De genezende kracht van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty84

Re: De genezende kracht van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:53

Ik draag nu bijna een jaar een aquamarijn (heb astma, veel hoesten, luchtwegklachten). Heel raar...maar ik mis de steen als ik hem niet om heb. Hoe het komt ik weet het niet, maar elk beetje steun is altijd meegenomen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:55

appelbolfan schreef:
Lijkt me wel dat er een goede verklaring voor moet zijn, anders is het gewoon bijgeloof en maak je jezelf wijs dat het werkt.

Prima toch, als je opknapt door jezelf iets wijs te maken Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:21

Dus er is geen verklaring voor? Neem dan een kiezel; goedkoper en exact hetzelfde effect Clown

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:42

Hoe werkt het?

Het werkt volgens het natuurkundige principe van de resonantie. Resonantie is het trillen van een energieveld dat wordt veroorzaakt door eenzelfde of gelijkwaardige trilling van een ander energieveld. Het mee-trillen dus.

Dit principe kun je zien als je met een stemvork van een bepaalde toonhoogte langs de snaren van bijvoorbeeld een harp gaat. Wanneer de stemvork dan in de buurt van een snaar met dezelfde toonhoogte komt zal die snaar mee gaan trillen en mee gaan klinken.

In termen van genezing heeft elke Living Light Essence een specifieke trilling(sfrequentie) die, wanneer de remedie wordt ingenomen, werkt als een energieveld dat de gelijke of gelijksoortige kwaliteit in jou versterkt. Jouw energie gaat meetrillen, wordt versterkt, door de energie die je op dat moment inneemt! Je stemt als het ware af op de toonhoogte die je ervaart.

Bron: http://www.hanvanlamoen.nl/bloesem/Edelsteen.htm

(maar voor de mensen die het toch allemaal zweverij vinden zal deze uitleg ook wel te wazig zijn)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:45

Ik vind het ook interessant, zal zo even de werking van een aantal stenen plaatsen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:48

naam Aquamarijn
kleur licht groen tot blauwgroen, bijna kleurloos, lichtblauw, blauw, hemelsblauw, doorzichtig tot doorschijnend
hardheid 7.5-8
vindplaats Brazilie, Madagascar, Oeral, Australie, Birma, Sri Lanka, Kenia, Zimbabwe, Tanzania, Verenigde staten
samenstelling Al2Be3(SiO3)6 - Aluminium-berylliumsilicaat
werking tegen voorhoofdsholte-ontsteking en luchtwegallergieen, tranende ogen en allerlei allergieen, goed voor slijmvliezen, voor de kaak, kiezen en mond.
Helpt bij problemen met de schildklier, bevordert het uiten van gevoelens.
Levensvreugde en communicatie, opgekropte emoties, bewustzijn en spirituele groei.

chakra keelchakra
sterrenbeeld waterman, vissen
extra Zeer kostbaar zijn de "maxaxieten", aquamarijnen die prachtig diepblauw gekleurd zijn door de aanwezigheid van chloor. Ze komen uit Maxax in de staat Minas Gerais in Brazilie. Ze wordt heel af en toe in de Alpen gevonden

bron: www.edelsteentje.nl

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:49

naam Aventurijn
kleur groen, oranje of blauw
hardheid 7
vindplaats India, Brazilie, Rusland, Oeral, Siberie
samenstelling SiO2 - siliciumdioxide
werking Ideaal om beschadigde huid te herstellen en goed tegen eczeem, uitslag, acne, rode vlekken en psoriasis. Voorkomt neusbloedingen en is een remedie tegen artrose, ontkalking en rachitis. De aventurijn maakt onafhankelijk en staat borg voor onverwacht avontuur en geluk bij het ondernemen. De steen haalt het beste uit iemand naar boven en bevordert de ontwikkeling van diens spiritualiteit. Stress wordt verlicht en de steen werkt verzachtend Draag op reis altijd een aventurijn!

chakra heiligbeenchakra, zonnevlecht en hartchakra
sterrenbeeld
extra De steen ondersteunt de werking van de volgende bloesems:
Pine(den) - zelfverwijt
Oak(eik) - moedeloosheid
Vine(wijnstok) - onbuigzaamheid
Walnut(walnoot) - kwetsbaarheid
Aspen(ratelpopulier) - voorgevoelens

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:50

naam Bergkristal kleur transparant helder
hardheid 7
vindplaats Brazilie, Kazachstan, India, Madagascar, Alpen, Herkimer(bij New York)
werking geeft zelfvertrouwen, stelpt bloeding en diarree, helpt tegen rugpijn, menstruatiestoornis, depressie en overgangsklachten, werkt reinigend na ziekte, geeft nieuwe energie, helpt bij wagen- en zeeziekte, bevordert een evenwichtige balans, concentratie en helder denken. Reinigt en verhelderd, tegen aardstralen

chakra alle chakras
sterrenbeeld
extra de energie van bergkristal ondersteunt de werking van de volgende bloesems:
Rock rose(zonneroosje) - angst
Mimulus(maskerbloem) - verlegenheid
Cherry plum(kerspruim) - vertwijfeling
Aspen(ratelpopulier) - angsitge voorgevoelens
Crab apple(appel) - fobieen
Red chestnut(rode kastanje) - overbezorgdheid

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:51

naam Onyx
kleur zwart
hardheid 7
vindplaats India, Uruguay, Brazilie en Rusland
werking Doet aarden en geeft evenwicht(niet bij depressie), maakt serieus.
Helpt bij genezen van de huid en stimuleert de energiestroom in het lichaam en gaat onkalking tegen, geneest etterende wonden en is aangewezen steen bij tubercolose en bij problemen met de luchtwegen.
Hij bevordert haargroei en helpt bij nagelproblemen. Hij bevordert horen en luisteren, maakt serieus, geeft deemoed en volharding, bedwingt passie en maakt rustig.
Hij sterkt het geweten en verhoogt de spirituele inspiratie. Hij bevordert het oplossen van karma en laat verdiet en verlies grondig doorwerken en brengt inzicht in de situatie waardoor liefde en begrip de bovenhand krijgen

chakra
sterrenbeeld
extra De energie van onyx heeft een ondersteunende werking op de volgende bloesems:
Water violet(waterviolier) – contactgestoordheid
Impatiens(reuzenbalsemien) – prikkelbaarheid
Heather(struikheide) – zelfbeklag

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:51

naam Magnesiet kleur ivoorwit met bruine, grijze en gele tinten
hardheid
vindplaats Euboa, Oeral, Oostenrijk, USA, Canada, Brazilie
samenstelling MgCO3 - magnesiumcarbonaat met uitsluitsel van calcium,mangaam en ijzer(bitterspaat)
werking Bevordert een goede stofwisseling, stimuleert de vochtafdrijving, sterkt het zenuwgestel. Het is dus een goede steen om af te vallen.
Ontkrampt ziel en lichaam.

chakra
sterrenbeeld
extra De energie van magnesiet heeft een ondersteunende werking op de volgende bloesems:
Agrimony(agrimonie) – verborgen zorgen
Centaury(duizendguldenkruid) – geen nee kunnen zeggen
Walnut(walnoot) – kwetsbaarheid
Holly(hulst) – jaloersheid

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:52

naam Rozenkwarts
kleur lichtroze, perzik, lila
hardheid 7
vindplaats Brazilie, Madagascar, Duitsland, Finland, Rusland, USA, Zuid Afrika, Namibie, Japan.
werking Bevordert de liefde, eigenliefde en fantasie, bevordert de creativiteit, versterkt de maag, tegen emotionele wonden. Goed voor in de kinderkamer of in het wiegje, houdt het kindje rustig en tevreden, tegen buikkrampjes.
Goed tegen diarree, krmapen en darmstoornissen. Stimuleert de geestelijke ontwikkeling positief, werkt bedarend op opvliegende mensen, helpt moeilijkheden overwinnen.
Herstelt zelfvertrouwen, stimuleert tot verbeteren van zelfkennis, helpt angsten, verdriet en zorgen te overwinnen.
Hij maakt al het goede in de mens los en versterkt het zelfvertrouwen.

chakra hartchakra
sterrenbeeld
extra De energie van rozenkwarts heeft een ondersteunende werking op de volgende bloesems:
Water violet(waterviolier) – contactgestoordheid
Impatiens(reuzenbalsemien) – prikkelbaarheid
Heather(struikheide) – zelfbeklag
Larch(lariks) – faalangst
Elm(iep) - overbelasting

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:52

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:59

Ik heb er wel eens over gehoord... Maar werkt het echt?
Ik dacht gewoon voor de sier en beetje psygisch?
Je moet er gewoon in geloven zodat het helpt?
Of zitten er genesende dingen in ofzo?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:10

Zie mijn bericht een stukje hierboven More.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:58

[***] schreef:
Deze heb ik, na operatie hernia en terugkerende klachten:
Zonnesteen
Werkt tegen tandbederf, rugklachten, hernia, ontkalking, spierverzwakking, sombere gedachten, jodium tekort, eczeem, psoriasis, acne en zwangerschapsproblemen. Brengt je verder in contact met je hogere zelf.

bijna perfect voor mij Knipoog

hoeveel moet je eigenlijk betalen voor zo'n steen?

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:20

De prijs verschilt per steen Knipoog

Ik heb woensdag een 'halfedelsteen' gekregen van mijn vriend. Ik weet alleen niet precies wat dit inhoudt? Verward

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:29

Mijn zoon heeft een paar jaar geleden een 'power-egg' gekregen van een medium. Dit schijnt een unieke steen te zijn die bij de Abborigionals vandaan komt. Hij moest deze steen bij zich dragen en als hij zich dan onrustig voelde moest hij de steen in z'n handen houden. Voor het naar bed gaan moest hij met deze steen een oefening doen en zijn onderbewustzijn aanspreken. Niemand anders mocht de steen aanraken want dan verloor hij z'n energie.
Verder hebben we toen nog een bergkristal en een amethist aangeschaft, die moesten we in z'n slaapkamer zetten. Dat zou 'zuiverend' en 'beschermend' werken.

Zelf heb ik ooit een keer een maansteen gekocht, gewoon omdat ik hem mooi vond, verder niet met een bepaalde bedoeling.
Ze zeggen ook wel dat als je de steen zelf uitzoekt deze vaak ook bij je past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:54

ze zijn helemaal niet duur. paar euro maar.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:05

Inderdaad, kost niks.. Bij 'mijn' stenenwinkel zijn de meeste stenen iets van 4 euro, bij de stenenwinkel die ik op internet kreeg (www.dekrater.nl voor de geïnteresseerden) zijn ze geloof ik tussen 8 en 12 euro.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:08

[quote="
Ze zeggen ook wel dat als je de steen zelf uitzoekt deze vaak ook bij je past![/quote]

de zonnesteen is qua inhoud het best volgens mij en als ik qua kleur zou kiezen dan zou het een lichtblauwe worden. maar daar zit volgens mij niks voor mij tussen dus volgens mij gaat dat niet door Knipoog

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:55

Alles is energie en bestaat dus uit trilling. Door het dragen van de juiste steen wordt de trilling die in jouw lichaam uit balans is weer in balans gebracht. Zo logisch als wat.

Voor de 'ongelovigen' onder ons, moeten de film, 'what the bleep do we we know' eens een paar keer gaan bekijken. Wordt veel duidelijk, aan de hand van WETENSCHAPPELIJKE onderzoeken.
Je hoeft echt niet zweverig te zijn voor zoiets omdat het heel logisch is wat er gebeurt.

Voor iedereen die stenen wil kopen, vraag na of de verkoper weet waar de stenen vandaan komen en hoe ze worden gewonnen. Er wordt nogal wat natuur e.d. vernield om de stenen te kunnen verkopen in het 'rijke westen'.
Net als met hout kopen, even checken waar het vandaan komt zodat je weet dat je niet meehelpt aan het onbeperkt opblazen van mooie grotten en bergen.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:00

Wati k wel heel typisch vindt is dat ik in feite Aquamarijn heb gekocht ivm mijn klachten. Maar het is ook de steen die hoort bij mijn sterrenbeeld (en dat wist ik tot daarnet niet) Knipoog

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:30

Barmat schreef:
naam Aventurijn
kleur groen, oranje of blauw
hardheid 7
vindplaats India, Brazilie, Rusland, Oeral, Siberie
werking Ideaal om beschadigde huid te herstellen en goed tegen eczeem, uitslag, acne, rode vlekken en psoriasis. Voorkomt neusbloedingen en is een remedie tegen artrose, ontkalking en rachitis. De aventurijn maakt onafhankelijk en staat borg voor onverwacht avontuur en geluk bij het ondernemen. De steen haalt het beste uit iemand naar boven en bevordert de ontwikkeling van diens spiritualiteit. Stress wordt verlicht en de steen werkt verzachtend Draag op reis altijd een aventurijn!

chakra heiligbeenchakra, zonnevlecht en hartchakra
sterrenbeeld
extra De steen ondersteunt de werking van de volgende bloesems:
Pine(den) - zelfverwijt
Oak(eik) - moedeloosheid
Vine(wijnstok) - onbuigzaamheid
Walnut(walnoot) - kwetsbaarheid
Aspen(ratelpopulier) - voorgevoelens

Deze steen lijkt me wel wat voor mij,ik heb nog steeds last van acne,en kan er helemaal geen middeltjes tegen vinden wat helpt...

Vroeger dacht ik dat je een steen uit moest zoeken die past bij je horoscoop,maar dat heeft er dus eigelijk helemaal niks mee te maken?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:37

wat voor een werking heeft een granaat???
die draag ik altijd,

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:37

>>>>.Ze zeggen ook wel dat als je de steen zelf uitzoekt deze vaak ook bij je past>>>>>>>>

Ik bedoel daar eigenlijk mee dat als je naar zo'n winkel toe gaat en daar liggen veel stenen waarvan je er één wilt hebben, dat je intuitief de juiste steen uitzoekt!