bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:32

ik heb nog geen kinderen, maar door dat verhaal van Ann (wat erg!) zou ik dus NOOIT voor een thuisbevalling kiezen.
het zal je toch gebeuren... terwijl ze in 't ziekenhuis direct in kunnen grijpen en alles paraat hebben.

en moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om halverwege alsnog naar het ziekenhuis te moeten.

en een vriendin van me zei: je wilt al die zooi echt niet thuis in je eigen bed hebben! Tong uitsteken

maar het is voor iedereen persoonlijk. doe waar je je prettig bij voelt, en trek je niks aan van de rest. als jij wilt douchen, ga je dus douchen! sterkte!!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:40

Het hangt er ook vanaf hoe dicht je bij een ziekenhuis woont.

Ik had nog geen keuze gemaakt maar het ging allemaal zo snel dat ik besloot thuis te blijven toen het eenmaal op gang was (toen we doorhadden datt de bevallinng begonnen was had ik al 8 cm ontsluiting).
Helaas, te sterke bekkenbodem en ik kreeg haar er dus niet uit. Na een uur persweeën de auto in naar het ziekenhuis en met een beetje hulp was ze zo geboren.
Na 24 uur mochten we naar huis en eigenlijk was dat ook wel weer lekker even rustig bijkomen in het ziekenhuis, niet gelijk een huis vol visite.

Achteraf ben ik wel blij dat ik in eerste instantie thuis ben gebleven, lekker je eigen gang gaan in je eigen omgeving en in ons geval waren we in zo'n twintig minuten in het ziekenhuis.......

Dus tja, voor alles is wat te zeggen. Maar als je ver van een ziekenuis woont zou ik gewoon lekker naar het ziekenhuis gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:41

dierfysio schreef:
en een vriendin van me zei: je wilt al die zooi echt niet thuis in je eigen bed hebben! Tong uitsteken

Daar heb je een matrasje voor; ik had nog geen spatje op mijn beddegoed. Clown Nou is het wel zo dat ze bij mij de vliezen hebben laten breken en dat het niet spontaan gebeurde.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:43

dierfysio schreef:
...en een vriendin van me zei: je wilt al die zooi echt niet thuis in je eigen bed hebben! Tong uitsteken

Met die zooi valt het reuze mee hoor Knipoog ; volgens mijn man was het niet meer dan een halve vuilniszak vol en dat regelt de vroedvrouw allemaal.
Ik heb iig niks zelf hoeven opruimen Clown !
Als het goed is, draait je kraamhulp daarna de was van de bevalling weg, dus daar heb jij (of je man) ook geen omkijken naar Knipoog .

Maar het is idd een feit: de bevalling loopt het vlotst als je dáár bevalt waar je je het prettigst voelt Lachen .
Kan me goed voorstelllen, dat als je bijv. nogal afgelegen woont, je liever naar het ziekenhuis gaat.
O ja, wbt. harttonen van de beeb in de gaten houden: dat doet de vroedvrouw thuis ook en hier had de vroedvrouw zelfs extra zuurstof mee, voor als de beeb dat nodig zou hebben gehad.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:48

dierfysio schreef:
ik heb nog geen kinderen, maar door dat verhaal van Ann (wat erg!) zou ik dus NOOIT voor een thuisbevalling kiezen.
het zal je toch gebeuren... terwijl ze in 't ziekenhuis direct in kunnen grijpen en alles paraat hebben.

Das is ook niet zo hoor, als jij snachts een keizersnee moet, moet de gynacoloog ook nog van huis komen hoor!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:52

Een echte verloskundige heeft ook veel meer ervaring dan een huisarts!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:55

Klop SamSam, want ik heb om half 10 savonds een keizersnee gehad, en daarvoor moest de gyn ook van huis komen. Hij was er gelukkig wel in 10 minuten.
De verloskundige van het ziekenhuis heeft telefonisch met de gyn overlegd en zo besloten tot ingrijpen.

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:01

Samsam schreef:
Das is ook niet zo hoor, als jij snachts een keizersnee moet, moet de gynacoloog ook nog van huis komen hoor!

Als het goed is, moet het oproepbare personeel van het ziekenhuis binnen een kwartier van het ziekenhuis blijven (dat ze dus binnen een kwartier binnen kunnen zijn, als dat niet mogelijk is, moeten ze in het ziekenhuis blijven). In die tijd wordt jij richting OK gereden, klaargemaakt etc. Als het een spoedKS is, wordt de narcose alvast klaargemaakt. Als bevallende merk je er weinig van dat je moet wachten op die Gyn, denk ik Knipoog

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 16:08

Es79,vertel maar hoor Haha! Als ik het niet meer aankan scroll ik vanzelf wel veder.Of juist niet uit nieuwschierigheid Clown

Marloes,jeetje dat is niet niks,toch nog even een keizersnee.Maar gelukkig is alles toch nog goed gekomen Knipoog
Denk maar zo van onder is het netjes gebleven Haha! Clown

Ann,jeetje dat is ook erg.Ik zelf hoop natuurlijk dat alles goed gaat.Maar dat weet je nooit.
Zo''n huisarts had ik allang de deur gewezen!
Blij dat dan alles wel goed is gegaan bij de 2e.

Eva,ja dat is natuurlijk weer erg lekker.Al zeggen anderen bokkers ook dat je weer veel in het ziekenhuis mag doen en laten.

Samsam,ja dat zal ik ook naar vinden.Dat je op dat moment als je in het ziekenhuis bent niks te vertellen hebt.Dat heb je thuis toch weer meer.

Dierenfysio,denk dat het in het ziekenhuis ook fout kan gaan hoor!Overal worden fouten gemaakt.Tis alleen denk niet te hopen voor je dat het net jou overkomt.
En de troep,ach die moeten we maar voor lief nemen..ben waarschijnlijk toch niet in staat om het opteruimen na de bevalling.Dus dat laten we dan maar doen haha. Haha!

Tavanta,het ziekenhuis zit achterons huis.We kunnen zo het dak van het ziekenhuis zien.Dus kan er binnen 5 minuten zijn.Alleen zie het dus echt niet zitten als je ingeknipt en al nog even naar het ziekenhuis te verplaatsen.

Sterre,een halve vuilniszak is toch nog heel wat hoor. Vork

Igg de reden voor mij waarom ik twijfel is toch
ik ben nog jong,word het eerste kindje weet niet wat ik moet verwachten etc.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:15

Ik ben 3 jaar geleden bevallen in het zh (poliklinisch), terwijl ik een thuisbevalling had gepland, maar iets in me zei dat ik niet thuis moest blijven, dus nog met 9cm Bloos onsluiting op mijn dooie gemakje (NOT) in de auto.
M'n zoontje is dan geboren met 2x de navelstreng om zijn nek, dus voor me gevoel heb ik goed gehandeld om naar het zh te gaan.
Tevens werd even meegeteld aan m'n vriend dat ik de eventuele volgende keer niet meer zo mocht treuzelen Bloos en eerder moest komen Bloos

Bij de 2e ben ik bewust naar het zh gegaan, alleen moest ik al heel snel heen voor mijn gevoel met 3cm, bij prikken van de vliezen bleek m'n meisje in het vruchtwater gepoept te hebben, dus werd ik overgedragen aan het zh.

Tis maar net waar je jezelf en je partner (is ook belangrijk) je het prettigst bij voelt.
Als je na 17.00 uur bevalt moet in het zh ook de juiste mensen worden opgepiept.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:26

bloempje1 schreef:
Igg de reden voor mij waarom ik twijfel is toch
ik ben nog jong,word het eerste kindje weet niet wat ik moet verwachten etc.

juist als je jong bent heb je meer kans op een makkelijke bevalling!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:30

Bloempje1: Op het moment dat jij ingeknipt bent of een klein scheurtje hebt en je moet naar het ziekenhuis (ze hechten overigens ook thuis) dan verneem je daar weinig van. Je lichaam maakt tijdens de bevalling ook een soort van pijnstilling aan, als je gehecht moet worden in het ziekenhuis dan ga je direct na de geboorte al heen dus verneem je er nauwelijk wat van. De eerste uren gaan als een roes voorbij (is mijn ervaring) Je moet gewoon van het ergste uitgaan dan kan het altijd meevallen Haha! Ik ging er dus niet vanuit dat het een keizersnee werd achteraf gezien vond ik het een enorme teleurstelling dat het een keizersnee werd. Ik keek namelijk zo onzettend uit naar het moment dat je kleintje voor het eerst op je buik komt te liggen Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:35

Ik wilde zeker weten thuis bevallen. En dan niet in bed, nee in bad.
Mij stond het idee van in een ziekenhuis bevallen me héél erg tegen. Het leek mee heel onpersoonlijk.
Maar goed, ik had alles geregeld, bad in huis en voor de honden een kennel gemaakt zodat alles in rust kon gebeuren.
Maar ja, dat kind van mij wilde er niet uit...
Dus na 2 weken overtijd ben ik aan het ziekenhuis overdragen.
Aan de ene kant maar goed ook. Mijn bevalling ging écht k*t!
Ondank dat zou ik voor de tweede wéér voor een thuisbevalling gekozen hebben, ondanks mijn eerste bevalling.
Wie weet, in de (verre) toekomst! Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:41

Nou, hier komt het dan! Clown

Met mijn zoontje ben ik 35 uur bezig geweest achter elkaar en waren ook nog eens stormweeen! Boos!
Dat is dus echt niet leuk!
Ik was thuis maar wilde perse naar het ziekenhuis, de verloskundige zei dat ik wel thuis kon blijven, nou echt niet, dat wilde ik niet dus hop naar het ziekenhuis.
Mijn ontsluiting vorderde niet terwijl ik ontzettend heftige weeen had, dus in het ziekenhuis ging ik aan de weeenopwekkers, nou, dat werd zo heftig, dat was echt niet leuk meer!
Toen na 35 uur weeen mocht ik persen en toen had ik geen persweeen,
hebben ze de vacuumpomp erop gezet en ben ik uiteindelijk bevallen van mijn zoon! Haha!

En mijn dochter, van haar zijn eerst mijn vliezen gebroken 's nachts, in de ochtend dacht ik dat ik ontzettend in mijn bed had geplast! Clown Clown Clown
Rond 13.00 uur in de middag kreeg ik weeen en 22.59 ben ik bevallen van mijn dochter.
Ik stond onder de douche en zei tegen mijn man dat ik wilde persen, hij zei toen heel droog, dan doe je dat toch!
Maar ik wilde naar mijn bed (in het ziekenhuis) en vertelde de verloskundige dat ik ging bevallen, volgens haar niet! Clown
Ik ging liggen, ze heeft heel snel haar spullen gepakt en binnen 1 perswee, binnen 1 minuut was mijn dochter geboren! Haha!
1 nadeel daarvan was dat ik haar met zoveel kracht en snelheid eruit geduwd heb dat haar sleutelbeentje was gebroken. Boos!

Dus: 2 bevallingen, zo totaal anders! Haha!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 16:45

Haha,moet stiekem toch even lachen hoor es! Haha!
Maare 35 uur,woow!Hoop toch dat de mijne er dan echt eerder uit wil hoor,hihi.

Hm dat zal ik ook denken dat ik in mn bed heb geplast.zie het zo voor me.
Maar de laatste bevalling is dus wel lekker snel gegaan.
Alleen erg balen dat der sleutelbeentje gebroken was,maar ze zijn jong en erg flexibel! Lachen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:52

Allebei de locaties hebben een voor en een tegen. En er zijn verschillende "enge" verhalen over in het ziekenhuis bevallen en thuis bevallen.
Ik zou met mijn eerste in het ziekenhuis bevallen maar toen ik moest bevallen kregen ze mij iet met 10 paarden in de auto naar het ziekenhuis.
Het is me heel goed bevallen Knipoog en onze 2e dochter is bewust thuis geboren.

Doe wat je zelf het beste toelijkt en waar je een goed gevoel bij hebt.

Veel succes en zet hem op!

En geen bevaling is hetzelfde dus laat het over je heen komen (makkelijker gezegd dan gedaan maar het is echt waar)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:53

@As79,
Jouw bevallings verhaal lijkt heel veel op de mijne!
Alleen mijn bevalling duurde 63 uur. Ik kreeg uiteindelijk wel een ruggeprik omdat ik gewoon kapot was. Kindje had in het vruchtwater gepoept. Uiteindelijk ook een vacuumpomp bevalling.
En ik verloor heel veel bloed na de bevalling.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:01

Niet allemaal enge verhalen gaan vertellen hoor!

Bij mijn eerste dochter kreeg ik 's avonds weeen maar ik dacht dat het van de macaroni kwam omdat mijn man ook thuis kwam van zijn fietstraining met een zere buik.
Hij moest het bed nog op de verhogers zetten en heeft dat toen nog snel gedaan.
De weeen kwamen regelmatig terug en om 00.00 hebbeb we de verloskundige gebeld. Ik heb vrij lang moeten persen omdat ze steeds weer omhoog schoot dus 10 cm naar benee en na de wee weer 9 cm omhoog. De verloskundige heeft daarna tegengedrukt op mijn buiken en om 4.00 uur was Mirjam geboren.

Mijn 2e dochter was zomaar op de wereld. om 11.30 de eerste wee (bij mijn broer waar we op visite waren) om 12.30 thuis, om 15.00 de verloskundige gebeld en om 16.15 was Marieke geboren.
Ik heb wel gezegd dat bij een eventuele 3e, ze maar bij ons moest komen wonen want ze kon dan nooit op tijd zijn Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:26

Bloempje, haha ik ben ook blij dat van onder alles nog heel is! Haha!
Maar wat ik jammer vind, is dat ik voor mijn gevoel niet echt bevallen ben terwijl ik wel een kindje heb. Heel vreemd vind ik dat.
En ik heb mijn zoontje pas na anderhalf uur kunnen vasthouden, en dat vind ik ook een teleurstelling achteraf. Maar ja, dat moet ik van me af zetten, want hij is kerngezond en daar gaat het om natuurlijk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:42

Ylana schreef:
@As79,
Jouw bevallings verhaal lijkt heel veel op de mijne!
Alleen mijn bevalling duurde 63 uur. Ik kreeg uiteindelijk wel een ruggeprik omdat ik gewoon kapot was. Kindje had in het vruchtwater gepoept. Uiteindelijk ook een vacuumpomp bevalling.
En ik verloor heel veel bloed na de bevalling.

Ja, slopend he! Boos!
Nou, ik kreeg een phetidineprik en was helemaal van de wereld, was maar even hoor!
Maar ik begon te praten dat ik zulke mooie bloempotten in de tuin had staan Clown , gingen ze nog in mijn gezicht slaan ook Boos! omdat ik aan het hallucineren was! Haha!
Was trouwens wel ff lekker! Knipoog

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:16

MISTRAL94 schreef:
bloempje1: Dat vond ik ook een nadeel, ik heb erg lang gelegen dus de wisseling van diensten meegemaakt. Ze kwamen allemaal kijken en voelen Bloos Haha! hoe het stond met de ontsluiting. Ik zal eerlijk zijn op dat moment maakte het me niet meer uit ik wilde alleen maar dat kind eruit hebben. Toen er een verloskundige in opleiding kwam vragen of ze ook even mocht voelen (na de zoveelste verloskundige en gynaecoloog) omdat ze niet snapten waarom de ontsluiting niet door wilde zetten heb ik gezegd dat ze dat maar ergens anders moest gaan voelen Haha! Je moet de hele bevalling gewoon over je heen laten komen, ik zag er ook vreselijk tegenop. Ik heb ook een nare bevalling gehad maar het is voor mij geen reden om niet voor een 2e (ooit) te gaan Knipoog Het klinkt raar maar een groot deel van de pijn vergeet je en als je eenmaal in de weeen ligt kun je niet meer terug en komt er een overlevingsdrang naar boven!
Ik had overigens ook een kamer voor me alleen, de ellende was alleen wel dat er in de kamer naast mij enorm lag te gillen en kon dus live meegenieten daarvan Knipoog

Dat heb ik dus ook gehad, ik heb enorm lang erover gedaan en dus idd heeeeel veel mensen aan mijn bed gehad, ben de tel kwijt geraakt. Bloos
Maar schaamte heb je op zo een moment niet meer.
Ik hoop echt dat bij mij deze bevalling een stuk sneller zal gaan....
Ik moet welr eerlijk bekennen dat ik er enorm tegen op zie Bloos

Bloempje maar idd gewoon over je heen laten komen......het komt allemaal goed Tong uitsteken

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:44

Ik heb bewust gekozen voor een ziekenhuis bevalling. Achteraf gezien was dat maar goed ook want ik ben ingeleid en de kleine had in het vruchtwater gepoept.
Ik wilde in het ziekenhuis bevallen omdat ik het eng vond om thuis te doen. Waarom eng weet ik echt niet, waarschijnlijk bang voor het onbekende. Ik had ook een mooie kamer, maar kon niet gaan en staan waar ik wilde. Omdat ik rugweeen kreeg en artrose heb in mijn rug hebben ze me al vrij snel op mijn verzoek een ruggeprik gegeven, kon niet meer ademen van de pijn dus dat vonden ze wel nodig. Ik ben naar de ruimte gereden waar iedereen voor de O.K. werd klaargemaakt en heb daar de ruggeprik gehad, zo is het mij verteld, want vanaf het moment dat ik om een ruggeprik heb laten vragen door men vriend tot het moment dat hij ging werken weet ik niks meer, is allemaal weg. Waarschijnlijk door de pijn die ik had.

De kleine is om 17.05 uur geboren en ik moest even een nachtje blijven, wat ik wel lekker vond, want kon ik even bijkomen.
De dag na de bevalling ben ik thuisgebleven en de dag erop samen met mijn vriend naar het gemeentehuis geweest om de kleine aan te geven. Ik was gelukkig heel snel weer op de been en alles is me erg meegevallen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:45

Ik ben thuis bevallen!
Wilde ook de hele zwangerschap thuis bevallen, maar toen ik in de weeën zat (rugweeën!) wilde ik toch wel graag naar het ziekenhuis voor pijnstilling. Helaas was het midden in de nacht en werkt een ruggeprik alleen bij rugweeën en daar word 's nachts niet iemand voor opgetrommelt.
Dus ben thuis gebleven en alles is heel voorspoedig gegaan.
Ook heel mijn beddengoed was nog schoon hoor, daar hebben ze die celstofmatjes voor Knipoog

Verder controleerde de VK inderdaad vaak de hartslag van beeb, mijn bekkenbodem was ook erg stug en ben dus geknipt en gehecht. Hoefde daarvoor niet naar het ziekenhuis.
En blij toe ook, want moest er niet aan denken om daarna nog weer in de auto te zitten, pfff! Kon nu heerlijk in bed blijven.
Het ging bij mij overigens ook zo snel dat de kraamhulp ook te laat was Haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:52

In mijn roze wolk, zou ik thuis bevallen en dan een onderwater bevalling.
Helaas op 26 weken krijg ik spontaan weeen die zich even om de 3 minuten aan kwamen melden.... en ik maar heel dapper gezegd dat het wel meeviel......
Ik ben toen 14 dagen opgenomen geweest en daarna rust... heel veel rust( pffffffffff dat was heel lang....)
Met 39+5 zijn ze maar gaan inleiden omdat ik niet meer kon lopen. UIteindelijk is op precies 40 weken mijn dochter geboren via een keizersnee.
Ik had geen keuze op dat moment maar ben heel blij dat ik voor het ziekenhuis heb gekozen.Toch een fijner idee....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:54

Anna-Jelly schreef:
Ik ben thuis bevallen!
Wilde ook de hele zwangerschap thuis bevallen, maar toen ik in de weeën zat (rugweeën!) wilde ik toch wel graag naar het ziekenhuis voor pijnstilling. Helaas was het midden in de nacht en werkt een ruggeprik alleen bij rugweeën en daar word 's nachts niet iemand voor opgetrommelt.
Dus ben thuis gebleven en alles is heel voorspoedig gegaan.
Ook heel mijn beddengoed was nog schoon hoor, daar hebben ze die celstofmatjes voor Knipoog

Verder controleerde de VK inderdaad vaak de hartslag van beeb, mijn bekkenbodem was ook erg stug en ben dus geknipt en gehecht. Hoefde daarvoor niet naar het ziekenhuis.
En blij toe ook, want moest er niet aan denken om daarna nog weer in de auto te zitten, pfff! Kon nu heerlijk in bed blijven.
Het ging bij mij overigens ook zo snel dat de kraamhulp ook te laat was Haha!

Ben nogal actief dus daar had ik geen last van, vond het heerlijk om naar huis te rijden in de auto.

Voordeel in het ziekenhuis, er is altijd wel een verpleegster aanwezig. Haha!