief, dat vind ik dan weer niet erg.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:29

ik ben ook super emotioneel...
ik hou het vaak op in bijzijn van mensen, dit niet omdat ik me ervoor schaam, maar omdat ze altijd gaan vragen wat er aan de hand is en ik heb gewoon geen behoefte om het te vertellen aan hun. is zo vervelend.
als ik dus alleen ben of met vriendinnnen of vrienden laat ik het de vrije loop hor. schaam me er totaal niet voor, vertel het ook gewoon.