Ik zie het dan wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bokkiej schreef:Ik geloof gewoon dat er niets is. Ten eerste hebben wij zelf bedacht dat er iets is etcetra. Allemaal fantasie. Ik denk dat het gewoon ophoud. Klaar. punt. amen.
Bokkiej schreef:Ik geloof gewoon dat er niets is. Ten eerste hebben wij zelf bedacht dat er iets is etcetra. Allemaal fantasie. Ik denk dat het gewoon ophoud. Klaar. punt. amen.
Mloesje schreef:Bokkiej schreef:Ik geloof gewoon dat er niets is. Ten eerste hebben wij zelf bedacht dat er iets is etcetra. Allemaal fantasie. Ik denk dat het gewoon ophoud. Klaar. punt. amen.
Maar als wij zouden fantaseren dat er meer is, dan kan het ook zijn dat wij fantaseren dat er niets meer is als je dood bent
Nimmedor schreef:Leven na de dood, god, en al die dingen zijn massale verzinsels, om angsten (bv doodgaan) te verdoezelen
Bokkiej schreef:Ik denk dat je gewoon dood bent, maar niemand wil dat horen en daarom bedenken ze maar iets Maar ik geloof dus niet echt in iets.
Maethoriel schreef:Ik geloof, en wíl ook geloven, dat er 'iets' is na de dood.
Ik ben ook absoluut niet bang voor de dood, ik geloof namelijk dat het hiernamaals nog veel mooier is
Niet dat ik dood wil, absoluut niet, maar is mijn tijd daar, dan denk ik dat ik daar betrekkelijk makkelijk vrede mee kan hebben.
Ik geloof dat je lichaam niet meer is dan een 'omhulsel', datgene wat je achterlaat als je overlijdt. Je 'ik', je geest, verlaat de aarde, en gaat naar een andere dimensie, wat de meesten de hemel noemen. Ik geloof dus wel in een hemel, maar niet zozeer in een God die bepaalt of je naar de hemel of hel gaat.
Ik denk dat iedereen in de hemel komt, maar afhankelijk van zijn/haar keuzes en leven op aarde op een zeker 'niveau' komt. Het ene niveau is niet beter dan het andere, maar bepaalt of je terugkeert naar de aarde om daar te leren van je fouten in je vorige leven
Het valt eenvoudigweg niet te bewijzen dát er iets is na de dood, maar bijna-doodervaringen, mensen die contact hebben met overledenen...het zegt voor mij een heleboel; er is in ieder geval íets