Voorgevoel van geslacht van kindje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebontje

Re: Voorgevoel van geslacht van kindje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:39

Ik wist 100% zeker dat het een meisje was. Zo zeker dat we niet eens een jongensnaam hadden bedacht.
Toen het toch een jongen was (toch nog een keer extra gevraagd aan de dokter of het echt wel zo was!) moesten we heel snel beslissen wat de naam werd.
Ik was wel iets overrompeld, maar heel gelukkig. Bij de tweede zwangerschap heb ik me maar iets op de vlakte gehouden. Stiekumd hopend dat het deze keer een meisje zou zijn die ik naar mijn overleden moeder kon vernoemen. (En het werd een meid)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:43

Grappig topic. Bij mijn oudste heb ik voordat zij geboren was een pop gekocht, een rose kermisbeer uitgezocht en ros behang op de wanden geplakt. Stel je voor dat het een jongen was geworden Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:17

Ik vind dat altijd heel eng om er zeker van te zijn wat het wordt. Vooral nadat ik het verhaal hoorde van iemand die zo zeker wist dat het een meisje werd en zichzelf er helemaal op voorbereid had en toen bleek het toch een jongen te zijn. Ze was zo geschokt en wilde het eigenlijk ineens niet meer, ze wilde geen jongen maar een meisje en is echt depressief geworden en heeft moeten leren wennen om van haar zoon te gaan houden.

Ik had zelf een voorgevoel dat het een jongen werd maar was dolblij toen op de echo bleek dat het een meisje was. Misschien had ik voor mezelf wel zoiets van: ik bereid me voor op een jongen en als het een meisje blijkt valt het altijd mee. Clown

Mijn vriendin wist eigenlijk zeker dat ze een meisje kreeg en daar bleek op de echo dat het een jongen was. Ze zei toch blij te zijn dat ze het voor de bevalling al wist anders had zoiets toch heel rauw op je dak gevallen als je het zo zeker denkt te weten.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:24

Ik had de hele zwangerschap het gevoel dat het een jongen zou worden... Niet dus! We hebben een heerlijke meid gekregen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:31

Ik had juist totaal geen voorgevoel van wat het zou wezen, ook geen wens trouwens.
Met 27 weken hebben we een pretecho laten doen en we wilden graag weten of het een jongen of een meisje was en het was (IS Nagelbijten / Gniffelen ) dus een jongetje.
Mijn man zei meteen iets van: "Ha! Ik wist het wel!" en ik had meer zoiets van: "Een jongetje? Maar ik weet helemaal niks van jongetjes; ik heb een zusje!" Nagelbijten / Gniffelen
Het kwam trouwens wel goed uit, want we wisten al een aantal jaar een mooie jongensnaam die we zouden willen gebruiken mochten we ooit een zoon krijgen. En we hadden al weken zitten zwoegen op een meisjesnaam en waren er nog niet helemaal uit, maar dat hoefde daarna dus niet meer Haha!

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik bij een eventuele volgende het wel heeeel leuk zou vinden als dat dan een meisje zou zijn; lijkt me weer heel anders. En ik zeg NU dat ik dan ook niet wil weten wat het wordt; 1x het wel weten en 1x het niet weten Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 16:02

Oh de volgende lijkt mij ook heel leuk als het een meisje is Haha! (maar eerst nog genieten van mijn ventje!).
En dan wil ik het wel weten, wilde het nu ook graag weten maar vriendje niet.. Wel had de echo-meneer onbewust al een hint gegeven waardoor we het eigenlijks ook wel wisten.
Hij zei namelijk dat hij het geslacht voor 100% zeker wist, nu wist ik dus dat je alleen als het een jongen is met 100% zekerheid kan zeggen dat het een jongen is...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:10

Anna-Jelly schreef:
Oh de volgende lijkt mij ook heel leuk als het een meisje is Haha! (maar eerst nog genieten van mijn ventje!).
En dan wil ik het wel weten, wilde het nu ook graag weten maar vriendje niet.. Wel had de echo-meneer onbewust al een hint gegeven waardoor we het eigenlijks ook wel wisten.
Hij zei namelijk dat hij het geslacht voor 100% zeker wist, nu wist ik dus dat je alleen als het een jongen is met 100% zekerheid kan zeggen dat het een jongen is...

Ook bij een meisje is het duidelijk te zien hoor, dan zie je die schaamlippen heel duidelijk, net zo'n surinaamse mond. Haha!
Echoscopiste zei dat het overduidelijk was, geen twijfel.

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:12

Ook ik wist al vrij vroeg in mijn zwangerschap dat het een jongen zou zijn. Maar bij de echo kneep ik hem toch even, stel je voor! Clown Meid was even welkom, daar niet van! Maar een knul had ik mij op ingesteld...en ik heb ook een blakende knul gerkegen!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 16:42

Suzanne F. schreef:
Ook bij een meisje is het duidelijk te zien hoor, dan zie je die schaamlippen heel duidelijk, net zo'n surinaamse mond. Haha!
Echoscopiste zei dat het overduidelijk was, geen twijfel.

Maar het piemeltje kan toch ook tegen de buik vastgeplakt zitten o.i.d.???

Vriendje en ik gaan binnenkort nog weer even de echo dvd bekijken, zien of we het nu wel zien nu we weten dat het een jongen is. (goh Clown )

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:43

Citaat:
Maar het piemeltje kan toch ook tegen de buik vastgeplakt zitten o.i.d.???

Alles kan Haha!
Wouter was namelijk ook een meisje ROFL *LOL*
Totdat ik voor een pretecho ging en de vrouw zei dat het toch echt een knulletje was, waarschijnlijk had ie elke keer zijn piemeltje tussen zijn benen gestopt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:58

Ik had absoluut geen idee wat het zou zijn. Lang leve de 20 weekse echo! Daar zat ons ventje met de benen wijd. Zo van je wil toch weten wat ik ben...hier is ie dan. De echoscopiste was blij dat wij het graag wilde weten want het was echt overduidelijk.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:45

bij mijn 1e was het ook wel heel duidelijk, ik zag het al voor ze zei dat het ene jongetje was

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:48

mijn moeder kan op 1 of andere manier aan iemand zien dat ze zwanger is zelfs al is het nog niet aan de buik te zien.
ze heeft ook altijd het geslacht goed.
als ik ooit aan kinderen begin kom ik heellang niet bij dr in de buurt denk ik anders kan ik het nooit geheim houden Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:56

elinax21 schreef:
Lusitana schreef:
Ik heb bij voorspellen 100% gelijk bij anderen. Zelf geen kinderen en gaan ook niet komen.

wat krijg ik? Clown

Ik moet de persoon wel kénnen Haha!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:04

Ik wist de eerste keer zeker dat ik een jochie zou krijgen en dat is ook waar gebleken.
Nu ben ik 18 weken zwanger en denk aan een meid...Waarschijnlijk denk ik dat vanuit emotionele achtergronden maar ik kan mijn nieuwsgierigheid nu al bijna niet meer bedwingen Lachen
O en we hebben al 2 jaar een meisjesnaam maar geen jongensnaam Knipoog
Ben benieuwd!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:58

Spannend Mehlika!
Wanneer heb je de 20-weken echo? Hopen maar dat het te zien is dan Ja

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:00

marjonrebel schreef:
Bij ons in het ziekenhuis is een kliniek die de 20wkn(medische echo) uitvoerd deze wordt ook vergoed, je mag er dan voor kiezen of je ook het geslacht wilt zien ja of de nee..misschien dat het per ziekenhuis/kliniek verschilt, vind het eerlijk gezegd wel raar dat je zus er extra voor heeft moeten betalen zou eigenlijk niet moeten kunnen..

Zo ik zal ook maar weer eens reageren haha.
Toen mijn zus zwanger was van de eerste kreeg ze met 20 weken ook de vraag of ze het wilde weten. Tuurlijk wilde ze het weten. Nu is ze dan zwanger van de 2de en daar vroegen ze het niet. Ze hebben hier zelf naar gevraagt en er werd geantwoord: Ik ben me nu aan het consentreren voor de medische kanten als je het geslacht wilt weten kunnen we daar een afspraak voor maken en die kost je 75 euro.
Ze stonden toch echt wel even vreemd te kijken toen ze dat hoorden want je hebt het eigenlijk zo bekeken. Maar de echo is niet in het ziekenhuis gemaakt maar bij een echoscopist? ( schrijf ik dat goed) die bij de verloskundige in de praktijk zit.
Bij de eerste moest ze wel naar het ziekenhuis voor de 20 weken echo en daar vertelden ze het zo. Misschien dat daar het knelpunt zit?? Ik weet het anders ook niet

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:04

Ik heb op 20 maart de 20weken echo en dat duurt nog laaaaaannngggggg....

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:22

Citaat:
Bij de eerste moest ze wel naar het ziekenhuis voor de 20 weken echo en daar vertelden ze het zo. Misschien dat daar het knelpunt zit?? Ik weet het anders ook niet

Nee hoor ligt gewoon aan de persoon.
Bij mijn 1e wilden we het ook graag weten dus ik vroeg aan mijn gyn "kunt u zien wat het geslacht is"? Toen kreeg ik me toch een poedersuiker opmerking! "Nee dat kan ik niet want je bent te dik"
Dus toen ik thuis kwam maar gelijk een afspraak gemaakt voor een pretecho, ik moest en zou het weten wat het geslacht was.

Bij nummer 2, ik liep ook bij de gyn (een andere dit keer, een menselijk type) die ging gelijk kijken naar het geslacht, oke hij had het mis maar dat maakt niet uit.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:23

mehlika schreef:
Ik heb op 20 maart de 20weken echo en dat duurt nog laaaaaannngggggg....

Het is zo 20 maart hoor!!
Voor je het weet ben je al bevallen joh *LOL*

Spannend hoor, zo uitkijken naar die 20 weken echo, kan me nog herinneren dat ik er ook altijd zo naar uit keek, ik had het geluk dat ik heel vaak een echo kreeg.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:28

jeetje Meys, dat is wel erg grof!!! Dat zo iemand juist zo;n vak kiest...
De reden waarom ik het nu persee wil weten is omdat ik ,na jaren niet zwanger kun worden en vorig jaar mijn zusje aan zelfdoding verloren te hebben, nu toch zwanger ben en ...uitgerekend rond de sterfdatum van mijn zusje...Voor mijn gevoel hoort het gewoon een meisje te zijn.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:36

mehlika, och er is nog veel meer gebeurt met die gyn maar dat bespaar ik je.
Vandaar ook dat ik daar niet meer terug ben gegaan toen we zwanger waren van nummer 2.

Oef meissie, ik ga zooo voor je mee hopen dat je met de echo op 20 maart dat nieuws krijgt wat je wilt!
Heftig, eerst al moeilijk zwanger worden en ook nog je zusje verliezen...

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:38

Het zwanger worden was voor mij niet echt een must in dei zin dat ik me erop fixeerde. Heb altijd te horen gekregen dat ik niet natuurlijk zwanger zou kunnen worden en heb toch al een zoontje Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:42

Meys, wat belachelijk! Boos!
Ik snap sowieso niet waarom sommigen het niet willen vertellen. Ze kijken bij de echo toch naar de blaas. dan is iets verder kijken toch geen probleem? Verward
Ik heb ook best vaak een echo gehad. De eerste keer werd er verteld dat het een jongetje was. De andere keren heb ik steeds gevraagd of het nog steeds een jongetje was. Ik was toch bang dat ze zich mischien vergist had ofzo. Maar het bleef een jongetje gelukkig Haha!

Mehlika, moeilijk hoor, dat je je zusje verloren hebt...Ik duim ook voor je!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:44

mehlika schreef:
Het zwanger worden was voor mij niet echt een must in dei zin dat ik me erop fixeerde. Heb altijd te horen gekregen dat ik niet natuurlijk zwanger zou kunnen worden en heb toch al een zoontje Knipoog

Knap hoor, dat je niet zo gefixeerd was. Bij mij was zwanger worden ook heel moeilijk. Ik was er best veel mee bezig. Kon ook niet meer blij zijn voor anderen als iemand zwanger was.
Iedere maand zat ik weer in de zenuwen. Uiteindelijk is het gelukt met hormoonbehandelingen.