blaasontsteking.. hoe snel er vanaf zijn>?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: blaasontsteking.. hoe snel er vanaf zijn>?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:03

Blueberry schreef:
Maar als de huisarts dat niet zegt ga je er als patient och vanuit dat dat niet nodig zal zijn...

Tja wij vertellen het er wel altijd bij maar je kunt ook zelf bellen of je urine langs kunt brengen om het nog te laten controleren Pling

En ja je kunt idd een vaginale schimmelinfectie oplopen maar daar is de gynodactarin de oplossing voor Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:11

MISTRAL94 schreef:
Zijn al genoeg tips gegeven voor een blaasontsteking. Het enige wat ik me afvraag is of de mensen die een kuur gehad hebben, een aantal dagen nadat de kuur afgelopen is ook opnieuw urine brengen om te laten controleren. Is bij ons standaard om na 3 tot 5 dagen na de kuur opnieuw urine te brengen zodat we het kunnen controleren. Als een bacterie resistent is tegen een bepaalde antibiotica lijkt het alsof de blaasontsteking over is. Dit is dan niet het geval waardoor de bacterie resistent kan worden tegen dat type antibiotica waardoor je dus op korte termijn opnieuw een blaasontsteking hebt Knipoog

Ja Hier wel! Moest altijd na 1 week of na het einde van de kuur weer een plasje terug brengen om te controleren. Was het nog niet goed kreeg ik nog een kuurtje extra. Welke kuren ik kreeg weet ik niet meer maar weet wel dat ik na de 1e keer de 'normale' te hebben gehad al die keren daarna een veel zwaardere kreeg. Die normale had zeer weinig effect gehad Haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:27

Ik hoef nooit terug te komen.. Als ik er na een week niet vanaf ben of het nog niet goed voelt, sta ik weer voor de deur bij de HA Haha!

Heb ook al 3 keer nierstenen gehad, daar hoefde ik ook nooit voor na-controle te komen. Toen ik met een urinewegontsteking bij een vervangend huisarts aankwam en vertelde dat ik bekend was met stenen, werd die echt gek, haha Tong uitsteken Dat er nog nooit een scan van was gemaakt enzo.. En hup, anderhalve week later zat ik in het ziekenhuis, echo's, rontgenfoto's en urineonderzoek.. En dat was dan nieteens mn eigen huisarts! Vond ik wel echt heel frappant!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 08:45

pff blaasontsteking vorige maand precies de 1e blaasontsteking gehad en wat blijkt heb der nou weer 1 van middag na de ha voor antibiotica want word er niet goed van!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 08:47

en ik hoefde na die 5dagen kuur niet langs te komen zou het daardoor komen? toch maar ff met mijn ha praten.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:07

ik ben ook pro als het gaat om alles wat met je blaas/urinewegen en nieren te maken heeft....en idd keur en veel drinken is een goede tip...nou lees ik vanalles over pijn bij plassen /branderig gevoel..duiden op blaastonsteking...
dit is niet altijd het geval....ik voel bv geen verschil,waar ik het aan merk is pijn in de onderbuiken ja aan de urine..is het erg donker van kleur en stinkt het enorm dan kan het mis zijn....dus als je twijfelt vang het op in een bakje en hou het tegen het licht..ziet het er troebel uit en flokkerig dan kun je het beter even laten testen bij je da oeps bedoel ha..hahaha

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:12

ik krijg altijd een potje mee tegelijk met de kuur Vork
als de kuur afgelopen is moet ik weer urine inleveren
maar dan zegt ze "het is nog niet schoon, maar wacht maar af "
ja en dan sta ik er een week later omdat het me weer zo zeer doet Rolleyes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:17

als je er vaak last van hebt, moet je eens proberen elke dag cranberry tabletten te slikken
dat doe ik ook asl ik een vriend heb,zo is de kans op een blaasontsteking aanzienlijk minder

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:23

Ik kreeg altijd standaard blaasontsteking na de sex. Heel vervelend, ik zat soms wel meerdere keren per maand bij de dokter voor een antibiotica kuurtje. Nu neem ik iedere keer meteen erna twee crancombi pillen (heel geconcentreerde cranberry pillen) en houd dat 3 dagen vol, s morgens 2 pillen en s avonds 2 pillen. Sinds ik dit doe heb ik al twee jaar geen blaasontsteking meer gehad, terwiijl ik daarvoor gemiddeld 18 antibiotica kuurtjes per jaar! kreeg. Ik heb zelfs een keer 3 maanden lang aan een stuk door antibiotica moeten slikken.. Die cranberry pillen zijn voor mij echt een uitkomst!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:34

nou ik vannochtend naar de HA geweest, ik heb nu iets zwaardere antibiotica meegekregen.
Maar hij vond dat het wel erg snel was binnen een maand dat het alweer terug kwam maar hij dacht inderdaad dat het kwam doordat 10% van de bacterieen er nog zaten bij de vorige kuur.
Maar k heb wel een vriend en sex, maar of het daardoor komt? want voordat ik geen sex had nooit blaasontsteking tot nadat k een maand met mijn vriend had kreeg ik blaasontsteking en een maand erna dus weer.En die Cranberry pillen waar kan je die halen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:46

Daar kan het echt wel van komen.. En uhm.. orale sex is ook not-done als je vaak blaasontsteking hebt..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:50

barbara28 schreef:
Ik kreeg altijd standaard blaasontsteking na de sex.

Het helpt echt om na de sex even te plassen (een blaasontsteking na de sex komt door de bactieren die "in je zitten" Vork )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:53

blaasontsteking wordt ook wel de jonge bruidjes ziekte genoemd, dus sex is wel degelijk oorzaak nummer een !!

misschien beetje stom om te zeggen, maar vraag ook je vriend om extra hygiene ...
het zijn dan wel vooral de lichaamsvreemde bacterien die de blaasontsteking veroorzaken, maar als vriendlief extra goed wast, is de kans toch wel weer wat kleiner.

en idd na de sex, lekker romantisch, maar meteen even goed plassen,voor de sex veel water drinken, en gewoon dagelijks die cranberrytabletten, zijn gezond, dus kun je gewoon dagelijks slikken, neem dan kruidvatmerk, die zijn makkelijk te slikken,en niet duur.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:05

Maar kwa bacterieen maakt het dan ook wat uit of je zonder condoom of met? ja toch?
Nou dat word dus morgen ff die cranberrytabletten halen!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:26

wendyelst schreef:
Maar kwa bacterieen maakt het dan ook wat uit of je zonder condoom of met? ja toch?

Het maakt idd niet uit of je het met, of zonder condoom doet.
Altijd een plasje plegen na de sex Knipoog.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:56

Hier ook een patientje met veel aanleg en een lakse huisarts.....ik moet haar altijd overtuigen dat het toch echt een blaasontsteking is......(bij testen ja hoor, natuurlijk). Je hebt ook heel sterke cranberry bruistabletten, is goed te drinken en helpt preventief. Ook homeopatisch kun je veel baat hebben, mits je een goede homeopaat hebt natuurlijk.

Helaas werkt paardrijden bij mij ook niet helemaal mee als er al een bacteriele infectie zit. Door de trilling, beweging van het bekken tijdens het rijden versneld het en hopla....de blaasontsteking kondigt zich in rapper tempo aan. Dan moet ik ook echt aan de antibiotica, maar baal er wel van. Dat wat we het liefste doen.....werkt dan niet in ons voordeel: sex en paardrijden! Haha! Haha!

Tja.....daar heb je dan maar mee te dealen.....aan de bruistabletten dan maar, veel water drinken en volop plassen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:30

Als jij binnen een aantal maanden al 3 keer ene blaasontsteking gehad hebt moet je een afspraak op het spreekuur maken, dan moeten ze verder gaan onderzoeken wat er gaande is Knipoog

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:41

ik ben ondertussen aan de beterende hand en de ha zei nu wel dat ik urine moet controleren na 3 dagen!

Heb echt gruwelijke pijnen gehad en ben zondag nacht weer met spoed naar de Ha gebracht.

heb idd nu ook een schimmelinfecte maar dat trekt alweer weg Haha!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:08

wendyelst schreef:
pff blaasontsteking vorige maand precies de 1e blaasontsteking gehad en wat blijkt heb der nou weer 1 van middag na de ha voor antibiotica want word er niet goed van!

slik nu ook echt elke week minstens 1 superForte Cranberry pil, (van de gezondsheidswinkel is echt goed)
en vooral die week nadat ik ongesteld ben geweest.
anders is het bij mij ook weer raak. Boos!

edit: ik drink nogal weinig, en als ik dan een dag heb dat ik echt haast niks drink, nou ja dan kun je t wel raden Haha!
dus eigenlijk is het bij mij een beetje eigen schuld.. Huilen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:24

wel goed voor jezekf zorgen heh Knipoog

Ik drink wel veel en hoop dat het bij deze keer blijft!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:48

naja ik zit nu 2dagen aan de antibiotica maar, als ik savonds rond 6uur de laatste slik en dan sochtends om 9uur moet ik er dan weer 1, maar dan snachts voel ik toch wel net alsof die antibiotica dan weer wat is uitgewerkt en dan met plassen doet het wel weer wat zeer, dus of deze antibiotica help maarja moet het kuurtje nog afmaken dus heb nog geen nood!
En die cranberry gaat mijn moeder ff vanmiddag halen naja veel drinken deed ik al best wel en hygiene na ik douch netjes elke dag,soms wel 2x

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:49

At wendyelst.. volgens mij zit ik bijna in hetzelfde schuitje als jij.. heb nu ook binnen een maand alwéér blaasontsteking(daarvoor ook 3 keer vlak achterelkaar)..kuurtje opgehaald van de week.. maar doet snachts inderdaad weer zeerder.. Maja omdat ik er ook zat van word.. ( en ik voor mezelf ongeveer alle redenen heb uitgesloten) toch maar met mijn dokter besloten even bij het ziekenhuis langs te gaan.. Het is en blijft een vervelend ietsje dat blaasontsteking!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:47

ja indd, na vanmiddag kwam het gevoel weer terug van dat ik naar de wc moest enzov, dus wacht die 2,5 dag nog maar af met die antibiotica maar anders ga ik ook mooi terug en dan moest ik van de Ha ook maar ff naar het ziekenhuis.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:35

Ja ik maak eerst ook mijn kuurtje af.. en dan toch maar naar het ziekenhuis... we zullen het wel horen.. Slapen

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:49

laat je het wel horen!? de uitslag zeg maar ben benieuwd.