roepen, praten in slaap!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Blacky_

Re: roepen, praten in slaap!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:18

Vallen in je slaap heeft ook een naam,
dat komt bij 1 op de 6 mensen regelmatig voor
en heeft niks te maken met parasomnia

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:19

Ik praat ook in mn slaap. Nagelbijten / Gniffelen Zeg de meest rare dingen.
"Heb je geen rokje aan? Oh geeft niet hoor." [Tegen mn vriend] Clown

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:19

dat doe ik ook! wel sneu voor iedereen waarbij ik slaap Knipoog maar daarbij komt dat ik ook ga slaan en schoppen.. of dat ik ga wandelen.. zoals vorige week.. toen werd ik om half 3 snachts wakker onder de douche Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:21

ik heb ook wel eens het gevoel dat ik val,schrik dan wakker, heel eng gevoel Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:05

dinnetje van mij doet dat ook. Erg vervelend. Bloos haha, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:05

dees_daan schreef:
ik heb ook wel eens het gevoel dat ik val,schrik dan wakker, heel eng gevoel Tong uitsteken

oee ja, dat heb ik ook weleens. echt eng. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:37

ja idd, heb echt het gevoel dat ik heel diep val, en dan is het echt zo'n schrik geluid alsik wakker schrik, en moet eerst even bijkomen, voordat ik weer verder kan slapen Clown

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:46

ik heb dit ook
heb vroeg altijd geslaapwandeld
tegenwoordig heb ik een soort paniekaanval in me slaap
heb 3 jaar geleden de hele camping zowat wakker geroepen Bloos ( meer schreeuwen)
bij mij komt dit omdat ik dan droom over dat ik ergens vast zit

soms schrik ik wakker en dan denk ik okay heb ik ook weer gehad, maar soms merk ik er niks van en verteld me moeder het. ach schaam me er niet voor, heb dit nou eenmaal

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:50

ik heb dit ook als er hier iemand heeft geslapen of ik slaap ergens anders krijg ik te horen dat als ze me proberen wakker te maken dat ik begin te schelden maar nog slaap. of dat ik tegen de wand naast me loop te trappen en te slaan een totale afgang Tong uitsteken

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:06

Ik heb idd ook heel vaak dat mensen me wakker maken. Dan sta ik gewoon op met open ogen etc. en zeg dan dat ik wakker ben. Dan kruip ik weer in m'n bed en als ik dan veel te laat wakker word weet ik er niks van.

Die 30km in de auto was toen ik het hoorde heel erg eng. Gelukkig is er niks gebeurd. M'n man zat ook gewoon naast me, we gingen toen naar ons huis in Hoofddorp (Vlakbij Amsterdam). Hij zei dat ik keurig reed en gewoon m'n ogen open had, was alleen een beetje stil :S Maar ik schrok wel heel erg omdat ik er niks meer vanaf weet, en daarvoor al had geslapen. Ik rijd dus ook nooit meer 's nachts in een auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:45

OemmiejO schreef:
dees_daan schreef:

oee ja, dat heb ik ook weleens. echt eng. Nagelbijten / Gniffelen

waar zou dat door komen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 01:44

Ik kreun dus heel erg als ik slaap Bloos
Zo erg dat de hele straat mee kan g enieten, want ik heb mn raam altijd openstaan..
Mijn vriend maakt me wakker, als ie bij em slaapt, en dan wordt ik er een nacht erna ook wakker van.
Ik kreun heel erg als ik inslaap, echt zwaar relaxed, ik kan slecht inslapen denk dat ik heel blij ben als ik inslaap ofzo...

Interessant topic!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 01:46

Niet heel vaak, maar ik praat ook wel in mijn slaap.
De ene keer zing ik een liedje, de andere keer zeg ik een zin of houd ik een gesprek.. Ook maak ik wel eens rare geluiden schijnt.. Gelukkig wordt ik er zelf niet wakker van Haha!
Wel doe ik soms andere dingen nog in mijn slaap, hoop dat ik er ooit vanaf kom Lachen

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 01:50

de laatste tijd word ik steeds erger in me slaap Clown ik schijn nu te kickboxen en ik heb een knuffel onthoofd Bloos volges mij wil der nu niemand meer naast mij slapen Bloos ik praat ook nog af en toe, maar dat is natuurlijk wel gezellig Haha!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 02:12

Mijn moeder zat me laatst te vertellen dat ik lag te huilen Nagelbijten / Gniffelen
En ik praat knarsetant en slaap met mijn ogen op een kiertje, gillen schreeuw schoppen en slaan doe ik ook Nagelbijten / Gniffelen
Dat vertelde mijn ex tenminste

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:30

Shanna schreef:
hebben jullie ook wel eens dat je midden in de nacht wakker wordt en dan het gevoel hebt dat je valt?

ja, dan heb ik echt een heel vreemd gevoel als ik wakker word, ik voel dan echt die schok van het vallen enzo

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:40

Dat heb ik ook erg vaak. Maar dan schrik ik er zo van dat ik mijn armen en benen 'uitsla' om ergens houvast te vinden, daarbij geef ik ook vaak een gil van schrik. Niet leuk, want door die refelxen haal ik mijn handen vaak open en krijg ik blauwe plekken op mijn armen en benen. Scheve mond

Ik doe wel eens dingen in mijn slaap. Zo heb ik eens mijn dekbed in een andere kamer gelegd en ging ik weer in mijn kale bed liggen. Na een paar uur werd ik wakker van de kou en was ik opeens mijn dekbed kwijt.

Verder praat of roep ik niet in mijn slaap. Ik vind het wel grappig om al doe verhalen te lezen. Haha!

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:00

zoals ik al een paar posts eerder heb gezegt,
het gevoel dat je valt in je slaap is heel normaal.
Nou ja normaal.
Het komt bij heel veel mensen voor.

ook mensen die verder gewoon rustig liggen of slapen,
Het is een teken dat je in een diepere slaap was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:10

volgens mij is het een teken dat je op het punt staat dieper in slaap te komen, dat is mij verteld, dat je nog niet dieper in slaap was, maar wel op het punt staat. weet het niet zeker hoor Knipoog

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:39

Ik praat ook regelmatig in mn slaap Lachen

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:53

Ik had ook een keertje, toen droomde ik dat mijn moeder me de hele tijd een toetje aanbood. De volgende ochtend werd ik wakker, bleek dat ik heel hard : IK WIL GEEN TOETJE! te hebben geschreeuwd Clown

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:14

Soet schreef:
@shanna: haha dat heb ik ook, ik moet voor school ook heel erg vroeg opstaan, iedereen maakt mij wakker, maar ik kom(altijd veel te laat) dan naar beneden(een eind later) al roepend dat ze me niet wakker hebben gemaakt Clown

dat heb ik ook super vaak Nagelbijten / Gniffelen dan hebben ze me 3 keer geroepen en dan kom ik na een kwartier naar beneden en zeg dat ze me niet hadden wakker gemaakt Nagelbijten / Gniffelen ik wordt rond die tijd gelukkig uit me zelf vaak wel alsnog wakker Tong uitsteken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:08

_Blacky_ schreef:
zoals ik al een paar posts eerder heb gezegt,
het gevoel dat je valt in je slaap is heel normaal.
Nou ja normaal.
Het komt bij heel veel mensen voor.

ook mensen die verder gewoon rustig liggen of slapen,
Het is een teken dat je in een diepere slaap was

Ja, en? Lachen Mag je er dan niets meer over vertellen? Alsof ik denk dat ik hoogst eigenaardige dingen beleef, ghehe.

Toen we weer eens met een aantal vriendinnen bij elkaar sliepen, ging er eentje behoorlijk wat vertellen in haar slaap. We konden het helaas niet verstaan.
Later was het opeens een duidelijk verstaanbaar verhaal, toen was ze wakker geworden en wilde ze ons in de waan laten dat ze nog sliep, maar dat mislukte. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:14

Ik babbel ook heel wat af in mijn slaap, en ik maak soms gekke geluidjes enzo.... tenminste, da's wat ik te horen krijg van mensen die me eens hebben meegemaakt terwijl ik sliep.

Maar ik ben dus NIET wakker te krijgen als ik eenmaal slaap. Op kamp hebben ze een keer een polonaise met keiharde muziek door de slaapzaal heen gemaakt, iedereen wakker gemaakt, maar mij kregen ze niet eens wakker met twee pannen deksels tegen elkaar! hahaha. 's ochtends heb ik trouwens géén moeite met opstaan Knipoog

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:19

ik heb soms als ik een tijdje lig word het zwart voor me ogen (ben ik dus in slaap aan het gaan Tong uitsteken) en zie ik iets engs in een oogflits... bijv. dat ik in eens word ondergelopen door paarden of dat ik val en word doorboord ofso...
heel eng en dan word ik "klaarwakker" tewijl ik eigenlijk wakker ben... een soort nachtmerrie in een oog flits versneld afgespeeld...
bah.. krijg je van die kriebels in je buik Clown
heel vaag ...