gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:40

Zou je je dan niet eens afvragen of dat tussen je oren zit? Lijkt me zó sterk dat een pil zó veel invloed kan hebben, zeker die lichte dingetjes zoals microgen(...)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:54

Dagelijks een kleine hoeveelheid maakt in een maand een behoorlijke hoeveelheid hormonen lijkt me..

Uiteraard kan het deels best wel tussen de oren vandaan komen, maar direct bekritiseren dat degenen met een lichte pil een sterk verhaal ophangen vind ik ook weer wat ver gaan Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:55

Ik ben 5 jaar geleden gestopt met de pil Haha! Haha! heerlijk Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:59

Toen ik startte met de pil kwam ik veel meer aan,... en ik hoop als ik stop dat het er dan ook makkelijker af gaat Clown

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:00

Ik moest stoppen met de pil (trombose) en na al die jaren pil (ruim 14 jaar) baalde ik daar eigenlijk best van. Ik was altijd tevreden met de pil, je menstruatie in eigen hand etc. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik dat gedacht heb. Ik heb minder last van menstruatiepijnen zonder de pil (dat was ooit de reden dat ik aan de pil gegaan ben moet je nagaan...) en ik voel me echt een stuk fitter! Ik ben na het stoppen met de pil 4 kilo afgevallen. Puur van het stoppen met de pil want juist in die maand hebben ik behoorlijk ongezond gegeten. Ik wilde geen spiraal (dat is het enige wat ik nog mag hebben qua anticonceptie) en er zit dus geen voorbehoedsmiddel meer in mij Haha! . Ik had het veel eerder moeten doen. Ik had overigens Marvelon.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:13

Ik overweeg ook al een poosje te stoppen, kan iemand me meer info over die nuvaring geven?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:35

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:11

ShannaY schreef:
Zou je je dan niet eens afvragen of dat tussen je oren zit? Lijkt me zó sterk dat een pil zó veel invloed kan hebben, zeker die lichte dingetjes zoals microgen(...)

Bij mij in ieder geval niet,het was heel duidelijk dat dit door de pil kwam. Sommige mensen zijn er nu eenmaal gevoeliger voor dan andere, zo gaat dat met hormonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:54

Een jaar of 11 geleden stopte ik voor het eerst met de pil, nadat ik het zo'n 6 of 7 jaar gebruikt had. Ik heb me werkelijk waar nog nooit zo naar gevoeld als toen ik stopte, dat lag niet alleen aan het stoppen met de pil, maar ook andere omstandigheden maakten dat ik me depressief ging voelen. Maar ik ben er wel degelijk van overtuigd dat de pil daarin toch een heel grote rol heeft gespeeld. Nadat mijn dochter 9 jaar geleden geboren werd, ben ik toch weer een tijdje de pil gaan gebruiken en weer toen ik (op advies van de huisarts,omdat ik tussentijdse bloedingen had) stopte voelde ik me neerslachtig en had de neiging om depressief te worden. Gelukkig heb ik daar nu andere medicijnen voor, maar ik merk nu wel dat rondom mijn menstruatie ik enorm gevoelig ben, en dat had ik nooit toen ik de pil gebruikte. Wat een invloed hormonen toch kunnen hebben op je hele welzijn....pfffff, heftig soms hoor.... Rolleyes

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:37

Ik heb een slechte ervaring met stoppen met de pil.
Ik heb ongeveer 10 jaar Marvelon gebruikt, maar halverwege 2006 voelde ik me een tijd niet lekker in m'n vel, ik had regelmatig last van hoofdpijn, duizeligheid en soms werd het gewoon zwart voor m'n ogen. Ik heb toendertijd mijn bloed laten onderzoeken, maar alles was in orde. Ik dacht toen bij mezelf, ik slik de pil nu bijna 10 jaar en aangezien ik verder geen medicijnen gebruik, is er een kans dat het door de pil komt. Ik ben toen gestopt met de pil in September om eens te kijken of ik me beter zou gaan voelen. Of het nou tussen mijn oren zit of niet, na een week gestopt te zijn voelde ik me veel beter, geen hoofdpijn meer en veel meer energie! Alleen kort daarna begon de ellende: haaruitval! En niet zo'n beetje ook. Haren op m'n kussen, in bad, in m'n kam, op m'n trui, ik schrok me rot! Vlak daarna kreeg ik een hele droge hoofdhuid, maar toch was mijn haar een dag na het wassen telkens heel vet Verward Ik dus weer naar de dokter voor een bloedonderzoek om te kijken of ik iets tekort kwam qua vitaminen ofzo, maar alles was goed.
Hij dacht ook dat het kwam doordat ik met de pil gestopt was, en het kon wel vier maanden duren totdat mij hormoonhuishouding weer een beetje op orde zou zijn. Ik kreeg een shampoo van de dokter mee voor de droge hoofdhuid (tegen de roos die ik daarvan kreeg) en hij adviseerde me om vitamine B te gaan slikken. De vitaminen helpen volgens mij wel want de haaruitval werd al snel een stuk minder. Inmiddels (bijna 6 maanden later!) is de haaruitval stukken minder, maar ik heb wel een stuk van mijn haar af moeten knippen omdat het heel dun geworden was. Het is inmiddels alweer bijna drie maanden geleden dat ik voor het laatst ongesteld was (voordat ik ongesteld werd had ik twee dagen vreselijke pijn in mijn lies, ik was zelfs bang dat ik een liesbreuk of iets dergelijks had!) en ik heb regelmatig last van puistjes op mijn gezicht, schouders en decolleté, waar ik vroeger nooit last van had! Al met al vond ik het geen goede keuze om te stoppen met de pil, zodra ik weer ongesteld wordt begin ik er ook gelijk weer mee!!
De klachten en stress die ik heb gekregen na het stoppen met de pil zijn voor mij erger dan moodswings en hoofdpijn, daar kun ik tenminste nog een aspirine voor innemen.
Als ik ooit zwanger wil worden en dus moet stoppen met de pil, zal ik daar ook erg tegenop zien, omdat ik nu weet hoe slecht mijn lichaam erop reageerd.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:06

Ik moet inderdaad ook zeggen dat ik last heb gekregen van puistjes in mijn gezicht na het stoppen met de pil. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Ben wel blij dat ik niet dezelfde klachten heb gehad als jij Anita_D, mocht ik die wel gehad hebben dan had ik helaas niet de keus gehad weer te beginnen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 01:46

jeetje anita, dat is inderdaad wel vrij heftig. het lijkt op een soort lichamelijk afkicken ofzo.
kun je toch zien wat voor zooi het is.

een vriendin van me had het ook toen ze een tijdje stopte, ook 10 maanden niet ongesteld geworden. kreeg een nieuw vriendje, weer aan de pil en hup, ook weer ongesteld Verward

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:07

Heey Pell

waarom probeer je het gewoon niet uit ??
als het niet gaat kan je nog altijd voor een spiraaltje kiezen ofzo ?

Marcel was geholpen omdat ons gezin compleet is ,Dacht zooo dat is lekker hoef de pil niet meer te slikken ,Ik kwam overgens wel op tijd hoor ,Maar begon weer omdat het makkelijk was ivm met vakanties enzo, Maar mijn libido liet het echt afweten ,Daarom ben ik nu weer gestopt (2 maanden) en voel duidelijk het verschil .

De een voelt het met de pil zò en de ander op een ander manier , Heb je aanleg om dikker te worden of niet ?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 03:05

spiraaltje? no way dat er zoiets in mijn lijf komt. die sterilisatie van vriendlief komt er wel hoor, Ja

ik heb geen aanleg, ben altijd een dunne spriet geweest.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 04:02

ik ben overgestapt van pil op nuvaring en het was niet zo'n leuke ervaring... ik heb werkelijk 2 weken van slag gelopen, overemotioneel en chagrijnig...
nuvaring bevalt me gewoon veel beter... iedereen met vragen kan terecht Bloos zelfs de nare Ach gut

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 04:21

_angela_ schreef:
Ik wil ook gaan stoppen met de pil, en met zoveel positieve verhalen, weet ik het ondertussen ook zeker! Aan het einde van deze strip is het zover... nu maar hopen dat ik wel regelmatig ongestelt ga worden... Hopelijk doet het mijn libido ook goed, en kan ik binnenkort gezinsverpakkingen condooms gaan kopen Haha!

sins ik gestopt ben met de pil gaan die gezinsverpakking te hard Tong uitsteken

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:08

Chiwawa schreef:
ik ben overgestapt van pil op nuvaring en het was niet zo'n leuke ervaring... ik heb werkelijk 2 weken van slag gelopen, overemotioneel en chagrijnig...
nuvaring bevalt me gewoon veel beter... iedereen met vragen kan terecht Bloos zelfs de nare Ach gut

Misschien ligt het aan mij maar ik snap werkelijk niets van bovenstaand stukje Verward
Je zegt dat het overstappen van de pil op de nuvaring een slechte ervaring was, maar daarna zeg je "de nuvaring bevalt gewoon veel beter"
Was het overstappen op de nuvaring nu een goede ervaring of juist niet??

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:53

volgens mij bedoeld ze dat de eerste 2 weken echt niet tof waren maar dat ze er daarna geen last meer van had

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:02

even meelezen hier Knipoog

Ik ben nu 3 weken gestopt met de pil, diane 35.Ivm zon hectisch leven momenteel dat ik de pil te vaak vergat. Nu heb ik de Nuvaring mee, dus ben benieuwd of het verschil gaat maken.

Ik heb de pil ong 6-7 jaar geslikt, eerst ivm acne. Dat is ook hetgene wat me zolang tegenhield om te stoppen. Gelukkig is het nu niet toegenomen. Ik ben destijds ook flink aangekomen door de pil, maar ik denk niet dat dat nu er weer af gaat. Zou leuk zijn maar onwaarschijnlijk Knipoog

Ik heb wel gelezen dat je tegelijkertijd met de Nuvaring tampons ed kan gebruiken. Maar duw je hem dan niet verder? Hoe lastig is het om hem weer te verwijderen?

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:43

Pellie schreef:
spiraaltje? no way dat er zoiets in mijn lijf komt. die sterilisatie van vriendlief komt er wel hoor, Ja

ik heb geen aanleg, ben altijd een dunne spriet geweest.

Stop dan maar lekker Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 18:09

zit zo'n nuvaring niet aan het eind van je vagina, rond je baarmoedermond rebeltje??

thanks chas Haha!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:08

Pellie schreef:
zit zo'n nuvaring niet aan het eind van je vagina, rond je baarmoedermond rebeltje??

thanks chas Haha!

Zou het niet weten ? heb het gelukkig nooit gehad ,Dat heefd mij ook nooit getrokken hoor een spiraaltje.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:20

Tampon zit gewoon naast nuvaring oid.. Dus wordt niet verder geduwd...Tenminste bij mij niet.
Ik ben echt tevreden gebruikster Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:26

Ik ga zo nog even het hele topic doorlezen.. Maar waar ik mee zit: Ik heb 3 maanden de pil geslikt, was er goed ziek van. Dagenlang op bed liggen huilen, moe (als in, om 8 uur al op bed), nergens zin in, en ga zo maar door. Na die 3 maand gestopt en gesprek met de dokter gehad. Die zei dat ik eerst maar even tot mezelf moest komen en dan kijken hoe of wat. Hebben toen daarna alleen condooms gebruikt en vond dat eigenlijk niet fijn Bloos M'n relatie is nu net over, dus heb even niks 'nodig', maar zit toch met wat vragen.. De pil ging dus totaal niet bij mij. Maar wat ik heb gelezen is dat er in de nuvaring net zoveel hormoon zit als in een lichte pil, alleen wordt het geleidelijker afgegeven.. Nu ben ik dus een beetje bang om er aan te beginnen omdat ik me niet weer zo rot wil gaan voelen. Maar aan de mensen die ook veel problemen met de pil hadden (en dan zowel emotioneel als lichamelijk), heb je daar met de nuvaring echt geen last meer van?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:29

Zo, na al die herkenbare verhalen weet ik het zeker. Ik stop na 12 jaar met de pil. Ik was hier al langer over aan het denken. Nu nog een vervanger vinden Vork.