Wat heb jij allemaal meegemaakt in een ziekenhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ringetje

Re: Wat heb jij allemaal meegemaakt in een ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:47

@ Elinee, dat laatste ben ik helemaal met je eens! Gelukkig nog maar 1 keer meegemaakt.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:43

alleen een keer voor hechtingen. Tong uitsteken

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:49

ben er na een val van het paard terecht gekomen met een hersen kneuzing.
t schijnt dat tijd heel belangrijk voor me was en ik midden in de nacht om de 5 minuten aan mn kamergenoot heb gevraagd hoe laat het was Clown

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:21

Toen ik heel klein was moest ik er heen voor iets in mijn oren, wat weet ik niet Haha!
Op mijn 6e ofzo brak ik mijn pols, dus moest ik er vaak heen voor foto's, gipsen, controle, nieuw gips. Ik weet nog wel dat ik heel erg vaak moest wachten totdat ik aan de beurt was, en dat de controles echt nutteloos waren. Dan hadden we anderhalf uur gewacht, we kwamen binnen, de arts voelde even aan het gips en zei: dat zit nog wel goed, je kunt gaan. Dat was irritant Rolleyes
En laatst nog om röntgenfoto's te laten maken van mijn bekken.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:28

* ik ben er geboren Tong uitsteken
* ben toen ik een jaar of zes was aan mijn oog geopereerd.
* heb toen ik 12 was mijn elleboog gebroken en moest toen een paar keer geopereerd worden en 3week blijven.
* heb toen ik 17 was mijn knie uit de kom gehad, is teruggezet en in het gips gezet, moest 4week lang elke week op controle, en toen het gips eraf was een hele dag in het ziekenhuis voor foto's mri scan enz om te kijken of en schade was aan mijn knie.
* ben daarna nog een halfjaar lang elke maand op controle geweest.
* heb een half jaar geleden weer mijn knie uit de kom gehad, die schoot er gelukkig meteen weer in dus toen moest ik alleen even op controle maar hoefde ik geen gips Haha!

zo dat was het, valt wel mee toch Tong uitsteken

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:31

Ik ben er 1 keer geweest.
Ik had me gesneden aan een anasblikje Nagelbijten / Gniffelen er zat een flinke snee in mij duim. Dus gingen we naar de Huisartsen post. Toen ik eindelijk aan de buurt was, kwamen we snel tot de conclusie dat het gehecht moest worden. Ging die art over Harry Potter banketstaaf vanwegen mijn naam. Ik heet namelijk Hedwig. Daar werd ik wel een beetje sjaggie van. Maar daarna is het wel redelijk snel gegaan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:33

- Uitdroging
- Neusamandelen
- Oogarts

Dat was het wel. Enne in maart weer oogarts en neuroloog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:58

Toen ik klein was moesten me ogen een paar keer geopereerd worden verder nog nooit! Tong uitsteken

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:58

-Geboren
-Pols gebroken
-Pink gebroken
-Elleboog gebroken
-Orthodontist

Valt mee dus gelukkig..

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:50

Té veel. ik ben er vorige week zondag voor het laatst geweest, en dinsdag mag ik weer (ik zit nu met mijn hand in het gips)

ook heb ik al vele ziekenhuizen gehad: purmerend, utrecht & een ziekhuis in zweden.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:08

*toen ik 18 maanden was geopereert aan mijn ogen.
*Toen ik nog maar een half jaar was tot mijn 7de elke week/maand voor oog controle.
*2 gekneusde polsen.
*2 keer een gat in mijn knie gehad (gehecht).
*gebeten door een hond.
*arts moest kijken naar mijn knie.
*knie geopereerd.
*controle knie.
*3x hechtingen eruit (ook van mijn knie)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:38

Een keer toen ik in Oostenrijk m'n sleutelbeen had gebroken met paardrijden. Ik kom daar in dat ziekenhuis, moest foto's laten maken. M'n moeder mee. Ok, ik moets me uitkleden in een hokje. Ik nog zo tegen m'n moeder, ja ik laat me bh aan hoor.
Nee, ik moest hem maar uit doen van me moeder. Dus ik loop die kamer binnen. Al die verplegers die daar stonden keken me aan. Zegt er een, ja je mag je bh aanhouden hoor. Clown

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:46

ohja, ik ben ook nog geboren,
en gehecht.

nounou, als je het zo optelt kom je er nog best vaak, maar goed dat die dingen bestaan Clown

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:52

Uhm...
Ik had mijn arm gebroken. Negen dagen later kwamen ze erachter dat mijn ellenboog ook nog gebroken was! (En ja ze hadden in 2 ziekenhuizen foto's gemaakt!!!) Na een paar weken mocht het er weer af en toen gingen ze met zo'n tolletje het gips eraf snijden, toen sneden ze met dat tolletje in mijn arm... Ik heb er nu nog littekens van. Gaaaap Poepziekenhuis. En toen ik van m'n pony gepleurd was. Clown En toen mijn moeder kanker had... Scheve mond En toen mijn moeder is geopereerd aan een tumor. En nog wel meerdere dingen denk ik maar dat weet ik niet eens meer.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:43

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en ik heb vlak voor de bevalling daar gelegen nadat ik van het paard gevallen was.
Beide keren geen pretje Haha! Na mijn val hebben ik heel wat onderzoeken gehad foto's, echo's, CTG ivm vroegtijd weeen. Doordat ik een klaplong had hebben ze bloed achter de longen weg gehaald, toen ik die spuit zag waarmee ze dat weg zouden halen heb ik nog net niet het hele ziekenhuis bij elkaar gegild dat ik dit niet zo geslaagd vond Bloos Haha! Ik moet zeggen dat ik wel een stuk "volwassener" ben geworden hierdoor. Ik scheet hem bagger voor naalden en bloed laten prikken. Toen ik daar lag werd er soms 3 a 4 keer per dag geprikt, danwel pijnstilling, dan wel bloedprikken of de spuiten tegen trombose. Tegenwoordig kan ik me om deze kleine dingen niet meer druk maken. Tijdens de bevalling kwamen ze infuus prikken met een medicijn om de weeen op te wekken, vervolgens pijnstilling omdat de weeen hevig waren maar er geen ontsluiting kwam en uiteindelijk de ruggenprik omdat het een keizersnee werd en dan niet te vergeten die catheter die je krijgt ivm de keizersnee Bloos

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:55

Ik ben 9 keer geopereerd aan mijn gezicht. Ik ben geboren met een platte neus en een open verhemelte. Ik had dus schisis. (hazelip) De eerste keer was een paar dagen na mijn geboorte en de laatste keer was in 2001. Ik haat ziekenhuizen. Vooral de tijd net voor de operatie. Ik haat he infuus en ben dan ook altijd erg panisch als ik er één moet. De laatste keer was ik zo gespannen dat ik eerst een voorprikje kreeg in mijn hand maar die deed al veel pijn. Mijn hartslag schoot de lucht in. Toen kwam nog het echte infuus en dat doet verdomd pijn! Je voelt gewoon een 10cm lange naald naar binnen gaan en als ze de verdoving erin spuiten voel je dat ook en dat is totaal niet prettig!! Ik ben altijd zo bag als ik in de OK lig. Bang dat ik niet meer wakker word ofzo. Het is heel stom maar dat zit er gewoon in. Ik ben eigenlijk nog steeds niet tevreden maar ik ga echt niet nog een keer onder het mes als het niet medisch moet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:22

Shalimar: Hangt er ook vanaf wie er een infuus prikt Knipoog
Ik heb 3 keer een infuus gehad en kon niet zeggen dat ik het pijnlijk vond, nee het was ook geen lekker gevoel maar ik heb er gelukkig weinig van vernomen Haha!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:30

Ik heb zelf 3 keer in het ziekenhuis gelegen. Verder ben ik er geweest omdat mijn moeder geopereerd moest worden aan haar schildklier, toen was ik 7. En ik ben heel veel in het ziekenhuis geweest voor mijn zusje, die vaak opgenomen geweest is omdat ze HIV had.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:33

-Toen ik net geboren was omdat ik verstopt zat
- Fotos van mijn arm laten maken
- 4 dagen omdat ik een dubbele longontsteking had.. en verder niet echt iets

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:47

Uhmm even denken hoor.

* bij mn geboorte
* bij dr oogarts
* geopereed aan me duimen
* controles en alle 2 mn armen in het gips toen
* amandelen weggehaald
* foto's pols
* spuiten in mn pols + gipsding 2 x
* neuroloog + foto's
* moet volgende week voor mn pols terug
* volgende week naar internist

* voor pfeifer bij de HA
* bloedprikken kan hier ook gewoon hoeft niet in het ZKH.Moet ook regelmatig..BAH!
* hersenschudding ook bij de HA geweest + gehecht toen
* gehecht na een hap van een hond

verder weet ik zo snel even nix meer.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:08

Het is van mijn van vorige week woensdag geleden...
Ik moest naar het ziekenhuis voor een foto van mijn oor, omdat ik veel last heb van oorontstekingen.Dus ik leg op een soort bed en die man verlaat plots de kamer.Lag ik daar...Toen begon dat bed te bewegingen en mijn hoofd kwam zo in een grote cirkelding.Ik zit zo te kijken naar dat ding dat zit rond te draaien(iets in de cirkel).Plots lees ik zo op een klein etiketje in het frans: gelieve niet in de laser te kijken.Ja ze waren vroeg aan omdat te zeggen.Maar heb er gelukkig geen last van gehad:d

veerle

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:54

ik ben geboren met een open verhemelte, heb daar meerdere operatie's gehad ( een stuk of 4) heb gelukkig geen hazenlip. ik moest ook vaak naar het ziekenhuis voor controles, dat ze moesten kijken. daarnaast heb ik ook veel last van mijn oren gehad. buisjes erin en buisjes eruit
3 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn paard. daarbij heb ik mijn milt gescheurd. heb ongeveer een week in het ziekenhuis gelegen.
en ik ben nog een paar keer bij de eerste hulp geweest door ongelukken met mijn paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:43

MISTRAL94 schreef:
Shalimar: Hangt er ook vanaf wie er een infuus prikt Knipoog
Ik heb 3 keer een infuus gehad en kon niet zeggen dat ik het pijnlijk vond, nee het was ook geen lekker gevoel maar ik heb er gelukkig weinig van vernomen Haha!

Ja, dat is wel zo. De keer daarvoor had ik iemand die totaal niet kon prikken...pijn dat het deed!!! Boos!
Oh, en die zat mee erg te bekijken..ik had alleen zo'n ziekenhuis ding aan zonder bh...ik vond het maar een rare man...

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:47

-Bloedprikken
-Bloedprikken
-Bloedprikken
-Bloedprikken
-Bloedprikken
-Bloedprikken
-Bloedprikken
x 100. Tenminste zo vaak leek het Tong uitsteken

Arm aan mekaar laten schroeven.
Splinter uit me bil laten verwijderen Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:47

Shalimar: Over het algemeen kan ambulance personeel goed prikken, toen ik van het paard gevallen was hebben ze onderweg naar het ziekenhuis een infuus geprikt omdat ze bang waren voor een shock. Ik heb er werkelijkwaar niets van gevoeld terwijl ik me ongelovelijk op zat te fokken dat ik het niet wilde Haha! Hij zei toen tegen me, ik kan het beter doen, ik prik in 1 keer raak als ze het in het ziekenhuis gaan doen ben je nog niet jarig Nagelbijten / Gniffelen Haha!