leven na de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: leven na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:43

Ik zou het niet echt weten eigenlijk...
Ik zie het dan wel Haha!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:49

ik geloof wel in iets na de dood, maar dat is geen God (voor mij dan Tong uitsteken) en in reïncarnatie geloof ik ook wel Tong uitsteken

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:52

Ik zou het niet weten ofdat er leven na de dood is..

Ik denk dat het gewoon net is als je slaapt *en geen droom hebt* haha klinkt gek maar denk ik allemaal

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:21

Ik geloof er niet in.
Als je dood bent, ben je gewoon dood. Je ervaart niks meer, gaat niet naar god, en zweeft zeker niet rond ergens rond de aarde.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:28

ik geloof er ook niet in hoor leve na de dood.
Als het er wel is zie ik het dan wel Knipoog

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:32

Ik denk dat er wel "iets" is na de dood...Al weet ik niet wat.
Ik denk ergens dat je terugkomt als een dier.. Cool

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:11

Ik geloof er wel in hoor, ook in reincarnatie. Denk dat het ligt aan de lessen die je nog moet leren of je terugkomt als mens of als dier. En ach, als er helemaal niets is na de dood is het ook niet erg:P

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:13

Ik geloof gewoon dat er niets is. Ten eerste hebben wij zelf bedacht dat er iets is etcetra. Allemaal fantasie. Ik denk dat het gewoon ophoud. Klaar. punt. amen.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:20

Bokkiej schreef:
Ik geloof gewoon dat er niets is. Ten eerste hebben wij zelf bedacht dat er iets is etcetra. Allemaal fantasie. Ik denk dat het gewoon ophoud. Klaar. punt. amen.

Haha
Hier ben ik het ook mee eens Ja

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 09:24

Ik geloof ook dat er 'iets' is, maar wat? Lachen

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 09:30

Ik geloof dat als je dood bent, je lichaamelijk dood bent. Ik geloof in God en dat ik naar de hemel ga.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:34

Bokkiej schreef:

Maar als wij zouden fantaseren dat er meer is, dan kan het ook zijn dat wij fantaseren dat er niets meer is als je dood bent Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:45

Mloesje schreef:
Bokkiej schreef:

Maar als wij zouden fantaseren dat er meer is, dan kan het ook zijn dat wij fantaseren dat er niets meer is als je dood bent Knipoog

Ik had precies dezelfde gedachte Haha!

Ik geloof wel in 'leven' na de dood, alleen hoe dat dan precies zit, daar ben ik nog niet helemaal uit.

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:50

Ik geloof wel in een leven na de dood... Maar hoe dat er precies uitziet? Geen idee. Verward

Toen mijn vader een aantal jaren overleden was lag ik s avonds in bed aan hem te denken. En zei ik hardop: pap, als je er nog ergens bent laat me het dan weten! Vervolgens werd er op mijn raam geklopt... Hoe verklaar je dat dan? Er staan geen bomen in de buurt van mijn raam, en ik weet 100% zeker dat ik het me niet heb verbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 03:07

chocky, dat is wel heel bijzonder!

Het zijn voor mij ook de dingen die logisch gezien onmogelijk zijn, waardoor ik wel geloof dat er meer is tussen hemel en aarde en dat er zeker 'leven' na de dood kan zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 06:44

Nimmedor schreef:
Leven na de dood, god, en al die dingen zijn massale verzinsels, om angsten (bv doodgaan) te verdoezelen Ja

Bokkiej schreef:
Ik denk dat je gewoon dood bent, maar niemand wil dat horen en daarom bedenken ze maar iets Maar ik geloof dus niet echt in iets.

Met zulke uitspraken kun je veel mensen kwetsen. Ik geloof ook in God en de Bijbel.
Gelukkig ga ik veel met 'ongelovige' mensen om dus ben zulke uitspraken wel gewend Knipoog

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:38

Zulke verhalen hoor je wel meer. Bij ons in de famillie is ook zo iets gebeurd, daarom weet ik gewoon haast zeker dat er leven is na de dood. Ik denk :' Je ziel gaat dood, maar je geest heeft eeuwig leven'. ik geloof dus ook in God.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:54

Ik geloof in de geestenwereld dus ik geloof er wel in dat je later weer terug komt in een ander lichaam !!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:00

Bokkiej schreef:

Dit vind ik een erg simpele, ondoordachte uitspraak.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:01

Ik geloof, en wíl ook geloven, dat er 'iets' is na de dood.
Ik ben ook absoluut niet bang voor de dood, ik geloof namelijk dat het hiernamaals nog veel mooier is Ja
Niet dat ik dood wil, absoluut niet, maar is mijn tijd daar, dan denk ik dat ik daar betrekkelijk makkelijk vrede mee kan hebben.

Ik geloof dat je lichaam niet meer is dan een 'omhulsel', datgene wat je achterlaat als je overlijdt. Je 'ik', je geest, verlaat de aarde, en gaat naar een andere dimensie, wat de meesten de hemel noemen. Ik geloof dus wel in een hemel, maar niet zozeer in een God die bepaalt of je naar de hemel of hel gaat.

Ik denk dat iedereen in de hemel komt, maar afhankelijk van zijn/haar keuzes en leven op aarde op een zeker 'niveau' komt. Het ene niveau is niet beter dan het andere, maar bepaalt of je terugkeert naar de aarde om daar te leren van je fouten in je vorige leven Ja

Het valt eenvoudigweg niet te bewijzen dát er iets is na de dood, maar bijna-doodervaringen, mensen die contact hebben met overledenen...het zegt voor mij een heleboel; er is in ieder geval íets Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:11

Ik denk wel dat er iets is..
Ik geloof echt niet dat je zomaar dood bent, alles weg.. dat is toch raar?

Maar al die mensen met bijna-doodervaringen dan?
Die een poort en licht enz zien?

Zouden deze mensen dit gewoon erg graag willen zien?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:12

Ik geloof dat je dood gaat en dat het dan gewoon allemaal ophoudt..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:19

En al die geesten dingen enz? Hoe denken de mensen die helemaal nergens in geloven daarover?

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:41

Maethoriel schreef:
Ik geloof, en wíl ook geloven, dat er 'iets' is na de dood.
Ik ben ook absoluut niet bang voor de dood, ik geloof namelijk dat het hiernamaals nog veel mooier is Ja
Niet dat ik dood wil, absoluut niet, maar is mijn tijd daar, dan denk ik dat ik daar betrekkelijk makkelijk vrede mee kan hebben.

Ik geloof dat je lichaam niet meer is dan een 'omhulsel', datgene wat je achterlaat als je overlijdt. Je 'ik', je geest, verlaat de aarde, en gaat naar een andere dimensie, wat de meesten de hemel noemen. Ik geloof dus wel in een hemel, maar niet zozeer in een God die bepaalt of je naar de hemel of hel gaat.

Ik denk dat iedereen in de hemel komt, maar afhankelijk van zijn/haar keuzes en leven op aarde op een zeker 'niveau' komt. Het ene niveau is niet beter dan het andere, maar bepaalt of je terugkeert naar de aarde om daar te leren van je fouten in je vorige leven Ja

Het valt eenvoudigweg niet te bewijzen dát er iets is na de dood, maar bijna-doodervaringen, mensen die contact hebben met overledenen...het zegt voor mij een heleboel; er is in ieder geval íets Lachen

Idd.
Ik denk dus ook dat er iets is na de dood.
Wat weet ik dus niet nja volgens mij niemand. Nagelbijten / Gniffelen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:44

Mijn opa is een keer gereanimeerd omdat zijn hart d'r mee stopte.
Ben je dan ook dood, als je hart even stil staat?
(Sorry, gebrek aan algemene kennis.)
Anders heeft hij het misschien wel gezien.