Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:37

Stennisje schreef:
Hebben jullie ervaringen met shampoos van bijvoorbeeld de HEMA?
Het recht-toe-recht-aan huismerk zeg maar.

Ik had er crème-spoeling van, maar die vond ik niet fijn.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:42

vroeger gebruikte ik 'botanic garden' van ??

heerlijke shampoo..
het is uit de handel gegaan.. en ik heb sindsdien nooit meer zo'n goede shampoo kunnen vinden..

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:29

Ik heb de all soft shampoo en conditioner van Redken.
Ben echt tevreden over dit product.
M'n haar is na 5 dagen pas vettig en het glanst geweldig, gezond dus.

Nu is m'n shampoo op en heb m'n haar gewassen met elseve van l'oreal(?).
M'n hoofdhuid jeukt en m'n haar is al vettig na 2/3 dagen.
Keuze snel gemaakt Lachen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:57

Van Fructis kreeg ik heeel erg last van mijn hoofdhuid..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:00

Stennisje schreef:
Ik was gisteren bij de kapper en zij ontdekte wat plekjes op mijn hoofdhuid.

Ik had dat ook al eens gemerkt en ik vertelde haar dat ik toch echt goede shampoo had.

Head & Shoulders en de shampoo, creme-spoeling en haarmasker van Fructise namelijk.

Toen kreeg ik dus te horen dat daar zoveel troep in zit en dat ze zelfs mensen heeft gezien die daar kale plekken aan overhielden.

Ze raadde mij Zwitsal of Elvive enzo van L'Oreal aan. In de kapsalon hebben ze Redken, die is ook goed, maar ook erg duur.

Dus ik ben een fles Zwitsal gaan halen en heb thuis de ingrediënten met die van de Fructise gaan vergelijken en het lijstje op de Zwitsal fles is aanmerkelijk korter.

Ik ga voorlopig met Zwitsal wassen, maar is dit een bekend probleem?
En welke shampoo is dan wel goed, want ik keek op de site van L'Oreal en zag dat Fructise (Garnier) daar ook bij hoort.
Eigenlijk vertrouw ik de L'Oreal ook niet zo, maar met alleen Zwitsal is de keus wel erg beperkt.
Iemand tips?

hoi ik ben zelf kapper en head en shoulders is idd erg slecht!
maar ik vind zwitsal ook ee raar advied eigenlijk,dat heeft een hele andere ph omdat het voor baby's is!
ik zou dan eerder idd voor loreal (proffesionel)gaan!
je kunt ook naar een kappers groothandel gaan en daar een goedkoop kappersmerk kopen is altijd goed!haha zie net dat dit zelfde ook gezegd is door maike!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:44

Ik gebruikte ook altijd Zwitsal, maar daar hebben ze jammergenoeg geen cremespoeling van. Ben toen over gegaan op Dove, kreeg ik heel slap haar van (en heb al zulke sluike slierten), ben toen over gegaan op Andrelon care & repair ofzo, helemaal prima! Tegenwoordig gebruik ik Fructis, zowel de shampoo als de cremespoeling.

M'n haar is altijd heel droog, maakt niet uit wat voor shampoo ik gebruik. Ik verf m'n haar veel en zit er de hele dag aan te plukken en te draaien, ook niet echt bevordelijk Clown

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 04:16

Zwitsal heeft de kapper mij afgeraden omdat die van een zuurdere graad is (de huid van baby's is zuurder van graad dan die van "volwassenen") ikzelf heb andrélon winterboost nou, en dat potje van andrélon care&repair is super heb het ooit 3 x gebruikt, en mijn haar knapte er echt van op.

welke shampoo ik ook erg fijn vind is herbal escenses.. of de crèmespoeling hier fijn van is weet ik niet. gebruik nu zelf als crèmespoeling palmolive (zalmkleurige fles).

ook heb ik ergens ooit horen vallen dat je shampoo en crèmespoeling van hetzelfde merk moeten zijn omdat wanneer je van twee verschillende merken shampoo&crèmespoeling hebt het zo kan zijn dat bepaalde stoffen die erin zitten niet samen gaan.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 11:53

Ik begreep van mijn kapster juist dat Zwitsal minder zuur is, het prikt namelijk ook nauwelijks in je ogen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:58

ik heb nog steeds niet de juiste shampoo gevonden... Mijn huid is heel gevoelig en heb snel last van schilfers. het kan ook niet te agressief zijn. Daar krijg ik juist snel roos van.
Af en toe om gek van te worden. Nu gebruik ik shampoo van sebamed en dat gaat wel.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:53

Ik gebruik ook veel verschillende shampoos.

Momenteel heb ik Palmolive, Herbel Essences, Swartzkopf, en Aveda in mijn douch staan.

Vooral dat laatste is erg goed, volgens mij is meer dan de helft natuurlijke ingredienten.
Hij is ook super duur, mijn vader heeft hem uit Amerika gestuurd. Een liter van dat spul Haha!

Daar ben ik best zuinig op. De laatste tijd gebruik ik de Palmolive, of de Herbal Essences.

Mijn haar wordt ontzettend snel vettig! Boos! (Van bijna alle shampoos!)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:04

Ik heb andrelon voor lang haar, en dat werkt aardig moet ik zeggen. Al ben ik wel op zoek naar een mildere shampoo!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:07

Mijn haar wordt ook snel vet, ik waste het eerst elke dag, maar dan werd het halverwege de dag weer vet.

Toen ben ik op aanraden van de kapper om de dag gaan wassen en dan wordt het pas na 2 dagen vet.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:08

ik denk dat dit erg persoonlijk is...

mijn haar breekt af van fructis... ik doe het het best met de NIVEA shampoo..maar met head en shoulders heb ik ook nog nergens last van gehad, maar had het wel al gehoord dat er veel troep inzat..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:11

Ik denk dat ik voorlopig aan de Zwitsal zit, tenzij ik daar echt problemen mee krijg.
De haarproducten van Zwitsal zijn natuurlijk wel aardig beperkt.

En dan ga ik op de natuurlijke toer, vaak wel wat duurder, maar ik denk wel zo vriendelijk voor haar en hoofdhuid.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:11

Heb ook een hele tijd zwitsal gebruikt!
Vond dat mijn haar er zo lekker van ging ruiken en werd superzacht..
Maar merkte wel dat mijn haar er dof van werd, de glans ging weg..
Toen ik daarna van Loreal paris, Elvie nutri=gloss gebruikte.. kreeg mijn haar weer glans terug, en had hetzelfde effect dat ik bij zwitsal had..
Zacht, en het ruikt lekker!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:15

mijn kapster vroeg de eerste keer dat ik mijn haar bij haar liet knippen of ik wel eens van conditioner had gehoord.
ik gebruik altijd conditioner maar alles was volgens haar dikke troep. en k geef er toch heel wat geld aan uit.
maar goed ze wou me dus een flesje van 30 euro aansmeren(vriendin heeft het wel gekocht en ze merkt geen verschil met merken uit de drogisterij)
daarna heeft ze mijn haar geverft met dikke troep.
nu kan ik 1 keer in de paar dagen mijn haar kammen.na een halve dag zit het zo in de knoop omdat het helemaal dood is.
ik heb nu beetje fobie voor de kapper :S

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:11

Raar dat de kapper Zwitsal aanbeveeld. Dit is namelijk helemaal niet zo goed als wordt beweerd. Er zit veel parfum in en natriumlaurylsulfaat, dit veroorzaakt irritatie. In de goedkopere huismerken (van Etos, kruidvat e.d.) zit dit niet.
Wat wel goed is, is Sanex. Ze hebben behalve douchegel e.d. ook shampoo en conditioner. Nadeel is alleen dat het slecht verkrijgbaar is. Maar het is echt heel vriendelijkvoor je huid en niet duur. Ik kan niet tegen gewone shampoos, krijg allemaal schilvers op m'n hoofd, met Zwitsal is het iets beter, maar met Sanex heb ik nergens last van. Lachen

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:13

Lijkt me nogal vreemd dat in zwitsal die producten zitten aangezien het een babyproduct is Nagelbijten / Gniffelen

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:07

mijn kapper heeft gezegt: het is heel slecht om fructise en head en shoulders te gebruiken dat maakt een sileconen laagje om je haar en dan kan je haar uit val krijgen...
ik kreeg aangeraden om shampoo van jhon frieda te grbruiken ietstjes duurder dan gewone maar het is heel fijn je hoeft maar een beetje te gebruiken en je hoeft geen creme spoeling te gebruiken en het ruikt heerlijk!! en je doet er ook lang mee!!
succes er mee!!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:28

Heb mijn haar een tijdje met fructise gewassen en had veel last van haaruitval..maar of het aan die shampoo ligt weet ik eigenlijk iet want gebruikte altijd een cremespoeling van palmolive erbij.

In canada waste ik mijn haar altijd met Herbal E. en werd het niet droog van enzo,maar het water daar is veel zachter, leek wel een olieachtig laagje wat je op je huid had onder het douchen,voelde in ieder geval heel anders aan dan hier.
Toen ik in nederland mijn haar weer met Herbal E. ging wassen werd het erg droog.
Ook heb ik zon shampoo van nivea geprobeert maar daar voelt het ook zo droog aan.
Nu heb ik elvive nutrigloss oid, en dat vind ik tot nu toe erg fijne shampoo.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 19:54

Op de fles Zwitsal die ik heb staat wel parfum, maar geen natriumlaurylsulfaat.

Ik heb nooit problemen gehad met parfums, ik denk dat de siliconen en de fruitzuren bij mij gewoon irritatie opleveren.

Ik heb nu 2x met Zwitsal gewassen en miste iets.
Namelijk het branderige en trekkerige gevoel op m'n hoofdhuid, wat ik dus altijd met Fructise en H&S had, maar altijd genegeerd heb.
Ik dacht dat dat normaal was.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:02

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:54

ik gebruik nu Andrelon voor eigenwijs of pluizig haar Tong uitsteken
super spul

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:56

Ellebel: hoe werkt die shampoo dan? Moet je die bar tussen je natte handen wrijven en gaat hij dan schuimen oid? Moet je dat schuim dan in je haar smeren? En heb je er veel van nodig?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:02

inderdaad tussen je handen laten schuimen en dan in je haar smeren. Hij gaat erg lang mee, 2 maanden met gemak en ik heb haar tot over mn schouders.