Angst voor "leuke" dieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Angst voor "leuke" dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:50

Kana schreef:
Vroegaahh toen ik een jaar of 8 was toen had ik ruzie met een meisje en die had toen een langpoot gepakt en de benen eruit getrokken en terwijl die benen gewoon nog bewogen op mij gegooid.

Ik werd he-le-maal panisch, niet normaal. Sindsdien kan ik niet met die beesten in 1 kamer zijn. Als ik er 1 zie op mijn kamer dan ren ik de kamer uit en gil ik net zo hard tot dat iemand hem weg haalt. Clown

Dat had mijn "vriendje" vroeger gedaan. Nagelbijten / Gniffelen Alle poten uit een langpoot getrokken. En op de grond gelegd, en je zag die dingen nog bewegen en, iehh, ik krijg alweer de rillingen als ik eraan denk. Scheve mond
Ik ben ook echt he-le-maal panisch voor spinnen. Nagelbijten / Gniffelen
In groep 8 ben ik wel zo dapper geweest om een keer een langpootspin over mijn hand te laten wandelen, op een gegeven moment was ik er helemaal niet bang meer voor.
Maar die dapperheid heeft niet lang standgehouden. Nagelbijten / Gniffelen Want ik begin nu weer hysterisch te krijsen als ik er eentje binnen een straal van 6 meter zie lopen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik had een keer een zwarte renspin op m'n kamer, zo'n héle grote. Ik zweer je dat ding was echt wel iets van 10 centimeter bij elkaar. Scheve mond
Ik heb echt de hele wijk bij elkaar gegild. Sigaar Zijn we blij dat onze wijk maar uit 5 huizen bestaat ofzo. Clown

Enne, ik ben ook bang voor vogels. Een onverklaarbare angst, maar als er een vogel over mijn hoofd vliegt duik ik altijd weg.
En ik loop ook liever een stukje om voor die beesten. Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:51

Even denken, vliegende mieren en kikkers tellen niet mee in de categorie leuke dieren, dus ga ik voor eenden, ganzen en zwanen. ik heb zo niets met die dieren als ze me al aankijken brrr Nagelbijten / Gniffelen lievenheerstbeestjes vind ik eng als ze gaan vliegen *LOL*
(moest wel verschrikkelijk hard lachen om je verhaal trouwens Haha! )

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:53

ik vind vlinders eng Slapen maar dan ook echt dood en dood eng Huilen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:42

Honden. Een fobie is het niet, maar ik loop er wel altijd met een grote boog omheen en als ze gaan blaffen of snuffelen ofzo word ik al helemaal niet blij. Tong uitsteken Ben nooit gebeten ofzo, maar ik ben er altijd al bang voor geweest. Ik vertrouw ze gewoon niet.

Spinnen ben ik echt heel bang voor, maar dat valt niet onder de leuke dieren denk ik (voor de meeste mensen dan) . Tong uitsteken

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:08

Dniesjj117 schreef:
Ik vind lieveheersbeestjes wel leuk (totdat ze gaan plassen op je hand, getver),

Dat is geen plas, dat is "reflexbloed" Slim en dat smaakt vies dus wordt hij niet opgegeten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 02:00

Bedenk me net: ben heel bang voor koeien en voor ezels in wintervacht.

Voor koeien omdat ik een keer ben aangevlogen door een koe die net een kalf had gekregen (had heel het kalf niet opgemerkt en wilde m'n paarden uit de wei halen) en ezels in wintervacht vind ik er gewoon eng uitzien. Die ogen die heel diep liggen, bah!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 02:07

Ik ben wel eens wakker geworden s´nachts aan de hand van een raar smaakje in mijn mond,........ *LOL*

* lieveheersbeestje Clown

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 02:10

Haha, eindelijk ook iemand gevonden Haha! Ik heb een hele erge fobie voor insecten, maar vooral lieveheersbeestjes. Ik ging ze toen ik klein was ook altijd in potjes vangen en bestuderen, maar als ik er nu al eentje zie (al zit ie 10 meter verderop) krijg ik ongeveer een paniekaanval.
Ik vertel dit normaal ook tegen vrij weinig mensen, want het is is heel makkelijk om iemand te pesten die bang is voor lieveheersbeestjes.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:09

ja ze gooien ze altijd op mij dan wordt ik echt helemaal hysterisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:16

* rilt helemaal* ben ook super bang voor heerebeestjes dat komt omdat ik een keer door zo'n beets ben gebeten. iedereeen zecht dat die beesten niet bijten nou die van mei beet wel. en langpoot muggen. zijn ook vreselijk ik ren al weg als zo'n beest achter een duer zit dus niet eens hier heen kan Tong uitsteken. komt omdat dat ding een kee op mijn hand ging zitten. en oja vlinders , dat komt om dat een keer een vlinder op mein nues is gaan zitten Tong uitsteken

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:01

laartjuh schreef:
ik vind vlinders eng Slapen maar dan ook echt dood en dood eng Huilen

Heh, ja, een vriend van mij heeft dat ook. Ik probeer me er altijd in in te leven, maar ik vind het erg moeilijk om te begrijpen. Zijn motivatie: 'ja, maar ze fládderen zo!'. Om spinnen enzo geeft hij geloof ik niks. Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:10

Sprinkhanen vind ik helemaal niets, want die bijten? Scheve mond

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:14

Haha je bent niet alleen in deze situatie hoor: Ik ben bang voor:

-vlinders
-insecten
-spinnen
-horzels BAH K*Tbeesten
-lieveheersbeestjes (of vallen die ook onder insecten? Blond )
- slangen...maar dat is wle begrijpelijk denk ik Tong uitsteken

En een kudde wilde paarden loop ik zo zonder angst in.... Vreemd Tong uitsteken

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:31

Mieren met vleugels en rode mieren.

En vooral wespen en bijen Scheve mond
Het begon allemaal Vork toen ik een jaar of 4 was op vakantie in de ardennen. Een wesp had het op mij gemunt en ik rende met mijn korte beentjes en rende en rende, totdat er een hek was en toen stak 'ie. Zomaar.

Toen was ik een jaar of 7 en zag allemaal kindertjes ergens omheen staan wat bijzonder was. Dus ik kom eraan met mijn nieuwschierige kop en ja, het was een grondnest waar ik in ging STAAN. Auw.

Toen was ik 9 en ik liep naar school met een vestje aan en er gingen opeens twee wespen onder mijn mouw van het vestje. Iemand dacht 'ik ga er op slaan dan gaan ze wel dood' en wat deden ze? Auw.

Toen. Was ik een jaar of 13 en er zaten twee bijennesten in onze appelbomen. De imker uit het dorp kwam om de koningin te vangen, en hij stond op een trap en ho, hij viel. Scheve mond Alle bijen kwaad en wie was de dupe die stond weer te loeren? Ze gingen allemaal achter me aan en ik rende naar binnen en ik viel op de keukengrond en ze staken en wheeeee.

EN TOEN Nors opkijken Was ik 16, fietste van huis naar school, dacht 'wow wat veel vliegen daar' en voordat ik het wist zat ik midden in een bijenzwerm. Ze zaten ooooooooooooveral op me Scheve mond

En ik moest van mijn 13e tot 16e altijd door de polder fietsen waar bijenkasten stonden en die vlogen dan best veel over de weg en het was gewoon altijd zo eng, helemaal met mijn trauma.

Daar komt mijn wespen-bijen fobie vandaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:46

Wuis schreef:
Alle angsten/afkeer voor bepaalde diersoorten ontstaat doordat ooit iemand jou geleerd heeft dat ze eng zijn.

Nee hoor, kan ook doordat je zelf ervaren hebt dat (en waarom) ze eng zijn.

Zelf ben ik echt als de dóód voor van die gigantische muggen, weet even niet meer hoe die dingen heten, maar ze zijn minstens een keer of 4 zo groot als een gewone mug en véél agressiever. En als je eenmaal gestoken bent door zo'n beest, zul je dat weten ook. Die schijtbeesten laten je gewoon niet met rust zodra ze het op je voorzien hebben....

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:49

Ik ben ook bang voor vlinders.. Als er 1 op m'n kamer zit, of ik zie er 1 op de muur zitten, dan begin ik helemaal te flippen.
Ik ga ook nooit mee naar een vlindertuin.. Anders ren ik er meteen doorheen Nagelbijten / Gniffelen

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:59

Ben heel erg bang voor libelles, maar das geen trauma ofzo, ik vind het zo eng als ze stil in de lucht zweven en dan ineens wegschieten. Vooral die hele grote!

Een trauma heb ik wel van klaphekjes trouwens, sinds ik ertussen kwam durf ik er alleen nog maar door als iemand ze vasthoudt of met m'n rug ertegen duwend (dat kan dus ook nog, bang voor iets levenloos Tong uitsteken )

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:26

iee spinnen!
en ik vind heel diep donker water eng ,,je weet nooit wat daar inzit

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:50

ik ben zoiezo bang voor alles wat kleiner is dan m'n vuist en dunne sprieterige pootjes heeft, libelles,spinnen,vlinders,sprinkhanen,mieren en spekvreters.. bah ik kan dan echt als een hysterica gaan staan schreeuwen en huilen als er een te dicht in de buurt is en niemand wil hem weghalen ofzo.. Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:01

Wespen en bijen.. die ving ik altijd in een jampotje toen ik jonger dan 10 was Haha! Het was zo'n uitdaging.. als ze boos werden en dus je doorhadden steken ze Knipoog dus ik heeeel voorzichtig hun vanger ben maar een stuk of 10 keer gestoken .. valt best mee?? heb er stuk of 100 of meer gevangen..

maar als ie nou te dichtbij komt.. dan loop ik toch wat sneller bij hem vandaan.. Dus heb toch wel geleerd om die beestjes met rust te laten denk ik..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:08

Ik ben als de dood voor kippen en dan met name haantjes!!! Oke het zijn maar kleine beesten maar ik met mijn 1.75m schijt in mijn broek voor die beesten.

Komt door vroeger: mijn moeder had vroeger (toen ik een jaar of 6 was) haar paard bij een boer staan, die vent had dus allemaal kippen+hanen, een zo'n haan(een hele grote zwarte) viel altijd iedereen aan.
Toen mijn moeder aan mij vroeg of ik de poetsbak wilde halen, kwam ik dus op de terugweg oog in oog met die haan te staan, hij maakte zich groot en viel mij aan(springen en pikken in je benen) ik heb toen die poetsbak boven op dat beest gegooid waardoor dat kreng nog kwaaier werd, ik heb toen met mijn korte pootjes als een gek mijn moeder opgezocht. Ik weet nog dat ik helemaal over de rooien was, vanaf dat moment schijt ik dus in mijn broek voor die beesten en ook voor kalkoenen, ik weet niet ze hebben iets waar ik dus bang voor ben.

Het ergste is nog dat we bij onze eigen stal sinds 2 jaar ook kippen en 3 hanen hebben, eentje daarvan
valt ook altijd aan, ik loop dus altijd met een bezem of iets, om dat beest een mep te geven als ie te dicht bij komt. Normaal hou ik er niet van om beesten te slaan etc.. maar die haan zou ik met liefde door de lucht heen meppen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:09

Silvaantje schreef:
spekvreters

Wat zijn dat? Clown

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:11

alles wat klein is en vleugels heeft en meer dan 4 poten werkt niet in mijn hoofd.. wordt helemala panisch Clown

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:12

MissBambi schreef:
alles wat klein is en vleugels heeft en meer dan 4 poten werkt niet in mijn hoofd.. wordt helemaal panisch Clown

edit; typfout

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:24

Mijn vader heeft altijd van die pakken met "Pinkies". Dat zijn maden ofzo, die hij dan aan de vogels voert. Lips are sealed
Eerst mocht je die nog lévend kopen, en als ik dan in de garage kwam (waar die vogels dus zitten) op mijn fiets te pakken, waren er altijd wel een paar gevallen of uit een bakje gekropen waardoor ik ze echt óveral tegenkwam. Lips are sealed
Zó vies. Nagelbijten / Gniffelen

En oh ik ben ook als de dood voor die grote Libelles idd. Ieder jaar zitten ze hier weer vast in de keuken, en die maken een hels geluid. Nagelbijten / Gniffelen
Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden met m'n zus in de woonkamer zat, op een gegeven moment zat dat beest dus in de keuken. Nou, we durfden niet meer weg. *LOL*
Uiteindelijk kregen we toch maar honger en moesten we de kelder in, dus hebben we er een uur over gedaan om op de gang te komen. *LOL* (Je kan alleen de kelder in via de gang.)
Kwamen er toen achter dat we daar niet zo veel aan hadden aangezien we niks hadden voor op het brood. Clown
Hebben we toen de hele middag met een pak koekjes op de gang gebivakkeerd. Huilen van het lachen