Genant: gebrek aan libido

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Re: Genant: gebrek aan libido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:39

Ylana schreef:
luxx schreef:
Een gezonde relatie bevat lijfelijke intimiteit, als dat ontbreekt mist er toch iets, dat onderschrijf je zelf.

Hier wil ik nog even op inhaken.
Wanneer je geen zin hebt houdt het niet altijd in dat het in je relatie niet goed zit hoor.

als je geen sex hebt mist er iets, dan is dan toch al niet goed?
ik zeg niet dat je niet van elkaar houd ofzo.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:40

Precies Ylana, en als je je partner daardoor in de armen van een andere dame drijft, dan is je relatie gewoon niet goed.
Mijn relatie is trouwens wel goed, ook al is er een dip op dit gebied.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:41

Voor de duidelijkheid, het probleem ligt bij mij, maar daardoor is niet automatisch de relatie niet goed.
Laatst bijgewerkt door avanoort op 21-02-07 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:42

geit schreef:
zin moet je zeker niet maken. kom nou ik ga niet alleen voor hem op mijn rug liggen met mijn benen wiijd omdat hij wil.
zoiets moet plezier zijn vooor beide.
ik heb een jaar last gehad van gebrek aan libio, tot ik een nieuwe vriend kreeg maja das voor jou geen optie denk Tong uitsteken

Nou, zin maken kan ook in de vorm van "er wat moeite voor doen om zin te krijgen".
Filmpje, etentje, masage, enz.
Zegt niet dat die gene bedoeld "op je rug liggen en doen of je zin hebt"

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:43

Inderdaad en als het dan nog niet wil bijvoorbeeld alleen maar knuffelen ofzo.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:43

Bienotje schreef:
Voor degenen die een alternatief voor de pil hebben gezocht? Welk alternatief zijn jullie dan op uit gekomen?

Condoom. Echt geen pil voor mij hoor.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:45

Ik heb het dus ook!
Ben ook gestopt met de microgn. 30! Kreeg ook vaak hoofdpijn enzo.

Ik heb nu nuvaring, hoopte dat het verschil uitmaakte, doet het ook wel, maar minder dan ik had gehoopt.

Maar moet zeggen heb wel veel spanning laatste tijd enzo, dat scheelt ook. Op vakantie wordt ie gek van me Clown

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:47

luxx schreef:
als je geen sex hebt mist er iets, dan is dan toch al niet goed?
ik zeg niet dat je niet van elkaar houd ofzo.

Maar wat als het probleem bij je zelf ligt?!?
Dat heeft níets met je relatie te maken...
Na mijn bevalling van mijn dochtertje heb ik echt ruim een jaar niet lekker in mijn vel gezeten.
Maar dan ook écht niet lekker.
En dan een vent die persee van bil moest?!? Ik moest er niet aan denken!
Had dus niets met onze relatie te maken Knipoog

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:48

Ik heb net met VSM gebeld, ze gaan me een lijstje met tips toesturen en info over middelen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:56

Ik heb net eens even dit topic doorgelezen omdat ik bij de eerste zin al dacht "dit gaat over mij".

Ik ben al bijna 7 jaar samen met mijn vriend en heb denk ik de laatste 3 jaar echt geen zin, echt helemaal niet.
Ik ben al van pil veranderd en al eens gestopt, niets helpt Huilen

Mijn vriend is echt zo lief en zal me nooit dwingen, hij zegt dat sex niet het belangrijkste in een relatie is (anders was hij al weg geweest).

Vaak helpt het idd wel als ik ergens naar kijk of mijn vriend help, dan krijg ik wel eens kriebels.
Ik heb zelfs een clithood-piercing genomen, zelfs dat hielp niet.

Nu moet ik zeggen dat ik dus nog nooit ben gekomen dat helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Als iemand een oplossing weet, ik meld me aan als vrijwilliger Ja

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:57

oh kan je die hierop zetten? Ben wel erg benieuwd naar hun alternatieven.

Heb net even op cristineleduc gekeken en indd spaanse vlieg gevonden. Werkt dat echt? Clown Bloos

Zou het toch wel eens willen uitproberen. Maar goed voor 16,- wil ik wel garantie dat he werkt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:58

Misschien is de spirituele kant wat beter bekijken een oplossing voor je? Tantra oid, heb je dat al eens geprobeerd?

Ik heb de prikpil, werkt 3 maanden, heb ik geen bijwerkingen van.
Heb ook een implanon gehad, ook heel tevreden over, wilde er alleen niet meer uit.
Met de gewone pil had ik enorme stemmingswisselingen.

Naatus: als je maar denkt dat het werkt Tong uitsteken

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:58

haha ja denk je dat het zo is? Ik heb geen flauw idee. En tantra is dat een overdekte versie van kamasutra?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:00

Ik ben erg bang voor prikken (ja wel piercings maar daat spuiten ze niet iets in je) en durf een prikpil niet. Ik ben al eens gestopt en dat werkte ook niet

Tantra?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:01

Gelukkig is mijn probleem dus helemaal niet genant, zoveel reactie's van dames die het herkennen! Er moet toch een oplossing zijn?
Shyla25: ben je er weleens voor naar de dokter geweest?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:04

Twee kotertjes kort achter elkaar gekregen en daarna de pil heeft bij mij jaren gezorgd voor een zeer verminderde sexdrive.

Koters zijn nu ouder, kan 's nachts gewoon slapen, pil de deur uit gedonderd en mijn eigen onzekerheden overboord gezet.....sexleven is nu beter dan ooit.

Kan dus nog best weer komen hoor....

Beetje directe vraag....is alleen de drive met je man verminderd, of ook die met jezelf?
( probeer het netjes te houden...Knipoog )
Als je jezelf wel kan plezieren, op een moment dat het jou wel schikt, zit 't 'm niet in je libido, maar in de sexuele omgamg met elkaar.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:09

hmmmm herkenbaar... Bloos
ga eerdaags over op koperspiraal (medische redenen)... wie weet keert het terug. Haha!

blijf dit i.i.g. even volgen...

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:13

jacimatho schreef:
Twee kotertjes kort achter elkaar gekregen en daarna de pil heeft bij mij jaren gezorgd voor een zeer verminderde sexdrive.

Koters zijn nu ouder, kan 's nachts gewoon slapen, pil de deur uit gedonderd en mijn eigen onzekerheden overboord gezet.....sexleven is nu beter dan ooit.

Kan dus nog best weer komen hoor....

Beetje directe vraag....is alleen de drive met je man verminderd, of ook die met jezelf?
( probeer het netjes te houden...Knipoog )
Als je jezelf wel kan plezieren, op een moment dat het jou wel schikt, zit 't 'm niet in je libido, maar in de sexuele omgamg met elkaar.

How interesting: in de sexuele omgang met elkaar, wat bedoel je daar precies mee?
De drive is ook minder met mezelf, voel me niet sexy enzo, ik werk er wel hard aan!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:14

avanoort schreef:
Gelukkig is mijn probleem dus helemaal niet genant, zoveel reactie's van dames die het herkennen! Er moet toch een oplossing zijn?
Shyla25: ben je er weleens voor naar de dokter geweest?

Ik ben er idd wel eens voor naar de dokter geweest, die heeft me toen gezegt eens te stoppen met de pil. Helaas hielp dit niet Toen heb ik een paar keer een andere gehad maar ook dat werkte niet.
Ik ben zelfs naar een sexshop geweest en daar om raad gevraagt, heeft niets uitgemaakt.
Het nadeel is dus dat ik echt nog nooit gekomen ben, dat maakt het nog frustrerender Boos!

Kom jij wel als je sex hebt?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:15

Vanuit mijn tenen, gelukkig maar, en ook van alleen de daad zelf zeg maar.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:17

avanoort schreef:
Vanuit mijn tenen, gelukkig maar, en ook van alleen de daad zelf zeg maar.

Dat mis ik dus ook nog Boos! Het lukt me zelf ook niet, ik kan mezelf echt niet ontspannen

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:18

heel herkenbaar. Ik heb dit dus ook al een paar jaar. Mijn partner en ik konden hier ook niet goed over praten. Hoe meer hij "aandrong" , hoe minder zin ik kreeg.
Nu ben ik een cursus aan het volgen via Annazorg (zie link vorige pagina) Je doet de cursus via internet. Het gaat er vooral om dat je je bewust wordt van je zelf. daarnaast moet je meer ontspannen en tijd voor jezelf en je partner nemen. Ik moet zeggen dat het me wel helpt, maar stress veroorzaakt regelmatig weer een dipje. Ik vraag me soms ook af, of het gemiddelde echt 2a3 keer per week is Haha! . Ik moet er niet aan denken dat ik 3 keer per week sex moet hebben Bloos . Vind 1 keer meer dan genoeg op dit moment, misschien komt dit later wel weer.
Ik blijf dit topic even volgen, kijken of er nog tips komen

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:23

luxx schreef:
Als je alleen maar sex hebt met je partner omdat je anders bang bent dat hij het ergens anders haalt, dan heb je geen goede relatie!

dat is niet echt wat ik zeg.
ik heb sex met mijn partner om dat ik een gezond libido heb, en hij ook gelukkig.
maar mocht ik het ?genante?probleem hebben wat jij hebt zou het me niet mogen verbazen als ik er achter kom dat zijn sexdrive hem in de armen van een andere dame drijft, en dat moet je niet willen denk ik.
je noemt het zelf een 'probleem' en dat is het ook, een gezonde relatie bevat lijfelijke intimiteit, als dat ontbreekt mist er toch iets, dat onderschrijf je zelf.

Sorry dit snap ik niet helemaal, wat is daar nou genant aan? Ik kan me voorstellen dat het vervelend is maar genant is een ander verhaal. Het is echt geen taboe meer hoor en dus ook niets genants aan. Ze is niet de eerste die het overkomt, en zeker de laatste niet. Je doet net of het niet normaal is. En een man drijf je alleen in de armen van een andere vrouw als hij niet echt van je houd, anders zou hij je helpen bij het vinden van een geschikte oplossing van jullie 2e. Dus dat lijkt me sterk tenzij je een cassanova hebt die niet alleen sex met jou interessant vind maar ook met een ander.

Sorry dat ik het zeggen moet maar ik vind jou stukje nogal kort door de bocht!
Anyway, ik denk dat je het beste even naar je huisarts kan gaan, dit is helemaal niet raar, dat soort mensen zijn wel wat gewend hoor. Misschien dat hij of zij je verder kan helpen. Ik wens je heel veel succes!!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:27

Ddees schreef:
heel herkenbaar. Ik heb dit dus ook al een paar jaar. Mijn partner en ik konden hier ook niet goed over praten. Hoe meer hij "aandrong" , hoe minder zin ik kreeg.
Nu ben ik een cursus aan het volgen via Annazorg (zie link vorige pagina) Je doet de cursus via internet. Het gaat er vooral om dat je je bewust wordt van je zelf. daarnaast moet je meer ontspannen en tijd voor jezelf en je partner nemen. Ik moet zeggen dat het me wel helpt, maar stress veroorzaakt regelmatig weer een dipje. Ik vraag me soms ook af, of het gemiddelde echt 2a3 keer per week is Haha! . Ik moet er niet aan denken dat ik 3 keer per week sex moet hebben Bloos . Vind 1 keer meer dan genoeg op dit moment, misschien komt dit later wel weer.
Ik blijf dit topic even volgen, kijken of er nog tips komen

Krijg jij dit vergoedt door je zorgverzekeraar? Las daar iets over op die site. Ben wel benieuwd wanneer je in aanmerking daarvoor komt.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:27

Het voelt nogal genant, vandaar de titel...