Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shaolanneke schreef:Maar wil wel gaan afbouwen hoor, alleen ligt mijn leven nu eventjes helemaal overhoop waardoor ik dat nu niet aandurf.....
Quellian schreef:shaolanneke schreef:Maar wil wel gaan afbouwen hoor, alleen ligt mijn leven nu eventjes helemaal overhoop waardoor ik dat nu niet aandurf.....
Zegt genoeg, heeft geen aanvulling meer nodig.
Quellian schreef:Dat het eigenlijk te bizar voor woorden is dat je niet durft te stoppen met een pilletje, dat noemen ze een verslaving.
Ik durfde het ook niet en heb er meerdere malen aan gedacht om terug te krabbelen en het doorzetten was zó vreselijk zwaar! Maar ben blij dat ik eraf ben en écht niet dat ze me nog aan die meuk krijgen.
Citaat:dat noemen ze een verslaving.
Citaat:En natuurlijk is het niet verslavend, waar komt het trillen vandaan? Waar komt de angst vandaan? Waar komen de tintelingen vandaan? Waar komen de uitvallen vandaan? Zeker allemaal psychisch?
Smystique schreef:Citaat:En natuurlijk is het niet verslavend, waar komt het trillen vandaan? Waar komt de angst vandaan? Waar komen de tintelingen vandaan? Waar komen de uitvallen vandaan? Zeker allemaal psychisch?
Dat is alleen de lichamelijke reactie op het afnemen van je spiegel in je bloed, verslaving werkt anders en hebben andere criteria, kan hier wel een ingewikkeld praatje gaan houden, maar daar heeft de TS weinig aan.
Dat het bij JOU negatief heeft gewerkt, hoeft niet te betekenen dat dat bij een ander ook zo uitpakt. je kan beter je ervaring delen zonder er zo'n gigantisch negatieve lading aan te geven, daar heeft de TS namelijk ook niets aan.
maar goed
Smystique schreef:Bij mensen die niet aan een depressie lijden, hebben antidepressiva geen effect op de stemming
Gezonde mensen gaan zich er dus niet beter of "high" van voelen. Daarom is geen van de antidepressiva verslavend.
Gewenning aan de werkzaamheid treedt niet op
Dat wil zeggen: de effectiviteit van de antidepressiva vermindert niet, zelfs niet na jarenlang gebruik (of dit ook voor de alle nieuwe antidepressiva geldt is nog niet onderzocht
Dus ik neem aan dat jullie iets anders dan verslaving bedoelen, en dat wanneer de bloespiegelwaarde verandert dat je dan lichemlijke reactie ziet (de bijwerkingen van het op en afbouwen)
Het heeft wel een psychische kant in de zin van het gevoel hebben niet zonder te durven
Citaat:ik heb veel soorten medicatie geslikt van anti depressiva tot anti psichotica enzv. Ik heb maar 1 middel gehad die bij mij werkte. Dus totdat je een medicatie heb die bij je kan werken kan je al veel verder zijn als dat je dacht. Mij is ooit verteld dat je voedings patroon ook veel bijdraagt. Eet bv op paste tijden, eet voldoende groente en niet zo veel vet. En eet wel zo wie zo een halve reep pure chocolade per week. Ga veel sporten. Veel mensen die nml depressief zijn missen een stofje in de hersenen, door een vast voedings patroon en voldoende groente en halve reep chocolade pw, en veel gaan sporten maken juist daar mee dat stofje aan, waardoor je je al veel sneller fijner gaat voelen. Voor je problemen die je hebt moet je alleen wel de juiste zorg voor zoeken. Al moet je er dan nog wel steeds zelf voor zorgen dat het beter met je gaat, want de zorg die helpt jou er alleen maar mee om je zelf te helpen zou ik maar
Citaat:Ook hier weer geld dat de praktijk anders uitwijst.
Citaat:Het is niet uitgesloten dat je een terugval krijgt als je slikt.
Suus schreef:Als je ze eenmaal gebruikt kun je nooit meer zonder. Ik raad het je ten zeerste af.
Quellian schreef:Ik heb slaapverlamming overgehouden aan het gebruik van AD (= drugs).